miss na lange tijd ja...maar dan moet je toch al LANG snuiven volgens mij,en VEEL!!!!wil zei:vraag, is het waar als je veel snuift dat je tussenschot van je neus wegrot, of smelt? Ik heb een neef waarvan zijn ouders beweren dat het zo is? Is er iemand die daar iets van weet?
boksen op zn front gehad mayb?wil zei:Mijn neef is 21 jaar, geen werk weinig geld, hoeveel geld heb je niet nodig, om het voor elkaar te krijgen, inmiddels is hij opgenomen in het ziekenhuis, want hij had ook allerlei wanen, zijn neusschot is inderdaad behoorlijk aangetast, maar ik weet dat hij het afgelopen jaar niet gebruikt heeft. Het is voor mij een vraagteken, kan het neusschot ook op andere wijze zijn beschadigd?
)onzin miss vd dokter om hem te laten stoppen of weet ik veel?,hoelang gebruikt ie al? en hardcore of RECREATIEF???wil zei:nee, het is geen bokser, en geen ruzie zoeker
idd,ma na 3 maanden lijkt me snel kerel!!!XF zei:Je kan bijvoorbeeld na 3 maanden 'intensief' snuiven, zeg 1 gram per dag, al een aanzienlijk gat in je neus/gehemelte krijgen... (gat in je gehemelte is dus dat als je dan drinkt, 't er via je neus weer uitloopt)
Uiteraard zal dit niet bij iedereen zo snel gebeuren, maar het is helemaal afhankelijk van hoe 'vatbaar' je ervoor bent, hoe snel je huid/weefsel/lichaam weer herstelt, de kwaliteit van de coke en of je bijvoorbeeld elke dag snuift, dan heeft je neus dus geen tijd om te herstellen.
D'r zijn voorbeelden... helaasFrisko zei:idd,ma na 3 maanden lijkt me snel kerel!!!XF zei:Je kan bijvoorbeeld na 3 maanden 'intensief' snuiven, zeg 1 gram per dag, al een aanzienlijk gat in je neus/gehemelte krijgen... (gat in je gehemelte is dus dat als je dan drinkt, 't er via je neus weer uitloopt)
Uiteraard zal dit niet bij iedereen zo snel gebeuren, maar het is helemaal afhankelijk van hoe 'vatbaar' je ervoor bent, hoe snel je huid/weefsel/lichaam weer herstelt, de kwaliteit van de coke en of je bijvoorbeeld elke dag snuift, dan heeft je neus dus geen tijd om te herstellen.![]()
dude al mensen gezien bij wie dit is want van IEDEREEN die ik ken,en dat zijn er veel!!!!die snuiven,is er geen 1 PERSOON,wie zn neus kan dubbelklappen!!!!XF zei:En het kan ook zo zijn dat je neusschotje, het harde gedeelte dus als het ware wegrot, maar dat de huid wel redelijk intact blijft of teruggroeit. Je ziet dus niet veel, maar je kan je neus makkelijker dubbelklappen...
Maarrr, dit zal met recreatief gebruik niet (snel) gebeuren!

Ik beweer ook niet dat het in 'veel' gevallen het geval isFrisko zei:dude al mensen gezien bij wie dit is want van IEDEREEN die ik ken,en dat zijn er veel!!!!die snuiven,is er geen 1 PERSOON,wie zn neus kan dubbelklappen!!!!XF zei:En het kan ook zo zijn dat je neusschotje, het harde gedeelte dus als het ware wegrot, maar dat de huid wel redelijk intact blijft of teruggroeit. Je ziet dus niet veel, maar je kan je neus makkelijker dubbelklappen...
zelfs mensen die al 10j hardcore snuiven(dan doel ik op MINIMUM 2 of 3gr per dag)!!! niet gelogen!!
mzzl![]()
lijkt me dus ook ja...DarkScope zei:3 maanden is veel te snel. bij spuiten en slikken bijv was iemand die als k me nie vergis 10 jaar verlsaafd was aan coke. had nix aan zn neus. natuurlyk verschilt dit per persoon maar 3 maanden lijkt me dan egt te kort
maar hier zit ook iets in.zijn altijd uitzonderingen éhXF zei:Ik beweer ook niet dat het in 'veel' gevallen het geval isFrisko zei:dude al mensen gezien bij wie dit is want van IEDEREEN die ik ken,en dat zijn er veel!!!!die snuiven,is er geen 1 PERSOON,wie zn neus kan dubbelklappen!!!!XF zei:En het kan ook zo zijn dat je neusschotje, het harde gedeelte dus als het ware wegrot, maar dat de huid wel redelijk intact blijft of teruggroeit. Je ziet dus niet veel, maar je kan je neus makkelijker dubbelklappen...
zelfs mensen die al 10j hardcore snuiven(dan doel ik op MINIMUM 2 of 3gr per dag)!!! niet gelogen!!
mzzl![]()
![]()
Meeste mensen die snuiven, hebben nergens last van. Meeste mensen zullen niks merken op een bloedneusje of last van de neus volgende dag na, zeker als je sterk spul hebt (tegen de 80%)
Maar, er zijn serieus mensen waarbij het snuiven verstrekkende gevolgen heeft... Bij de meeste mensen worden wondjes snel hersteld, bij een klein deel van de mensen duurt het gewoon lang en als je dan elke dag snuift dan kan het 'heelproces' ook niet op gang komen en breek je 't alleen maar meer af.
Geen onzin dus![]()

The outermost cells of any tissue are designated as "EPITHELIAL" cells.
The function of epithelial cells is to form a protective barrier that keeps the internal cells from harm.
Cocaine acts to deteriorate the epithelial cells in the sinus cavity; the more you snort, the more cells you deteriorate.
The epithelial cells will respond like your skin does when you have an abrasion; it will form a scab in your sinus cavity. Stories of people blowing out chunks of their sinus cavity are probably exaggerated accounts of people blowing out an old scab from their sinus.
If you continue snorting you will destroy the epithelial cells in your septum, you will then be deteriorating the critical tissue cells of the membrane. These are irreplaceable, so they will not grow back.
Ik geloof best dat Frisko niemand kent, waarbij de neus al zo erg aangetast is. Maar als je vooral de bovenste quote leest dan zul je waarschijnlijk tot de conclusie komen dat als je EN goeie coke gebruikt (dus 'hakt' er lekker in) EN dagelijks gebruikt (dus geen heelproces) EN cellen/weefsel worden bij die persoon niet snel genoeg aangemaakt het heel goed mogelijk is dat bij sommige mensen de neus al op zo'n korte termijn ernsitg beschadigd wordt.In het neustussenschot kunnen zweertjes en openingen (perforaties) ontstaan door operatieve ingrepen aan de neus, herhaaldelijk optredende wondjes (bijvoorbeeld door neuspeuteren) of door aandoeningen als Wegener-granulomatose en syfilis. Frequent snuiven van cocaïne veroorzaakt zweertjes en perforaties, doordat de bloedtoevoer afneemt.
De symptomen zijn onder andere korstvorming rond de neusgaten en herhaaldelijk optredende neusbloedingen.

naja die gr per dag zijn alleen de hardcore verslaafden hé...zijn ook verslaafden die echt niet kunnen stoppen en al jaren 2/3gr in de week bv snuiven(dan is het nog een kostelijke zaak maargoed)wil zei:Zo is het met bij mijn neef dan ook, en wij maar denken dat een beetje blowen niet zo erg is, wat hij al van zijn zestiende jaar deed, maar het cocaïne snuiven dat deed hij met anderen, en voor ons wilde hij het niet weten en ook niet voor zijn ouders en zuster, die werden opgebeld door de politie dat zij hem naar het ziekenhuis gebracht hadden, om dat hij zo gek was als een deur, en daar zit hij dan op de psychosen afdeling helemaal doorgedraaid, en wij hoorde het ongelofelijke bericht dat zijn neusschot helemaal verziekt was door snuiven, daar om mijn vraag of zo iets mogelijk was, ik had er nog nooit van gehoord, hoeveel geld moet je wel niet hebben, wat kost een gram cocaïne, want iemand schreef dat je elke dag een gram moet snuiven, en dat drie maanden lang, om het neusschot te laten verrotten. Je zit zomaar op een ons cocaïne? En dan te weten dat mijn neef niet meer dan €150 in de maand te verteren had?
Het is echt waardeloos, want hoe moet je helpen? Als hij tenminste uit zijn psychosen komt.
Het is wel een ongeschreven wet, je moet het altijd zelf doen, je moet het willen, en het lijkt dat het ook geld voor jouw cocaientje, en ik gun het je, dat je het red, maar je moet het zelf doen. doe het maar, sterkte.