De coffeeshop terneuzen

Sgt.Stedenko

Experimenterende gebruiker
Vandaag terug naar de miami gereden en doorgereden naar middelburg (ja ik ben ziek, wat moet ik anders doen? :tearsofjoy: ).
3 gram snow white gekocht in de miami terug door die geverfde smurf :angry: ; Man wat is dat een lelijk ding jong!! :kots: Ik mis mijn schoonheid daar :(
In middelburg 5 gram iets gekocht, weet niet meer wat. Dan reed er constant een combi van de politie naast mij :confused:.
Maar al bij al, het is allemaal goed afgelopen :)

bailey

Newbie
hey man die geverfde is wel de vriendelijkste die daar werkt
en als je geen takjes wil moet je on gruis vragen doe ik ook altijd :P

vJete

Newbie
die kalen van miami, die is zo grappig
is teveel dat die daaar staat, zuchten en mottig kijken
maar toch grappig

BBB

Newbie
Zou vandaag nog eens tripje maken naar holland...

- Is het waar dat de checkpoint weer open is??
- Verkoopt de miami nog iets dat de moeite is, en als je redelijk laat gaat is er dan nog
wel een voorraad? Of is alles al op van in de namiddag?
- Waar ga je anders best als je toch al in terneuzen bent?

Rendeo

Belezen gebruiker
BBB zei:
Zou vandaag nog eens tripje maken naar holland...

- Is het waar dat de checkpoint weer open is??
- Verkoopt de miami nog iets dat de moeite is, en als je redelijk laat gaat is er dan nog
wel een voorraad? Of is alles al op van in de namiddag?
- Waar ga je anders best als je toch al in terneuzen bent?

de haze van miami is meestal goed, al vind ik het raar dat ik altijd jeuk heb in mijn ogen van hun wiet :confused: is tot 22u open

checkpoint is normaal dinsdag open.

afterx

Newbie
Ben je zeker dat het dicht is? Ik ben ook in een franstalige forum, somige ging naar checkpoint op 20 january en het was inderdaad niet open, maar ze zijn nog op 23 januari gegaan en ze zeggen dat het open is? :confused:

Spaida

Newbie
ik ga vanmiddag na mijn sollicitatie naar terneuzen, sinds lang ni meer geweest te zijn!
Dus na dit hier allemaal te lezen hebben, leid ik af dat de check-point nog dicht is maar de Miami is die nog open, OK tis misschien wel wa kut :smoke: but i wanna smoke anyway! :grin:

drain bamage

Badass junkie
wij geen vuurwerk mogen kopen in België dan die Belgen hier geen wiet kopen!
datzelfde geldt voor paddestoelen, ophoeren
drugs moet een alleenrecht zijn voor NEDERLANDERS
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/L798qiQXVo4&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/L798qiQXVo4&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
ff serieus, paddoverbod is de schuld van die kut-toeristen
en nu mogen wij geen vuurwerk meer kopen omdat wij wel wiet verkopen aan die dombo's
oprotten naar je eigen land, ga zelf maar eens "gedoogbeleid" aan je vocabulaire toevoegen mofu's
:wave:

Mayan

Bewuste gebruiker
Doe nou niet onnozel he braindamage!
Iedereen kan hier vuurwerk scoren! IEDEREEN!
Van Amerikanen tot Nederlanders.

En alles op de "kuttoeristen" steken is het bekijken vanuit het media standpunt.
Een media dat alles opblaast.
Ik als drugstoerist van NL heb me altijd héél welkom gevoeld, nooit overlast ondervonden van eenders wie of wat.

Het is allemaal wat overroepen vind ik.
Wiet zou alleen een recht mogen zijn voor Nederlanders? Besef jij wel hoeveel meer extra NL in de pocket kon steken door drugstoerisme?
Denk jij dat Amsterdam zo'n trekpleister zou zijn zonder de coffeeshops/smartshops/seksshops?
Denk jij dat ze daar miljoenen euro's per jaar aan toerisme in de zak steken door de tulpen en windmolens?

Allemaal enorm overroepen noem ik het.
Als ik als Belg naar Terneuzen ga, voel ik me uiterst op mijn gemak.
Als ik als Belg naar Sluis ga, ja dat is wat anders, daar ondervind ik meer overlast. En dat is helemaal geen drugstoerisme daar, daar gaan ze naar de winkeltjes en iets knabbelen. Ribs en mosselen, all you can eat, en ik kan het weten.
Daar is het pas soms echt over de koppen lopen door toerisme, maar daar kraait geen haan op he. Maar oei oei, de media schuift de verantwoordelijkheid door op "drugstoeristen" en de andere domkop laat zich eraan vangen en gaat dan effe zeggen hoe het moet.
't Is dan toch maar achteraf gebleken dat Klink het niet bij het rechte eind had he.

Ik heb al HONDERDDUIZEND KEER GEVRAAGD: WELKE OVERLAST VAN DRUGTOERISME?????

ZI09

Bewuste gebruiker
Asociaal weg gedrag.

Belgen staan in NL al niet bekend om hun rijkunsten, en jongeren in het algemeen zijn ook al niet het toppunt van populariteit daar.
Combineer die 2 en gooi er eventueel nog wat joints bij en het levert onaangename beklagenswaardige taferelen op.

Verder nog toeristen die na de openingstijden nog aankomen en het op een andere manier proberen te vinden, wat leid tot straatdealen wat weer leid tot klachten.

En dat alles leid weer tot het sluiten van onze enige fatsoenlijke coffeeshop in de beurt.

Het spijt me, maar ook ik vind onderhand dat België gewoon zelf maar eens een fatsoenlijk gedoogbeleid moet fixen. Het is in principe een prima volk en een prima land, dus het zou te doen moeten zijn. (Ik snap eigenlijk ook niet zo goed dat het nog niet legaal is. Ik heb zelf het idee dat de vraag daar groter is dan in NL zelf)
(Misschien een idee voor het Vlaams Belang en hun plannen, krijgen die ook eens stemmen :mrgreen: )

Mayan

Bewuste gebruiker
Zio9,

Dat vinden wij ook! Denk je dat wij blij zijn met de huidige situatie?
Al bij al, in terneuzen verliep dat verkeer altijd uiterst vlot!
Tis ene bocht, ff rechtdoor en je zit al terug in BE, parkeergelegenheden genoeg. Rijstijl kan je ook niet bepaald veralgemenen, als ik zo even de Nederlandse toeristen met hun caravan op onze wegen vergelijk. Weten duidelijk niet dat de gaspedaal rechts is en dat onnodig links rijden hier niet geapprecieerd wordt. Maar ook dat moet ik nu toch niet gaan veralgemenen als ik daar ff moet achterplakken? Ik denk in mijn eigen ook wel "tss sdien hollander daar, leert is rijden" maar dat moet ik niet gaan veralgemenen en zeggen dat NL'ers voor hun rijstijl gekend staan.
En opstroppingen heb ik nog geen enkele keer meegemaakt. Behalve toen er werken waren op die lange baan.

Ik heb echtt met veel mensen gesproken in de taverne van de miami, en dat was KEER OP KEER gezellig. Nuja, de taverne zelf is wat druk soms, maar eens in gesprek komt de rust aan de tafel.
Ik blijf het eigenaardig vinden dat alles zomaar even op Belgen geschoven wordt.
Jullie ontvangen maar liefst geheel Europa voor dope!
En dan heb ik niet alleen over jointjes. Jointjes zijn niet ter orde als het om drugstoerisme gaat (vind ik persoonlijk). Meeste buitenlanders komen de shop binnen, halen hun wiet, rollen een joint, roken die op en zijn weg.

Al es gezien hoe het er 's nachts in amsterdam aan toe gaat? Daar kan je nog niet door met Belgische platen of je wordt om de honderd meter tegengehouden met een aanbod voor coke of heroïne. Wiens fout is het dan? De belgen dat passeren, of de dealers dat het LETTERLIJK naar je hoofd smijten? En Belgen dat daar dan willen uitgaan voor Sensation Black ofzo worden dan ook maar aanzien als drugstoeristen?

Dat er na de uren mensen aankomen voor rookwaar vind ik ook al zo'n aardig verhaal, niet dat ik je niet geloof. Maar elken Belg kent zowel de openingsuren van zijn shop.
STRAATDEALEN IS VAN ALLE TIJDEN en van alle regio's, dat kan je niet op toeristen steken, heus niet!

Het falend gedoogbeleid daar moet niet afgeschoven worden op het Belgisch falend gedoogbeleid geschoven worden en andersom ook niet.
Het was al jaren geleden voorspelt dat er onheil van zou komen, en dan nu het doorgevoerd wordt is het onze schuld? laat me niet lachen.

Ik begrijp jullie frustratie, echt waar. Maar spreek aub uit zelf-ervaring en niet op hetgeen je hoort in de media. Ik dacht net telkens leuke NL'ers te leren kennen als ik ging, en dat leek me toch meestal wederkerig. De buitenwipper van Miami altijd vriendelijk! Nooit problemen, maar dan ook nooit.
Als het over terneuzen gaat? Dan zeg ik toch als toerist daar steeds met open armen ontvangen te zijn.

ZI09

Bewuste gebruiker
onverantwoord rijgedrag heeft gewoon geleid tot veel klachten. Je mag zelf misschien netjes gereden hebben, maar er zijn ook tal van zotten die ineens rechts gaan in halen, veels te hard rijden en andere slechte zaken.
En dat is niet alleen krantjes-gezever, ik hoor er met regelmaat klachten over van ouders, familie, collega's.
En dat zijn helaas gewoon bovengemiddeld vaak Belgische/Franse automobilisten, veelal veel in kleine auto'tjes. Ja, sorry, maar dan is het gewoon duidelijk met wat voor mensen je te doen ehb (drugstoeristen).
En die klachten + klachten over dealers op straat zorgen gewoon voor problemen hier.
En de situatie in Amsterdam heeft niets met Terneuzen te maken. Dat is Brussel met boekhoute vergelijken.
Hier kàn de overheid het gewoon onder controle houden (zoals nu)
Waarom niet, als daar een grote vraag naar is?

Ik ga er vanuit dat de Belgische overheid ook meer geïnteresseerd is in zijn burgers helpen dan Nederlandse toeristen helpen.
En terecht ook.

En na de uren komen er gewoon mensen, niets aan te doen. Ik heb het zelf genoeg ervaren. Als (onderhand ex-)langharige krijg je gewoon aanspraak omdat je volgens de vooroordelen blowt.
Sorry, maar dat is mij alleen al genoeg overkomen. Standaard vragen naar de shops, en vervolgens als ik ze uitleg dat die al dicht zijn naar waar ze dan iets kunnen vinden.
Vind ik geen probleem, maar de meeste maken niet direct rechtsomkeert maar zoeken verder.

Mayan

Bewuste gebruiker
Ik heb allesinds in terneuzen weinig last ondervonden. Het verkeer gaat daar toch oppervlot?
En eens voorbij het rond punt, hop straight ahead to Belgium. Daar kan je helaas niet inhalen haha. Hang daar maar eens voor een geit dat 75 rijdt, grrrrrr gek word je er van.

Kijk ik begrijp je wel hoor, maar ik zeg alleen maar, met eigen ogen heb ik nog niet overlast ondervonden in Terneuzen.
Dat is zo'n beetje gelijk een oma zeurt op kinderen dat voetballen in de straat.
De ene stoort zich eraan, de andere vindt dat het moet kunnen.

Het kan daar soms druk zijn rond de shop, maar ik vind dat de baan van de shop naar BE atlijd een aangename rit was. Zo mooi langs het water, daarna al de bomen langs de weg.
Wat mij wel opgevallen is, 's avonds gaan die lichten daar constant van groen naar oranje en rood.
Gewoon zo erg dat je bij het vierde licht het al zo gewoon bent, en dus remt wanneer het groen wordt lol Want het wordt dan toch na paar seconden al terug rood haha. Snap het systeem wel hoor, maar was raar voor een Belg dat te zien.

Al bij al, on topic: ik begrijp jullie, maar werk aub die frustratie niet uit in het veralgemenen van Belgen he :) Zijn wij ook maar mensen hoor :smilingimp: :grin:

Paddoboy

Belezen gebruiker
@ brain damage: nu mag je wel hopen dat je mij niet tegenkomt in het echte leven
wat voor een kut conclusie is dit
is het soms ons schuld dat wij geen vuurwerk mogen verkopen aan je?
want eerlijk denk ik dat 99% (ik ben in die 99%) van heel belgie gene ruk interesseert dat jullie even naar hier komen, de winkel binnenstappen en vuurwerk kopen.
nee man, nee

moO

Newbie
Ik ben zondag nog eens naar Miami geweest en er wordt geen gebruik gemaakt van pasjes.
Het was wel langer geweest dan een half jaar dat ik er nog eens geweest was en kwam tot verbazing toen ik het bordje met de soortjes zag. Er waren 2 wietsoorten: White widow voor 10 euro per gram en Amnesia voor 13 euro per gram. Hasj soortjes stonden er niet op. Hoe komt het dat er maar 2 soortjes te verkrijgen zijn? De prijzen waren ook wel duur maarja. Hoe komt dit?

drain bamage

Badass junkie
wooow, ik lees nu de comments pas die na mij kwamen
discussie, bij deze, geopend
wat trappen mensen toch lekker snel in zo'n opmerking :tearsofjoy:
het was niet mijn bedoeling om mensen persoonlijk aan te vallen, des te meer op de kast te krijgen
mission accomplished zou ik zeggen

Bovenaan