Zelf gebruiken?? Nee joh, Ik maak er een groentesoepje van en schotel het aan mijn nietsvermoedende visite voor, zodat ik ze met blocnote en pen in de hand kan bestuderen
Oke, zonder gein:
Deze planten blijven mijn interesse trekken op een een of andere duistere manier.
Tijdens mijn DMT en LSD reisjes heb ik altijd het idee dat er iets meer is aan planten dan dat we met ons nuchtere oog kunnen zien. Ze ademen, je ziet ze leven.... Het duurt ook altijd even wanneer je naar een nieuwe plant kijkt voordat je dat ziet. alsof je erop moet intunen. eenmaal gezien is het effect daarna direct als je we weer naar kijkt.
Ik weet het, het klinkt heel erg vaag(en normaal ben ik vrij nuchter hoor), maar het is wel iets dat mij steeds opvalt.
Ik vraag mij dan dus ook af of deze plant "from hell" anders zal reageren als ik trip.
Wat ik later wil proberen is de alkaloiden uit de plant te extracten. Op zich heb ik met dergelijke procedures aardig wat ervaring. Of ik het ooit zal gaan proberen??? wie weet, maar dan wel op een wetenschappelijk meer verantwoorde manier dan het ruwe plantmateriaal in je hoofd te proppen. Dat is mij even te veel russische roulette style.
Tegen de tijd dat dit project (als het er al van komt) van de grond komt ben ik al een paar jaar groene vingers verder hoor. Mocht ik hier mee willen experimenteren, dan alleen in lage dosis als "droomversterker". Delerium zit ik niet op te wachten. Ook orale inname zie ik niet zitten. focus zal dan vooral liggen op vapourizen of transdermal
Daarnaast vind ik de brugmansia's gewoon schitterende planten. Datura maakt op mij wat meer een "onkruid" indruk, maar heb deze zaden bijbesteld omdat zij wat beter in ons klimaat gedijen.
Een tuin heb ik niet, en zoals aangegeven zullen de planten eerst een decoratieve bestemming krijgen. vandaar dat ik ze graag binnen wil kweken. Maar dan moeten ze wel die grote hangende kelken vormen, anders blijft het gewoon een vrij saaie struik.