Totaalverbod psychedelica

L

Lid 6909

Gast
Angramar Temenos zei:
Even voor de duidelijkheid, dit is geen dreigement, maar puur een mening, en ik impliceer in geen enkele manier, direct of indirect, dat ik geweld van plan ben of mensen wil aansporen tot geweld:

Als een of andere gek, terrorist of whatever een kogel tussen klink's en balkelendes ogen zou mikken, zou ik letterlijk, zonder overdrijven een feestje geven. Naja, geen feestje, maar wel een kleine borrel voor m'n psychonaut-vrienden, op de dood van twee tirannen. Hun dood zou me echt heel blij maken. Deze mensen verdienen het leven niet, en dat meen ik bloedserieus.

Wat een zielige opmerking :grin:

Iedereen verdient te leven, Balkenende doet ook maar waar het grootste deel van Nederland, WEL blij mee is. Hij is geen psychonaut, dus hij denkt er anders over dan wij, en dat kun je hem niet kwalijk nemen, iedereen is anders.

Neemt niet weg dat ik het ook zonde zou vinden, mja onwetendheid is het grootste probleem bij die mensen.

vogel

Bewuste gebruiker
dan maar aan de fluoride-tabletjes ,, werken wel jarenlang,,
en je heb er iets meer van nodig als je volwassen ben,,
want dan is je bloed-brein-barriére al volgroeid,, dus heb je meer nodig,,
dus gaat je lijf ook meer kapot,, dat merk je toch niet meteen ,, de kater komt later,,
mijn kater kwam na meer als 20 jaar
toch meer als 20 jaar kunnen genieten ,, lijkt wel of ik nu meer geniet door het lijden
de trip gaat gewoon door ,, :P :P :P
wiet maakt me nuchter,, LSD en PAddo,s doen me de waarheid zien,,
ze praten je het liefst een stoornis aan , en vertellen erbij dat paddos en andere tripmiddleen levensgevaarlijk zijn, en dat je gestoord ben en niet zenuwziek door zenuwgif,,
maar ondertussen kots :kots: ik dankzij , LSD AYAhuasca ,paddos en cactussen
ik kots :kots: daardoor die hele illusie uit,, :kots: :kots:
whawhahwaha,, ik ben gedesillusioneerd :kots: :kots:
verkwikt en gefluorideerd ,,, whahaha,, nu tot Hippie geradicaliseerd,,
De Autist is Gewist,, ik ben een Sjamaan doorde Amalgaam ,
Analyseerd de vergiftigde jungiaan,, en ze voeren een LSDialoog,
, , , , , , , , , , , , , , aan het eeeeind van de regenboog,,
heejoh,, doe is ff rustig,, kots niet alles onder,, heb je een trip genomen ofzo,, :confused:
nee die hebben ze in me armen gespoten met die prikkies,,
ik ben ingeént met trippies toen ik baby was,, :kots:

Atropa

Bewuste gebruiker
Jan Peter en z'n maatjes Arie en Andrè weten inmiddels ook wel dat Christus de Verlosser een hobo was met geen dak boven z'n hoofd, maar nog wel net wel wat fatsoenlijke lakens om zich heen had en een voor toen de tijd vlotte gebektheid bezat waar magische beloftes uitkwamen. Men besloot het in verwondering en goedgelovigheid allemaal op te schrijven.

2000 jaar later hebben we nog niets van het beloofde goud teruggezien maar zijn de bergen strontluiers inmiddels wel tot torenhoog opgestapeld. Maar ach, hij komt, hij komt, de lieve goede Sint. Nog èèn generatie lang het watertje op het hoofdje van de nakomelingen en dan komt die echt. Met de oplossing en bevrijding.

En als je het wachten zat bent, en je kiest ervoor om wèl in het nu te leven en mystiek door te maken, kun je rekenen op een oeroud staaltje Christelijk gezag welke toch niet zo in lijn blijkt te liggen met naastenliefde. Zo infaam als die kaars aanbidders zijn, zo blind maken ze zich elke Zondag weer voor een nieuw weekje in de slaapzak.

En als je er wat van zegt, doemt er een betoog op waar de 3 hoekstenen, te weten normen, waarden en discipline weer eens in een nieuw jasje worden gestoken om het volgende hypothetische verhaaltje op te hangen.

Vaak bijgestaan door enkele beroepsleugenaars van de VVD, die al hun missende zelfwaarde en innerlijke leegheid moeten verhullen door moderne bling bling. En dan mogen er natuurlijk geen critici op het toneel verschijnen. Stel je voor zeg, een klein deukje in die blinkende auto die het narcistische huilgedrag juist even liet doen vergeten.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Atropa zei:
Jan Peter en z'n maatjes Arie en Andrè weten inmiddels ook wel dat Christus de Verlosser een hobo was met geen dak boven z'n hoofd, maar nog wel net wel wat fatsoenlijke lakens om zich heen had en een voor toen de tijd vlotte gebektheid bezat waar magische beloftes uitkwamen. Men besloot het in verwondering en goedgelovigheid allemaal op te schrijven.

2000 jaar later hebben we nog niets van het beloofde goud teruggezien maar zijn de bergen strontluiers inmiddels wel tot torenhoog opgestapeld. Maar ach, hij komt, hij komt, de lieve goede Sint. Nog èèn generatie lang het watertje op het hoofdje van de nakomelingen en dan komt die echt. Met de oplossing en bevrijding.

En als je het wachten zat bent, en je kiest ervoor om wèl in het nu te leven en mystiek door te maken, kun je rekenen op een oeroud staaltje Christelijk gezag welke toch niet zo in lijn blijkt te liggen met naastenliefde. Zo infaam als die kaars aanbidders zijn, zo blind maken ze zich elke Zondag weer voor een nieuw weekje in de slaapzak.

En als je er wat van zegt, doemt er een betoog op waar de 3 hoekstenen, te weten normen, waarden en discipline weer eens in een nieuw jasje worden gestoken om het volgende hypothetische verhaaltje op te hangen.

Vaak bijgestaan door enkele beroepsleugenaars van de VVD, die al hun missende zelfwaarde en innerlijke leegheid moeten verhullen door moderne bling bling. En dan mogen er natuurlijk geen critici op het toneel verschijnen. Stel je voor zeg, een klein deukje in die blinkende auto die het narcistische huilgedrag juist even liet doen vergeten.

:hearteyes: Schitterende verwoording, precies hoe ik er ook over denk.

Aan de ene kant wil ik dit land veranderen, maar aan de andere kant wil ik mijn tijd niet verspillen aan politiek. En helaas zijn maar weinig goeie mensen daartoe bereid, daarom krijg je zo'n kromme en vervuilde regering. Alleen onwetenden willen blind naar die macht grijpen en durven iedereen te vertellen wat goed voor ze is. En ik ben dankbaar voor de mensen die wat tegenwicht bieden in deze modderpoel.

Het liefste maak ik mijn kunst en muziek op een vredige rustige manier zonder last te hebben van deze ellende. Laat mij doen wat ik wil. Niemand kan mij verbieden te leven.
Maar als het nodig is dan zal ik in opstand komen, hopelijk is het dan al niet te laat.

Pak Suiker

Wijs gebruiker
Vladderman zei:
Dus we zouden in principe om herziening (een redelijk gegronde ook, ze moeten nu eens met een goede reden komen?) kunnen vragen van het verbod uit 76 op LSD en dergelijke?

Doen!

Verbod psychedelica; verbaast me niks. Men ontneemt ons steeds meer vrijheden totdat we helemaal niet meer zelfstandig zijn en de overheid alle beslissingen voor ons neemt :)
De dood hoort ook bij het leven, risico's ook. Ik walg van dit soort ideeën en vrijheidontneemingen, maar zal ik me er iets van aantrekken? Nee, ik laat me niet in de weg zitten door de plannen (of reeds uitgevoerde plannen), ik houdt de laatste beslissing over wat ik met mn lichaam wil doen!

Zal ik me verzetten? Jazeker! Ik zal een van de eerste zijn om ala provo style op de dam te gaan protesteren! I call for a rebirth of provo times!
Ik roep voor een opstand! (zij het vredig)

Waarom vind ik dit een geniale post?

Al mocht er zoiets komen als een vernieuwde Provo beweging, dan sluit ik me zeker weten aan.

DirEnGrey

Experimenterende gebruiker
Finesse* zei:
Angramar Temenos zei:
Als een of andere gek, terrorist of whatever een kogel tussen klink's en balkelendes ogen zou mikken, zou ik letterlijk, zonder overdrijven een feestje geven. Naja, geen feestje, maar wel een kleine borrel voor m'n psychonaut-vrienden, op de dood van twee tirannen. Hun dood zou me echt heel blij maken. Deze mensen verdienen het leven niet, en dat meen ik bloedserieus.

Dit citaat maakt je omstreeks 30x zo debiel als onze teergeliefde JP zelf. :)

DIe mensen horen te sterven voor iets wat ze vinden, al is het in ons oogpunt verachtelijk, dat maakt nog niet dat je zo'n uitspraak mag rechtvaardigen, lekker populistisch oproepen tot geweld joh, tof!

EDIT: Tomz0r had het al duidelijk gemaakt, fijn, kan nogal inderhaast reageren op dit soort gekweel. :P

Wat maakt dat nou uit :P hij zegt toch dat die er blij mee zou zijn. Ik zou 't ook niet erg vinden, hoor. 't klinkt mss hard, maar hij zegt niet dat ze moeten sterven, alleen dat die blij zou zijn als t gebeurt. En ik moet zeggen dat ik toch liever geen paddoverbod dan wel een paddoverbod zou hebben, nu is t wel te laat, maar al was t eerder gebeurd :P

royvdh65

De meeste politici hebben in hun jeugd nog nooit iets gebruikt of zijn volgens mij nooit een keer zat geweest, zij weten dus niks van drugs af, en denken dat het allemaal rotzooi is. Een trip op psychedelica is (bijna) nooit gevaarlijk mits je sitters hebt en geen aanleg hebt voor psychoses. Zij moeten eerst eens meer onderzoek gaan doen over drugs. Kut CDA :angry:

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
royvdh65 zei:
De meeste politici hebben in hun jeugd nog nooit iets gebruikt of zijn volgens mij nooit een keer zat geweest, zij weten dus niks van drugs af, en denken dat het allemaal rotzooi is. Een trip op psychedelica is (bijna) nooit gevaarlijk mits je sitters hebt en geen aanleg hebt voor psychoses. Zij moeten eerst eens meer onderzoek gaan doen over drugs. Kut CDA :angry:

Als dat onderzoek doen nou zou helpen... Klink heeft ook een neutraal onderzoeksbureau (CAM) onderzoek laten doen naar de risico's van paddo's. Het CAM adviseerde tegen een verbod op paddo's omdat:
- smartshops paddo's mogelijk door meer risicovolle producten vervangen.
- Het leidt tot het verschijnen van paddo's in tabletten, die op XTC tabletten lijken (Paddopillen)
Gebruikers paddo's zouden gaan plukken in de natuur, met het gevaar op het per ongeluk innemen van giftige paddenstoelen. (verwisseling)
- Gebruikers zouden kunnen overstappen op andere drugs, welke mogelijk meer risicovol zijn en die aantrekkelijker kunnen zijn vanuit crimineel perspectief waardoor juist meer overlast kan ontstaan.
- Het verbieden van hallucinogene paddo’s, ook voor de tevreden gebruikers, lijkt een onevenredig zwaar middel in verhouding tot de overlast en schade die ontstaat door het bestaande gebruik.
- Handhaving van een verbod brengt kosten met zich mee.

De CAM meende dat de meeste winst te behalen is met goed voorlichtingsmateriaal te ontwikkelen voor gebruikers, inclusief materiaal voor buitenlandse toeristen in de moedertaal. Ook adviseert het CAM om de dosis te verkleinen naar maximaal 10-15 gram verse paddo’s per verpakkingseenheid.

Maar als je dacht dat Klink zich liet voorlichten door zijn onderzoeksbureau dan heb je het mis.. Ondanks dit onderzoek heeft hij paddo's ook gewoon verboden. :confused:

Hadden we niet toevallig in nederland de trias politicas, wat inhield religie, recht en staat onafhankelijk van elkaar te laten functioneren/ te scheiden? Vraag is dus hoe spelen partijen als het CDA CU en SGP het dan klaar om toch een partij met religieuze achtergronden te laten voort bestaan. Sorry, mischien heb ik geslapen tijdens maatschappijleer......

Zeitgeist

trias politica:

Wetgevende macht,
uitvoerende macht en
rechterlijke macht

gescheiden houden...

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
^trias politica: scheiding van wetgevende (parlement), uitvoerende (regering) en rechterlijke macht (openbaar ministerie, rechters...). Zoiets. Religie staat er iig los van.

Ik zie zelf trouwens niet zo de link tussen religie en verbod op drugs, zeker niet in Nederland. Religie zorgt er eerder voor dat bepaalde drugs wél gebruikt mogen worden. (ayahuasca bv) Wat op zich ook best wel weer scheef is.
En het ultieme land waar religie en staat wel zijn gescheiden is Turkije. Toch is dat niet een land waar soepel met drugs wordt omgegaan, vermoed ik althans.

edit; zeitgeist was me net voor :P

Zeitgeist

Maar de christelijke(religieuze) partijen willen wel alle drugs verbieden in ons land...

whyme

Belezen gebruiker
Ik ga nu toch maar eens denken over een carrière in de politiek.. Jammer dat het tegen de tijd dat ik echt invloed uitoefen, het dan waarschijnlijk al te laat is :(

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Zeitgeist zei:
Maar de christelijke(religieuze) partijen willen wel alle drugs verbieden in ons land...
Ja, daar heb je wel gelijk in.
Maar ik zie het zelf meer zo: conservatieve partijen willen drugs verbieden. En de partijen in Nederland die zich als christelijk profileren zijn conservatief. Maar ook de vvd is voor het paddoverbod (en harde drugsbestrijding in het algemeen) en dat komt dus door de conservatieve stroming binnen de vvd die nu blijkbaar de touwtjes in handen heeft. En dat de vvd desondanks niet tegen cannabisverkoop is, wil naar mijn idee niet zo heel veel zeggen, want heel veel mensen binnen het cda zijn dat ook. In Amsterdam is zelfs een cda-raadslid een coffeeshophouder. En o ja, ik vergeet het bijna, de pvv (geen religieuze grondslag, wel conservatief) was ook voor het paddoverbod.

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
wel toevallig dat de vvd een tijdje geleden juist expliciet aangaf te erkennen dat hun roots in de christelijke traditie wortelen en ze zich niet langer als seculier willen profileren.

tijdens paars waren er plannen gemaakt met gemeenten en belgie voor het kweken van wiet door de staat. Dit plan was volledig klaar en iedereen was akkoord, maar ieder jaar hield de grootste partij (cda) het tegen. tijdens het laatste drugsdebat gaf Fred teeven(VVD) ook hieromtrent expliciet aan zich te distancieren van dit plan, en te zijn voor het volledig oprollen van coffeeshops in nederland.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
^Ja en de pvv zet zichelf ook graag in een christelijke (joods, humanistische) traditie. Dat is typisch een kenemerk van conservatisme. Bij een bepaalde stroming binnen de vvd zie je dat dus ook gebeuren.
En voor zover de vdd zich niet meer als seculier wil profileren, lijkt me dat ze daarmee bedoelen dat ze meer open willen staan voor veel verschillende soorten mensen: christen, moslim, boeddhist. Want ze hebben nu nog wat teveel dat imago van rechtlijnig atheïsme. Zoiets meende ik 1.5 jaar geleden is gehoord te hebben. Maar daar weet ik dus het fijne niet van.

Maar dit is het laatste wat ik over dit onderwerp te zeggen heb, want ik heb nu niet zoveel zin in discussie. (ik ben dus niet geschikt voor de politiek :P ) :)

shokora zei:
Goede visualisatie, misschien dat mensen het eindelijk eens begrijpen als het niet meer zo abstract is. Hopelijk hoef ik dan eindelijk mijn moordneigingen niet meer te onderdrukken wanneer 1 of andere proleet weer volhoudt dat hij 'toch niets te verbergen heeft'. T_T

Maar goed, het is inderdaad waar dat het met deze maatregelen ook zo werkt. Er worden langzaam een heleboel kleine dingetjes verboden die op zichzelf geen reet voorstellen, maar wat de korte-termijngeest van de gemiddelde mens niet kan bevatten is dat er langzaam een heel netwerk van 'kleine dingetjes' wordt opgebouwd. Met als resultaat dat straks hele delen van de persoonlijke vrijheid weg worden gesloopt.

Ik blijf me elke dag maar weer afvragen waarom mensen in godsnaam voor dit soort plannen zijn. Het kan toch niet zo zijn dat die mensen echt denken dat er een gigantsiche dreiging van terrorisme, drugs, geweld en god weet wat is? Zijn de mensen dan echt zo fucking makkelijk te manipuleren?

Ja dat zijn ze :( Het zal niet lang meer duren voor we, onder het mom van de veiligheid, al onze vrijheden zullen moeten opgeven om nog mee te kunnen draaien in de maatschappij.

phy

Bewuste gebruiker
Tegen die tijd breekt er wel weer een burgeroorlog uit.
Daarna hebben we weer een paar decennia vrede.
:)

Rondjeslopen

Altijd gezeik met die christenen, laat mij lekker mijn ding doen, laat ik lekker hun ding doen.
Het is trouwens niet alleen het CDA maar net zo hard de CU.
Ik vind dat ze nou eens alle drugs soorten wettelijk moeten afstemmen t.o.v. alcohol. Misschien dat ik dan wat begrijp van het beleid dat door de regering wordt opgesteld. Want nu klopt er geen zak van. Maar dat kan natuurlijk niet wat dat zou inhouden dat ze een hoop drugs soorten moeten legaliseren(wat de achterban natuurlijk nooit zou toestaan), of alcohol verbieden.
Gevolg is dat al die hypocriete zeikers als de kerk uit komen niet meer naar de kroeg kunnen die er meestal naast zit.
Ze zouden met het hele kabinet in een bos moeten worden gezet en dan paddo's moeten krijgen, misschien dat ze dan wat dieper en ruimer over dingen gaan nadenken i.p.v. dat bekrompen gedoe.

pfffffffffffffff :hearteyes:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Gedoog gebruik in stadspark, en in je eigen tuin.

Verbied gebruik in het verkeer.

Dan zijn er tenminste regels die mensen begrijpen...

Als je het verbied, dan mag het nergens, en gebeurt het dus overal.

Paradox

Ik snap waarom 'ze' psychedelica willen verbieden.. straks gaan we de waarheid nog ontdekken!!

Hislordship

Wijs gebruiker
Egt ik kan de domheid van somigge mensen niet begrijpen... alles verbieden??? wat schiet je daar nou mee op? dat alles in het ilegale circuit terecht komt inclusief de gebruikers want die moeten er dan wel heen om nog aan hun middelen te komen.

phy

Bewuste gebruiker
Er zijn genoeg redenen om op te noemen..

Wat dacht je van internationale druk, conservationalisme, religie, angst voor de waarheid (ze zien het als een bedreiging voor het huidige systeem dat ook niet perfect is, maar ach het werkt acceptabel toch?), taboes, onwetendheid en streberigheid?

Ze weten niet beter ben ik bang..

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
hislordship zei:
Ze zouden zelf eens moeten trippen :P

Niet iedereen is geschikt om te trippen, ik denk dat als zulk bekrompen mensen gaan trippen dat ze flink fout gaan en het allemaal alleen maar erger word. Denk eens na voordat je wat zegt.

Die mensen die dat willen verbieden denken ook alleen maar dat ze goed doen. Ze weten niet beter. Het enigste wat wij kunnen doen is zorgen dat mensen die niet beter weten niet meer aan de macht komen of die mensen het een en ander bij brengen.

En wie niet wil leren...

Hislordship

Wijs gebruiker
DrippTone zei:
hislordship zei:
Ze zouden zelf eens moeten trippen :P

Niet iedereen is geschikt om te trippen, ik denk dat als zulk bekrompen mensen gaan trippen dat ze flink fout gaan en het allemaal alleen maar erger word. Denk eens na voordat je wat zegt.

Die mensen die dat willen verbieden denken ook alleen maar dat ze goed doen. Ze weten niet beter. Het enigste wat wij kunnen doen is zorgen dat mensen die niet beter weten niet meer aan de macht komen of die mensen het een en ander bij brengen.

En wie niet wil leren...

Hier ben ik me bewust van :wink: Ben alleen beetje erg stoned :grin:

phy

Bewuste gebruiker
Haha wat een geniale discussie weer :wink:

Ik vind het overigens niet helemaal terecht om te zeggen dat bepaalde mensen 'te bekrompen' zouden zijn om dit spul te gebruiken. Het geeft je juist inzichten die jouw visie op de wereld verbreedt EN verandert.. Het zou ze juist de andere kant van het verhaal laten zien. Maar dat is mijn mening. Dat mensen met psychishe klachten het spul beter niet kunnen gebruiken staat natuurlijk voor zich.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
phy zei:
Het geeft je juist inzichten die jouw visie op de wereld verbreedt EN verandert.

En ik zeg dus dat niet iedereen daar geschikt voor is. Niet iedereen kan het aan om hun leven overhoop te laten gooien en de wereld van een totaal andere kant te bekijken. Die mensen gaan zich verzetten en gaan dan 'bad'.

Are we done now? :wave:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
mensen die nadenken met hun voorhoofd, noem ik het altijd... een gedachte, een associatie en meteen respons

voorbeeld.

stoplicht? groen? vol gas !!!

ipv, eerst te kijken, is het licht voor rechtdoor groen? is het kruispunt vrij? rijd er niemand voor me? ok. ik kan doorrijden.

Zo denken ze ook bij paddo's Paddo's? meisje dood? verbieden!!!
en niet zo :Heeft het meisje misschien wel DOB pcp of alcohol gehad voordat ze die paddo's aan het kauwen is gegaan? Was het meisje al sowieso van plan om zich van een brug af te laten te springen? Had ze problemen thuis?

Nee met een bekrompen hoofd, kan je niet nadenken... en trippen al helemaal niet. Stel je voor... Je leeft in een 2dimensionale wereld, en je zit ineens achter het stuur van een 3dimensionale ferrari.

Azhara

Echt een eye opener is dat, die film Into the Wild

Door materialisme word men blind, en vergeet met de ware reden en doel van het leven.
Geld, een dikke auto, een gezinnetje, een carriere, een mooi huis, consumeren, consumeren,
consumeren, consumeren.........
Je denkt dat het vrijheid is, maar de tralies in je leven zijn de TV en je vaste baan :grin:
Is ons eigelijk allemaal aangepraat. Gehersenspoeld door gewoonte.

En zoals die jongen uit die film leefde in de bergen van Alaska, dat was pas echte vrijheid. :wink:

Oom Klaas

Badass junkie
Into the wild,

Mooi EI dat je (als ik 't goed concludeer) die jou ook zo aanspreekt,
de filosofie achter de film is geweldig en de citaten die hij gebruikt zijn prachtig.
In ieder opzicht een geweldige film.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Oom Klaas zei:
Into the wild,

Mooi EI dat je (als ik 't goed concludeer) die jou ook zo aanspreekt,
de filosofie achter de film is geweldig en de citaten die hij gebruikt zijn prachtig.
In ieder opzicht een geweldige film.
Ja joh, oh man. Hoe lang ik al met diezelfde gedachten speel. Maar dan, you know, beter voorbereid. Woorden schieten inderdaad tekort bij dit verhaal, echt heel fijn :)

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Dat is inderdaad wel een waarheid waardig om over na te denken. Ook ik speel regelmatig met die gedachten. :)

Bovenaan