Toen ik de amanita rookte sneed ik ongeveer 1mm onder het rode velletje, samen met het velletje zelf natuurlijk, af. Dit liet ik dan drogen op de kachel of wanneer ik geen zin had om lang te wachten gewoon in de microgolf, maar niet te heet want dan zijn ze niets meer waard. Vervolgens alles in een pijpje doen en genieten. De geur van de rook valt inderdaad wel wat tegen vind ik, maar de smaak daarentegen is nog wel te appreciëren.
Om verder nog op je vragen te antwoorden:
-Is het gevaarlijk/slecht voor je? en wat moet je doen als er iets misgaat?
Nuja roken is in principe altijd ongezond, maar ik denk niet dat het ongezonder is dan een sigaret.
Er kan zoveel misgaan, hangt af van wat natuurlijk, als je verwijst naar een bad trip dan kan ik je alleen maar aanraden om kalm te blijven en je eigen proberen duidelijk te maken dat een bad trip maar tijdelijk is en dat het binnen enkele uurtjes afgelopen is.
-Is alle giftige stof eruit als je het laat drogen?
Ja, wanneer het correct gedroogd is wel.
-Hoelang duurt het voordat de trip is uitgewerkt en hoeveel moet je ongeveer van de
paddenstoel nemen?
Hangt ook weer af van persoon tot persoon. Voor een persoon van +- 90kg word ongeveer 30g gedroogde amanita muscaria aangeraden. (Weeg je 60kg dan is het 20g... etc.)
-Als je last van astma of iets anders hebt, kun je het dan wel nemen of is het gevaarlijk?
Paddo's beïnvloeden geen ADHD, astma, etc..
-Kun je angstaanvallen krijgen? en de tijd na dat je de trip hebt genomen flashbacks krijgen?
Angstaanvallen, ja waarschijnlijk. Flashbacks weet ik niet.
-Kun je het door eten/cake heendoen of krijgt het dan weer de giftige stoffen terug?
Je kan het inderdaad met eten combineren.