Tripreport v/h Jaar Crystal Meth 98% roken - meest krachtige drug by far mogelijk! Te intens!

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Incubi666

Belezen gebruiker
Mooi geschreven toch wil ik het eens ervaren maar dan wel nasaal niet token zit daar enig verschil in. Qua euforie werking etc?

Undercover Buster

Bewuste gebruiker
Oud topic. Zie echter nog enige recente reactie,

Mijn vraag is dan, hoe gaat het nu 2 jaar later met je?

2 jaar terug gebruikte je het nog niet zo lang denk ik, niet goed gelezen.

Wat ik wel las is dat je zei dat in the states meth niet zulke goede kwaliteit was, daar ben ik het niet echt mee eens maar oke.
Daar is de kwaliteit hetzelfde als hier doorgaans zover ik weet.

Maar de vraag is dus hoe gaat het nu met je??

Meth is echt dikke troep en een verwoestende drugs, vergelijkbaar met heroïne en crack.
Denk jaar of 15 geleden dat ik hier mensen het zag gaan gebruiken. Weet je waar hun nu zitten?
Stuk voor stuk? In klinieken, psychisch helemaal leip, schizofreen.
Werkelijk niemand van hun die nu nog een normaal leven heeft!

Excuses voor mijn botte reactie maar het stukje wat ik las was het verheerlijken van meth. Zeker, heel leuk, leuke drugs!
Maar ikken niemand die er niet aan ten onder is gegaan.

Vandaar mijn vraag : hoe denk je er nu 2 jaar later over en hoe sta je er nu voor in het leven?
Al wat ik wil zeggen is : mensen kijk er mee uit en begin er niet aan!

Melk de witte motor, coke de witte sloper, maar meth? Pfffff
Verder oordeel ik niet. Maar ben wel benieuwd naar reactie van persoon in kwestie die het nu 2 jaar geleden gebruikte!

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Johnny Snow heeft een ban voor het leven en kan niet meer reageren.

Wel heb ik via via vernomen dat hij was afgekickt maar dat er nu toch weer terugvallen zijn.

Incubi666

Belezen gebruiker
Oké slikken gaat het worden dus dan gaan we dat eens proberen. Als het lijkt op speed Mdma etc heerlijk

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
Oké slikken gaat het worden dus dan gaan we dat eens proberen. Als het lijkt op speed Mdma etc heerlijk
Ik kan me moeilijk voorstellen dat je het verhaal van Johnny leest en alsnog besluit dat het een goed idee is om het te proberen. Maar goed, ieder zijn ding. Ik hoop dat het je brengt wat je zoekt.

Incubi666

Belezen gebruiker
Ik kan me moeilijk voorstellen dat je het verhaal van Johnny leest en alsnog besluit dat het een goed idee is om het te proberen. Maar goed, ieder zijn ding. Ik hoop dat het je brengt wat je zoekt.
Ik hoop het wel alleen het is vrij schaars in Nederland dus kan even duren maar a la ik het heb dan komt er zeker een report

Undercover Buster

Bewuste gebruiker
Begin er niet aan....

We kennen heroïne ja? Zou je dat gaan proberen?

Misschien wel, je goed recht. Ik oordeel niet.

Verstandig? NEEN!!!!

Je gaat een gok nemen waarbij de kansen ENORM in je nadeel zijn. Dus waarom ermee beginnen?
Omdat het je leuk lijkt? Please....

Laat me je de ervaring besparen en bij deze vertellen dat het in principe niets meer is dan hele kr@chtige speed.
Neem dan wat meer speed.
Zelfde ervaring, of toch zeker als speed spuiten, wat ik overigens ook zwaar afraad!

Denk nu eens na mensen.

Drugsgebruik is leuk, recreatief gebruik.
Ga je Crack, Heroïne of Meth proberen dan neem je een enorm risico om heel je leven te vergallen.
Is dat wat je wilt?? Zo ja dan ga je gang!
Wil je dat niet? Begin er dan niet aan! Verdomme zeg! Denk niet dat jij sterker bent dan die drugs! Dat ben je niet!
Hoeveel voorbeelden wil je hebben zeg? Kom op joh.
Ook niet 1 keer. Denk ff na. Het begint allemaal met 1 keer!

Stonologie

Bewuste gebruiker
Begin er niet aan....

Verstandig? NEEN!!!!

Je gaat een gok nemen waarbij de kansen ENORM in je nadeel zijn. Dus waarom ermee beginnen?

Laat me je de ervaring besparen en bij deze vertellen dat het in principe niets meer is dan hele kr@chtige speed.
Neem dan wat meer speed.
Zelfde ervaring, of toch zeker als speed spuiten, wat ik overigens ook zwaar afraad!

Denk nu eens na mensen.

Ga je Crack, Heroïne of Meth proberen dan neem je een enorm risico om heel je leven te vergallen.
Wil je dat niet? Begin er dan niet aan! Verdomme zeg! Denk niet dat jij sterker bent dan die drugs! Dat ben je niet!
Onlangs dat het zeker allemaal een heel groot risico met zich mee brengt, zie ik heroine echt niet in de zelfde catogorie. Het is allemaal super verslavend maar Meth is next level. Afhankelijk van de manier waarop je het gebruik (roa) is heroine (mits je niet al verslaafd bent) niet in een keer verslavend. Meth wel. Ik zou zeer zeker eerder heroine doen dan Meth, zeker omdat downers niet mijn ding zijn. Het hangt af per persoon maar aan meth zou ik nooit beginnen.

Incubi666

Belezen gebruiker
Of ik heroïne wil proberen ach als ik ergens h4 zou kunnen krijgen waarom niet. Als het niet te snuiven valt.
Ik ken heroïne paar keer gedaan oxycodon ook. Zat toen op 70mg per dag viel nog vrij meem
Speed is wel leuker effect dat wel maar downer upper beide leuke en helpt je nare ervaren des levens vergeten.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
70 mg oxcycodon ? Dat is voor mij een speldeknopje....als je werkelijk wilt weten, hoe deze "artsenheroine" werkt, dan is in mijn geval ( 75 kg) eerder 200 mg een leuke rush...maar, doe dit liever niet, het is eigenlijk veel te lekker!
CM, ik trof destijds in de kliniek iemand die dit goedje 1 x geprobeerd had.
Afblijven zei hij. Veel te lekker spul...
Dat was, en is voor mij voldoende info geweest, om dat idd na te laten.
Sommige dingen moet je echt, gewoon niet en nooit doen. al ben je nóg zo nieuwsgierig, als een echte ervaring deskundige dit zegt, dan moet je hun waarschuwing ter harte nemen.
Ik vond de report van Johnny Snow erg interessant. Eigenlijk jammer dat hij geband is.....

Revolutionair

Wijs gebruiker
Ik kanje al als ervaringsdeskundigen vertellen dat als je eenmaal verslaafd bent, er je hele leven wel nog craving kan krijgen, al is het niet voor altijd bij dezelfde sterkte.
Dat is helemaal niet waar..
Ken zoveel mensen die veralaafd waren aan blowen maar als ze het al ruiken worden ze misselijk.

Die hebben nul komma nul cravings!
Om maar even een voorbeeld te noemen.
Zullen ze wel in de kliniek hebben verteld..

Het is natuurlijk niet zwart wit maar het dilemma is dat als je het als ziekte gaat benoemen men er vanuit gaat dat er niets aan te doen valt en vervallen mensen al snel in een slachtofferrol. Als je er vanuit gaat dat het niet te 'genezen' valt zal een persoon zichzelf vaak automatisch gaan bevestigen.
Dus dat, sommige mensen zijn ergens gewoon helemaal klaar mee op een gegeven moment.
Is gewoon mogelijk en gebeurd vaak genoeg

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Verslaafd zijn aan blowen, dat is echt wel wat anders, dan een drank, of opiaten verslaving.
Daarmee wil ik niet zeggen, dat blowen niet heel naar verslavend kan zijn, maar één geestelijke EN een lichamelijke afhankelijkheid tezamen, het is laten we zeggen andere koek. Jazeker!

🐺PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Dat is helemaal niet waar..
Ken zoveel mensen die veralaafd waren aan blowen maar als ze het al ruiken worden ze misselijk.

Die hebben nul komma nul cravings!
Om maar even een voorbeeld te noemen.
Zullen ze wel in de kliniek hebben verteld..
Moet ik toch even tegenspreken. Ik ken heel wat mensen die jaren gestopt zijn en de zin in een joint blijft aanwezig. Met andere middelen is dit ook bekend. Ligt misschien meer persoongericht of in de aard/tijd van verslaving maar de craving kan sterk aanwezig blijven.

Dan onderschat jij een zware blow verslaving echt!
Hier heb je dan wel volledig gelijk in.

Revolutionair

Wijs gebruiker
Ja die ken ik ook maar ken er ook een paar die er helemaal klaar mee zijn.
Ken ook een meisje die jaren speed verslaafd was.
Maar er nu van walgt.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat cravings niet voor iedereen en altijd aanwezig zijn na een verslaving..

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Moet ik toch even tegenspreken. Ik ken heel wat mensen die jaren gestopt zijn en de zin in een joint blijft aanwezig. Met andere middelen is dit ook bekend. Ligt misschien meer persoongericht of in de aard/tijd van verslaving maar de craving kan sterk aanwezig blijven.

Hier heb je dan wel volledig gelijk in.
Een zware blowverslaving, wat versta je daaronder?
Ikzelf heb jarenlang meerdere grammen per dag opgerookt, 800 en meer, euro per maand aan wiet besteed.
Geestelijk toch echt wel zwaar "hooked".
Ik ben er in één keer mee gestopt.
Omdat mijn longen dat goedje niet meer verdroegen. Ik hoestte me kapot die scherpe rook...
Anyway.
De lichamelijke afhankelijkheid was een week zweten, en verder maar weinig gemerkt.
Geestelijk was wel zwaar,, slecht slapen , een heel kort lontje en dan nog het waan idee dat je zonder dat ritueel van een bong pijp stoppen vóór het slapen gaan toch echt wel een absolute must was, om iedere avond te doorlopen.
Dat geestelijke aspect duurt veel langer. Ja.
Maar in vergelijking met alcohol en opiaten?,
Waarbij je dus óók een stevige lichamelijke afhankelijkheid moet overwinnen, je hele lijf doet pijn,, dat ontwenningsverschijnselen voel je tot uit je kleine teen, nee. Andere koek.
Of: je nest volschijten, omdat je s'nachts ineens diarree krijgt, afijn, je krijgt behoorlijk voor je donder van je lijf, dat ineens zonder die opiaten moet...

Dat heb je niet met een blowverslaving.
Maar, ik onderschat deze beslist niet!
Ik zeg Alleen, het is andere koek, dan een verslaving aan de " zware middelen ".

Maar, het is algemeen bekend dat geestelijke afhankelijkheid, ook al is dat maar van een paracetamol pilletje per dag om 12.00 uur innemen, het allermoeilijkste gedeelte is van het overwinnen van een verslaving.
Het duurt ook het langst.
Mijn drank cravings bijvoorbeeld, meer dan 1 1/2 jaar lang heb ik daar dagelijks last van gehad. En dan die supermarkten. Boeven zijn het!
Overal, op strategische plaatsen in de winkel, staat dat spul.
Speciale bieren, wijn, en iedere keer, als je daar langs loopt, moet lopen eigenlijk, dan krijg je weer die prikkel...en doet de duivel alweer één oog open.

En dan nog:

Zie eens wat voor gedrag iemand gaat vertonen die aan opiaten verslaafd is...deze mensen doen er vrijwel alles voor, om hun middel te kunnen scoren, iedere dag weer.
Het weer kunnen kopen van hun stuff, dat is voor de,e mensen al bijna een dagtaak!

Dat zie je bijna nooit bij een blowverslaving, toch?
Icm. het feit, dat deze wat beter betaalbaar is...

Dat geestelijke gedeelte doorbreken, dus, dat is de bottleneck.

Gameverslaving.
Het heeft lang geduurd, voordat deze als echte verslaving "erkend " werd.
Redelijk betaalbaar, maar...mensen, die iedere dag maar achter de pc aan het gamen zijn, soms bijna dag, en nacht, die hebben echt wel een gróót geestelijk afhankelijkheids probleem. Ja.
En ook voor de gezondheid beslist geen goede, zogezegd. Heel weinig slaap, heel slecht eten, nou, daarvan word je ook niet zo blij van..
En ook hiervan kom je maar moeilijk, nee, erg moeilijk los!

Gokken.
Die verdomde fruit automaten.
Met die draaiende rollen.
Ik heb sommige mensen gezien, die op een ochtend hun hele maandsalaris erin lieten verdampen.
Want, kijk eens, die rollen dansen vandaag iets anders dan gisteren, dus moet ik doorgaan , want ieder moment kan de jackpot vallen! En als ik nu stop, gaat degene, die nu al likkebaardend op een barkruk zit te wachten, totdat ik blut ben en wel moet stoppen...er mee vandoor...en dan is al mij geld dus ook foetsie, dat geld komt dan in de verkeerde portemonnee terecht! Namelijk: niet in de mijne!
Wie kent deze automaten niet.
Zeer verslavend.
Vooral de "random runners" waren berucht!

Het geestelijke gedeelte. Heel zwaar.
In ieder geval bij mij , en bij vele anderen die ik gekend heb.

Ik heb een beetje een wat bredere reactie hier gepost, misschien een weinig off topic.
En toch vond ik deze info hier wel op zijn plekje.

Laatst bewerkt:

Revolutionair

Wijs gebruiker
Wat versta ik onder een zware wiet verslaving?

Mensen die de hele dag wiet roken.
Geen baan meer hebben en de criminaaliteit in gaan om hun wiet te bekostigen.
Kopen 30€ wiet per dag, maar dat is een levenstyle!
Pakje lange vloei een pakje sigaretten geld om te reizen naar de shop een AA'tje erbij.

Uiteindelijk allemaal goede ideeën maar niks uitvoeren tot ze op straat komen te staan.
Zoeken naar een plek om te logeren, daar weer stelen om aan hun wiet verslaving te voldoen.
Ken er genoeg en heb het genoeg gezien.
Junk is een junk en of je een wiet junk bent of een pep junk het maakt je leven kapot.

Drank is veel erger zeg je eerder.
Maar dat is helemaal niet waar dat is nog meer betaalbaar dan een zware blower.
10 liter van 50 cent kun je overal kopen daarom mijn reactie.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
10 liter van 50 cent??
Waar haal je deze Moonshine....
Drank kostte mij veel te, veel meer dan 30 euro per dag. .
Ik had een goed inkomen. Dat scheelt.
Verder ben ik het niet met je eens.
Alleen al dit punt: van wiet roken is er nog nooit iemand doodgebleven nog nooit.
En met alcohol?? Zeg het zelf maar eens.
Alcohol. .rotzooi.
Eigen ervaringen zogezegd
Maar dat maakt verder niet uit.
Ik respecteer de mening van anderen.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Longkanker krijgen kan ook, als je nog nooit gerookt hebt.
Een delirium met fatale afloop , coma's, dus niet.
Totale verloedering en lichamelijke grote aftakeling, het voorgoed verliezen van het geheugen, ook al niet direct.
Maar goed. Ja nee welles nietes, heeft geen zin.
Als ik naar mijzelf kijk, als blow verslaafde en als alcoholist, dan kan ik zeggen dat ik er als blow verslaafde veel beter aan toe was...
Van enige lichamelijke felle afkick verschijnselen was geen sprake toen ik ermee stopte. Peanuts!

Anyway. Ieder het zijne...

Laatst bewerkt:

🐺PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Van enige lichamelijke felle afkick verschijnselen was geen sprake toen ik ermee stopte. Peanuts!
Toen jij stopte misschien niet. Weet niet welk jaar dat was maar de wiet is ook wel een stukje hoger in thc gedosseerd nu. Voor mij was de laatste stop niet enkel een psychische afkick maar ook met lichamelijke klachten en ik blowde zeker geen 30 eurotjes ofzo per dag. Gebruik viel best mee maar mijn lichaam ging toch in opstand. Toen ik in opname was van verschillende middelen heb ik alcoholverslaafden zien komen en gaan die de afkick best goed te handelen vonden en enkele weken na de start al terug goed op pad waren. Het ligt van situatie tot situatie en de aard van verslaving. De ene vind zijn proces intenser dan dat van een ander. Als je sterk genoeg bent en echt wil geraak je er toch door. Nietes en welles is persoonsgericht.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat was het niet.
Wilde je laten zien dat longkanker ook een oorzaak kan zijn van wiet roken.
4x zoveel teer bij een pure joint dan een sigaret.
Dus doden zullen er wel zijn gevallen.
Thats all...
Shit...

Mijn crafty vape ging eergister kapot. :( Daarom toen even mijn oude glazen pijpje er weer bij gepakt en sinds jaren weer eens wiet gerookt ipv gevaped. Wat is dat ranzig als je verdampen gewend bent... Kan me voorstellen dat het ook veel slechter voor je is.

Crafty, mijn goede steun en toeverlaat in al die jaren... :sob::tonguewink:

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
1 joint herbergt méér schadelijke stoffen, dan een pakje vol "gewone" sigaretten.
Ja. Leuk om te weten .
Ook is het leuk om te weten dat het menselijk lichaam pas na echt na jarenlang enorm te zijn mishandeld, daar reacties op gaat geven. Maw het duurt meestal wel even alvorens je levercirrose ofwel longkanker ontwikkelt...
Anyway.
Voor iedereen, met een lichaam dat altijd anders reageert dan een ander, is het ontwenning proces volkomen verschillend. Ja. Mee eens.

Wahine

Newbie
Begin er niet aan....

Verstandig? NEEN!!!!

Neem dan wat meer speed.

Denk nu eens na mensen.

Ik ben in de begin van de jaren 80 begonnen met het gebruik van heroïne en nu in 2020 gebruik ik nog steeds. Ben wel van spuiten over gegaan naar folie roken want mijn aders trokken het niet meer. Folie roken is funest voor je longen. Enkele jaren geleden ben ik op snuiven over gegaan wat goed bevalt ( op droge mond en slijmvliezen na)
Helaas ben ik er in 40 jaar tijd niet in geslaagd om te stoppen met heroïne.
De meeste van mijn medegebruikers zijn of al helemaal in het begin ermee gestopt of dood. De meesten aan longkanker.
Blijf af van de heroïne of andere opiaten, voor je het weet zit je je hele leven eraan vast, zoals ik.
De hoop om ooit te kunnen stoppen heb ik al lang opgegeven. Methadon, daar ben ik erg bang voor en hoe ouder ik word (inmiddels al 61) hoe banger ik word om af te kicken omdat nu ook nog de ouderdomskwaaltjes erbij komen.
Helaas heb ik niet veel vreugde meer in mijn leven omdat bijna iedereen om mijheen of dood of naar de vernieling is.
Heroïne - begin er niet aan of probeer zo snel mogelijk af te bouwen!

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Mag ik vragen waarom je er mee begonnen bent,? En hoe je dit al deze jaren vol hebt kunnen houden?
Alleen al dit vind ik een ware kunst, erg fijn er maar weinig die dit kunnen zeggen!

Natozlato

Bewuste gebruiker
Bedankt voor de waarschuwing. Misschien weerhoud je er iemand mee.
Ik vind het wel erg om te lezen dat er voor jou geen reden lijkt om af te kicken en je de hoop hebt opgegeven.

Wahine

Newbie
Dit word wel een lang verhaal.... Begonnen ben ik in Duitsland, met hasj roken toen ik 16 jaar was. Begin 80 kwam ik in de uitgaanswereld in aanraking met heroïne. Dat was de tijd van David Bowie, Lou Reed. Heroïne en coke werd door veel popsterren verheerlijkt. Je bent jong, naïef en vooral nieuwsgierig. Mijn vrienden gebruikten vrijwel allemaal. Ik voelde mij onbegrepen door mijn ouders die altijd maar aan het zeuren waren over een goede opleiding etc.
Je voelt je ergens bijhoren als je drugs gebruikt en je voelt je ontzettend cool.
Tot dat ik de eerste keer dopeziek werd. Van afkickverschijnselen had ik wel gehoord maar ik wist niet dat het zo erg was. In Duitsland had je in die tijd helemaal niets, geen methadon, niets en de artsen, voor hun was dat ook helemaal nieuw. Ook al is de heroïne in Duitsland uitgevonden. Denk aan al die SS'ers die aan de morfine verslaafd waren.

De heroïne in Duitsland was van slechte kwaliteit en mega duur.
Al gauw kwam ik in Duitsland met de wet in aanraking en belande meerdere keren in de gefangenis. Daar was het cold turkey afkicken. Vreselijk dat gevoel van angstig, ziek en alleen in een cel te zitten.
Ze stelden mij voor "therapie ipv straf" zo hoefte je de straf niet uit te zitten maar kon naar een kliniek. Daar was alles op totale abstinence gericht. De Duitsers zagen drugsgebruikers als het laagste van de gezelschap aan. Ik kon dat niet zonder dope, ik was altijd zwak wat dat aangaat. Mijn ouders schaamden zich dood voor mij en ik schande mij ook voor de buurt en iedereen. Vreselijk voor mijn ouders, hun enigst dochter aan de drugs. Mijn beide ouders zijn als gebroken mensen gestorven waarvoor ik mij altijd schuldig zal voelen.

Ik ging in een sexclub werken om de drugs te kunnen betalen. Daar verdiende ik veel geld maar in Duitsland waren de drugs waardeloos dus ik ging naar Amsterdam. Daar waren in die tijd een paar methadon doctors. Ze schreven rezepten uit voor rohypnol en methadon. Je moest de doc een geeltje betalen en in de apotheek kreeg je je pillen die je privé moest betalen. Die methadondocter was al in de 80. Echt een unicum. In de spreekkamer zaten mensen van over de hele wereld. Reporters van overal kwamen om de verslaafde junkies te interviewen bij de methadondoctor. De kranten in Duitsland stonden vol ervan hoe Amsterdam het drugsprobleem aanpakte. Iedereen die verslaafd was kwam toen naar Amsterdam. Vooral veel verslaafden uit Duitsland. Het ging bijna geen dag voorbij dat je van dode Duitsers horde. De drugs in Amsterdam waren veel sterker dan in Duitsland. Ik persoonlijk heb maar 1keer een overdosis gehad van een speedball. Gewoon bolletjes die ik op straat gekocht had. Het is zo gebeurd met je, zeker als je spuit.
Mijn geld verdiende ik ook in Amsterdam in de prostitutie. Dat heb ik zeker tot me 50ste gedaan ☹ Je stopt helemaal af. Alles draait om geld verdienen en scoren.
Sinds mijn man die ook verslaafd was jaren geleden overleden is aan longkanker ben ik overgegaan van eerst spuiten naar roken op snuiven. Door dat spuiten kreeg ik hepatitis C, gelukkig geen hiv zoals vele andere spuiters. Inmiddels ben ik van de hepatitis genezen nadat ik in 2013 een kuur van 3 maanden kreeg. God wat was ik blij dat die C weg was. Ik ben niet meer besmettelijk. Vrijwel iedereen die ik ken had of heeft hepatitis C en/of hiv.
De meeste gebruikers die ik uit de jaren 80/90 ken zijn inmiddels dood. Ik ken persoonlijk maar een iemand die voorgoed gestopt is en ook nooit meer gebruikt heeft. Echt waar, blijft ervan af, zeker van de heroïne.
Ik denk soms hoe zal het verder gaan, loop ik straks nog achter de rollator achter de heroïne aan.
Ik heb het geluk dat ik uit een rijk nest kom en mij ouders onlangs alles goed voor mij gezorgd hebben en ik mijn drugs nu ook zonder prostitutie kan betalen. Maar daar ben ik echt een uitzondering, geloof mij! De meesten zitten ergens bij het leger des heils in een kamertje.
Het vechten tegen mijn verslaving heb ik opgegeven. Bijna niemand in mijn omgeving weet dat ik zwaar verslaafd ben, op een paar mensen na.
Sinds ik gestopt ben met vrijwel alle drugscontacten ben ik erg eenzaam en helaas heb ik niets moois meer in mijn leven waarvoor het de moeite is om te stoppen. Ik heb zware copd met longemfyseem en ben afgekeurd. Ik kan niet zo veel meer waardoor ik depressief geworden ben.

De laatste tijd hoor je steeds vaker dat heroine weer in opkomst is bij jongeren. Vooral ook in Amerika zijn veel fentanyl, oxicodon, oxinormverslaafden. De artsen hebben het veelvuldig voorgeschreven, maar ook hier. Krijg je geen rezept meer blijft alleen nog de illegale markt.
Dus mensen blijf van de opiaten ver vandaan als je geen slaaf wilt zijn! Al naar een paar weken gebruiken kom je er niet meer vanaf.
Zoek iets waarmee je je leven kunt invullen. Volg een opleiding, ga sporten, sticht een gezin of wat dan ook. Makkelijk gezegd he 😜

Ganggang💯

Bewuste gebruiker
Dit word wel een lang verhaal.... Begonnen ben ik in Duitsland, met hasj roken toen ik 16 jaar was. Begin 80 kwam ik in de uitgaanswereld in aanraking met heroïne. Dat was de tijd van David Bowie, Lou Reed. Heroïne en coke werd door veel popsterren verheerlijkt. Je bent jong, naïef en vooral nieuwsgierig. Mijn vrienden gebruikten vrijwel allemaal. Ik voelde mij onbegrepen door mijn ouders die altijd maar aan het zeuren waren over een goede opleiding etc.
Je voelt je ergens bijhoren als je drugs gebruikt en je voelt je ontzettend cool.
Tot dat ik de eerste keer dopeziek werd. Van afkickverschijnselen had ik wel gehoord maar ik wist niet dat het zo erg was. In Duitsland had je in die tijd helemaal niets, geen methadon, niets en de artsen, voor hun was dat ook helemaal nieuw. Ook al is de heroïne in Duitsland uitgevonden. Denk aan al die SS'ers die aan de morfine verslaafd waren.

Al gauw kwam ik in Duitsland met de wet in aanraking en belande meerdere keren in de gefangenis. Daar was het cold turkey afkicken. Vreselijk dat gevoel van angstig, ziek en alleen in een cel te zitten.
Ze stelden mij voor "therapie ipv straf" zo hoefte je de straf niet uit te zitten maar kon naar een kliniek. Daar was alles op totale abstinence gericht. De Duitsers zagen drugsgebruikers als het laagste van de gezelschap aan. Ik kon dat niet zonder dope, ik was altijd zwak wat dat aangaat. Mijn ouders schaamden zich dood voor mij en ik schande mij ook voor de buurt en iedereen. Vreselijk voor mijn ouders, hun enigst dochter aan de drugs. Mijn beide ouders zijn als gebroken mensen gestorven waarvoor ik mij altijd schuldig zal voelen.

Ik ging in een sexclub werken om de drugs te kunnen betalen. Daar verdiende ik veel geld maar in Duitsland waren de drugs waardeloos dus ik ging naar Amsterdam. Daar waren in die tijd een paar methadon doctors. Ze schreven rezepten uit voor rohypnol en methadon. Je moest de doc een geeltje betalen en in de apotheek kreeg je je pillen die je privé moest betalen. Die methadondocter was al in de 80. Echt een unicum. In de spreekkamer zaten mensen van over de hele wereld. Reporters van overal kwamen om de verslaafde junkies te interviewen bij de methadondoctor. De kranten in Duitsland stonden vol ervan hoe Amsterdam het drugsprobleem aanpakte. Iedereen die verslaafd was kwam toen naar Amsterdam. Vooral veel verslaafden uit Duitsland. Het ging bijna geen dag voorbij dat je van dode Duitsers horde. De drugs in Amsterdam waren veel sterker dan in Duitsland. Ik persoonlijk heb maar 1keer een overdosis gehad van een speedball. Gewoon bolletjes die ik op straat gekocht had. Het is zo gebeurd met je, zeker als je spuit.
Mijn geld verdiende ik ook in Amsterdam in de prostitutie. Dat heb ik zeker tot me 50ste gedaan ☹ Je stopt helemaal af. Alles draait om geld verdienen en scoren.
Sinds mijn man die ook verslaafd was jaren geleden overleden is aan longkanker ben ik overgegaan van eerst spuiten naar roken op snuiven. Door dat spuiten kreeg ik hepatitis C, gelukkig geen hiv zoals vele andere spuiters. Inmiddels ben ik van de hepatitis genezen nadat ik in 2013 een kuur van 3 maanden kreeg. God wat was ik blij dat die C weg was. Ik ben niet meer besmettelijk. Vrijwel iedereen die ik ken had of heeft hepatitis C en/of hiv.
De meeste gebruikers die ik uit de jaren 80/90 ken zijn inmiddels dood. Ik ken persoonlijk maar een iemand die voorgoed gestopt is en ook nooit meer gebruikt heeft. Echt waar, blijft ervan af, zeker van de heroïne.
Ik denk soms hoe zal het verder gaan, loop ik straks nog achter de rollator achter de heroïne aan.
Ik heb het geluk dat ik uit een rijk nest kom en mij ouders onlangs alles goed voor mij gezorgd hebben en ik mijn drugs nu ook zonder prostitutie kan betalen. Maar daar ben ik echt een uitzondering, geloof mij! De meesten zitten ergens bij het leger des heils in een kamertje.
Het vechten tegen mijn verslaving heb ik opgegeven. Bijna niemand in mijn omgeving weet dat ik zwaar verslaafd ben, op een paar mensen na.
Sinds ik gestopt ben met vrijwel alle drugscontacten ben ik erg eenzaam en helaas heb ik niets moois meer in mijn leven waarvoor het de moeite is om te stoppen. Ik heb zware copd met longemfyseem en ben afgekeurd. Ik kan niet zo veel meer waardoor ik depressief geworden ben.

De laatste tijd hoor je steeds vaker dat heroine weer in opkomst is bij jongeren. Vooral ook in Amerika zijn veel fentanyl, oxicodon, oxinormverslaafden. De artsen hebben het veelvuldig voorgeschreven, maar ook hier. Krijg je geen rezept meer blijft alleen nog de illegale markt.
Dus mensen blijf van de opiaten ver vandaan als je geen slaaf wilt zijn! Al naar een paar weken gebruiken kom je er niet meer vanaf.
Zoek iets waarmee je je leven kunt invullen. Volg een opleiding, ga sporten, sticht een gezin of wat dan ook. Makkelijk gezegd he 😜
Jeetje, wat een heftig verhaal. Ik hoop het beste voor je!

Gymschoen

Belezen gebruiker

sterkte Wahine ( hug )

Natozlato

Bewuste gebruiker
@Wahine kunt u niet met het geld wat u van uw ouders heeft geërfd naar het buitenland gaan? Ergens in de natuur opnieuw beginnen?
Het is nooit te laat.
Sterkte ermee.

Wahine

Newbie
Zo onschuldig is dat wietroken helemaal niet.
Is een fabeltje dat mensen zeggen dat er nog nooit iemand aan is gestorven.
Longkanker is vaak door te veel blowen.

Bekijk bijlage 4729

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/waarom-zijn-hasj-en-wiet-schadelijk-voor-de-longen/
Volkomen gelijk. Longkanker, copd etc., wiet is helaas niet zo onschuldig dan veel mensen denken. Vapen is iets beter dan een jointje te roken met tabak erbij. Je hebt veel minder wiet nodig en 'de stoned' is vind ik persoonlijk veel lekkerder. Maar ook vapen is niet zo onschuldig.

Wahine

Newbie
@Wahine kunt u niet met het geld wat u van uw ouders heeft geërfd naar het buitenland gaan? Ergens in de natuur opnieuw beginnen?
Het is nooit te laat.
Sterkte ermee.
Bedankt voor je reactie en medeleven. Zo makkelijk is het allemaal niet, in me eentje naar het buitenland, dat is niets voor mij en door de copd kan ik helaas niet zoveel meer.
Helaas merk je pas naar je 45ste dat je longen beschadigd zijn.

Bovenaan