Compulsive redosing

LeoFla

Experimenterende gebruiker
Hey iedereen,

Ik heb enkele dagen terug voor de eerste keer 2-FA gebruikt bij het studeren.
Nu dat ging best goed, maar ik merkte wel de typische craving om bij te doseren als je ff dat momentje hebt dat de rush ff afneemt. Compulsive redosing dus.
Ik heb er wel moeite mee gehad en uiteindelijk maar 1 keer bijgenomen, zoals ik wel mezelf wel had voorgenomen. Maar als ik bv MDMA doe kan ik hier totaal niet aan weerstaan en neem ik bij tot het gewoon op is jammer genoeg.

Bij het uitgaan kan ik dit relatief makkelijk opvangen door gewoon op voorhand af te wegen wat ik mag gebruiken, maar in een setting waar de stash op 2 minuten verwijderd is, lijkt me dit zeer moeilijk.

Mijn vraag is hoe jullie hiermee omgaan, of dat er zegmaar trucjes zijn om compulsive redosing (en de spijt achteraf) te minimaliseren?

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Hey iedereen,

Nu dat ging best goed, maar ik merkte wel de typische craving om bij te doseren als je ff dat momentje hebt dat de rush ff afneemt. Compulsive redosing dus.
Ik heb er wel moeite mee gehad en uiteindelijk maar 1 keer bijgenomen, zoals ik wel mezelf wel had voorgenomen. Maar als ik bv MDMA doe kan ik hier totaal niet aan weerstaan en neem ik bij tot het gewoon op is jammer genoeg.

Bij het uitgaan kan ik dit relatief makkelijk opvangen door gewoon op voorhand af te wegen wat ik mag gebruiken, maar in een setting waar de stash op 2 minuten verwijderd is, lijkt me dit zeer moeilijk.

Mijn vraag is hoe jullie hiermee omgaan, of dat er zegmaar trucjes zijn om compulsive redosing (en de spijt achteraf) te minimaliseren?
Het makkelijkste is natuurlijk niet gebruiken. Onder invloed is het zeer lastig om te stoppen met redosen.

Wat mij altijd hielp om uit de gebruiksspiraal te komen, was een joint roken. En meteen zo overweldigd raken door de stonedheid, dat nog meer uppers gebruiken wel het laaste is waar je nog aan denkt.

_shikantaza

Badass junkie
Hey iedereen,

Als ik een truukje verzon, vond ik in gebruik vrijwel altijd een manier om toch door te gebruiken. Als je merkt dat je de controle niet kunt houden kun je waarschijnlijk het beste stoppen met het middel in kwestie. Ik zie bij jou het begin voor een verslaving duidelijk terug.

Maargoed, mocht je het toch willen proberen, er zijn kluisjes / bakjes met een timer die pas na een bepaalde tijd weer open te maken zijn.

Je kunt afwegen wat je maximaal in één sessie wil gebruiken de rest aan een vriend(in) geven.

Maar ik denk dat je door de cravings zo creatief zult worden dat 't uitstel van excutie wordt :)

LeoFla

Experimenterende gebruiker
Thanks voor de antwoorden
Even voor de duidelijkheid, ik heb tot nu altijd kunnen weerstaan, behalve aan MDMA, maar dat is iets dat ik echt nooit thuis op m'n eentje gebruik dus het gevaar is daar redelijk klein.

Als je merkt dat je de controle niet kunt houden kun je waarschijnlijk het beste stoppen met het middel in kwestie
Je hebt natuurlijk gelijk, maar is het addertje onder gras dan niet voornamelijk het thuisgebruik (en dus "ongelimiteerde" herdoseringen)?
overweldigd raken door de stonedheid, dat nog meer uppers gebruiken wel het laaste is waar je nog aan denkt
xd goeie

Bij mdma neem ik één of twee pillen en is het wel genoeg
Want verder heeft het toch niet een effect dat behalve dat je strakker gaat staan en meer bijwerkingen krijgt. Dus dan heb ik totaal geen last van compulsive redosing.

Bij andere middelen zoals coke of pep dan snuiven we gewoon net zo lang totdat het op is, maakt niet uit hoeveel het is.

Maargoed, mocht je het toch willen proberen, er zijn kluisjes / bakjes met een timer die pas na een bepaalde tijd weer open te maken zijn.
Ja zo'n ding hebben we van een vriendin te leen, maar dat hebben we nou echt nog nooit gebruikt🫣 Bedoeling was dan inderdaad bijvoorbeeld van de 3.5 gram coke er 1,5 gram instoppen voor de week daarna maar dat gebeurde toch nooit🙄

Alle middelen die je introduceert aan jezelf zullen je bijblijven op een manier.

Heb het zelf gehad met o-pce en 3-ho-pcp. Bij de eerste keer o-pce voelde ik 2 dagen erna nog serieuze effecten.

Als je merkt dat je compulsief herdoseert is het verstandig om niet dat soort middelen verder toe te voegen aan je leven. (Want sommige zijn nog lekker ook)

Bovenaan