De switch van 100 naar 200mic

pheroo

Newbie
Hallo iedereen,

Heb gisteren m'n eerste LSD ervaring gehad. Ik heb al vaker paddo's gedaan, oplopend tot 4 porties in m'n eentje.

De LSD-trip was super, en ik zag veel overeenkomsten met de paddotrips (maar ook veel verschillen, de heldere visuele "inzichten" waren een een unieke ervaring).

Nu overweeg ik om de volgende keer te verhogen naar 200mic. Betekent dit dan ook direct een 2x zo harde trip? Of is de helling minder steil. Denk je dat mijn ervaringen op paddo's hier een rol in spelen?

Groeten,
phero

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Als 4 porties in je eentje goed ging heb ik wel vertrouwen erin dat dit goed moet gaan. Ik vind het lastig te zeggen hoe het verschil tussen 100 en 200 mics is, verschilt vaak eigelijk maar het is iig nooit meer dan 2x zo sterk dat kan ik je wel zeggen.

pieter-b

Wijs gebruiker
volgens mij is mijn tollerantie redelijk hoog, want 100mics voelt best subtiel. 200mics is voor mij waar het echt leuk begint te worden. in mijn ogen een waardig verschil :)

azgaza

Badass junkie
Als je dergelijke hoge dosissen paddo's aan kan en de 100 ug een goede ervaring vond kan je denk ik 200 ug wel aan, het is een stuk visueler en de gedachtes gaan in een hoger tempo, de tijdvertraging is nog wat extremer. Als je 200 ug een grote stap vind kan je als tussenstap nog 150 ug doen.

Atropa

Bewuste gebruiker
IMO kun je best forse stappen maken met acid als je van jezelf weet dat je kunt vertrouwen op je eigen geest. De set en setting moet natuurlijk goed zijn.

Hoe hoger de dosis, hoe meer de trip zicht richt op je binnen perspectief. De visuele effecten zijn dan schitterend, maar zullen na enkele uren bijna verdwijnen en overgaan in vrijwel enkel vergaande inzichten en onvoorspelbare innerlijke ontdekkingen. Zo rond de 150 zijn de visuals over het langste traject aanwezig.

Doseer jezelf met meer dan 500 mcg en ga liggen op bed met het idee dat je in een doodskist ligt. :wink: Wel 3 dagen vrij nemen naar afloop.

pieter-b

Wijs gebruiker
zelf neem ik Altijd eerst 100, zodra hij positief is ingeslagen neem ik bij twijfel 150, en anders 200. (maar ik ben schijtsbenauwd de controle over het stuur te verliezen..dus ik ben wel extreem voorzichtig)

Atropa

Bewuste gebruiker
Eeerlijk gezegd vind ik LSD stacking een onrustige methode.

Omdat het verwerkingsproces van de eerste dosis dan reeds is begonnen en de volgende dosis dat eveneens nog eens moet ondergaan. Waardoor in feite twee trips niet geheel synchroon lopen die pas in een later worden gefuseerd tot 1 echte trip.

Zo kan het zijn dat je tweede dosis het ladingsstadium van lichte energie inluid terwijl je eerste dosis al bezig is met sterke gedachtenstromen en visuals. Hierdoor maakt die tweede dosis je weer 'helderder' met opnieuw een energy load die ten samen gaat met de effecten v/d eerste.

Daarom kun je beter in 1 keer de dosis nemen die je voorkeur geniet.

Maar ik snap die vertrouwenskwestie ook goed, zo deed ik het in het verleden ook weleens. Nu zou ik daar niet meer aan moeten denken. Vind verscheidene innames een tikkeltje te onrustig.

pieter-b

Wijs gebruiker
opzich heb je wel gelijk..ik neem ook altijd direct bij zodra het effect merkbaar wordt. ik weet dan vrijwel direct of het me die dag aan gaat staan of niet. Meestal zit er dus 45min - 1 uur tussen de trips..
owell..we gaan binnenkort toch ook eens onderzoeken waar die 300 en 400 mics me brengen gaan...dat ontkom ik niet aan de 200 mics per portie :wink: (maar ik blijf voorlopig wel schijtluis en dus stacken:wink:

azgaza

Badass junkie
Ik neem mijn dosis altijd in een keer, als ik al bijpak is het vaak binnen een kwartier omdat ik op het laatste moment besluit toch voor een iets hogere dosis te gaan en dan merk je nauwelijks dat het niet in een keer is gepakt.

J0rrit

Badass junkie
Ja zeker beter in 1 keer, 50 mics is niet veel en een dosis verhoging van 50 mics zal niet veel doen lijkt mij, sowieso denk ik dat je pas vanaf 100 mics een 'echte' lsd trip pas hebt.

azgaza

Badass junkie
DarkScope zei:
Ja zeker beter in 1 keer, 50 mics is niet veel en een dosis verhoging van 50 mics zal niet veel doen lijkt mij, sowieso denk ik dat je pas vanaf 100 mics een 'echte' lsd trip pas hebt.

Ik heb hele redelijke trips gehad op 50-80 ug dosissen met goede visuals en rond de piek het mentale effect ook zeker aanwezig. Je kan beter stellen dat het vanaf 100 ug echt sterker wordt.

En ja, van 50 naar 100 ug is goed te doen, maar als je van 50 ug redelijke trips hebt kan 100 ug wel wat sterk aanvoelen, ik vind het zelf altijd een fijne dosis voor 'medium' trips. In een keer is beter want dan is het opkomen, de piek en comedown heel logisch en evenwichtig.

Flugeltje

Wijs gebruiker
Atropa zei:
IMO kun je best forse stappen maken met acid als je van jezelf weet dat je kunt vertrouwen op je eigen geest. De set en setting moet natuurlijk goed zijn.

Doseer jezelf met meer dan 500 mcg en ga liggen op bed met het idee dat je in een doodskist ligt. :wink: Wel 3 dagen vrij nemen naar afloop.

Maatje van mij heeft 400-450 µ genomen, het was tevens zijn laatste trip.
Heeft een maand lang angstaanvallen gehad...

De volgende dag ging ik bij hem op bezoek, en hij was maar stil :)

Jeller

Badass junkie
kvraag mij nu nog altijd af hoe hoog de dosiisen zijn die ik neem..

ik dacht maya 300 ug en shiva 200 ug ofzo..
ik neem meestal 1 shiva

Wacky

Badass junkie
Jeller zei:

ik neem meestal 1 shiva

De shivas zullen 100 zijn. Mayas geen idee, niet meegedaan aan die hype :wink:

henkie84

Bewuste gebruiker
Afgelopen zaterdag 100mic, en nu op naar de 150 a 200 de volgende keer. Had alleen even een klein vraagje: hoe zit het met die mics? Kan iemand dat in grammen met komma's (bijv 0,00000000g) ofzo uitleggen?

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Jeller zei:

ik neem meestal 1 shiva

Maya: 175 ug
Shiva: 80-100 ug

Flugeltje

Wijs gebruiker
henkie84 zei:
Afgelopen zaterdag 100mic, en nu op naar de 150 a 200 de volgende keer. Had alleen even een klein vraagje: hoe zit het met die mics? Kan iemand dat in grammen met komma's (bijv 0,00000000g) ofzo uitleggen?

micro = 6 na de komma
nano = 9 na de komma
pico = 12 na de komma

azgaza

Badass junkie
Dumpy zei:
Jeller zei:

ik neem meestal 1 shiva

Maya: 175 ug
Shiva: 80-100 ug

Shiva's zijn inderdaad rond de 100 ug en maya's in de 150-200 ug range, in en rond Amsterdam tenminste wel.

Tripper

Wijs gebruiker
Bij 50 naar 100ug gaat het rap, maar van 100 naar 200 gaat het niet zo hard omhoog meer. Neemt niet weg dat het best zwaar kan zijn voor sommige mensen..

azgaza

Badass junkie
Tripper zei:
Bij 50 naar 100ug gaat het rap, maar van 100 naar 200 gaat het niet zo hard omhoog meer. Neemt niet weg dat het best zwaar kan zijn voor sommige mensen..

Vind ik ook wel ja, al is bij 200 ug de kans op 'niet zien waar je bent omdat er veel te veel visuals zijn' een flink stuk groter dan bij 100 ug.

pheroo

Newbie
Bedankt voor de reacties idereen.

Ben er nog niet helemaal over uit of ik direct naar de 200 ga, of eerst nog een keer 100.

Ik had nog erg veel controle bij de 100, wat ik fijn vond. Aan de andere kant ben ik vooral door de visuals enorm geinterigeerd en ben ik erg benieuwd in hoeverre een dosis van 200 me dit nog beter laat ervaren.

Een intenser mentaal proces trekt me aan de ene kant ook wel, omdat dit je altijd zoveel sterker maakt (ook al gaat het bad).. Aan de andere kant merk ik altijd dat m'n hersens gewoon zo moe worden van zo'n trip, wat ik toch altijd wel een vervelend gevoel vind. Dit speelt wel een rol bij m'n afweging.

Maargoed, heb nog de tijd. De volgende trip laat toch nog wel even op zich wachten :).

Weet iemand trouwens wellicht nog interessante artikelen over het visuele effect van LSD? Het lijkt wel een hidden switch.. waardoor je een soort onderliggende verbondenheid van alles waarneemt. De patronen en tekens op mijn eigen lichaam hebben ook grote indruk op me gemaakt. Ik vraag me af of hier wellicht dingen over geschreven zijn.

Groeten,
phero

Jeller

Badass junkie
Wacky zei:
Jeller zei:

ik neem meestal 1 shiva

De shivas zullen 100 zijn. Mayas geen idee, niet meegedaan aan die hype :wink:
de oude shivas zijn 100 mic, maar de nieuwe lading is veel straffer, ik denk 150-180 mics
die shivas zijn naar mijn gevoel toch bijna even goed als mayas dus ze zullen wel meer dan 100 zijn

J0rrit

Badass junkie
pheroo zei:
Bedankt voor de reacties idereen.

Ben er nog niet helemaal over uit of ik direct naar de 200 ga, of eerst nog een keer 100.

Ik had nog erg veel controle bij de 100, wat ik fijn vond. Aan de andere kant ben ik vooral door de visuals enorm geinterigeerd en ben ik erg benieuwd in hoeverre een dosis van 200 me dit nog beter laat ervaren.

Een intenser mentaal proces trekt me aan de ene kant ook wel, omdat dit je altijd zoveel sterker maakt (ook al gaat het bad).. Aan de andere kant merk ik altijd dat m'n hersens gewoon zo moe worden van zo'n trip, wat ik toch altijd wel een vervelend gevoel vind. Dit speelt wel een rol bij m'n afweging.

Maargoed, heb nog de tijd. De volgende trip laat toch nog wel even op zich wachten :).

Weet iemand trouwens wellicht nog interessante artikelen over het visuele effect van LSD? Het lijkt wel een hidden switch.. waardoor je een soort onderliggende verbondenheid van alles waarneemt. De patronen en tekens op mijn eigen lichaam hebben ook grote indruk op me gemaakt. Ik vraag me af of hier wellicht dingen over geschreven zijn.

Groeten,
phero

Neem dan 150 mics bijvoorbeeld.

Bovenaan