Datura tinctuur maken?

yiazmat

Bewuste gebruiker
Yo guys ff vraagje maar heb ondertussen best veel over datura gelezen en tis wel duidelijk dat dat echt het laatste middel is wat je ooit moet proberen. Maar laat k nou net t type zijn die iets te nieuwschierig is voor eigen bestwil 😋.
Maar wil dus een tinctuur ervan gaan maken omdat een vd vele gevaarlijke aspecten eraan is de onvoorspelbare dosis want 1 zaadje kan veel bevatten of haast niks, en zag 15 kan al dodelijk zijn en mensen met 500 die t overleefde. Natuurlijk zijn dat de extremen maar zag hier ook een report van iemand die er een tinctuur van gemaakt heeft en dat sprak me ook wel aan want dan weet je iig zeker dat elke dosis gelijk is ipv russisch roulette. Wil er ook nog wel ff bijzeggen dat k het sws wil gaan maken maar of k het neem ik nog ff ga aankijken want wil het alleen doen als k me er echt mentaal klaar voor voel en dat moet k echt op gevoel doen maar ben t wel van plan keer te ervaren. Maar wbt die tinctuur kan k nergens een tutorial vinden, wel hier en daar wat richtlijnen, zag ergens dat zaden 70% nodig hadden maar ook ergens een post van iemand met brandnetelzaad die maar 40% gebruikte, en ook veel berichten dat een tinctuur int algemeen meestelal 40-60% goed is. Dus heb 70% besteld en doe denk beetje water bij om rond de 65% te komen, lijkt me net beetje die goldilock zone dat je sws wel oke gaat. Verder heb k gelezen de zaden eerst goed te kneuzen zodat de alkaloïden beter vrijkomen in de tinctuur en sws elke dag ff te schudden en om t 4-6 weken te laten trekken voor je de zaden verwijderd. Oh ja en las dus ook verschillede info over de verhouding, zag 1:4, 1:5 en zelfs 1:10 staan. D8 zelf wss 1:5 of 1:6 aan te houden (bv 1g met 5of6ml)
Mijn post is dus half informatief en half op zoek naar info want wilde dus vragen als iemand meer verstand heeft van tincturen maken of mijn gedachtegang goed zit of dat je een of meerdere bepaalde handelingen anders zou uitvoeren, zo ja wat en hoe?
En alvast voor de gene die gaan zeggen doe t niet, groot gelijk in maar de koppige eigenwijs in me ist helaas niet met deze gezonde logica eens 🤪

Oh ja nog ff extra vraagje maar t feit dqt een tinctuur alcohol bevat is dat nog een probleem qua "combi" gebruik met datura of is dat beetje alcohol verwaarloosbaar?

(Ps: ben normaal niet snel de persoon om ff snel harm reduction disclaimer bij te zetten, maar voor de gene die datura niet kennen ff een vriendelijke waarschuwing dat dit wel de laatste drug is die je wil proberen, easy om te od'en tot de dood, trips die je blijvend in een delirium kunnen laten, ptsd mogelijkheid vd trip en int beste geval een gecontroleerde bad trip waarin je je kut gaat voelen maar zonder blijvende schade)

Laat maar weten guys ben benieuwd 😁

Laatst bewerkt:

OtherShore

Badass junkie
zag hier ook een report van iemand die er een tinctuur van gemaakt heeft en dat sprak me ook wel aan want dan weet je iig zeker dat elke dosis gelijk is ipv russisch roulette.
Onzin. Als je datura zaad sterker is zal je tinctuur ook sterker zijn. De sterkte van de tinctuur hangt af van de sterkte van je zaad en je weet nooit precies hoe sterk je zaad is. Is het idee misschien dat je door veel zaadjes te gebruiken uitkomt op een soort gemiddelde? Okay, maar wat als al je zaadjes nu sterk zijn?
Alcohol bedoel je? Hoger is beter, maar de hoogste percentages zijn in Nedeland niet verkrijgbaar door strenge regelgeving. Dan moet je een keer naar Duitsland rijden.
Oh ja nog ff extra vraagje maar t feit dqt een tinctuur alcohol bevat is dat nog een probleem qua "combi" gebruik met datura of is dat beetje alcohol verwaarloosbaar?
Van een goedgemaakte tinctuur heb je maar enkele druppels nodig. De hoeveelheid plantmateriaal is hoog in verhouding tot de alcohol. Het effect van de alcohol is dus verwaarloosbaar.

Als je niet weet hoeveel werkzame stof er in een zaad zit, wat helpt het maken van een tinctuur je dan?
Ja, dit dus

Laatst bewerkt:

yiazmat

Bewuste gebruiker
Als je niet weet hoeveel werkzame stof er in een zaad zit, wat helpt het maken van een tinctuur je dan?

Een x aantal zaden nemen is eigk gwn russisch roulette, je kan er weinig nemen en toch overdoseren (met alle gevolgen van dien) of veel nemen en toch een underwhelming trip krijgen. Met een tinctuur heb je dat probleem niet want dan is elke druppel prc gelijk

Is het idee misschien dat je door veel zaadjes te gebruiken uitkomt op een soort gemiddelde? Okay, maar wat als al je zaadjes nu sterk zijn?
Yep das het idee. En kan maar kans lijkt me minimaal want gaan er behoorlijk wat in

Alcohol bedoel je? Hoger is beter, maar de hoogste percentages zijn in Nedeland niet verkrijgbaar door strenge regelgeving. Dan moet een keer naar Duitsland rijden.
Yep alcohol idd, en ok thx dan laatck dat water bijvoegen lekker zitten👍

Van een goedgemaakte tinctuur heb je maar enkele druppels nodig. De hoeveelheid plantmateriaal is hoog in verhouding tot de alcohol. Het effect van de alcohol is dus verwaarloosbaar.
Nice, wat voor ratio zou je dan aanhouden? (x gram zaad : x ml alcohol)

OtherShore

Badass junkie
Nice, wat voor ratio zou je dan aanhouden? (x gram zaad : x ml alcohol)
Dat ligt aan de gewenste sterke. Ik kan je daar moeilijk over informeren want we weten niet hoeveel werkzame stof er in de zaadjes zit…

Voor alle duidelijkheid, je weer nooit precies hoe sterk je tinctuur is voordat je hem uitprobeert, dus wel oppassen. Zoals je al aangeeft is datura nou niet bepaald veilig.

_shikantaza

Badass junkie
Een x aantal zaden nemen is eigk gwn russisch roulette, je kan er weinig nemen en toch overdoseren (met alle gevolgen van dien) of veel nemen en toch een underwhelming trip krijgen. Met een tinctuur heb je dat probleem niet want dan is elke druppel prc gelijk
Nee kerel. Als je niet weet hoe sterk je zaden zijn, weet je ook niet hoe sterk je tinctuur is, want dat is gewoon de zaden of de werkzame stof van de zaden in eoa vloeistof. Of je moet het verzadigingspunt van de vloeistof weten en er werkzame stof bijgooien totdat je zeker weet dat de vloeistof verzadigd is. Maar wanneer heb je dan de max bereikt als je de potentie van de zaden niet kent?

Ohja, doe het maar gewoon niet. Het is heel gevaarlijk spul, je weet niet meer wat je doet, brengt daardoor misschien jezelf en anderen in gevaar, en sommige mensen herinneren zich de trip niet eens. De moeite niet waard. Beter zoek je een DMT extractie tek op internet en ga je dat een dagje in de keuken doen.

Laatst bewerkt:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @yiazmat ,

Tinctuur of geen tinctuur, je hebt het hier wel over het innemen van scopolamine (de werkzame stof van Datura). Zoals je zelf al
aangeeft is dit een extraatje gevaarlijk middel. Zowel fysiek als mentaal. Het is ongelofelijk lastig om correct te doseren en foutjes daarin kunnen fataal zijn!

Als het fysiek al allemaal goed gaat dan is het ook nog eens vaak een heel heftig delirium die vaak als vervelend of zelfs traumatisch wordt ervaren. Ik begrijp en herken je nieuwsgierigheid naar nieuwe ervaringen en stofjes… maar zou je deze niet beter een keer kunnen laten liggen?!

Scopolamine is echt het laatste middel dat ik zou aanraden. Zelfs als je op zoek bent naar hele heftige ervaringen zijn er zoveel betere opties zoals nn-dmt, dpt of 5-meo dmt. Is dat niet een beter pad om te bewandelen dan het Russische roulette van Scopolamine?

Misschien kun je ons nog wat beter uitleggen wat je precies zoekt in deze ervaring zodat we je nog wat gerichter naar alternatieven kunnen verwijzen…?

Casrus

DF-koning
Erowid bevat een hoop informatie over datura, lees die eerst allemaal eens en bedenk 1). of je het nog wel wilt. 2). hoe je het met een zo laag mogelijk risco kunt doen.

Ikzelf heb twee keer datura gedaan. Één keer de zaden en één keer de hele zaaddozen van datura stramonium.

Het is geen ervaring die ik in mijn eentje zou willen herhalen.

Mijn plan is nu een enkele datura bloem te drogen (strijkbout?) en te roken, aangezien dat over het algemeen geen gigantisch delirium veroorzaakt.

Weet alleen niet of dat gaat gebeuren.

In jouw geval zou ik eerder voorzichtig experimenteren met andere delirianten (amanita muscaria, diphenhydramine) voor ik me aan datura zou wagen.

Bedenk ook dat bij datura ervaringen een (California) nuchtere tripsitter hard nodig is.

Torchic

Badass junkie
Ik snap dat nieuwsgierigheid een rol speelt bij drugsgebruik maar waarom wil je steeds de grenzen opzoeken? Nu met datura en laatst met A-phip en allerlei vage combinaties.

Misschien eens goed om uit te zoeken waar dit gedrag vandaan komt want het zal niet alleen nieuwsgierigheid zijn.

yiazmat

Bewuste gebruiker
Scopolamine is echt het laatste middel dat ik zou aanraden. Zelfs als je op zoek bent naar hele heftige ervaringen zijn er zoveel betere opties zoals nn-dmt, dpt of 5-meo dmt. Is dat niet een beter pad om te bewandelen dan het Russische roulette van Scopolamine?
Groot gelijk in hoor maar ben gwn een apart figuur die juist nieuwschierig raakt naar dingen die anderen juist zouden vermijden. Nn dmt heb k trouwens letterlijk gister geprobeerd maar zonder succes helaas, dit lag zeer wss wel aan mij want ben zelf echt van t snuiven en slikken maar roken is niet echt mijn ding, maar wist dat je om t dmt effect echt goed te ervaren dat wel de beste roa is dus geprobeerd en ervoor alles over de techniek opgezocht maar alsnog toch vaak te dichbij of te ver weg verhitten en als k dan de rook inadem toch te vaak een hoestreflex die k ni kon onderdrukken, wel paar keer gevoeld dat k de goeie kant op ging als k m wel ff goed had maar best vaak herhaald maar ni gelukt er echt in te komen. Dpt nog niet geprobeerd maar ga k vast nog wel doen, meodmt wel al geprobeerd, 2x zelfs (wel gesnoven) maar beide keren vrijwel geen effect, 1e keer wel flinke hartkloppingen maar bleek achteraf ook te hoge dosis, drm 2e keer beter gedoseerd maar nog niks ondanks dat k toen wel echt in de vibe zat.

Misschien kun je ons nog wat beter uitleggen wat je precies zoekt in deze ervaring zodat we je nog wat gerichter naar alternatieven kunnen verwijzen…?
Hoe stom t ook klinkt wss juist alles wat maakt dat je t zou afraden, tis niet alsof k zin heb in een bad trip ofz maar vind t gwn erg interessant om zo iets als datura zelf ervaren te hebben

Erowid bevat een hoop informatie over datura, lees die eerst allemaal eens en bedenk 1). of je het nog wel wilt. 2). hoe je het met een zo laag mogelijk risco kunt doen.
Had k al aardig wat van gelezen en yt filmpjes waarvan de ergste trip reports werden verteld. En die tinctuur is imo t laagst mogelijke risico, natuurlijk je kan nog steeds ni weten wat je dosis is maar wel dat elke druppel gelijk is in tegenstelling tot de zaden. Maar dat kan je iig nog rustig opbouwem

Ikzelf heb twee keer datura gedaan. Één keer de zaden en één keer de hele zaaddozen van datura stramonium.

Het is geen ervaring die ik in mijn eentje zou willen herhalen.
Nice, wat waren jou ervaringen als k vragen mag? En hoeveel zaden zaten er eigk in die hele zaaddoos?

In jouw geval zou ik eerder voorzichtig experimenteren met andere delirianten (amanita muscaria, diphenhydramine) voor ik me aan datura zou wagen.
Amanita muscaria kende k nog ni maar dph/benadryl heb k ook wel een en ander over gelezen maar klinkt niet echt alsof die onder doet tov datura (kan t natuurlijk fout hebben)

Bedenk ook dat bij datura ervaringen een (California) nuchtere tripsitter hard nodig is.
True kep t aan een vriend van me gevraagd👍

Ik snap dat nieuwsgierigheid een rol speelt bij drugsgebruik maar waarom wil je steeds de grenzen opzoeken? Nu met datura en laatst met A-phip en allerlei vage combinaties.

Misschien eens goed om uit te zoeken waar dit gedrag vandaan komt want het zal niet alleen nieuwsgierigheid zijn.
Tbh geen idee wrm k zo in elkaar zit haha, wss mis geschoten toen k gebakken werd 😜
Maar zonder gekheid vind dat soort beruchte dingen gwn super interessant om zelf ervaren te hebben. Voor mn idee dus gwn nieuwschierigheid maar mss ook meer weet t ni prc haha

yiazmat

Bewuste gebruiker
Ben trouwens wel beetje stout geweest vandaag, had mn zaadjes binnen gekregen die k had besteld, alleen er stond op die site 70ct per gram en 3,50 per zakje dus nam aan dat in zon zakje min 5g zou zitten, alleen dat was dus tussen de 500mg en 600mg per zakje.
Maar k d8 dus ik eet er gwm ff 5 en zie wel of k iets voel van zon mini dosis, na zon 40m toch maar bed8 er nog 5 bij te pakken. Uiteindelijk 2 uur na 1e dosis nog steeds niks, ni eens droge mond ofz dus d8 fk it ik pak er 15 bij. Toen ook weer 2 uur gew8 en niks. Net de rest van t zakje leeggegeten dus nog 45 erbij (totaal 70). Ook dat is alweer 1uur en 23 min geleden en nog steeds gwn niks. Vraag me nu toch af werkt t gwn ni op mij of gwn pech of is die site gwn een oplichter? (Zaadjes zien er wel normaal uit imo). Over 40 min mss nog 2e zakje openen en leegeten maar ga k nog ff over denken

Ps: mn idee was om vast ff klein voorproefje te hebben voor als k t echte werk ga doen maar had ni verw8 met 70 zaadjes nog niks te merken

Casrus

DF-koning
Ben trouwens wel beetje stout geweest vandaag, had mn zaadjes binnen gekregen die k had besteld, alleen er stond op die site 70ct per gram en 3,50 per zakje dus nam aan dat in zon zakje min 5g zou zitten, alleen dat was dus tussen de 500mg en 600mg per zakje.
Maar k d8 dus ik eet er gwm ff 5 en zie wel of k iets voel van zon mini dosis, na zon 40m toch maar bed8 er nog 5 bij te pakken. Uiteindelijk 2 uur na 1e dosis nog steeds niks, ni eens droge mond ofz dus d8 fk it ik pak er 15 bij. Toen ook weer 2 uur gew8 en niks. Net de rest van t zakje leeggegeten dus nog 45 erbij (totaal 70). Ook dat is alweer 1uur en 23 min geleden en nog steeds gwn niks. Vraag me nu toch af werkt t gwn ni op mij of gwn pech of is die site gwn een oplichter? (Zaadjes zien er wel normaal uit imo). Over 40 min mss nog 2e zakje openen en leegeten maar ga k nog ff over denken

Ps: mn idee was om vast ff klein voorproefje te hebben voor als k t echte werk ga doen maar had ni verw8 met 70 zaadjes nog niks te merken
Kijk even uit!

Het duurt lang voordat het begint te werken en als je steeds bijpakt voordat de eerste zaden goed en wel zijn begonnen te werken, ben je in de deliriante aap gelogeerd! Heb je opgezocht hoe lang de come up is?

Wat voor datura heb je trouwens?

yiazmat

Bewuste gebruiker
Kijk even uit!

Het duurt lang voordat het begint te werken en als je steeds bijpakt voordat de eerste zaden goed en wel zijn begonnen te werken, ben je in de deliriante aap gelogeerd! Heb je opgezocht hoe lang de come up is?
Kep uiteindelijk niet meer 2e zakje bijgepakt, toen k bijna op de 2 uur zat met die laatste dosis was k zo moe dat k op de bank in slaap viel, werd toen zon 1,5 uur wakker en voelde alsof mn lichaam veel zwaarder was en mn vision van beetje blurry en t leek mistig binnen, dus kennelijk heeft t toch iets gedaan maar totaal niet de dingen die k zou verw8en. Toen nog ff wakker gebleven om te zien of er nog iets ging gebeuren, uiteindelijk niks dus ben maar verder gaan slapen. Kep trouwens nu wel paar licht gevoelige plekjes in mn mond, geen idee of dat normaal is though maar ni echt last van. Mss achteraf gezien toch beter om dat 2e zakje erbij te gooien maar aan de andere kant ook weer beter mss zodat k het "echte" werk kan doen als k die tinctuur heb.
En ja had k opgezocht tussen de 30min en 2 uur in. Drm w8te ik ook steeds 2 uur voor k ging bijpakken👍

Wat voor datura heb je trouwens?
Stramonium zaadjes

Casrus

DF-koning
Kep uiteindelijk niet meer 2e zakje bijgepakt, toen k bijna op de 2 uur zat met die laatste dosis was k zo moe dat k op de bank in slaap viel, werd toen zon 1,5 uur wakker en voelde alsof mn lichaam veel zwaarder was en mn vision van beetje blurry en t leek mistig binnen, dus kennelijk heeft t toch iets gedaan maar totaal niet de dingen die k zou verw8en. Toen nog ff wakker gebleven om te zien of er nog iets ging gebeuren, uiteindelijk niks dus ben maar verder gaan slapen. Kep trouwens nu wel paar licht gevoelige plekjes in mn mond, geen idee of dat normaal is though maar ni echt last van. Mss achteraf gezien toch beter om dat 2e zakje erbij te gooien maar aan de andere kant ook weer beter mss zodat k het "echte" werk kan doen als k die tinctuur heb.
En ja had k opgezocht tussen de 30min en 2 uur in. Drm w8te ik ook steeds 2 uur voor k ging bijpakken👍
Dacht al zoiets, maar vroeg er toch maar naar.
Stramonium zaadjes
Besteld? Die planten lijken hier wel overal te groeien.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik begrijp in de verste verte niet waarom je dit effect zou willen ervaren?
Ben je van plan dit op je eentje te doen? Als je het dan toch doet zou ik sowieso ff kijken dat je een tripsitter hebt, dit is geen overbodige luxe.
Als je dit doet lijkt het me dat je een gevoel hebt dat je niets te verliezen hebt?
Bij mij stonden ze verderop op een braakliggend terrein... ik durf ze zelfs niet aanraken. Er zijn zoveel leuke tripmiddelen... waarom deze? Eentje die bijna nooit een goede afloop kent? Wees wat liever voor jezelf, en heb wat meer respect voor je brein en lichaam

yiazmat

Bewuste gebruiker
Ik begrijp in de verste verte niet waarom je dit effect zou willen ervaren?
Ben je van plan dit op je eentje te doen? Als je het dan toch doet zou ik sowieso ff kijken dat je een tripsitter hebt, dit is geen overbodige luxe.
Als je dit doet lijkt het me dat je een gevoel hebt dat je niets te verliezen hebt?
Bij mij stonden ze verderop op een braakliggend terrein... ik durf ze zelfs niet aanraken. Er zijn zoveel leuke tripmiddelen... waarom deze? Eentje die bijna nooit een goede afloop kent? Wees wat liever voor jezelf, en heb wat meer respect voor je brein en lichaam
Ja tis lastig uit te leggen haha, die dingen die je als normaal mens nooit zou moeten willen proberen hebben een soort van aantrekkingskracht naar mij wat me juist super nieuwschierig ernaar maakt ook al weet je dat t niet fijn gaat worden. Kep wel al eerder van datura gehoord maar toen k ging kijken wat t nou prc was (ongeveer weekje terug) was t moment dat k d8 van ja nu ben ik wel echt heel benieuwd hoe dat voor mij zal gaan zijn en dat gevoel is ook ni weggegaan
En qua tripsitter kep t aan een goeie vriend van me gevraagd en die wilde dat wel doen. Wbt gister was er geen tripsitter maar dat was ook bedoeld om gwn een heel subtiel voorproefje te krijgen, drm ook maar 5 zaadjes eerst, niet verw8 te gaan opbouwen en er uiteindelijk 70 te tjappen en nog niks te merken
Verder heb je ook helemaal gelijk hoor tis ook ni slim om datura te gaan doen maar toch trekt t me heel erg aan en maakt t me super nieuwschierig
Ps: wel wat buikkramp vandaag maar ergens ook wel logisch, maar echt effecten behalve die mini dingetjes die k noemde na walker worden heb k ni gehad

• Like
Waarderingen: N3K0

yiazmat

Bewuste gebruiker
Iemand trouwens een idee hoe t kan dat je na 70 zaadjes nog geen effect hebt? Zou toch op zn minst wel iets verw8en. Is dat ook weer gwn een tolerantie dingetje wat k steeds heb of hebben ze me gwn slechte zaadjes verkocht?

Proxima

Badass junkie
Iemand trouwens een idee hoe t kan dat je na 70 zaadjes nog geen effect hebt? Zou toch op zn minst wel iets verw8en. Is dat ook weer gwn een tolerantie dingetje wat k steeds heb of hebben ze me gwn slechte zaadjes verkocht?
De variatie in werkzame stoffen kan per plant zo'n factor 5 verschillen.

Het ene zakje kan dus 5 keer sterker zijn dan het andere zakje, je weet het gewoon niet.

En aan jouw woorden te horen ga je 1 van deze drie standaard uitkomsten van een datura trip meemaken:
het ziekenhuis, een politiecel of het kerkhof. 🙄

yiazmat

Bewuste gebruiker
De variatie in werkzame stoffen kan per plant zo'n factor 5 verschillen.

Het ene zakje kan dus 5 keer sterker zijn dan het andere zakje, je weet het gewoon niet.

En aan jouw woorden te horen ga je 1 van deze drie standaard uitkomsten van een datura trip meemaken:
True maar zelfs met die logica en we gaan er vanuit dat alle 70 lv 1/5 waren dan heb ik dus 14 lv 5/5 zaadjes genomen, en aangezien er ergens stond dat 15 al fataal kan zijn (ook al os die kans nihil) zou je toch wel iets van effect verw8en toch?

N3K0

Badass junkie
Zijn er nergens mensen die dit wel hebben overleefd en er wel iets aan hebben gehad dan? Of is het altijd ellende?

Want dit is toch eigenlijk ook een soort van ancient medicine???

En @yiazmat stel je maakt een tinctuur kan je die dan niet naar het testcentrum brengen?
Of testen ze daar zulke brouwsels niet?

Proxima

Badass junkie
Zijn er nergens mensen die dit wel hebben overleefd en er wel iets aan hebben gehad dan? Of is het altijd ellende?

Het enige verschil tussen een medicijn en een vergif is over het algemeen de dosis.

Bij datura ligt de dodelijke dosis gewoon erg dicht bij een tripdosis waardoor het relatief vaak mis gaat.

En qua medicijn is de dosis echt heel weinig, wat dan als medicijn, onder andere, helpt tegen misselijkheid

Voor mij is het enige echte voordeel van datura dat de tripreports meestal hilarisch zijn. 🤷

• Like
Waarderingen: XMR

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Het werd meer in mixtures gebruikt waarvan er dan maar heel weinig datura bij toegevoegd wordt met daarbij natuurlijk veeeeeeel meer kennis over het nuttigen en bereiden van deze plant dan wij westerlingen hebben.
Daarbij werd het vaak niet als delerium gebruikt maar ook vaak als medicijn tegen bepaalde kwalen en dus niet voor een trip.

Ook de oude shamanen wisten dat dit gevaarlijk goedje was :wink:

yiazmat

Bewuste gebruiker
En @yiazmat stel je maakt een tinctuur kan je die dan niet naar het testcentrum brengen?
Of testen ze daar zulke brouwsels niet?
Ben k zeker van plan dat zou perfect zijn, vermoed alleen idd dat ze t ni testen omdat k ook ergens had gelezen onder wat testen we niet "legale drugs als bv alcohol" dus neem aan dat een datura tinctuur daar ook onder valt want tis gwn legaal. Maar proberen zal k sws just in case

Je had gehoord dat 15 zaden fataal kunnen zijn en toen nam je er 70? Wat voor logica is dat?
Wat k zei mn idee was om er maar 5 te nemen gwn als voorproefje van t hoofdgerecht zeg maar. Maar bleek steeds ni te werken van daar uiteindelijk verhogen tot 70. En met niks bedoel k ook echt niks, zelfs geen droge mond en na due eerste 10 ook beide keren ruim 2 uur gew8 met bijpakken zodat k zeker wist t niet alsnog aan ging slaan. Daarbij zijn er ook reports van mensen die er 500 genomen hebben en uiteraard een horrortrip hadden maar wel gwn blijven leven en als de potentiele ratio 1:5 is komt dus je eigen weerstand ook kijken bij hoeveel je kan hebben dus zelfs 15 hele sterke zullen me zo goed als zeker niet omleggen, wat in zekere zin dus ook wel klopt want zelfs als ze alle 70 lv1 waren zou dat t zelfde zijn als 14 van lv5 (ofwel maar 1 onder de "max")

yiazmat

Bewuste gebruiker
maar echt effecten behalve die mini dingetjes die k noemde na walker worden heb k ni gehad
Bedenk me toch nog iets grappigs wat k eigk weer was vergeten, was natuurlijk in slaap gevallen op de bank, en had toen een droom dat k met iemand aant praten was maar in die droom lag k dus ook op de bank en t gesprek was met iemand die hier niks vanaf weet maar wel ineens vermoedens kreeg dus was t aant ontkennen in en terwijl ze aant praten was werd k half wakker maar t gekke was dat t gesprek nog door ging in mn hoofd dat k ook ff rechtop ging zitten en naar achter keek van zit er nou echt iemand en toen k keek was t ook weer weg.
Wil er wel bij zeggen dat k altijd een hele diepe slaper ben en k ook zeker niet gelijk mentaal wakker ben dus tis ook ni super raar maar toch net ff een randje boven wat normaal zou zijn voor mij. Maar omdat k dus ook nog mentaal ni echt wakker was was k het weer ff vergeten tot nu net 😅

OtherShore

Badass junkie
Je bent me d’r eentje @yiazmat 😅 Misschien ben je een van die mensen die altijd geluk heeft in het leven? Je had tijdens je experiment gister in ieder geval een engeltje op je schouder… Ga je de volgende keer iets voorzichtiger zijn?

yiazmat

Bewuste gebruiker
Je bent me d’r eentje @yiazmat 😅 Misschien ben je een van die mensen die altijd geluk heeft in het leven? Je had tijdens je experiment gister in ieder geval een engeltje op je schouder… Ga je de volgende keer iets voorzichtiger zijn?
Haha fair enough.
K moet wel zeggen k doe gekke dingen maar wel zo normaal mogelijk. 70 terwijl je alleen maar een voorproefje zocht klinkt best apart maar door t gevoel en ook steeds 2 uur te w8en kon k wel aanvoelen hoe ver k ongeveer kon gaan. Natuurlijk 100% verilig ist nooit maar k vielde dat dit wel gwn kon, hooguit een heftigere trip maar zelfs dat nog ni eens, not even close zelfs

Ik vraag me af of hij dat doet.

Het is gewoon risico gedrag of misschien wel een coping mechanisme en telkens weer grenzen opzoeken en ik ben erg benieuwd waar dat vandaan komt want ik denk dat er wel iets onder zit
Wat zou er achter moeten zitten dan?(geen sarcasme gwn oprecht benieuwd want zo beleef k het niet maar kan t ook ni 100% uitsluiten)

Ooit gaat het een keer fout, en dat is jammer. Nu heb je nog keuzes...
Idd mogelijk maar weet dat t ni zo klinkt maar voel me redelijk safe ondanks alles. maar hoe vaker k dit soort rare dingen doe hoe beter k aanvoel wnr k echt te ver ga en wnr mn lichaam t wel kan hebben.
En tuurlijk tis gwn stom wat k doe en zou t ook niemand aanraden maar ondanks dat sta k er wel achter en verw8 ik niet dat t echt fout gaat, tuurlijk k kan t fout hebben maar denk dat k goed zit😋👍

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Idd mogelijk maar weet dat t ni zo klinkt maar voel me redelijk safe ondanks alles. maar hoe vaker k dit soort rare dingen doe hoe beter k aanvoel wnr k echt te ver ga en wnr mn lichaam t wel kan hebben.
En tuurlijk tis gwn stom wat k doe en zou t ook niemand aanraden maar ondanks dat sta k er wel achter en verw8 ik niet dat t echt fout gaat, tuurlijk k kan t fout hebben maar denk dat k goed zit😋👍
Het is ook de eerste keer dat je een daturatrip gaat doen.... de vetgedrukte tekstjes zijn eigenlijk eerlijk gezegd betekenisloos. Een beetje in de zin van... je kruipt in je auto zonder dat je verwacht dat je een ongeluk gaat hebben... 10 minuten later knal je tegen een boom.
Hoe kan je aanvoelen wat je lichaam kan hebben alvorens je het geprobeerd hebt?
Dat denken dat het goed zit, dat praat jij jezelf aan en geeft jou een vals gevoel van veiligheid. Je zou beter mee incalculeren dat de kans groter is dat het onwijs fout kan gaan ipv dat alles wel goed zit en dat je't wel kan hebben.
Ik hoop voor jou dat het uit je hoofd gaat zulke grenzen op te zoeken maar dat is een keuze die bij jou ligt. Als je het doet hoop ik voor jou dat alles veilig en vlekkeloos verloopt. Je bent oud genoeg om je eigen keuzes te maken dus ik kom hier niet meer op terug. Je hebt nog maar een weekje terug voor het eerst gelezen over datura, geef het dan op z'n minst een paar maanden en verdiep jezelf er dagelijks in.
Succes met alles.

Torchic

Badass junkie
Wat zou er achter moeten zitten dan?(geen sarcasme gwn oprecht benieuwd want zo beleef k het niet maar kan t ook ni 100% uitsluiten)
Ik weet niet hoe jouw leven eruit ziet of wat je (onbewust) hebt meegemaakt maar er is wel een patroon te zien dat je vaak keuzes maakt die gevaarlijk voor jezelf kunnen zijn. En die keuzes kunnen onderliggend ergens vandaan komen. En natuurlijk is drugs gebruik in zekere zin altijd gevaarlijk maar bij jou gaat het wel een stapje verder vind ik persoonlijk. Daarnaast praat je het goed en laat je lijken dat het wel meevalt. Maar eerlijk is eerlijk, dit gedrag is niet normaal. Normaal is niet het juiste woord en er valt natuurlijk te discussiëren over wat normaal is maar ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel?

Ik wens je veel succes en ik gun het je om eens goed te reflecteren op jezelf😊

Proxima

Badass junkie
Wat ik overigens ook vaak in de tripreports van datura lees: dat men vergeet dat men datura heeft genomen of dat men zonder er bewust van te zijn steeds meer neemt.

In het delirium waar je in kan komen kan je niet meer in staat zijn om om te beoordelen hoeveel je hebt genomen of nog erger; dat je zo in de war bent dat je datura ziet liggen en denkt dat je daar wel wat van kan nemen.

Zorg dus dat je altijd een goede tripsitter bij je hebt: een persoon die weet wat datura is en wat het met iemand kan doen. Iemand die weet wanneer in te grijpen en wanneer de ambulance moet worden ingeschakeld.

_shikantaza

Badass junkie
Thrill seeking, adrenalineverslaving, roekeloos gedrag, weglopen van je emoties en het gewone leven, steeds toenemende heftigheid van kick zoeken met bijbehorende risico’s. Enzovoort 😊

Ik weet 't ook niet zeker hoor, en toen ik midden in m'n verslaving zat, zag ik vaak niet helder waar ik nou eigenlijk helemaal mee bezig was.

Laatst bewerkt:

yiazmat

Bewuste gebruiker
Hoe kan je aanvoelen wat je lichaam kan hebben alvorens je het geprobeerd hebt?
True maar van daar ook steeds die 2 uur ertussen. En sure kan t idd ni met 100% zekerheid zeggen en sws waar dat t ni verstandig is maar bedoel meer zo van dat elk deeltje wat k bijpakte inforamtie bijgaf die k kon gebruiken te weten hoeveel ongeveer er nog bij kan. Alleen die van 5 naar 10 geen 2 uur gew8 maar wist toch al dat 10 niet dodelijk kon zijn
Je hebt nog maar een weekje terug voor het eerst gelezen over datura, geef het dan op z'n minst een paar maanden en verdiep jezelf er dagelijks in.
True, was ook de bedoeling, die tinctuur moet toch 4-6 weken staan dus die heb k sws al👍. En zorg dat k ook erna niet erin rush maar t zo zorgvuldig mogelijk doe

Wat ik overigens ook vaak in de tripreports van datura lees: dat men vergeet dat men datura heeft genomen of dat men zonder er bewust van te zijn steeds meer neemt.
Had k idd ook gezien, chekte mezelf mentaal ook steeds van zie k dingen? Nee. Voel k me slecht? Nee. Maar ook van kan k me herinneren wat k heb genomen zo ja hoeveel. Had ook expres verder weg gelegd elke keer dat k bijpakte zodat als k mocht denken nee heb ni genomen dat k dan ook denk van huh had t toch daar gelegd?

Zorg dus dat je altijd een goede tripsitter bij je hebt: een persoon die weet wat datura is en wat het met iemand kan doen. Iemand die weet wanneer in te grijpen en wanneer de ambulance moet worden ingeschakeld.
Had k idd niet zaterdag maar das omdat t ook bedoeld was als voorproefje, niet voor de echte "trip"
Voor als k t echte werk ga doen (met die tinctuur) is er ook vriend van me bij 👍

Ik weet niet hoe jouw leven eruit ziet of wat je (onbewust) hebt meegemaakt maar er is wel een patroon te zien dat je vaak keuzes maakt die gevaarlijk voor jezelf kunnen zijn. En die keuzes kunnen onderliggend ergens vandaan komen. En natuurlijk is drugs gebruik in zekere zin altijd gevaarlijk maar bij jou gaat het wel een stapje verder vind ik persoonlijk. Daarnaast praat je het goed en laat je lijken dat het wel meevalt. Maar eerlijk is eerlijk, dit gedrag is niet normaal. Normaal is niet het juiste woord en er valt natuurlijk te discussiëren over wat normaal is maar ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel?

Ik wens je veel succes en ik gun het je om eens goed te reflecteren op jezelf😊

Thrill seeking, adrenalineverslaving, roekeloos gedrag, weglopen van je emoties en het gewone leven, steeds toenemende heftigheid van kick zoeken met bijbehorende risico’s. Enzovoort 😊

Ik weet 't ook niet zeker hoor, en toen ik midden in m'n verslaving zat, zag ik vaak niet helder waar ik nou eigenlijk helemaal mee bezig was.
want ik denk dat er wel iets onder zit.
Had eerlijk gezegd niet verw8 t te zeggen maar denk dat je gelijk had @Torchic
Begrijp me ni verkeerd al mn redenen zijn nog steeds geldige redenen, maar heb de laatste weken best veel vreemde ervaringen gehad, ni alleen met gebruik maar ook zeker eromheen, heeft denk deels meegespeeld wrm k je nu vroeg van wat zou er onder kunnen zitten dan omdat er ergens toch onbewust iets zat van er is iets. Vandaag had beetje warrig hoofd (heb k wel vaker als k teveel pieker) maar ineens kwam er iets los waarvan bij een hele hoop semi willekeurige dingen zo iets had van oh tis allemaal verbonden met elkaar maar dat zat dus heel diep ingegraven in mn hoofd wat nu enigsinds eruit kwam. Dat piekerige gevoel wat k had wat k had wat best sterk en aanwezig was was dan ook in een fractie van een seconde weg, kwam wel weer iets anders voor maar is lastig uit te leggen en sws ist hele verhaal en gevoel niet echt onder woorden te brengen dus leg nu gwn ff het bovenste laagje ervan uit.
Maar t punt is weet nu absoluut zeker dat er idd meer speelt en hoewel k dat nu weet ist ook ni alsof k het kan oplossen maar t helpt wel ff "gekeken" te kunnen hebben ernaar en t besef te hebben dat dat er zit. En klinkt mss verwarrend (geloof me in mn hoofd ist nog 100x erger) maar t gene waar t over gaat zit tegelijk ook juist op de voorgrond, heb erg veel dingen waar k gelukkig mee mag zijn en besef me dat ook volledig maar er is 1 ding in t bijzonder wat bij mij erg dwars zit (lang verhaal) maar wat k niet wist is dat wat k voelde (en dat is al best duidelijk) denk maar zon 10% is en er zeg maar nog zon 90% begraven zit, en daar kon k dus ff inkijken, die "muur" is ook wel gelijk weer terug (op zich gelukkig maar) maar gaf me wel de mogelijkheid t beter te snappen en zag daardoor dus ook een aantal random dingen die dus helemaal niet zo random waren, niet dat k nu alles begrijp ofz maar wel veel meer. En sorry voor de vage uitleg maar als k het duidelijker ga proberen uit te leggen gaat t juist vager worden😅.
Maar t punt van t verhaal is dat je me wel dat ene extra puzzelstukje heb gegeven wat deels meegeholpen heeft dus thx ervoor. En wil niet zeggen dat k die datura helemaal niet meer ga doen maar zal er zeker nog ff opnieuw over nadenken en als k het doe zo voorzichtig mogelijk👍

Torchic

Badass junkie
Had eerlijk gezegd niet verw8 t te zeggen maar denk dat je gelijk had @Torchic
Begrijp me ni verkeerd al mn redenen zijn nog steeds geldige redenen, maar heb de laatste weken best veel vreemde ervaringen gehad, ni alleen met gebruik maar ook zeker eromheen, heeft denk deels meegespeeld wrm k je nu vroeg van wat zou er onder kunnen zitten dan omdat er ergens toch onbewust iets zat van er is iets. Vandaag had beetje warrig hoofd (heb k wel vaker als k teveel pieker) maar ineens kwam er iets los waarvan bij een hele hoop semi willekeurige dingen zo iets had van oh tis allemaal verbonden met elkaar maar dat zat dus heel diep ingegraven in mn hoofd wat nu enigsinds eruit kwam. Dat piekerige gevoel wat k had wat k had wat best sterk en aanwezig was was dan ook in een fractie van een seconde weg, kwam wel weer iets anders voor maar is lastig uit te leggen en sws ist hele verhaal en gevoel niet echt onder woorden te brengen dus leg nu gwn ff het bovenste laagje ervan uit.
Maar t punt is weet nu absoluut zeker dat er idd meer speelt en hoewel k dat nu weet ist ook ni alsof k het kan oplossen maar t helpt wel ff "gekeken" te kunnen hebben ernaar en t besef te hebben dat dat er zit. En klinkt mss verwarrend (geloof me in mn hoofd ist nog 100x erger) maar t gene waar t over gaat zit tegelijk ook juist op de voorgrond, heb erg veel dingen waar k gelukkig mee mag zijn en besef me dat ook volledig maar er is 1 ding in t bijzonder wat bij mij erg dwars zit (lang verhaal) maar wat k niet wist is dat wat k voelde (en dat is al best duidelijk) denk maar zon 10% is en er zeg maar nog zon 90% begraven zit, en daar kon k dus ff inkijken, die "muur" is ook wel gelijk weer terug (op zich gelukkig maar) maar gaf me wel de mogelijkheid t beter te snappen en zag daardoor dus ook een aantal random dingen die dus helemaal niet zo random waren, niet dat k nu alles begrijp ofz maar wel veel meer. En sorry voor de vage uitleg maar als k het duidelijker ga proberen uit te leggen gaat t juist vager worden😅.
Maar t punt van t verhaal is dat je me wel dat ene extra puzzelstukje heb gegeven wat deels meegeholpen heeft dus thx ervoor. En wil niet zeggen dat k die datura helemaal niet meer ga doen maar zal er zeker nog ff opnieuw over nadenken en als k het doe zo voorzichtig mogelijk👍
Fijn dat we je toch wat inzicht heb kunnen geven in de patronen die ik en andere leden bij je zien. En maak je geen zorgen ik moest je verhaal even een paar keer lezen maar ik denk dat ik het wel snap haha.

Is het iets waar je mee aan de slag zou willen?

yiazmat

Bewuste gebruiker
Fijn dat we je toch wat inzicht heb kunnen geven in de patronen die ik en andere leden bij je zien. En maak je geen zorgen ik moest je verhaal even een paar keer lezen maar ik denk dat ik het wel snap haha.
Thxx, en mooi dat je t begrijpt 👍👍

Is het iets waar je mee aan de slag zou willen?
Eerlijk gezegd geen idee nog, kijk t ff aan maar voor nu sws die tinctuur ff afw8en dus ben k op zn minst toch kleine 2 maanden verder en vanaf dan ook ff kijken of en wnr k het wil doen. Denk dat k er nog steeds wel achter sta want ben ook oprecht gwn benieuwd maar voor nu ff gwn lekker leuke dingen nemen en die datura komt wel wnr t goed voelt 👍👍

Job de pop

Newbie
Dat alleen al de gedachte bij je opkomt.... Wegblijven bij zulke rommel. Ik heb slowaakse jongens gekend die compleet doorgedraaid waren en een is nooit meer de oude geworden. Datura zuigt

Bovenaan