Dag 2 zonder PEP

Maymuna

Newbie
Ok........na nog een jaartje aanmodderen ben ik nu sinds 2 dagen zonder de initiatief verhogende stofjes. De vermoeidheid werd af en aan steeds erger evenals de slapeloosheid afgelopen periode. Op een gegeven moment kan je ook niet door je kater heen gebruiken, terwijl slapen eveneens lukt. Als een zombie op bed liggen als enig mogelijke optie overgebleven.

Dus nu was het moment daar........

Zowel gister als vandaag vallen de depressieve gevoelens super mee. Ben lekker aan het chille op me nest en heb superveel geslapen. Beetje verschillende meditatie en relaxatie apps aan het downloaden. Maar zelfs geen zin in de motivational meditaties.......

Over de afgelopen twee jaar is mijn gebruik toegenomen van af en toe naar dagelijks in de ochtend tot aan iedere keer wat bijpakken. Was direct begonnen met functioneel gebruik ivm goede prestaties willen neerzetten. Het stiekeme aan deze drug is dat dat aanvankelijk ook lukt.

Morgen wil ik proberen om weer uit bed te komen voor een wandeling en om de plee schoon te maken. Meer niet. Maar minder ook niet.

Maymuna

Newbie
Derde dag inmiddels en ja......zonder mn pep in de ochtend niet vooruit te branden. Ik begrijp en ervaar nu de psychologische verslaving heel goed helaas. Tijd voor een tukkie dus. :(

Maymuna

Newbie
Ik dacht altijd dat alleen van die opgeschoten 'gasten' aan de 'dope' waren. Partygangers, feestbeesten e.d.

Maar wanneer je zelf bijvoorbeeld veel vliegt en regelmatig een jetlag oploopt. Of wanneer je op de meest vreemde, bizarre werktijden moet werken en daarbij helder, scherp en alert moet zijn.....Wanneer je overuren draait en dead-lines en targets moet halen.......

......en dan thuiskomt naar een 'veeleisend' gezin.......

.....dan kunnen er wel eens wat ongezonde gewoontjes insluipen die vervolgens de overhand gaan nemen.

Deze maand is het nogal druk wegens de vakantieperiode en ben ik toch weer wat gaan doorjakkeren en stond vanochtend brak op en heb toch de doos nog weer eens opengetrokken. Op dag 5 een klein beetje de mist in gegaan dus, maar het is geen optie om de handdoek weer in de ring te gooien.

Dit komt omdat speed maar ten dele werkt bij het tegengaan van vermoeidheidsklachten. Het is dan echt niet zo dat je op zo een manier gebruikt dat je 2 of 3 dagen doorgaat zonder te slapen. Dat maanden of zelfs jarenlang volhouden zou niemand. Eten, leven, slapen....allemaal zaken die doorgang kunnen vinden bij dagelijks gebruik.

Maar waar ik eerst dus met een bommetje de hele dag 'hard' kon gaan en zelfs in de avond moeilijk in slaap viel......
Daar trad geleidelijk de tolerantie in en viel ik uiteindelijk bij de dubbele dosering alsnog gewoon in slaap. Of doseerde ik verkeerd en viel niet in slaap, maar had ook geen energie over om door te gaan.

Uiteindelijk werd het middel alleen nog een middel om mij niet moe te voelen en daarna brak de vermoeidheid er gewoon doorheen. Om nog MEER te gaan gebruiken heeft dan geen zin, want dan treedt die paranoia in (kijken ze nou allemaal naar mij?) en de strakke kaken en dan kan je ook niet normaal functioneren op een goed concentratieniveau.

Nu betekent dit dat ik niet mee kan doen aan een langlopend project waar ik al zo lang naar uitkeek en wegens mijn ziekte weet ik niet eens OF er nog werk voor mij ligt.

Maar naar volgende maand durf ik nog niet te kijken. Eerst deze week afwachten en de doos (met nog 156 gram) maar laten staan

Bovenaan