Combo's

Zweibeiner

Bewuste gebruiker
Welke combi van drug vind jij het beste en waarom?
Ligt de combi van de set en setting af of heb je altijd 1 combi die het beste is?
Welke combo zou je dan in welke situatie het fijnste vinden en waarom?
Ik heb geen ervaring met combo's, behalve weed maar dat rook ik iedere dag dus een joint in de nasleep van een drug vind ik zelf niet echt combo gebruik.

Tot sinas!

Yaizer

Bewuste gebruiker
Beste combi's

Voor mij was het altijd al 2c-b + lachgas geweest (psychedelica + lachgas is sowieso echt pfoee :hearteyes: ).

psychedelica, 2c-b vind ik persoonlijk het minst dan, laat je natuurlijk wat anders denken. Meer mindfucks etc. Met lachgas kom je in één rare mindfuck-loop waar de visuals intens intens zwaar worden. Neem het niet met een korreltje zout ben echt vaak out gegaan en dat ik dan in een soort droom zat voor heel even. De eerste keer was zo intens bij mij. Wist niet wat mij over kwam. Toen ik eruit kwam dacht ik weer nuchter te zijn tot je weer beseft dat je 2c-b op hebt.

Bijna altijd als ik lachgas doe gaat het heel snel opkomen totdat ik op een soort piek kom dat echt goddelijk hard is. Je bent van de wereld en echt op een rare plaats. Dan komt er steeds een soort "besef". Je beseft steeds meer realiteit. "besef" "besef" "besef" en de momenten van besef worden steeds langer totdat je er uitkomt. Dus in het begin gaat het heel snel "bes-besefbesefbesef..besef......besef............besef.........................besef"

Je komt steeds meer bij de wereld. Echt zo lijp. Wordt weer helemaal giechelig als ik eraan denk maar soms heb ik ook wel is andere dingen zoals;

Een soort inception. Een trip in een trip. Tweede keer 2 ballonnen gedaan en dat was het ziekste ooit. Kamer begon te trillen en toen waren het allemaal foto's van m'n kamer en toen was ik in een zwarte ruimte en zag de foto's van m'n kamer in de verte. Wist niet wat er gebeurde toen.

Heb erg erg vaak lachgas gedaan tijdens psychedelica. Het enigste jammere van de aanwezigheid van lachgas is dat de normale trip dan weer eigenlijk heel erg meevalt. Ik bedoel als je zoiets meemaakt stelt de normale trip niks voor. De avond draait dan meer om de lachgas-balonnen dan echt de psychedelica zelf. Daarom heb ik bij veel psychedelica avonden de lachgas weggelaten zodat we echt met de trip zelf konden bezig zijn. Waar ik later weer mediteren uitvond wat eigenlijk nog zieker is als lachgas.

Maar lachgas + psychedelica is echt een top combinatie maar wel heftig.

Coke + alcohol; ja het is een top combinatie ook al ben ik van beide drugs geen fan van omdat het je echt sloopt (coke vind ik dan wel meevallen hoe schadelijk het is als je het eens in de 3 maanden gebruikt een paar lijntjes) maar alcohol is echt een killer. Vooral de combinatie is zo chill. Je wilt van beide meer. Er ontstaat ook een stofje cocaethylene wat nog verslavender is en schadelijker. Dat maakt het als je alcohol of coke doet, de verlangens komen naar de weder-drugs.

Ghb + pep (+seks); Tering. Geen woorden voor. Als je de goede dosis van beide te pakken hebt en dan even in bed gaat liggen. Ja nogmaals geen woorden voor :grin:

Psychedelica + mediteren; ja niet een combi van twee drugs maar hier op heb ik toch wel de ziekste dingen meegemaakt. Raad het iedereen aan als je een beetje gewend bent aan psychedelica. Je komt dieper dan je ooit kan bedenken. Wauw geen woorden voor :hearteyes:

Dit zijn toch wel de leukste combi's van mij wat echt een merkbaar ander effect geeft. Momenten gehad dat je een combi van 5 had maar kon niet meer precies voelen wat ik van wat voelde. Was alleen maar vaag.

HoMaar!

Experimenterende gebruiker
Ik zweer bij een klein bommetje speed. Alvast de stad in, wat socializen om dan op het feestje aangekomen 2cb te droppen.
Gegarandeerd 6 uurtje heerlijk dansen.
Af en toe een jointje erbij om de gekkigheid wat aan te wakkeren.

Smorgens thuis komen en dan nog even dicht tegen elkaar aankruipen.
Kan geen mdma tegenop.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik vind de combo MDMA en wiet erg lekker. Net na de piek van de MDMA pas beginnen met wiet en het voelt zalig. Verder heb ik nog weinig tot niets gecombineerd. :grin:

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Dunnetjess33 zei:
Ik vind de combo MDMA en wiet erg lekker. Net na de piek van de MDMA pas beginnen met wiet en het voelt zalig. Verder heb ik nog weinig tot niets gecombineerd. :grin:
Heb je ook wel een topper te pakken wat mij betreft hoor, niet aan de kater (van mdma) denkende dan.

4fmp en een lage dosis mdma :hearteyes: (schijnbaar wel een erg ongezonde combi)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik combineer eigenlijk bijna alles altijd standaard met wiet of hasj dus die tellen voor mij niet meer echt als volwaardige combo's. Ik vind het wel altijd fijn dat cannabis zo'n beetje met alle drugs wel synergie heeft, behalve stimulanten dan. Bij stimulanten is cannabis dan juist wel weer chill om de scherpe randjes er vanaf te halen.

Lachgas heb ik ook zo'n beetje met alles wel eens gecombineerd. Lachgas in combinatie met downers versterkt elkaar maar is verder niet zo spannend. Lachgas in combinatie met coke of speed voelt voor mij altijd als een 2 minuten lang durend orgasme. Lachgas in combinatie met MDMA geeft mij de MDMA euforie keer 10, ik heb nog nooit zoiets euforisch meegemaakt. Lachgas met ketamine versterkt elkaar enorm en dan is de kans op holen vrij hoog. Maar lachgas met psychedelica blijft het meest bijzonder, dat versterkt elkaar enorm en dan ben je gegarandeerd niet meer op de wereld. Het jammere aan psychedelica en lachgas vind ik wel dat lachgas de heldere mindset van psychedelica weg haalt, waardoor het vooral geschikt is om gewoon zo hard mogelijk naar de klote te gaan en voor psychonautische doeleinden eerder averechts werkt.

LSD en ketamine vond ik wel een interessante combo. Heb de ketamine toen pas na de piek van de LSD genomen en daar was ik achteraf wel blij mee aangezien je er zo ontzettend vaag van wordt en ik dat zonde vind van het psychonautische doel waarvoor ik LSD gebruik. De ketamine maakt je extreem vaag, maar tegelijk voelt deze combo lichamelijk heerlijk en krijg je er weer sterke maar wat chaotische visuals voor terug. Ik vond het een interessante combo, maar zal deze niet vaak gaan doen denk ik.

MDMA en ketamine (kitty flip) is ook erg lekker en je kunt door je dosering ketamine zelf bepalen welke er overheerst. Als je op een feest staat wil je niet dat de keta overheerst, maar meer op de achtergrond aanwezig is. Het versterkt dan de bodyhigh van de MDMA op een fijne manier en maakt je een stuk vager. Eenmaal thuis kun je dan grotere hoeveelheden keta nemen zodat die gaat overheersen, dan heb je het typische keta effect met een extra roze euforisch randje van de MDMA.

2C-B en MDMA (nexus flip) vind ik echt een van de beste combo's die ik geprobeerd heb. De bedoeling hierbij is om het zo te timen dat ze echt in elkaar overlopen en dus vooral niet allebei vol werken tegelijk. Ik neem dan eerst de MDMA en wanneer ik voel dat het langzaam minder wordt (na zo'n 4 a 5 uur) neem ik de 2C-B. De 2C-B komt dan heel snel en hard opzetten, maar door de MDMA voelt het veel vrediger dan normaal. De visuals van de MDMA worden enorm versterkt, het heerlijke warme MDMA gevoel komt weer helemaal terug en qua euforie versterken ze elkaar goed. Dat bij elkaar maakt het een heerlijke combo voor op feestjes.

2C-B en speed is een combo die ik vaak op feestjes doe. Ik neem dan wel echt zo min mogelijk speed, want anders gaat het overheersen en dat is zonde. De speed dient dan eigenlijk enkel als doel om de zware benen van de 2C-B op te lossen zodat ik gewoon lekker kan dansen ipv alleen maar zitten.

Coke en ketamine of speed en ketamine is ook wel een grappige combo. Mentaal overheerst de keta en lichamelijk de coke of speed, hierdoor wordt je een soort wandelende keta zombie. Best grappig, maar niet eentje om vaak te doen vind ik persoonlijk aangezien je niet meer echt kunt instaan voor je acties.

Tot slot is speed en GHB een combo waar je ontzettend geil van wordt, maar persoonlijk vind ik het mentale effect van deze combo niet zo aangenaam. Dat zou ook kunnen komen omdat ik sowieso niet echt een GHB fan ben.

Paddo's en MDMA (hippie flip) en LSD en MDMA (candy flip) heb ik beiden nog niet geprobeerd maar die lijken me ook echt te gek.

Yaizer

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
Lachgas heb ik ook zo'n beetje met alles wel eens gecombineerd. Lachgas in combinatie met downers versterkt elkaar maar is verder niet zo spannend. Lachgas in combinatie met coke of speed voelt voor mij altijd als een 2 minuten lang durend orgasme. Lachgas in combinatie met MDMA geeft mij de MDMA euforie keer 10, ik heb nog nooit zoiets euforisch meegemaakt. Lachgas met ketamine versterkt elkaar enorm en dan is de kans op holen vrij hoog. Maar lachgas met psychedelica blijft het meest bijzonder, dat versterkt elkaar enorm en dan ben je gegarandeerd niet meer op de wereld. Het jammere aan psychedelica en lachgas vind ik wel dat lachgas de heldere mindset van psychedelica weg haalt, waardoor het vooral geschikt is om gewoon zo hard mogelijk naar de klote te gaan en voor psychonautische doeleinden eerder averechts werkt.

2C-B en MDMA (nexus flip) vind ik echt een van de beste combo's die ik geprobeerd heb. De bedoeling hierbij is om het zo te timen dat ze echt in elkaar overlopen en dus vooral niet allebei vol werken tegelijk. Ik neem dan eerst de MDMA en wanneer ik voel dat het langzaam minder wordt (na zo'n 4 a 5 uur) neem ik de 2C-B. De 2C-B komt dan heel snel en hard opzetten, maar door de MDMA voelt het veel vrediger dan normaal. De visuals van de MDMA worden enorm versterkt, het heerlijke warme MDMA gevoel komt weer helemaal terug en qua euforie versterken ze elkaar goed. Dat bij elkaar maakt het een heerlijke combo voor op feestjes.

Grappig, ik heb met een goede dosis mdma aardig wat lachgas-ballonnen gehaald. Wij, allemaal heel knuffelend en liefdevol, de ballonnen vullen. Werden we er alleen maar meer waus van. Gewoon een "iets" heftigere lachgas ballon. Euforie trok heel erg weg en toen we uit de lachgas kwamen duurde het even een minuutje voordat de mdma weer kwam opdagen. We hebben het meteen rechts gelaten omdat de mdma-gevoel stukken beter was.

Met speed en coke? Heb altijd lachgas maar nooit maar dan ook nooit tot mij gekomen om het te doen terwijl ik eraan zat.

Nexusflip...een combi die ik ooit nog wil doen. Nu eventjes gekapt met alles maar ben van plan om eens in de 6 maanden iets te doen. Denk dat het of nexus-flip wordt, of als ik een vriendin heb ghb - mdma.

Helenas

Bewuste gebruiker
Ik heb twee keer 2ce met 4 aco dmt gecombineerd en dat was echt fantastisch! Als je het goed timed dan krijg je compleet andere visuals. Beginnen met 2ce en als je op je piek zit de 4 aco dmt doen. Is wel heel lang geleden dat ik dat gedaan heb.
Verder:
2cb + ketamine
Mdma + ketamine
4fmp + ketamine
4fmp + 2cb

autysd

Bewuste gebruiker
vodka + jagermeister (50+ kruiden)
vodka + sinaslikeur (zeer zoet op zich en een heel sterk natuurlijke sinas-smaak)
pastis (ricard) met multifruitsap

gevaarlijke combo's met alcohol mogen niet vermeld worden, wat ik begrijp

Zweibeiner

Bewuste gebruiker
Dank voor de reacties! Het is leuk en interessant om te lezen.

Op het begin wilde ik M met Lsd graag combineren, die behoefte voel ik nu een stuk minder. Puur omdat M op zichzelf al een ontzettend gaaf drugje is om te doen.

Ik zou me nu kunnen voorstellen dat ik lsd met speed zou willen combineren. Om de reden dat ik merk dat ik vaak erg lui word van lsd en aanverwanten stoffen terwijl ik juist graag praat dan. Door te praten en te blijven praten stimuleer ik mezelf om mijn gedachtegang allerlei kanten uit te laten gaan. Nu ik gemerkt heb dat ik veel praat op speed, likt me dat dus juist interessant om te zien waar ik uit kom met mijn gedachte.

GHB durf ik zelf (nog) niet zo goed aan, het komt zo nauw met de dosering dat ik me daar waarschijnlijk al zorgen over ga maken, of in ieder geval een stuk nerveuzer zal zijn. Mijn speed+seks ervaring was wel helemaal geweldig! Drugs plus seks vind ik een leuke om te doen. Dus wellicht dat mijn nieuwsgierigheid het nog een keer gaat winnen. Voor nu ben ik redelijk overtuigd dat wanneer ik speed neem, seks er zeker bij hoort.

Alcohol combo's gaat hem ook zeker niet worden bij mij.

Ik kan me ook nog niet echt voorstellen dat ik ket met iets zal combineren. Ik vind het hele complete relaxed worden van ket erg fijn. Ik combineer het nu met natuur docu's haha. Er staan er een aantal in mijn lijst die ik alleen kijk tijdens drugs. In de comedown van lsd vind ik natuur docu's ook heel chill om te kijken.

Keta en Mdma lijkt voor mij ook geen geweldige combo. In de comedown van M word ik altijd erg moe, wel toffe visuals Dus wellicht dat het met ket nog toffer is. Maar aan de andere kant maakt ket mij ook weer lui, en dat is sowieso al wat M doet. Plus ik vind het ook fijn om in die vermoeide comedown tegen mijn vriend aan te liggen en nog even nagenieten.

M en 2cb. zou een optie kunnen zijn. Mijn favo dosis 2cb is tot nu toe 7mg. Ik denk alleen dat het net te weinig is voor het aansterken van de M hallucinaties, maar ik kan me zeker voorstellen dat mijn stemming er wel erg fijn van word.

Ik heb in ieder geval een hoop info om eens over na te denken en om eens te gaan kijken welke combo ik als eerste ga doen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Een tijdje geleden had ik gezegd LSD + wiet, maar na een verschrikkelijke "bad" trip ben ik daar wel een beetje van genezen. Daarvoor vond ik dit echt een gouden combinatie, omdat de LSD trip er zoveel meer psychedelisch van werd.

MDMA + wiet heb ik pas sinds een tijdje ontdekt en dat was tot mijn verbazing een heel goede combinatie. Ik had verwacht dat de suf- en vaagheid van wiet de roll zou verpesten, maar dat was niet zo. Ik werd er natuurlijk wel iets vager van, maar lang niet zo als normaal (wanneer ik alleen wiet neem).

Helaas is mijn eerste (en enige) candyflip (LSD + MDMA dus) wat gefaald. Er was hier niet de gewenste synergie. Dat wil ik nog weleens over doen.

Kingkrule

Newbie
Ik heb dees weekend een zalige combo gedaan. Ik ben begonnen met 4 dipkes MDMA, daarna een kwartje XTC en ten slotte een kwart pil met MDMA en 2C-B. Zalige combo!

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Speed en ghb vind ik het leukst, al heb ik de ghb dan altijd pas op de after gebruikt. Ik vond coke en ghb ook een leuke combinatie.
En ik vind alcohol drinken en daarbij een beetje blowen ook leuk met een feestje.

Verder zou ik nog wel 2cb en keta een keertje willen combineren, of LSD en xtc.

Zeer interessante topic en reacties...
Persoonlijk is een hippieflip (paddo's + mdma) + wiet mijn favoriete combo. Er heerst een heerlijke synergie tussen deze substanties, het is een paddotrip waar je alleen maar positief kan zijn en voldoende energie hebt om te doen wat je wilt en de muziek is niet te beschrijven...
Het is wel iets te intens voor op feestjes met veel volk te nemen, een ideale party-combo ben ik helaas nog niet tegengekomen

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
MXE is wel een beetje een langdurig stofje. Als die twee samen nét even te intens zijn zit je er ook echt gewoon wel uren aan vast.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Blijven jullie nog maar af van de combi : LSD + Proscaline tenzij je veel trip ervaring hebt. Een van mijn favoriete combinaties :)

Expex

Experimenterende gebruiker
Even een subtiel kiekje omdat ik me rot zoek naar een topic met een lijst van drugs combinaties waarin per combo staat aangegeven of deze gevaarlijk is of niet. Kan iemand mij hier misschien aan helpen?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
XTC is relatief gemakkelijk, niet combineren met andere serotonine drugs ivm serotoninesyndroom. Combineren met uppers kan maar verhoogd wel de schadelijkheid. En uiteraard niet met een Mao remmer.
Toevoeging: alcohol combineert ook slecht met mdma/xtc. Niet zo zeer voor de schadelijkheid dacht ik (correct me if i’m wrong please) maar ivm met uitdroging en oververhitting.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Toevoeging: alcohol combineert ook slecht met mdma/xtc. Niet zo zeer voor de schadelijkheid dacht ik (correct me if i’m wrong please) maar ivm met uitdroging en oververhitting.

Het is in principe altijd min of meer afgeraden om alcohol te combineren met een stimulant omdat ze elkaars effecten maskeren. Je merkt niet meer hoeveel je binnen hebt van beide. Als het ene eerder uitwerkt dan het ander kun je ineens een enorme klap krijgen.

Een kleine hoeveelheid drinken (twee à drie biertjes) is niet direct zo problematisch maar het is gewoon wel een beetje opletten. Ik vind alcohol na een paar drankjes sowieso ook naar slootwater waar minimaal dertig koeien in gezeken hebben beginnen te smaken als ik M op heb. :’)

Bovenaan