Coke worth it?

MDMAZIING

Badass junkie
Is het het nou waard? Modknip - prijzen noemen is niet toegestaan Wat is het verschil kwa gevoel tussen coke en mdma?

Ik heb tolerantie met mdma , betekend dit dat ik ook veel coke moet nemen? Of gewoon met een sleutelpuntje beginnen?

Laatst bewerkt door een moderator:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Sowieso je coke even late testen. En of het het waard is kunnen wij niet voor je beslissen. Dat is voor iedereen anders.
Daarbij werken coke en mdma compleet verschillen. Google maar even of spit deze site door want dat is heel makkelijk te vinden.

MDMAZIING

Badass junkie
Sowieso je coke even late testen. En of het het waard is kunnen wij niet voor je beslissen. Dat is voor iedereen anders.
Daarbij werken coke en mdma compleet verschillen. Google maar even of spit deze site door want dat is heel makkelijk te vinden.
Ik lees dat je het beste alcohol erbij kan drinken? Sommige mensen willen geen coke zonder alcohol. Wat voor effect krijg je dan? En ik denk dat het beste is dat ik gewoon zonder alcohol neem? Me eerste x coke.

Sofia87

Gast
Ik lees dat je het beste alcohol erbij kan drinken? Sommige mensen willen geen coke zonder alcohol. Wat voor effect krijg je dan? En ik denk dat het beste is dat ik gewoon zonder alcohol neem? Me eerste x coke.
Ik gebruik altijd zonder alcohol (zou je dat ook aanraden) en vind het effect van coke veel subtieler dan dat van mdma. Eigenlijk niet te vergelijken.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Nee, tolerantie voor MDMA betekent niet dat je ook veel coke moet nemen.

Het gevoel van MDMA en coke is echt totaal niet te vergelijken, zoals hierboven gezegd is coke véél subtieler. Verwacht zeker niet iets dat zo intens aanwezig is als MDMA, want dan gaat het teleurstellen ben ik bang.

Of coke het waard is moet je zelf beslissen zoals Dunne al aangeeft. Ik vond het leuk om eens te proberen, werd er chill en creatief van en vond het een prettige cosy vibe geven. :) Heb het pas twee keer gehad dus ben verre van een ervaringsdeskundige (coke schijnt leuker te worden na het een paar keer gedaan te hebben) maar echt bijzonder zou ik het ook weer niet noemen. Op basis van die twee ervaringen vind ik het persoonlijk wel te duur voor wat het is. Vooral de korte werkingsduur vind ik een nadeel en ik kan me voorstellen dat dat het vooral ook zo verslavend maakt, het is alleen al om die reden een drug die ik liever gewoon niet (te vaak) in huis heb.

De combinatie met alcohol zorgt ervoor dat er een nieuwe stof (coca-ethyleen) gevormd wordt in je lever waardoor je meer euforie ervaart maar je hart en lever gaan hier beide een stuk minder vrolijk van worden. Daarbij kun je ook nog eens de neiging hebben een stuk meer alcohol te gaan drinken omdat coke de effecten daarvan verdoezelt waardoor je je vals nuchter voelt. Inderdaad af te raden dus, zeker de eerste keer, ik zou eerst eens even kijken hoe je erop reageert.

MDMAZIING

Badass junkie
Dank jullie allemaal. Ik ga het vanavond gewoon zonder alcohol doen. Krijg je met coke het gevoel van snel meer te willen pakken?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Dank jullie allemaal. Ik ga het vanavond gewoon zonder alcohol doen. Krijg je met coke het gevoel van snel meer te willen pakken?

Ik had dat wel ja, vanwege de korte duur. Had met mezelf afgesproken: over paar uur verspreid niet meer dan 300 mg de eerste keer. Daar heb ik me aan gehouden maar daar had ik de nodige zelfdiscipline voor nodig, meer dan dat ik ooit met een andere drug heb gehad, schrok er zelf een beetje van. Zeker omdat ik de ervaring opzich dus niet eens zo heel bijzonder vond. Mijn hoofd begon allerlei redenen te verzinnen om de overige 200 mg ook op te maken, ik had een soort 'onaf' gevoel, alsof je op een feest bent waar het net leuk begint te worden en de lampen gaan aan en iedereen gaat naar huis. Het is gewoon zo kort, voor je het weet is het voorbij, en dat maakt het tricky.

Maar dit is voor iedereen verschillend, en je bent er altijd zelf bij hè, je hebt een eigen wil, er zijn ook echt wel genoeg mensen die coke op een min of meer verantwoorde manier kunnen gebruiken.

Sofia87

Gast
Hangt van de kwaliteit af.
Ik heb bij goeie kwaliteit geen last van craving en amper comingdown.
Met een lijntje doe ik dan zo’n anderhalf à twee uur.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hangt van de kwaliteit af.
Ik heb bij goeie kwaliteit geen last van craving en amper comingdown.
Met een lijntje doe ik dan zo’n anderhalf à twee uur.

Jij hebt ongetwijfeld spul van veel betere kwaliteit, maar de coke die ik had was getest op 71%, niet echt slecht toch. Ik denk dat ik een lijntje ongeveer drie kwartier tot max een uur echt bewust voelde. Wel heel lang daarna nog fysieke nawerkingen zoals hoge hartslag. Terwijl ik het effect opzich eigenlijk totaal niet speedy vond aanvoelen, eerder een bepaalde relaxedheid.

Sofia87

Gast
Nee, 71% is zeker niet slecht. Daar zouden velen voor tekenen. Ik heb meestal tussen de 82-85% modknip - zie de opmerking over prijzen hierboven!, maar bon, niet mijn bedoeling om hierover op te scheppen. Heb het wel een beetje gehad met die opschepperij over de kwaliteit van coke.

Sofia87

Gast
Terwijl ik het effect opzich eigenlijk totaal niet speedy vond aanvoelen, eerder een bepaalde relaxedheid.
Da's idd het typische coke-gevoel. Ik vind cocaïne dan ook eerder een drug om gezellig thuis te relaxen of voor een leuk avondje op café en niet zozeer een partydrug. Vergelijkingen met mdma, speed, ... zijn dan ook uit den boze, vind ik.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Da's idd het typische coke-gevoel. Ik vind cocaïne dan ook eerder een drug om gezellig thuis te relaxen of voor een leuk avondje op café en niet zozeer een partydrug. Vergelijkingen met mdma, speed, ... zijn dan ook uit den boze, vind ik.

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik vond coke dus eigenlijk wel op speed lijken haha, vooral op dexamfetamine. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik speed ook wel als chill ervaar en niet als bijzonder opgefokt of energiek. Er waren ook wel verschillen hoor, vond coke duidelijk creatiever en wat ‘warmer’ qua sfeer dan speed, maar echt een heel groot verschil vond ik het niet. Maar mogelijk ken ik coke gewoon nog niet goed genoeg...

MDMAZIING

Badass junkie
Ik voel er niets van?? De coke is getest op 68%. Had een goede lijn genomen. Maar niks. Beetje jammer. 5 min geleden maar bijgepakt misschien dat ik dan iets voelde? Maar nee. Het is coke van een goeie vriend, waar ik altijd me spul van koop. Nou lees ik dat veel mensen de 1e x coke niks voelen? Zo kut dit.. :P

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik voel er niets van?? De coke is getest op 68%. Had een goede lijn genomen. Maar niks. Beetje jammer. 5 min geleden maar bijgepakt misschien dat ik dan iets voelde? Maar nee. Het is coke van een goeie vriend, waar ik altijd me spul van koop. Nou lees ik dat veel mensen de 1e x coke niks voelen? Zo kut dit.. :P

Oh jammer! Maar dit hoor je inderdaad best vaak van coke. Mijn zusje beweerde na haar eerste keer coke ook stellig dat ze het niet voelde. Misschien moet je het even leren herkennen. Had je nog meer lijntjes genomen of was je gestopt na die tweede?

Sofia87

Gast
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik vond coke dus eigenlijk wel op speed lijken haha, vooral op dexamfetamine. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik speed ook wel als chill ervaar en niet als bijzonder opgefokt of energiek. Er waren ook wel verschillen hoor, vond coke duidelijk creatiever en wat ‘warmer’ qua sfeer dan speed, maar echt een heel groot verschil vond ik het niet. Maar mogelijk ken ik coke gewoon nog niet goed genoeg...

Ja, snap wat je bedoelt met de gelijkenis tussen coke en dexamfetamine. Herkenbaar. Dex is een rechtsdraaiende amfetamine (sterkere werking op het centrale zenuwstelsel) en geeft daarom meer die mentale rush, terwijl speed een combinatie is van links- en rechtsdraaiende amfetamine (iets minder werking op het centrale zenuwstelsel, eerder op hart en bloedvaten). Dex en speed zijn dus allebei amfetamines, maar wel wezenlijk verschillend. Bedoel je dus dex i.p.v. speed?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ja, snap wat je bedoelt met de gelijkenis tussen coke en dexamfetamine. Herkenbaar. Dex is een rechtsdraaiende amfetamine (sterkere werking op het centrale zenuwstelsel) en geeft daarom meer die mentale rush, terwijl speed een combinatie is van links- en rechtsdraaiende amfetamine (iets minder werking op het centrale zenuwstelsel, eerder op hart en bloedvaten). Dex en speed zijn dus allebei amfetamines, maar wel wezenlijk verschillend. Bedoel je dus dex i.p.v. speed?

Ik was niet helemaal duidelijk door de twee begrippen door elkaar te gebruiken, sorry. Ik ken het verschil, heb ze ook beide, en bedoel dex inderdaad. Moet wel zeggen dat de speed die ik heb moeilijk te onderscheiden is van dexamfetamine, voor mij dan toch, ik betwijfel of ik blind zou kunnen zeggen wat wat is bij een vergelijkbare dosis.

Ik vind het gewoon wel boeiend dat het effect van coke door velen als iets totaal anders wordt ervaren dan het effect van amfetamine, terwijl ik de twee toch wel erg op elkaar vond lijken. Vooral dus in de vergelijking met dex (die mentale helderheid zonder sterk aanwezige fysieke component). Maar dat is denk ik echt mijn onervarenheid, waarschijnlijk zou ik het wel beter leren herkennen bij frequenter gebruik.

Sofia87

Gast
Ik was niet helemaal duidelijk door de twee begrippen door elkaar te gebruiken, sorry. Ik ken het verschil, heb ze ook beide, en bedoel dex inderdaad. Moet wel zeggen dat de speed die ik heb moeilijk te onderscheiden is van dexamfetamine, voor mij dan toch, ik betwijfel of ik blind zou kunnen zeggen wat wat is bij een vergelijkbare dosis.

Ik vind het gewoon wel boeiend dat het effect van coke door velen als iets totaal anders wordt ervaren dan het effect van amfetamine, terwijl ik de twee toch wel erg op elkaar vond lijken. Vooral dus in de vergelijking met dex (die mentale helderheid zonder sterk aanwezige fysieke component). Maar dat is denk ik echt mijn onervarenheid, waarschijnlijk zou ik het wel beter leren herkennen bij frequenter gebruik.
Ja, dat werkt voor iedereen anders. Ik word zenuwachtig en opgefokt, chaotisch van speed, terwijl dex me kalmeert, helder doet denken en m'n hyperfocus doet afnemen, waardoor ik m'n focus moeiteloos kan verleggen wanneer ik dat wil (zoals bij 'normale' mensen dus). Ik zou de 2 dus makkelijk blind en doof tegelijk uit elkaar kunnen halen :wink:.

Goh ja, coke frequenter gaan gebruiken is mss ook niet zo'n best idee. Dan lijkt dex me op dat vlak toch ietsje veiliger.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Goh ja, coke frequenter gaan gebruiken is mss ook niet zo'n best idee. Dan lijkt dex me op dat vlak toch ietsje veiliger.

Haha ik bedoelde ook niet dat ik in de volgende drie weken drie gram coke erdoorheen ga snuiven om mijn mening kracht bij te zetten. :grin: Maar ik ga er vanuit dat ik het nog wel ooit zal gebruiken.

Vind je dex trouwens zoveel veiliger, ja? Ik vind het behoorlijk verslavend, ik gebruik het net als jij functioneel (voor werk/deadlines), en heb echt zeer duidelijke grenzen voor mezelf moeten stellen, want als ik niet uitkijk ga ik daar overheen.

Geen idee wat er met die lettergroottes gebeurd is trouwens xD lukte het niet om dat aan te passen?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik zie niks hoor dames :tongueout:

Huh, heb jij dat nu aangepast? xD Nu is de tekst in mijn reactie hierboven ook ineens groter.

Nou ja, het zal allemaal wel, ik schenk nog maar eens wat per ongeluk aanschafte sangria in. (Waarvan ik tot een uur geleden dacht dat het appelsap was, wie stopt dat spul nou ook in een plastic limonadefles met gezonde afbeeldingen van fruit erop.)

MDMAZIING

Badass junkie
Dank jullie. Na die 2e nam ik nog 1 lijn om te kijken, maar weer niks. Lach ook gewoon vroeg in bed. Terwijl de coke is getest, op 68%. Me maat neemt ook altijd van die batch en gaat super hard, en ik voelde niks.

Sofia87

Gast
Voelde je helemaal niets? Geen (mentale) energie? Maakte het je niet socialer, helderder van geest?

Dagoth Ur

Belezen gebruiker
No, man. Atleast, not in my opinion.

The main effect of coke is that after like 30 minutes you just wanna do more coke.

The effect isn't that amazing

A gram equals like 3 hours of fun lmao.

Just go for amphetamine instead

mick swagger

Belezen gebruiker
Reden waarom veel gebruikers coke nemen met alcohol is omdat er dan een de lever een stofje onstaat genaamd coca-ethyleen.
Deze stof lijkt qua werking op cocaïne maar is voor het lichaam lastiger om af te breken. Wel is de belasting op je hart een stuk groter dan dat je alleen cocaïne neemt.

Als je goeie coke hebt kan ik met een grammetje 2 nachten zuipen en snuiven. Voor de speciale gelegenheden is het wel lekker af en toe!

Ik neem liever goeie sos dan speed, meer om het verschil in brakheid en met coke heb ik niet zo een last van lange slapeloosheid.

Als ik een nacht doorhaal op speed dan voel ik me sowieso een dag of 3 net of de duivel mijn ziel heeft opgekauwd en uitgespuugd haha. Met coke ben ik de dag erna vermoeid en de dag daarna niet anders dan anders op maar met coke voel ik soms ook wel een paar dagen dat ik iets gebruikt heb, maar niet zo hinderend in mijn doen en laten als met speed. Maarja mompelt iets over wat ouder worden enzo hahah.

Bovenaan