Zio9,
Dat vinden wij ook! Denk je dat wij blij zijn met de huidige situatie?
Al bij al, in terneuzen verliep dat verkeer altijd uiterst vlot!
Tis ene bocht, ff rechtdoor en je zit al terug in BE, parkeergelegenheden genoeg. Rijstijl kan je ook niet bepaald veralgemenen, als ik zo even de Nederlandse toeristen met hun caravan op onze wegen vergelijk. Weten duidelijk niet dat de gaspedaal rechts is en dat onnodig links rijden hier niet geapprecieerd wordt. Maar ook dat moet ik nu toch niet gaan veralgemenen als ik daar ff moet achterplakken? Ik denk in mijn eigen ook wel "tss sdien hollander daar, leert is rijden" maar dat moet ik niet gaan veralgemenen en zeggen dat NL'ers voor hun rijstijl gekend staan.
En opstroppingen heb ik nog geen enkele keer meegemaakt. Behalve toen er werken waren op die lange baan.
Ik heb echtt met veel mensen gesproken in de taverne van de miami, en dat was KEER OP KEER gezellig. Nuja, de taverne zelf is wat druk soms, maar eens in gesprek komt de rust aan de tafel.
Ik blijf het eigenaardig vinden dat alles zomaar even op Belgen geschoven wordt.
Jullie ontvangen maar liefst geheel Europa voor dope!
En dan heb ik niet alleen over jointjes. Jointjes zijn niet ter orde als het om drugstoerisme gaat (vind ik persoonlijk). Meeste buitenlanders komen de shop binnen, halen hun wiet, rollen een joint, roken die op en zijn weg.
Al es gezien hoe het er 's nachts in amsterdam aan toe gaat? Daar kan je nog niet door met Belgische platen of je wordt om de honderd meter tegengehouden met een aanbod voor coke of heroïne. Wiens fout is het dan? De belgen dat passeren, of de dealers dat het LETTERLIJK naar je hoofd smijten? En Belgen dat daar dan willen uitgaan voor Sensation Black ofzo worden dan ook maar aanzien als drugstoeristen?
Dat er na de uren mensen aankomen voor rookwaar vind ik ook al zo'n aardig verhaal, niet dat ik je niet geloof. Maar elken Belg kent zowel de openingsuren van zijn shop.
STRAATDEALEN IS VAN ALLE TIJDEN en van alle regio's, dat kan je niet op toeristen steken, heus niet!
Het falend gedoogbeleid daar moet niet afgeschoven worden op het Belgisch falend gedoogbeleid geschoven worden en andersom ook niet.
Het was al jaren geleden voorspelt dat er onheil van zou komen, en dan nu het doorgevoerd wordt is het onze schuld? laat me niet lachen.
Ik begrijp jullie frustratie, echt waar. Maar spreek aub uit zelf-ervaring en niet op hetgeen je hoort in de media. Ik dacht net telkens leuke NL'ers te leren kennen als ik ging, en dat leek me toch meestal wederkerig. De buitenwipper van Miami altijd vriendelijk! Nooit problemen, maar dan ook nooit.
Als het over terneuzen gaat? Dan zeg ik toch als toerist daar steeds met open armen ontvangen te zijn.