De coffeeshop terneuzen

Rendeo

Belezen gebruiker
Sgt.Stedenko zei:
ik rij subiet naar miami. Smoor nu stukken minder en sport nu stukken meer :wink:

straks ook naar miami voor de laatste keer :grin: binnen een week beginnen met power training dus zal mij genoeg afleiding geven om te stoppen :)

2 weken geleden trouwens controle gehad in philippine, gelukkig alleen maar moeten blazen :)

afterx

Newbie
nieuws.nl

Vergunning coffeeshop Checkpoint ingetrokken

--------------------------------------------------------------------------------

(Novum) - De vergunning van megacoffeeshop Checkpoint in Terneuzen is ingetrokken. Volgens een gemeentewoordvoerder is dit gebeurd omdat er bij de coffeeshop twee keer een grotere voorraad softdrugs werd gevonden dan wettelijk is toegestaan. Het gaat om een nieuwe stap in het proces van definitieve sluiting van de veelbesproken coffeeshop.

In mei vorig jaar was de coffeeshop al voor bepaalde tijd gesloten. De eigenaar van de coffeeshop was al in beroep gegaan tegen de sluiting van zijn zaak. Mocht blijken dat dit op onterechte gronden is gebeurd kan het intrekken van de zogenoemde gedoogvergunning volgens de woordvoerder opnieuw worden bekeken.

Checkpoint was volgens de gemeentewoordvoerder qua bezoekers de grootste coffeeshop in Nederland en zou per dag zo'n tweeduizend klanten hebben ontvangen. Tachtig tot negentig procent van de bezoekers zou van over de grens komen.

Burgemeester Jan Lonink liet na de sluiting van Checkpoint weten dat de overlast in Terneuzen door bijvoorbeeld straathandel fors omlaag was gegaan. Minder mensen zouden de stad bezoeken voor hun drugsinkopen.

Coffeeshop Miami, die eind september tijdelijk dicht moest omdat ook daar te veel softdrugs was gevonden, is nu nog de enige coffeeshop in Terneuzen. De gemeente heeft bepaald dat klanten hier maximaal drie gram per klant per dag konden kopen. Ook zijn de openingstijden aangepast.

Maandag sprak de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) met de betrokken ministers over het coffeeshopbeleid, dat in meerdere grensgemeenten voor problemen zorgt. VNG-voorzitter Annemarie Jorritsma laat weten af te wachten of de Raad van State een pasjessysteem voor coffeeshops toestaat. Met dit systeem kunnen alleen Nederlanders met een pasje softdrugs kopen. De uitspraak wordt aan het einde van de maand verwacht.

Sgt.Stedenko

Experimenterende gebruiker
@Rendeo: Chick dat je ook gaat sporten! Er is niets beters dan thuis te komen doodmoe na een dagje sporten :sunglasses:

Ik heb mijneigen nu "oversport" :confused: Meer dan 200 km gereden in een week. Resultaat, blessure aan knie. Zal wel overgaan hoop ik ... :) Daarnet nog naar Miami geweest. Was weer de enige klant :grin: . Dan even binnengepiept bij checkpoint. Dat ziet er niet goed uit. Wss zal die niet meer opgengaan... :(

Sgt.Stedenko

Rendeo zei:
Sgt.Stedenko zei:
ik rij subiet naar miami. Smoor nu stukken minder en sport nu stukken meer :wink:

straks ook naar miami voor de laatste keer :grin: binnen een week beginnen met power training dus zal mij genoeg afleiding geven om te stoppen :)

2 weken geleden trouwens controle gehad in philippine, gelukkig alleen maar moeten blazen :)

Stoppen met blowen moet je nu ook niet doen. In het begin zal het wel gaan maar als je DAT gaat opgeven voor te kunnen sporten is dat wel vergezocht vind ik ... Een biertje met een joint kan geen kwaad. Niet in overdrijven ook natuurlijk :)

Sgt.Stedenko

ik ga direct terug naar Miami.Is al een paar weken geleden. Ben maand terug ofzo serieus in de zak gezet geweest :( . Had 30 gr weed besteld voor 240 euro en heb maar 17 gekregen. En dat nochtans van een cursist bij mij op school (avondschool)!! Die doet natuurlijk of haar neus bloed. De verslaving in cannabis zit er bij mij nog in, zelfs na hard sporten :confused:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Als jij bij het overhandigen van je wietje het verschil niet merkt tussen 17 of 30 gram, vind ik zowiso al appart. Verder heb je dus 6 keer de toegestaande hoeveelheid gekocht in de shop zelf? Zover ik weet ( en zeker nu, met al dat gezeik laatste tijd ) geven ze echt niet zomaar meer dan 5 gram mee.

En als het een paar weken geleden is, waarom ging je er dan niet meteen achteraan?
Als iemand een paar weken later terug komt, zou ik ook doen of me neus bloed, je kunt het net zogoed allemaal al opgesmoort hebben. :stoned: :mrgreen:

En waarom zou van sporten je verslaving weg gaan? Het helpt misschien bij het stoppen, aangezien je er dan minder aan denkt of trek in hebt, maar het is geen afkick medicijn ofzo :wave:

Sgt.Stedenko

PepTalk zei:
Als jij bij het overhandigen van je wietje het verschil niet merkt tussen 17 of 30 gram, vind ik zowiso al appart. Verder heb je dus 6 keer de toegestaande hoeveelheid gekocht in de shop zelf? Zover ik weet ( en zeker nu, met al dat gezeik laatste tijd ) geven ze echt niet zomaar meer dan 5 gram mee.

En als het een paar weken geleden is, waarom ging je er dan niet meteen achteraan?
Als iemand een paar weken later terug komt, zou ik ook doen of me neus bloed, je kunt het net zogoed allemaal al opgesmoort hebben. :stoned: :mrgreen:

En waarom zou van sporten je verslaving weg gaan? Het helpt misschien bij het stoppen, aangezien je er dan minder aan denkt of trek in hebt, maar het is geen afkick medicijn ofzo :wave:

Toen ik die "30" gr kocht zei ik al vant begin dat het geen 30 gr was. Maar heb het toch gekocht omdat ze al die moeite ervoor had gedaan (zei ze toch). Een week later heb ik dan een weegschaal gekocht en samen met een vriendin gekeken hoeveel erin zat (en in die week dus niets van genomen). Dan direct naar die andere gebeld. Die zei dat ze er alles ging aan doen om blabla, ja je weet wel he...

Gisteren naar Miami geweest en kmoe zeggen, kwas blij met die 3 gram. Das tenminste 3 gram.
Kopen via dealers doe ik nooit meer, nooooooit

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Oh was via dealer, jah jij zecht dat je terug ging naar miami om te klagen dus verwacht niet dat het dealer is he:wink: Maar dan snap ik je verhaal beter idd.

Sgt.Stedenko

PepTalk zei:
Oh was via dealer, jah jij zecht dat je terug ging naar miami om te klagen dus verwacht niet dat het dealer is he:wink: Maar dan snap ik je verhaal beter idd.

neenee, ik bedoel niet de dealer in miami he :beer: Daar kan je max. 3 gr kopen. Ik bedoelde een cursist van op school :wink:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Jah jah ik snap je, alleen hoezo 3 gr. maximaal halen? De keren dat ik daar kwam kon ik gewoon met 5 grm naar buite lopen hoor.. misschien omdat je een belg bent? weet niet of dat zo is en of ze daar verschil mee maken.

In de shop kopen vind ik zowiso altijd fijner, je hebt keus, is gewoon goede wiet meestal dan en je hebt niet met andere dingen te maken die je niet hoeft maar je dealer meestal wel probeert aan te smeren. ( ben van de meeste dingen niet vies maar ik koop het als ik het wil en niet waneer hij wilt dat ik het koop).

Sgt.Stedenko

PepTalk zei:
Jah jah ik snap je, alleen hoezo 3 gr. maximaal halen? De keren dat ik daar kwam kon ik gewoon met 5 grm naar buite lopen hoor.. misschien omdat je een belg bent? weet niet of dat zo is en of ze daar verschil mee maken.

In de shop kopen vind ik zowiso altijd fijner, je hebt keus, is gewoon goede wiet meestal dan en je hebt niet met andere dingen te maken die je niet hoeft maar je dealer meestal wel probeert aan te smeren. ( ben van de meeste dingen niet vies maar ik koop het als ik het wil en niet waneer hij wilt dat ik het koop).

Hoe lang is het geleden dat je nog naar de miami bent geweest? Je hebt maar 2 soorten nu, white widow en nog iets. 10€/gr en mag maar max. 3 gr meenemen. :(

in breda vind ik dat er ook nog goede shops zijn, is ook maar een kwartiertje langer rijden als je uit de richting Oost-Vlaanderen komt en je moet trouwens geen toltunnel passeren ook, in de shop vertelden ze me wel dat er soms wel controles zijn op de weg maar daar had ik op donderdagvoormiddag niet veel last van :wink:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
sleepwalker zei:
in breda vind ik dat er ook nog goede shops zijn, is ook maar een kwartiertje langer rijden als je uit de richting Oost-Vlaanderen komt en je moet trouwens geen toltunnel passeren ook, in de shop vertelden ze me wel dat er soms wel controles zijn op de weg maar daar had ik op donderdagvoormiddag niet veel last van :wink:

Uit jou post haal ik dat je een vlaming bent?

Juist door onze buurtjes gaan de shops hier dicht :( :smilingimp:
Maar ik snap jullie wel, zou het zelf ook doen. Maar vind het wel jammer dat het allemaal zo gaat :(

Sgt.Stedenko

PepTalk zei:
sleepwalker zei:

Uit jou post haal ik dat je een vlaming bent?

Juist door onze buurtjes gaan de shops hier dicht :( :smilingimp:
Maar ik snap jullie wel, zou het zelf ook doen. Maar vind het wel jammer dat het allemaal zo gaat :(

Ik ben ook een vlaming :wave:
Het is niet door ons dat die shops dichtgaan :P

Dezelfde eigenaar?????
Goh...iK wist niet dat Maddy een Marokkaan was.......

Sorry hoor....maar..dit zijn echt 2 totaal verschillende coffeeshops.

Miami verkoopt troep (behalve de hash is wel ok) en check verkoopt KWALITEIT.
En Miami is ook veel gieriger als checkpoint.
En in Miami kijken ze je aan alsof je van Mars komt,vooral kapitein kan ook zo lekker vriendelijk kijken..als blikken konden doden...
Maar in checkpoint zijn het hele spontane,stukken vriendelijkere mensen.

Ik weet toevallig dat de baas van Check een Nederlander is,en de baas van Miami is een Marokkaan.
Maar zelfs al had ik dat niet geweten...dan nog kun je met je logische verstand bedenken dat dit nooit van dezelfde eigenaar kan zijn.
Dat is hetzelfde als Coca Cola vergelijken met een huismerk cola,van de aldi of Lidl ofzo...
En Check is de echte Cola...maar Miami is gewoon aldi-troep;

Wat ik dus eigenlijk probeer te zeggen,is dat sommige mensen hier mischien eens erover zouden moeten denken om te stoppen met blowen....
Want het heeft duidelijk de hersencellen aangetast van sommige personen hier...
En niet zo'n beetje ook....

..dezelfde eigenaar...iemand die dat beweert...die kent het verschil niet tussen KWALITEIT en TROEP...zo iemand vind het allebei wel best...zo iemand zou ik nog gras kunnen verkopen als wiet..

Maar goed...ik ga er nog eentje opsteken... :stoned: :tearsofjoy:

Sgt.Stedenko zei:
PepTalk zei:

Hoe lang is het geleden dat je nog naar de miami bent geweest? Je hebt maar 2 soorten nu, white widow en nog iets. 10€/gr en mag maar max. 3 gr meenemen. :(

Ja...tegenwoordig mag je Miami 1 keer per dag naar binnen,en dat word gecontroleerd doordat je voordat je naar boven gaat,je je vinger op een vingerafdruk-apparaat moet leggen,en die registreert of je die dag al binnen bent geweest.
En tegenwoordig hoef je niet te wachten,je bent binnen 3 minuten aan de beurt.
Het is trouwens Amnesia-haze en White widow.
behalve de hash,is dit zo'n beetje de enigste keus die je tegenwoordig hebt.
En je mag tegenwoordig inderdaad niet meer als 3 gram meenemen.
En ze zijn ook om 22.00 uur al gesloten,dat vind ik eigenlijk nog het ergste maar goed...

Musti

Newbie
Zaterdagvoormiddag naar de Miami gereden. Was toch wel godv... :angry: dicht.
Hebben die bepaalde sluitingsdagen?
Of is deze enkel in de namiddag open? Kan er een local mij meer info geven vooraleer ik terug nen halven dag in mijnen otto moet zitten. :(
Thx :sunglasses:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Musti zei:
Zaterdagvoormiddag naar de Miami gereden. Was toch wel godv... :angry: dicht.
Hebben die bepaalde sluitingsdagen?
Of is deze enkel in de namiddag open? Kan er een local mij meer info geven vooraleer ik terug nen halven dag in mijnen otto moet zitten. :(
Thx :sunglasses:

Als je toch al een halve dag in je auto zit, neem dan gewoon ffkes die tunnel en rij door naar Vlissingen, daar zijn genoeg shops die vast wel open zijn ( denk allemaal wel met sluitingstijd van 24:00)

Sgt.Stedenko

Terneuzenaar zei:
Dezelfde eigenaar?????

En in Miami kijken ze je aan alsof je van Mars komt,vooral kapitein kan ook zo lekker vriendelijk kijken..als blikken konden doden...

Ik weet toevallig dat de baas van Check een Nederlander is,en de baas van Miami is een Marokkaan.
Maar zelfs al had ik dat niet geweten...dan nog kun je met je logische verstand bedenken dat dit nooit van dezelfde eigenaar kan zijn.
Dat is hetzelfde als Coca Cola vergelijken met een huismerk cola,van de aldi of Lidl ofzo...

Wat ik dus eigenlijk probeer te zeggen,is dat sommige mensen hier mischien eens erover zouden moeten denken om te stoppen met blowen....

..dezelfde eigenaar...iemand die dat beweert...die kent het verschil niet tussen KWALITEIT en TROEP...zo iemand vind het allebei wel best...zo iemand zou ik nog gras kunnen verkopen als wiet..

Tis dezelfde eigenaar :openmouth:

Sgt.Stedenko

sleepwalker zei:

De coffeeshops in breda zijn voor mij 125 km van huis. Terwijl terneuzen maar een 30 km is :P

Triate

Newbie
Ik was gisteren nog eens in Miami.
Ze hebben daar nu een derde soort weed voor 14 euro per gram
die wordt dus steeds maar duurder
fout evolutie volgens mij

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Zoals ik al eerder zij, rij dan naar Vlissingen daar zijn ze voor zover ik weet allemaal tot 12 uur open, moet je wel voor die klote tunnel betalen natuurlijk. Maar dan kun je in vlissingen meteen alle shops af en heb je meteen ff wat. Dan haal je de tolkosten er wel uit

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Prijzen van de shops in vlissingen? Of van de tunnel?

tunnel is per keer 4,90. ( personen auto)

Van de shops, meestal ga ik zelf in goes. ( mijn vastere verblijfplaats).

Maar ik weet zowiso niet heel de prijslijst uit m'n hoofd. iig goedkoper als bij miami in terneuzen als ik het zo hoor...

Triate

Newbie
Ik ben al enkele keren naar vlissingen doorgereden, naar coffeeshop purple.
daar hebben ze inderdaad wel veel betere weed voor betere prijzen.
Maar ik vind toch dat je een heel stuk verder moet rijden.. En ik ben altijd bang voor politie.

Ik ben ook al eens naar goes gereden (highlife)maar die zag er gesloten uit. Is die coffeshop dan boven ofzo?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ja is inderdaad een stukje verder reizen. Maar als je langs alle shops gaat ( 3 zijn er geloofk) heb je dat er wel weer uit. Naar vlissingen en je hebt 15 gram. Terneuzen maar 3.. En die politie tjah.. in vlissingen loop je niet meer risico als dat je naar terneuzen gaat.. Pas over die belgische grens moet je bang zijn voor jullie 'flikken'. De onze kan je wietje alleen maar afpakken verder niets..

En over de highlife in goes, de shop zelf is beneden. je loopt er vanaf de parkeerplaats er recht op af. Boven is de loungeroom. En datie gesloten was kan best maar hij is dagelijks van 09:00 tot 00:00 open geloofk.

Sgt.Stedenko

Gisteren naar Miami gereden, was juist te laat :angry:
Weet iemand waar er nog meerdere coffeeshops zijn en of ze meer dan 5 gr geven?
Of iemand die verkoopt voro meer dan 5 gr? Je mag me altijd pb sturen :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Vragen naar dealers ( 'mensen' die meer dan 5gr. verkopen) mag hier niet geloof ik.

De enige shops left in zeeland vind je in Goes en Vlissingen, heel misschien ergens in zeeuws-vlaanderen nog maar volgens mij niet..

galgo

Newbie
yupyup

ik blow al e goeie 26 jaar en heb nooit problemen gehad om aan goeie weed te geraken...tot de checkpoint zijn deuren dicht deed...nu moet ik +-200km rijden om deftig groen te vinden...ik ga naar Goes...wat een verschil met de cp...totaal geen wachttijden..geen parkeerproblemen en vriendelijke bediening... EN GEEN FRANSEN DIE DE BOEL VERZIEKEN..

wat ik wel hypocriet vind is het gelul ivm met overlast aan de cp...oke...er kwam (te) veel volk op sommige dagen...maar moest de cp een meubelzaak zijn dan zou niemand spreken over dit probleem...men zou zeggen dat de zaak goed draait...en zou men de belgen en fransen met open kassa (armen) ontvangen...

grtz

Oom Klaas

Badass junkie
Galgo, leuk dat je meteen de Fransen de schuld geeft,
op dezelfde manier word jou (als belg zijnde) ook weer de schuld gegeven van overlast,
dus op die manier heb je bijgedragen aan de sluiting van de CP.

Heerlijk, de ironie.

Judas

Wijs gebruiker

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ja jammer dat cp dicht is maar of je nu naar Terneuzen of Goes rijd maakt vrij weinig uit.
Als je vanaf de kant van antwerpen zou komen zegmaar ( niet als BoZ dichter bij is natuurlijk) hoef je ook de tunnel niet te betalen..

Maar sinds het in terneuzen allemaal dicht is word het in goes (vooral in het weekend) toch behoorlijk druk en veel veel fransen en belgen.

smoker41

Sgt.Stedenko zei:
Terneuzenaar zei:
Dezelfde eigenaar?????

Tis dezelfde eigenaar :openmouth:

als je niet zeker weet over wat je spreekt is het beter denk ik da je zwijgt
heb vroeger verschillende malen met de baas van cp een jointje zitten roken in de shop zelf
samen met oudere vriend van me

en de miami is zeker niet van hem nu vroeger niet ,nu niet,nooit niet

de baas van cp
is een oudere man met vanboven wat kaal en vanachter lang haar
en voor de mensen die nog de huisadressen geweten hebben in terneuzen
die man had vroeger ook een huisadresje klein en zatten bijna altijd dezelfde mensen

snowbase (skihal) is onder ander ook van hem

moO

Newbie
waarom rijden de meeste mensen altijd naar nederland om dan 10-14 euro per gram te betalen?
voor de gentenaars onder ons kan ik je misschien aanraden naar het baudelopark te gaan en je hebt direct goede wiet en veel goedkoper dan 10-12 euro per gram :wink:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
moO zei:
waarom rijden de meeste mensen altijd naar nederland om dan 10-14 euro per gram te betalen?
voor de gentenaars onder ons kan ik je misschien aanraden naar het baudelopark te gaan en je hebt direct goede wiet en veel goedkoper dan 10-12 euro per gram :wink:

Sommige mensen houden niet zo van dat 'illegale circuit'.
Ook schijnt ( maar dat weet ik als Nederlanders niet) dat de shop wiet over het algemeen beter is.

Ook heb je meer plezier van je joint als je dr meer moeite voor hebt moeten doen :grin:

Edit: Denk ook trouwens dat 'jou mannetjes' het niet op prijs stellen dat jij hun plekkie hier zo open en bloot neer zet, of het moet algemeen al bekent zijn bij de politie. Maar ze lezen altijd mee!

geekos

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
moO zei:

Sommige mensen houden niet zo van dat 'illegale circuit'.
Ook schijnt ( maar dat weet ik als Nederlanders niet) dat de shop wiet over het algemeen beter is.

Ook heb je meer plezier van je joint als je dr meer moeite voor hebt moeten doen :grin:

Edit: Denk ook trouwens dat 'jou mannetjes' het niet op prijs stellen dat jij hun plekkie hier zo open en bloot neer zet, of het moet algemeen al bekent zijn bij de politie. Maar ze lezen altijd mee!
Wees gerust, baudelopark is gekend bij de politie :) Is gewoon een park niet ver van het centrum waar veel verkocht wordt, van wiet tot hero. Als je er gaat na zonsondergang, best toch met een bende van minimum 6-7 man afkomen als je niet wil afgeript worden.

En shop wiet is echt wel beter, ben ook al genoeg naar Goes geweest om dat te weten. Maar ik betaal hier dan ook geen 8eur/gr minimum zoals in Highlife. Hier is het 25eur voor 4gr en kan nooit klagen over de kwaliteit. De Aarden vind ik nog iets minder dan de Highlife, wel veel meer soorten maar ik betwijfel zeer sterk of ie allemaal heeft wat er op z'n bord staat en kwaliteit is ook niet dat wat het zou moeten zijn.

Ook vind ik dat de kwaliteit van de goedkoopste wiet in de Highlife (Highlife Special) nogal sterk varieert, soms is hij goed, soms is hij echt wel minder. Reken benzine en tol bij voor mensen die van Gent komen en Goes is enkel de moeite waard als het nergens anders mogelijk is.

Edit:
Toen ik eens naar den Haag / Scheveningen ging (ligt het nu aan mij of zitten hier bijzonder weinig mensen van den Haag, toch 3e stad van NL?), kocht ik Super Skunk voor 6eur/gr in zo'n heel kleine coffeeshop op een lange baan richting den Haag (Falky ofzoiets).
Was echt bomwiet, had echt nog nooit zo goeie wiet gekocht voor die prijs. Eigenaar was heel vriendelijk maar had niet echt zin om er te blijven zitten, zag er mij zo "louche" uit, 2 minitafeltjes en zo'n rolluik om je wiet aan te bestellen :P

Is echt leuk om zo'n klein shopje binnen te stappen, heel wat leuker dan 200 man voor je te zien staan in CP Terneuzen.

Bovenaan