Dé vervanging voor paddos

J0rrit

Badass junkie
Tripknollen: de nieuwe paddo's

Tripknollen zijn de nieuwe paddo's. De sclerotia, die op knollen lijken en worden aangeduid als stenen der wijzen, zijn hét nieuwe hallucinogene middel dat smartshops verkopen nu paddo's verboden zijn. Het middel is legaal, al vertellen smartshops er weinig over, uit angst voor een verbod. De knollen staan immers nog niet op de zwarte lijst van minister Ab Klink (Volksgezondheid).

"De praktijk moet uitwijzen of het gevaarlijk is", zegt een woordvoerster van het ministerie van Volksgezondheid in het AD. Ondernemers die maandelijks een nieuwe 'geestverruimende planten- of cactussoort' ontdekken worden kritisch gevolgd, waarschuwt de zegsvrouw.

Juridisch aanvechten

ProCare, voorheen de grootste kweker van paddo's, voorziet geen problemen. Volgens ProCare is het middel veilig. "En legaal", stelt Murat Kucuksen van het bedrijf. "Je moet íets doen om geld te verdienen waarmee je de advocaat betaalt om het paddoverbod juridisch aan te vechten."

Ook Paul van Oyen van de Vereniging Landelijk Overleg Smartshops benadrukt dat het een legaal product betreft dat al voor het paddoverbod werd verkocht. "Net als talloze andere hallucinogene middelen als bepaalde bladeren en cactussen is de vraag hiernaar toegenomen nu paddo’s verboden zijn", constateert hij.

Bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... addos.html

shokora

Wijs gebruiker
Ik zag ze wel in de winkel van procare staan. Maar ik vind het raar dat er niet meer informatie over bekend is. Is dit totaal nieuw, of gewoon de philosopher stones?

Als het nieuw is, hoe moet je het doseren? Waar zijn de effecten gelijk aan?

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Dit zijn gewoon truffels. Maar omdat alleen de paddestoelen zijn verboden, mogen truffels dus nog steeds verkocht worden. Zelfde handleiding als voor paddo's hanteren dus.
Dit zag ik zelf ook al aankomen, laat wel weer zien hoe stom die wet in elkaar is gezet. :P

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Zijn het gewoon truffels? Weet iemand dat zeker want truffels stellen niet zo heel veel voor heb ik gehoord.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik vind ze net zo goed als de andere soorten paddo's die ik tot nu toe geprobeerd heb.
Maar dat verschilt natuurlijk weer per persoon, maar ligt ook aan de hoeveelheid.
Bij één bakje Philosopher's Stones was ik wel aan het trippen, visueel is het alleen minder.

vogel

Bewuste gebruiker
Zazuu. zei:
Zijn het gewoon truffels? Weet iemand dat zeker want truffels stellen niet zo heel veel voor heb ik gehoord.

één zoeen bakje (portie) stelt ook niet zoveel voor,,
gewoon 2 en een halve bakje nemen,,daarvan thee zetten
en dan lekker kotsen, :kots:

TrippyShit

Badass junkie
vogel zei:
Zazuu. zei:

één zoeen bakje (portie) stelt ook niet zoveel voor,,

Bullshit, ik heb er best relaxt op getript op 1 bakje. Vooral uren lachen. Er zijn mensen, waaronder ik, die ze zelfs intressanter vinden dan de saaie hawaiiaanse die de sterkste moeten zijn..

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Inderdaad, en ik begrijp dat 'lekker kotsen' ook niet zo. Philosopher's Stones zijn júist een van de weinige soorten waar je totaal geen maagkrampen of misselijkheid bij voelt.

vogel

Bewuste gebruiker
_Kat_ zei:
Vogel kotst altijd van drugs. Maakt niet uit welke.

had ikdie fluortabletjes maar uitgekotst,,,

ik gebruik geen drugs,, alleen maar sacramenten ,, en plantaardige medicijnen

ik word gewoon een beetje duizelig van die visuals en de gedachte stromen,,
vooral moeilijke gedachtes over belangrijke dingen in het leven , doen me kosten
dat is fijn,, want dan kan ik al die giftroep uitkotsen

Doerak

Bewuste gebruiker
Mijn lokale smartshop verkoopt nog steeds paddenstoelen als warme broodjes. Dit scleriota is blijkbaar precies hetzelfde als wat er voorheen werd verkocht. Ze hebben het alleen een andere naam gegeven om onder de nieuwe paddenstoelenwet uit te komen... Slim :)

ProCare verkoopt ze per 250g of 1kg op hun website: http://www.procare.nl/osc/catalog/index.php?cPath=23_60

shokora

Wijs gebruiker
underworld zei:
ik geef dit weinig kans om legaal te blijven..

Ik hoop dat de smartshops het nu eens goed aanpakken. Misschien toch tijd voor het VLOS om met een cursus en bijbehorend keurmerk te komen. En aan dat keurmerk regelingen met de grote kwekers hangen.

Of laat op gemeentelijk niveau (bijvoorbeeld Amsterdam, waar het idee vandaan kwam) als nog een 3 dagen plan invoeren of kijken of het mogelijk is om op gemeentelijk niveau te bepalen dat ze niet meer verkocht mogen worden bij souvenirwinkels.

Angramar Temenos

Badass junkie
tomz0r zei:
Angramar Temenos zei:
tomz0r zei:
Om dit soort reacties moet ik echt altijd lachen. :tearsofjoy:

En ik altijd om dit soort.

Als je nou wist waar je het over had zou deze reactie gepast kunnen zijn. :)

Ik heb het er over dat ik mensen uitlach die werkelijk geloven dat alcohol beter is dan illegale dingen, alleen omdat het maatschappelijk is geaccepteerd. Nee, ik hoef die giftige, leverslopende troep niet (hoogstens een glaasje om de zoveel maanden bij speciale gelegenheden). Geef mij mij paddo's/lsd/dmt/2c-e/mescaline.

tomz0r

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Ik heb het er over dat ik mensen uitlach die werkelijk geloven dat alcohol beter is dan illegale dingen, alleen omdat het maatschappelijk is geaccepteerd. Nee, ik hoef die giftige, leverslopende troep niet (hoogstens een glaasje om de zoveel maanden bij speciale gelegenheden). Geef mij mij paddo's/lsd/dmt/2c-e/mescaline.

Dat is de reden niet. Lees het topic over die drugslegalisatiepartij eens door. Genoeg argumentatie van mij. De leverschade die jij noemt ontstaat zo goed als alleen bij frequente zware belasting van je lever.
Alcohol valt veilig te gebruiken, al die teringzooi die jij noemt niet. :)

Overtuig me anders van mijn ongelijk. Of probeer het tenminste, want je hangt nu de joker uit :tearsofjoy:

hodgepodge

Bewuste gebruiker
De grootste problemen met paddo's kwamen door toeristen. Als die denken dat alles nog verboden is lijkt me dat er geen haan naar kraait.

Bovenaan