De mosterd-methode ?

calimero

Newbie
Hoi,

Ik hoorde onlangs van een maat een - volgens hem - beproefde methode om drugshonden te misleiden. Volgens hem zijn er heel veel dealers die hun pillen in een zakje steken, daar aluminiumfolie rond doen, daarover mosterd, weer een laagje alufolie enzovoort ...

Mijn gezond verstand vertelt me dat dit niet gaat werken, maar ik ben eerlijk gezegd toch aan het twijfelen. Mosterd is tenslotte een serieus penetrante geur.

Reacties ? Ideeën ? Iemand al ooit zoiets gehoord ?

Grtz
calimero

matthijs

Badass junkie
Hmm, op de een of andere manier zou ik me goed kunnen voorstellen dat het werkt :P Maar het zal eigenlijk wel niet, die honden ruiken het echt wel hoor. Moet bijna wel.

Bal0n

Badass junkie
Wat ik wel gehoord heb om honden te omzeilen is weed/hasj (die geur lijkt me sterker dan die van MDMA, dus het zou met pillen ook moeten werken, als het al waar is) goed luchtdicht maken, zakje eromheen en dat in een shampoo fles doen.

Maar pin me hier niet op vast, ik heb echt geen idee of het werkt. :)

boy

Bewuste gebruiker
Gas onderdrukt zeer veel geuren en heeft voor een dealer dus wel positief effect op de reuk van honden. Maar om nou een openstaande gasbus mee te sjouwen op het vliegveld...

Elektronik_dynamite

Badass junkie
ik heb een keer ergens gelezen dat je drugs ook in een blik gemalen koffie kan doen en die honden het dan niet ruiken, maar of dit waar is weet ik niet

Lucy In The Sky

Bewuste gebruiker
Haha, het was zo grappig. Ik was op lowlands de eerste dag bij het binnenkomen en ik moest daar wachten bij die tenten op een vriendin die later kwam. Ik lekker zitten, paar blikken open getrokken, jointje roken. Had ik m'n jaszak wiet, pillen en coke. Op nog geen 2 meter afstand was een drugshond de hele tijd mensen die langsliepen aan het controleren. Ik heb er zo'n 2 uur naar zitten kijken. Kwam op dat moment niet op het idee weg te gaan daar, want ik zat zo fijn en had relaxte roes van de wiet :rolleyes: . Na een tijd kwam die vriendin weer terug en hebben we ons naar de campings verplaatst. :)

boy

Bewuste gebruiker
Dat zijn geen drugshonden hoor. Op feesten worden vrijwel geen drugshonden gebruikt.

Lucy In The Sky

Bewuste gebruiker
Het was een hond (labrador) aan een lijn die door die politiekerel steeds naar de mensen toe geleid werd. Als de hond tegen de mensen op sprong hielden ze de mensen staande en vroegen ze of ze drugs bij zich hadden. Vervolgens werden ze meegenomen naar een andere ruimte.

Hoe willen jullie die honden noemen?

boy

Bewuste gebruiker
Drugshonden zijn te duur om zomaar even op een feestje los te laten, en zoveel van die honden telt Nederland niet eens. Maar goed, als het wel zo is heb je in ieder geval heel veel geluk gehad :grin:

Lucy In The Sky

Bewuste gebruiker
Alles boven de 5 gram moest afgegeven worden en alles dat sowieso al niet legaal was ook.

Maar het is wel een super klein gedeelte van alle bezoekers wat daar aangehouden wordt...

Bollie

Bewuste gebruiker
Mary zei:
Haha, het was zo grappig. Ik was op lowlands de eerste dag bij het binnenkomen en ik moest daar wachten bij die tenten op een vriendin die later kwam. Ik lekker zitten, paar blikken open getrokken, jointje roken. Had ik m'n jaszak wiet, pillen en coke. Op nog geen 2 meter afstand was een drugshond de hele tijd mensen die langsliepen aan het controleren. Ik heb er zo'n 2 uur naar zitten kijken. Kwam op dat moment niet op het idee weg te gaan daar, want ik zat zo fijn en had relaxte roes van de wiet :rolleyes: . Na een tijd kwam die vriendin weer terug en hebben we ons naar de campings verplaatst. :)

In belgie zijn er maar 8 actieve drugshonden. Op feesten zijn dit meestal honden die dienen als afschrik methode, of als bescherming voor de politie agent.
Dit wil niet zeggen dat die honden geen COMBAT- training gehad hebben :grin:

Ik weet niet hoe het zit met Nederland, maar ik heb in m'n leven nog geen enkele echte drugshond gezien hoor... Enkel of foto's of in de krant

flash kieke

Wijs gebruiker
Bollie zei:
Mary zei:

In belgie zijn er maar 8 actieve drugshonden. Op feesten zijn dit meestal honden die dienen als afschrik methode, of als bescherming voor de politie agent.
Dit wil niet zeggen dat die honden geen COMBAT- training gehad hebben :grin:

Ik weet niet hoe het zit met Nederland, maar ik heb in m'n leven nog geen enkele echte drugshond gezien hoor... Enkel of foto's of in de krant

en ik heb gehoordt dat er maar 5 drugshonden zijn in belgie :confused:

Skippy

Wijs gebruiker
ik ben nu al zeker 10 keer naar turkije gevlogen, en heb nog nooit
een hond gezien, op schiphol niet, eindhoven niet, en in turkije niet.
Vorig jaar dat ik naar turkije ging had ik nog een dikke blok hasj over,
die had ik makkelijk mee kunnen nemen in mn broek, jammer
dat ik het niet gedaan heb.

doopie

Bewuste gebruiker
Drugshonden zijn er wel degelijk en veel ook.
Bijna elke vlucht vanuit zuid-amerika of het caribischgebied worden gecontroleerd door drugshonden, de bagage zodra deze uit het vliegtuig word gehaald en de passagiers in de luchtsluis.

Vergeet ook niet dat de hond niet speciaal de drugs zelf ruikt maar eventuele drugssporen die nog op personen zelf zitten.

Bovenaan