De weg naar herstel

Raver

Badass junkie
Laatste 2ml down the hatch net om 14 00.

Straks om 16 00 ga ik naar de 1.5ml, het einde is in zicht.

Ik twijfel wat ik moet doen zodra ik onder de 1ml kom, of die dosering verwaarloosbaar is of dat je ook echt nog 24u 0,5ml moet gebruiken.

In de detox stop je 's avonds gewoon zodra je op 2ml (Xyrem 150mg/ml) bent aangekomen. Maar in 'n detox ga je 's ochtends om 11 00 naar beneden, dus zit je nog 12 uurtjes op 300mg GHB elke 2 uur.
Aangezien ik om 16 00 zak twijfel ik, ik heb eigenlijk weinig zin om wakker te worden voor 0.5ml wat echt niets meer is. En gezien m'n korte periode gebruik denk ik dat ik het wel aankan om 's avonds dan te stoppen.

Slapen lukt sowieso, heb ik Seroquel voor op voorschrift ook. Dat is het probleem niet. Ik hoef verder geen advies ofzo, jullie zijn geen artsen. Maar toch even m'n twijfels wegschrijven.

Misschien zijn er ook mensen die het intressant vinden om te lezen hoe ik het afbouwen tot nu toe heb aangepakt. Er zijn maar weinig fora waar iemand zelfstandig met GHB afbouwt. Meer fora over wat werkt tegen ontwenning etc. Ik hoor wel of mensen dat intressant vinden.

Raver

Raver

Badass junkie
Sinds 16 00 op 1.5ml.

Bloeddruk blijft in de normale zone, alleen m'n pols is vrij fors gestegen. Meer dan 100 terwijl ik in rust ben. Ook merkt ik lichamelijk nu ook meer ontwenning. Beetje trillen, zweethanden, concentratieverlies.

Geen idee of dit nu een goed teken is of een teken dat ik nu te snel zak. Ik kan er altijd voor kiezen weer naar 2ml te gaan en nog 1 dag op 2ml te blijven als m'n pols zo hoog blijft. Ik heb altijd een pols van 65 tot 70, dan is 105 / 111 toch wel een stuk hoger dan ik gewend ben van mezelf. Twijfels!

Raver

Badass junkie
Net voor m'n dosis van 20 00 nog even me tensie gemeten. Die was nu 141/83, en pols van 114. Dit is toch echt ontwenning, heb ik overleg met iemand hier 1.7ml genomen in plaats van 1.5ml. Het moet wel veilig gaan, heb immers de tijd.

Raver

Badass junkie
Hele slechte nacht gehad.

Wekkers vergeten aan te zetten, maar door de vermoeidheid ben ik pas wakker geworden toen ik flinke ontwenning had.

In overleg 2ml gekregen, werkte niet, nog eens 2ml, werkte niet en pas na totaal 6ml(!) stopte m'n ontwenning.

Hele stabiliteit weg. Fuck!

Nu maar weer door op 2ml. Het gaat iets langer door dan gepland.

Raver.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Raver

Volgens mij ontkom je niet aan enige ontwenningsverschijnselen, zelfs niet bij precieze afbouw. Met andere woorden: je zal jezelf toch echt vroeg of laat moeten toestaan om je klote te voelen.

Raver

Badass junkie
Volgens mij ontkom je niet aan enige ontwenningsverschijnselen, zelfs niet bij precieze afbouw. Met andere woorden: je zal jezelf toch echt vroeg of laat moeten toestaan om je klote te voelen.

Nee dit is niet juist.

Tuurlijk, beetje zweten, trillen en ongemakkelijk hoort erbij. Vooral het laatste half uurtje voor je dosis. Maar tijdens de afbouw hoor je eigenlijk weinig klachten te hebben.

Maar verwardheid, hoge bloeddruk/hartslag en stuiptrekkingen niet. Je kunt niet afbouwen als je deze ontwenningsklachten hebt toch? Toen ik werd ingesteld de eerste dag in de detox was ik pas stabiel toen ik klachten vrij was. En dat was toen pas na 4 doseringsverhogingen. Eerst 10ml, 12ml, 15ml en pas op 18ml had ik nergens last van. Op 15ml bleef ik trillen en had last van verwardheid, toen is savonds de achterwacht gebeld en de dosis nogmaals opgehoogd.
Let op: farmaceutische GHB.

Als je te lang wacht met doseren raakt je lichaam steeds verder in ontwenning. Waardoor je gewoonlijke dosis niet werkt om je uit ontwenning te krijgen. Dan kun je wel denken 'het hoort erbij' maar dat hou je echt geen 3 dagen vol op die manier. Sterker nog, de mentale craving zal alleen maar toenemen, en de kans op terugval dus ook.

GHB is andere koek acht.zes, maar ik snap je gedachtegang volledig.

Laatst bewerkt:

Raver

Badass junkie
Ik ga vanaf 12 00 weer proberen stabiel te worden. Dat is deze ochtend een beetje op een zijspoor terecht gekomen.

12 00 2ml per 2 uur. Het kutte is dat ik bijna door m'n g heen ben ik dus weer nieuwe moet gaan halen.

Optie 1 is , stabiliseren en afbouwen
Optie 2 is , stabiliseren deels afbouwen en dan 's avonds seroquel erin.

Peptalking

Bewuste gebruiker
Ik ga vanaf 12 00 weer proberen stabiel te worden. Dat is deze ochtend een beetje op een zijspoor terecht gekomen.

12 00 2ml per 2 uur. Het kutte is dat ik bijna door m'n g heen ben ik dus weer nieuwe moet gaan halen.

Optie 1 is , stabiliseren en afbouwen
Optie 2 is , stabiliseren deels afbouwen en dan 's avonds seroquel erin.
Altijd blijven communiceren hoe rot je je ook voelt je staat niet alleen !

Raver

Badass junkie
Ik wens je alle kracht en wijsheid om hieruit te komen !

Dat zal ik wel nodig hebben peptalking! M'n vriendin gaat woensdag op vakantie namelijk. Dan is er niemand in m'n omgeving die me bij kan staan, dan sta ik er alleen voor. Natuurlijk hoop ik voor woensdag op 0 te staan alleen dat vergt veel discipline, en doorzettingsvermogen.

Heb dinsdag wel een consult bij m'n verslavingsarts. Anders wacht ik op de zomervakantie en ga ik weer een detox in. Dat is ook een optie natuurlijk, een detox is 14 dagen ongeveer.

Lastige tijden. Fuck GHB, maar ik ben sterker dan dat!

AcidWarrior

Wijs gebruiker
@Raver

k weet zeker dat je Raver wil helpen, steunen, er voor hem wil zijn. En volgens mij twijfelt niemand hier aan jouw goede intenties.

Maar zie je in dat jouw reply een verkeerde aanname is? En dat dit op sommigen zelfs veroordelend kan overkomen?

Goede bedoelingen hebben is 1 ding, ze correct kunnen overbrengen en daarbij voldoende rekening houden met de ontvanger is veel lastiger. Wees je daarvan bewust!

Raver

Badass junkie
@AphexTwin

Na een aantal keer lezen zie ik nog steeds niet wat er fout is aan die reactie. Maar goed, excuus als wie dan ook er aanstoot aan neemt.

Ik vind het behoorlijk beoordelend overkomen. Terwijl je er geen verstand van hebt, maar nogmaals ik kan het je niet kwalijk nemen. Ik snap je gedachten gang. Tuurlijk hoort kut voelen erbij, maar er is een verschil tussen kut voelen en ontwenning. :wink:

Momenteel op 3ml per 2 uur. Dinsdag consult bij de verslavingsarts, wellicht toch weer de detox in. Helaas. Laat dit alsjeblieft een leer zijn voor mensen die willen experimenteren met GHB, vind je het niks? Wees blij en stop. Vind je het prettig? Wees op je hoede.

Ik hou jullie op de hoogte.

AcidWarrior

Wijs gebruiker
Ik vind het behoorlijk beoordelend overkomen. Terwijl je er geen verstand van hebt, maar nogmaals ik kan het je niet kwalijk nemen. Ik snap je gedachten gang. Tuurlijk hoort kut voelen erbij, maar er is een verschil tussen kut voelen en ontwenning. :wink:

Momenteel op 3ml per 2 uur. Dinsdag consult bij de verslavingsarts, wellicht toch weer de detox in. Helaas. Laat dit alsjeblieft een leer zijn voor mensen die willen experimenteren met GHB, vind je het niks? Wees blij en stop. Vind je het prettig? Wees op je hoede.

Ik hou jullie op de hoogte.
Knap hoe je het op eigen houtje al hebt aangepakt. En meer professionele hulp, detox zal je nog steviger op de ingeslagen weg zetten.

Succes man!

Raver

Badass junkie
Sterkte @Raver, dat klinkt allemaal serieus niet best kerel. Hopelijk kun je jezelf snel weer wat oppakken. Wel respect dat je hier zo eerlijk bent steeds.

Dat is het ook echt niet helaas. Volledig weer het oude ritme te pakken, en het begon met 'n testertje bij een dealer vorige week. Sinds het eerste effect volledig de controle verloren over het gebruik.

Ik ging redelijk lekker, naar 1.7ml afgebouwd. Tot 1 nacht weer niet goed liep en ik meer GHB nodig had om weer te kunnen functioneren. Toen ik eenmaal het mentale effect van die hogere dosis ervaarde dacht ik; JA! Dit is hem, ik doe het wel alleen, eerst nog even doorgaan zo.

Zo damn eerlijk, want liever lees je; Nee! Ik ga ervan naar de klote!

Dat weet ik ook wel, maar het is nu zaak om me dosis te stabiliseren, dinsdag naar de arts en informeren naar de wachtlijsten van een detox. Ik kan denk niet meer terug, m'n vriendin gaat bijna op vakantie, wat zal betekenen dat ik het afbouwen alleen moet gaan doen als ik ervoor kies om het alleen te doen.

Maar GHB maakt bij constant gebruik mentaal zo fucked up! Hoe ga ik dat ooit alleen zonder professionele hulp doen? Bij zo'n diep gegronde verslaving als mij gaat dat gewoon niet.

Er zit denk maar 1 ding op, de handdoek in de ring gooien, alles open en eerlijk vertellen (weer :sweat:), en het over laten aan de professionele die ervoor geleerd hebben.

Tuurlijk ben ik ervaringsdeskundige onderhand maar onder invloed van GHB ben ik niet in staat dit ernstige probleem alleen op te lossen. Dat is me nooit gelukt, waarom nu en dit keer wel?

Ik ben realistisch mensen, niet negatief ofzo. Ik voel gewoon door me hele lijf dat dit niet de goeie kant op gaat.

Raver

Badass junkie
Expres m'n dosis even uitgesteld om te kijken hoe m'n lichaam reageerde. Niet best.

+5ml GHB, om 10u ga ik 3ml nemen, en dan elk even uur 3ml. 10 12 14 etc. Stabiliseren. Daar is gisteren niet veel van terecht gekomen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Eenmaal je straks helemaal af hebt gebouwd en de fysieke verslaving weg is, heb je dan wel concrete plannen om te gaan werken aan je (zelf)discipline? Nogmaals: ik heb geen tot weinig verstand van ghb en de fysieke verslaving daaraan, dus heb het puur over de mentale discipline. Ben je plannen aan het maken voor het moment dat het nog enkel een mentaal ding is? Want ik geloof er in dat als we goed in ons vel zitten, een goede eigenwaarde en zelfvertrouwen hebben, en daardoor momenten van simpel geluk ervaren (kortom: een vervuld leven leiden) niet zo snel meer de keuze zullen maken om iets te nemen waar we even heel zorgeloos van worden, maar waar we van weten dat we er van in de problemen komen naderhand.

Excuses als dit te direct is, maar ik denk dat dit cruciaal is om ervoor te zorgen dat je straks ook geen behoefte meer zult voelen om het weer te doen. Om het naar mezelf terug te koppelen: bij mij is het altijd een kwestie van een leegte of een gebrek aan vervulling in mijn leven geweest dat er voor zorgde dat ik toch weer terugviel (en soms nog steeds terugval) in verslavingsgedrag. Het is denk ik iets dat universeel is in de mensheid, dus niets om je over te schamen. Maar wel iets om concrete stappen in te ondernemen. Een plan opzetten om jezelf te leiden naar vervulling in je leven. Anders ben ik bang dat je altijd weer die leegte op zult willen vullen met iets dat tijdelijk verlicht.

De korte termijn is nu even het belangrijkste, dat begrijp ik. Maar ik denk dat niet onderschat moet worden hoe belangrijk het lange termijn plan is.

AcidWarrior

Wijs gebruiker
Akkoord met @Mindless .
Je benoemde het een tijdje geleden zelf in de trant van: “Ik ben een huis zonder fundering / basis aan het bouwen.” Op de lange termijn daaraan werken lijkt me noodzakelijk. Je krijgt niets voor niets in het leven, en da’s ook net mooi.

Op korte termijn lijkt professionele hulp me inderdaad het beste. Ga er keihard voor man! Je hebt al bewezen dat je vanuit jezelf tot een bepaald niveau kan reiken. Je moet niet alles alleen willen kunnen. Geen schaamte nodig, niets van “handdoek in de ring gooien”. Die professionals zijn opgeleid om jou verder te begeleiden. Je krijgt net hulp in de ring, om je wilskracht te ondersteunen.

Raver

Badass junkie
Je legt alles al zo duidelijk uit, ik heb er niets meer aan toe te voegen. Helemaal niet direct, gewoon de bittere waarheid helaas. Hoe ik dat ga doen alleen? Geen idee, professionele hulp schiet daarbij tekort is mijn mening.

@Mindless

Raver

Badass junkie
Geen schaamte nodig,

Dat is soms wel moeilijk! Aangezien het niet de eerste keer is, maar aan de andere kant is die schaamte misschien juist het gene wat me weer dieper erin heeft gezogen toen ik gister ochtend een hogere dosis pakte dan eigenlijk de afspraak was.

Maar goed, ik ga ervoor.

Quinn

Bewuste gebruiker
Hey raver,
merk je op je korte termijn ( het aantal dagen dat je nu bezig bent) dat mensen op alles reageren en had je de reacties zo verwacht? hoe vindt je dat wat je eerst zei ( huis zonder fundering op de rand van een klif). dat het wegtrekt het gevoel en merk je al veel positieve effecten naast alle naren maar nodige afkick verschijnselen. ik zelf heb nog nooit ghb gedaan gelukkig want het klinkt al zeer ingewikkeld en vervelend. denk dat wij je fundering voor je huis nu zijn. <3

als vragen te ingewikkeld zijn just lemma know

Groeten,
Quinn je boii uit het oosten van het land want daar drinken de mensen gelukkig gewoon grolsch

Bas

Wijs gebruiker
Is het nou wel echt nodig dat je stabiel wordt betreft de dosissen? Want volgens mij is het effect iedereen keer wanneer je wat omlaag gaat met de dosis niet merkbaar en pak je hier en daar toch wat bij. Dan ga je toch juist de andere kant op, dus dat je tolerantie opbouwt en juist steeds meer gaat nemen i.p.v. steeds minder? Volgens mij heb je aardig wat moeite om net die ene stap te zetten en dat snap ik wel. Het is lastig om je via het Forum te confronteren met de feiten, maar ik probeer het toch. Het is eigenlijk net zoals weten dat op tijd studeren beter is dan op het laatste moment, maar dat begin is en blijft lastig. Net zoals de 1e keer sporten, maar zodra je er eenmaal inzit, zit je er ook echt in.

Ik heb je topics verder aardig gevolgd en als ik het goed heb was je eerste keer GHB zo'n 3 jaar geleden? STOP gewoon nu per direct met de GHB. Je hebt zeker 3 jaar weggegooid en rondgelopen met een kut gevoel. Al het geld dat je hebt uitgegeven aan GHB had je ook kunnen uitgeven aan een leuke vakantie. Wanneer andere lekker op vakantie zijn zit jij thuis de volgende dosis te bepalen. In die 3 jaar tijd had je heel veel leuke dingen kunnen doen en kon je eventueel aan een toekomst werken. Een extra studie betreft iets om een andere kant op te gaan met je carrière of om juist verder te komen met het beroep dat je doet. Momenteel vergooi je juist je toekomst.

Ik wil zelf met mijn leven zo weinig mogelijk spijt krijgen om op deze manier negativiteit te voorkomen, echter wil ik wel werken aan dingen waar ik de fout in ben gegaan. Aan jou, Raver, zorg dat je spijt krijgt van je eerste keer GHB.

Op internet, forums en bijvoorbeeld FB ben je op een zekere manier anoniem. Communiceren en praten gaat veel makkelijker. En je komt over als iemand die weet wat hij wilt, maar datgene wat je wilt is er nog steeds niet van gekomen. KOM OP! Zorg dat je je nu bewust wordt van waar je mee bezig bent, want anders blijf je in deze situatie vast zitten.

Ik wil gerust nog verder hameren met nog wat hardere feiten, als je wilt? Je kan trouwens mij, of andere op het Forum (wie dat wenst), altijd bereiken via een PB'tje als je advies wilt of gewoon een steuntje in de rug wilt. Een keer afspreken in real life behoort ook wel tot de mogelijkheden. Want, waarom niet?

Note: Is het wel echt stimulerend om met mede Forum gebruikers zoveel begrip te tonen voor de situatie waarin Raver zicht bevind? Wanneer niemand reageert of begrip toont komen de feiten toch wel veel harder aan en besef je duidelijker dat verandering toch vanuit jezelf moet komen. Mensen kunnen je alleen maar ondersteunen, maar uiteindelijk moet je het toch zelf doen, je kan niet afhankelijk zijn van hulp. Dit is mijn laatste post betreft dit topic. Niet om Raver aan zijn lot over te laten, maar omdat hij het uiteindelijk toch zelf moet doen.

Raver, zorg dat je je zicht op de realiteit en het leven niet verliest, blijf positief, want met negativiteit bereik je niks. Denk en bouw aan je toekomst, het leven voor de volgende generatie zal alleen maar moeilijker worden. Succes komt niet aanwaaien.

Groetjes, Bas

Bas

Wijs gebruiker
Heb wat ervaring. Ben helemaal bij met de bijwerkingen, gevolgen e.d. Verder heb ik het weinig gebruikt. Heb een beetje hetzelfde als acht.zes; ik voel de GHB niet. Dus ik weet niet hoe het echt voelt, maar het trekt me verder ook niet aan. Het was leuk om het te proberen, jammer dat ik het niet voel, maar ik leg me daar ook bij neer en ga het niet nog eens proberen om het gevoel te ontdekken.

Ben meer van de uppers en heel af en toe keta. Ik wil wel eens andere drugs proberen, maar zodra het gevoel niet opkomt hou ik dr ook mee op.

Raver

Badass junkie
Dan kan je wel zeggen 'stop nu direct' maar dat kan niet.

Of bedoel je na deze terugval stoppen? Dat is sowieso het plan. Maar dat is elke terugval het plan geweest.

Feetje

Newbie
Kon dat maar Bas.

Heb je enig kennis van GHB?
Niet meteen stoppen. Ik kende iemand die telkens out ging al tijdens gebruik en dan kwam er een ambulance en stond ie ineens weer op. Zegt genoeg. Ik vind ghb en xtc doodeng. Sorry dat ik dat tegen je zeg. Hopelijk toch weer eens proberen te kappen. Erg is dat he,alles onder het tapijt vegen dat ouders e.d het niet merken. Tenminste dat doe ik wel. Ook wb mijn man.

Raver

Badass junkie
Ik vind xtc oprecht ook een enge drug geworden. Hoe ik me voel tijdens de uitwerking kan niet goed zijn, door het misbruiken ervan heb ik er echt een afkeer tegen gekregen.

Vind het wel komisch dat ik daar dan wel een afkeer tegen kan ontwikkelen, maar GHB waar ik al (vooral eind 2017 en begin 2018 ) steeds naar terug neig.
Blijkbaar is het een stukje discipline die ik moet sterken thanks Mindless.

Laatst bewerkt:

Skaf-Giraffe

Experimenterende gebruiker
Ik vind xtc oprecht ook een enge drug geworden. Hoe ik me voel tijdens de uitwerking kan niet goed zijn, door het misbruiken ervan heb ik er echt een afkeer tegen gekregen.

Vind het wel komisch dat ik daar dan wel een afkeer tegen kan ontwikkelen, maar GHB waar ik al (vooral eind 2017 en begin 2018 ) steeds naar terug neig.

Xtc werkt uiteindelijk niet meer.
Ghb kan je altijd toch nog wel extra doseren zodat je het wel voelt?

Geen verstand ervan, just curious

Edit: Bouw je tolerantie op met GHB, zoals dat ook met X is?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
You're welcome, maar ik wil je nogmaals op het hart drukken dat als je het een beetje slim aanpakt het waarschijnlijk lang niet zo moeilijk is als je denkt om discipline op te bouwen. Het gaat er vooral om om niet dingen uit te stellen en het bij kleine haalbare handelingen te houden. Stel niet te hoge eisen aan wat je moet doen voordat je jezelf toelaat trots op jezelf te voelen. Een kleine actie als gesport hebben bijvoorbeeld, of nee zeggen tegen ghb. Sta erbij stil dat je om jezelf gedacht hebt en goed bezig bent. En leer die appreciatie voor jezelf waarderen. Het gaat denk ik allemaal om die wisselwerking tussen discipline en zelfwaardering/liefde voor jezelf. Geen drug kan daar tegenop, want er zijn geen bijwerkingen, nadelen en geen grenzen aan hoe diep je jezelf kunt waarderen. Om de kleinste dingetjes. :)

Altijd nu mee beginnen, nooit later. :)

Ik ben er ook mee bezig en ik besef me dat discipline iets leuks moet zijn. Een kans om jezelf dieper te waarderen. Niet iets dat als een opgave of straf aanvoelt, want dat houd je niet vol.

Raver

Badass junkie
Bouw je tolerantie op met GHB,

Zeker, uiteindelijk voel je er niks meer van. En meer nemen heeft geen zin want daar voel je je dan alleen maar zieker van.

Ik heb periodes gekend dat ik van 15ml niet eens out meer ging. Ik sliep niet meer, ik dacht dan breng ik mezelf gewoon in coma. Maar nee, werkte niet.

GHB zorgt bij verslaving uiteindelijk voor een tegenstrijdig effect. Het maakt angstig, warrig, psychotisch, maakt slapeloos, eigenlijk geeft het effect je juist het gene wat je niet wilt. Maar je moet gebruiken bij verslaving, het is niet een kwestie van stop er maar mee. Dat is potentieel levensbedreigend namelijk.

Skaf-Giraffe

Experimenterende gebruiker
Wat een hel..
Zijn de afkickverschijnselen vergelijkbaar met bijvoorbeeld Cold Turkey gaan op Meth?

JoJo2017

Newbie
Hi raver,

Ik zit je topic met belangstelling te volgen. Ik ben zelf 3 jaar verslaafd (‘geweest’) aan GHB. Het waren meestal korte periodes van 1 of 2 weken, maar soms ook wat langer, en dan bouwde ik zelf thuis weer af. De eerste twee jaar zonder medicatie, het laatste jaar ben ik af en toe diazepam ter ondersteuning in gaan zetten, om een deel van t niet slapen op te vangen. Wel telkens max 5 a 10 mg per dag. En pas als ik op echt lage dosering G zat, (onder de 1,2 ml per 2 uur)
Inmiddels ben ik wel twee keer naar een afkickkliniek geweest, maar nooit in een detox gezeten omdat ik het dus altijd zelf thuis deed. Met bloeddrukmeter en stapjes van 0,3 ml eraf per dag.
Dag 1 2 ml, om de 2 uur
Dag 2. 1,7 ml om de 2 uur
Dag 3 1,4 ml om de 2 uur
Etc.

Het langste dat ik eraan heb gezeten was 1,5 maand, maar het aantal terugvallen dat ik heb gehad is inmiddels opgelopen tot in de 50 denk ik. Mijn laatste kliniek, Solutions, was in juli afgelopen jaar. Daar heb ik een knop omgezet en sindsdien heb ik clean kunnen blijven van de G op 1 dag in december na.

Wat me opvalt is dat je aan t begin van dit topic jezelf af hebt kunnen bouwen naar 1,7 ml per twee uur, maar na 1 keer door de wekker heen slapen terug bent gegaan naar af. Ik weet hoe het is, om met ontwenning wakker te worden. Kut. Maar om nou terug naar start te gaan zou niet perse moeten hoeven.

Daarnaast heb ik een ander topic van je gelezen waarin je andere mensen uitlegt hoe je ‘veilig’ thuis af kan bouwen. Maar je houdt je er zelf niet aan. Stappen van 0,5 ml per dag zijn best groot: helemaal voor iemand die zo gevoelig voor de afkickverschijnselen is als jij. En helemaal als de doseringen lager worden, percentueel haal je er 25 % van af als je van 2 naar 1,5 ml per 2 uur gaat. Waarom je niet aan je eigen methode houden? Je zit vandaag op 3,0. Ga morgen naar 2,7, de dag erna naar 2,4 enzv. Dan ben je er over een week vanaf. En je lichaam loopt dan echt geen gevaar. En je merkt er nauwelijks wat van. In klinieken doen ze niets anders.

Je hebt lorazepam, je hebt diazepam en je hebt een toekomst die voor nu nog aan een zijden draadje hangt. Ga er gewoon voor.

Ik weet hoe het is. Ja het is zwaar. Ja je voelt je neerslachtig. Maar je hebt jezelf hierin gekregen, je kan jezelf er ook weer uitkrijgen. Dat zei ik altijd tegen mezelf. Mind over matter.

Misschien een beetje stom, om hier zo ineens binnen te komen vallen. Maar ik wil alleen maar aangeven dat het gewoon kan. Ik spreek uit ervaring, ken GHB op mijn duimpje en weet wat de gevaren zijn. Het kan gewoon. Jij kan het gewoon. Zo simpel als dat.

Sterkte!!

Raver

Badass junkie
Wat een hel..
Zijn de afkickverschijnselen vergelijkbaar met bijvoorbeeld Cold Turkey gaan op Meth?

Angstig, paniek, nervositeit, spierkrampen, beven, stuiptrekkingen, hoge bloeddruk, hoge hartslag, en in het ergste geval ernstig delirium die met niets anders te behandelen is dan GHB zelf.

Raver

Badass junkie
@Johan2017

Ik ben momenteel m'n dosis aan het stabiliseren naar stipt elke 2 uur. Zodra me dat gelukt is ga ik afbouwen naar een zo laag mogelijke dosis. Maar hoe doe jij dat snachts dan? Overdag lukt het me wel om stabiel te blijven, maar snachts slaap ik vaak door me wekkers heen. Dan kom je niet meer uit de ontwenning als je niet meer neemt.....

En dat stabiel worden, beloof ik mezelf al dagen. Maar ik blijf maar meer gebruiken dan de afspraak. Bij elke dosis die uitwerkt denk ik 'ik ga hierna wel minderen'. Ik heb het gevoel dat ik hier niet alleen uit ga komen.

Wat betreft de benzos, ik slik al maanden lang elke dag diazepam. Waardoor het niet meer echt goed effect heeft.

Laatst bewerkt:

JoJo2017

Newbie
Goed zo. Gebruik vandaag om te stabiliseren en start morgen meteen met afbouwen. Het is vaak het idee van de afkick waardoor je er als een berg tegenop ziet, want de eerste paar stapjes van 0,3 af zijn meestal zo zwaar nog niet. Plus het idee dat je er iets aan doet geeft een beetje voldoening. Dat las ik ook in je eerdere berichten in dit topic. Elke dag dat je naar beneden gaat is een overwinning.

En ik merkte zelf altijd dat er een bepaalde lijn zit in de dag. Ik zelf had altijd de moeilijkste momenten tussen 16:00 en 20:00. Schrijf t op voor jezelf, want misschien zie je dan door jouw afkick ook een bepaalde lijn lopen. En als je weet hoe jouw afkick in elkaar steekt, wanneer je je het slechtst voelt, en wat de aanleiding daarvoor is, scheelt dat helft aan paniek en angst. Want bloeddruk meters zijn behulpzaam, maar bij een gevoel van paniek, schiet die meting de lucht in, en dat heeft soms niets te maken met dat je dosis te laag is, maar omdat je bijna geconditioneerd bent om bang te zijn dat er iets fout gaat met afkicken. Een hyperfocus op je lijf en geest. En dat werkt vaak tegen je. Ik ken het. Iemand in je omgeving die je dan gerust kan stellen scheelt ook de helft. En blijf in je hoofd houden dat ze in klinieken precies hetzelfde doen, dus het kan gewoon. Jij hebt t eerder gedaan, op precies dezelfde manier (misschien zelfs sneller, in een kliniek?) dus blijf dat tegen jezelf zeggen als je angstig wordt.
Bij twijfel natuurlijk wel ALTIJD je arts bellen. Dat begrijp je. Veiligheid boven alles, begrijp bovenstaande niet verkeerd, het is een serieuze zaak.

Wat betreft de wekkers, ik heb bij de Hema zo’n antieke wekker gekocht die wel niet zo’n teringherrie maakt. Die zette ik dan een 5 minuten later dan de wekker in mijn telefoon, en op een plek waardoor je uit bed moet om m af te zetten. Meteen opnieuw zetten voor twee uur later; dosis innemen en slapen.

Ja dat is kut, en afzien, maar het helpt wel.
Vaak heb je m niet nodig, maar zet m dan wel meteen voor twee uur later als nog. Als back up. Klinkt als veel werk, maar na een dag of wat hoort het bij je ‘ritueel’ van de nacht.

Wat betreft die benzo’s, dat is natuurlijk inderdaad kut. Je zou je arts om Promethazine kunnen vragen, dat is een anthistamine die de werking van benzo’s versterkt. Geven ze soms ook aan mensen die benzo’s afbouwen, zodat ze kunnen slapen.
Is niet verslavend en je bouwt er geen tolerantie voor op, dus kun je meteen mee stoppen als je klaar bent. Maar dat moet je met je arts overleggen dan..

Sorry lang verhaal weer, maar ik wil zo graag duidelijk maken dat het echt te doen is. Je kan het, echt. En als je alsnog naar een kliniek wil, weet dan, dat als je geen detox nodig hebt, Solutions nauwelijks een wachtlijst heeft en de behandeling 5 weken in t totaal duurt. Kan dus in je zomervakantie. 12 stappen kliniek. Jij kan jezelf clean krijgen, daar heb ik alle vertrouwen in. Je hebt een arts die je kan bellen, je hebt dit forum en je hebt de kennis en de wilskracht in huis om dit te kunnen doen.

Raver

Badass junkie
Bloeddruk van 167/99 en een pols van 123 10 minuten voor m'n dosis.

Ik ben er kapot van, ik heb me nog nooit zo verslagen gevoeld na een terugval tijdens een duidelijk bewijs dat me lichaam afhankelijk is van de GHB. Heb er letterlijk een half uur om zitten huilen. Wat heb ik snel tolerantie opgebouwd. Vandaag een paar doseringen gehad van 2.7ml en dit is het resultaat.

Laatst bewerkt:
Bovenaan