1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De weg naar herstel

Discussie in 'Verslaving' gestart door Raver, 25 jun 2018.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. F.E.A.R.

F.E.A.R. Experimenterende gebruiker

Ik respecteer je vastberadendheid en doorzettingsvermogen, maar ik sta niet achter wat je zegt.

De GHB afbouw is bedacht door Novadic Kentron. Maar dat is toch geen rocketscience? Je kan alle verslavingen afbouwen, maar is dit de beste manier? Kentron is dezelfde instellingen die wordt verwijdt slecht om te gaan met patienten. Ze laten je twee weken in een veredelde gevangenis de GHB afbouwen, om je vervolgens op straat te flikkeren. Ongeveer 80% valt weer terug. Betrouwbare bronnen vertelde mij dat ze ondanks overtuigende resultaten totaal niet mee wilde werken aan een pilot met baclofen.

Baclofen/phenibut/lyrica gebruik je om de 2-5 dagen ernstige acute afkick van GHB te doorstaan om vervolgens weer mega snel af te bouwen. Veel voelen zich tijdens die behandeling zelfs lekker en kunnen hun leven voortzetten. Als ik 1000x moest afkicken zou ik het 1000x zo doen. Met de afbouw methode moet je minstens 2 weken vrij zijn van alles en dan nog is het een hel.

Maar nu de fles in beheer is bij iemand moet het goedkomen met je. Heel veel sterkte man.

Laatst bewerkt: 6 jul 2018
    Raver vindt dit leuk.
  2. Raver

Raver Wijs gebruiker

Bedankt man!

Heb ik wel nodig de aankomende tijd.

Herkent iemand het dat de GHB uiteindelijk een naar effect krijgt? Ik ben maar wat gaan eten om het effect een beetje te laten zakken.

3. F.E.A.R.

Op mijn dieptepunten had ik altijd last van derealisatie. Dat ik mezelf in de spiegel keek en alleen maar kon zeggen; ik snap het even niet meer..

Bah wat een ellende.

4. Raver

Raver Wijs gebruiker

Exact dit.

M'n geheugen is ook volledig fucked. Ik kan iets doen en het dan daarna volledig vergeten zijn. Net pak ik wat drinken voor iemand, wordt dat later tegen me gezegd. En ik had me er geen benul meer van dat ik dat gedaan had. Heel beangstigend.

5. F.E.A.R.

Dat zijn voor mij de zwaarste momenten. Een hart wat hard tekeer gaat en irrationele angst kan ik hebben. Maar mijn mentale gesteldheid die achteruit gaat... Wat naar is dat.

Besef wel, de slapeloosheid is hier voor een groot deel schuldig aan. En het komt echt wel weer goed. Hou je sterk.

Raver vindt dit leuk.
  6. Coffeecup

Coffeecup Belezen gebruiker

Ik ben een keer de weg naar mijn werk kwijt geraakt (na de uitwerking natuurlijk) Ook zette ik bijvoorbeeld afwasmiddel in de koelkast en ga zo maar door. Elke ontwenning werd inderdaad steeds erger. Gelukkig heb ik mijn gezin en baan nog. En ben ik na een ‘kleine’ terugval ruim een maand clean. Slik alleen elke ochtend 5 Mg diazepam, verder noppes nada. Maar ook hier moet ik zelf uit zien te komen.. of wakker worden na een g slaap. Vergeten dat je je kind goede nacht ingestopt hebt. Kamer checken oké in orde. Maar hele huis afgezocht naar mijn man. Ik dacht echt dat hij voor de zoveelste keer ziedend was, en daarom
    Was vertrokken. Ik hem gebeld, en hij was gewoon aan het werk op middagdienst. Zo van het padje, echt de schrik van mijn leven heb ik gehad, en een les. Dit is gebeurd in mijn laatste terugval.

Ook gênant, wakker worden in een nat bed. Alles wassen en schoonmaken voordat manlief thuiskomt. Vreselijk, maar nu niet meer zucht...

Ik kan niks voor je doen, alleen mijn ervaringen delen maar dat doen we jaren inmiddels... sterkte weer

Raver vindt dit leuk.
  7. Coffeecup

Ik ben gezegend met mijn kids.. nog zon terugval en ik wil niét weten wat gebeurt! Moet er niet aan denken dat ze worden afgenomen, al weet ik zeker zij wisten hier nooit van

8. Raver

Raver Wijs gebruiker

Dit doet me echt goed man. Zoveel herkenning!

Ik moet er doorheen. :(

Ik heb dit een keer zo ernstig gehad dat ik eigenlijk de hele dag in paniek was, en daardoor niet meer sliep. Vooral door de irrationele angst. Daarnaast zag m'n arts m'n klachten toen aan voor een psychose en schreef me 10(!)mg haldol voor. Nou toen was ik helemaal het spoor bijster.

Gelukkig wordt me dosis elke dag lager dus hou me vast aan het feit dat het ook elke dag een stukje beter wordt.

9. F.E.A.R.

Je hebt al je verplichtingen afgezegd? Geef je over aan je maat die de doseringen verzorgd en bouw zo snel als je kan af. Hoe harder je lijdt, hoe sneller je er weer vanaf bent.

Respect voor de kracht die je toont. De pijn en ellende van een GHB afkick is niet te beschrijven, maar probeer ondanks deze duistere tijden positief te blijven. Als je deze hel aankan en overleeft, dan kun je de hele wereld aan.

Nog snel een paar tips. Probeer te ‘sporten’. Luister goed naar je lichaam, je wilt niet dat je hart op hol slaat. Maar doe eens een flinke stretch sessie en ren/loop een paar keer de trap op en af. Maak een wandeling. En als je hart gaat racen, wrijf over je armen en benen, spreek jezelf moed in en je zult zien dat je rustiger wordt. Je bent mentaal sterker dan je denkt.

Ik vergeet nooit dat ik bij de huisarts zat met een hart dat oversloeg en op hol ging. Die vrouw straalde zoveel rust uit en was zo lief, dat tijdens het meten zakte mijn hartslag en begon die weer ‘regelmatig’ te slaan. Je hart die je voelt pompen in je borst is een fysieke uiting van paniek. Hou je koppie erbij, laat je niet gek maken en blijf rustig.

Stay strong.

Laatst bewerkt: 6 jul 2018
    Casaan en Raver vinden dit leuk.
  10. Raver

Raver Wijs gebruiker

Vandaag in ieder geval stabiel blijven.

Van alles gebeurd rondom m'n doseringen gister en vanacht dus het is even niet anders denk dan stabiel blijven.

Coffeecup vindt dit leuk.
  11. Raver

Raver Wijs gebruiker

Hele dag stabiel op 4.2ml gezeten.

Vanavond wel uiteten geweest dus was ff kut net met zo'n volle maag. Maar niks bijgenomen gelukkig. Hopelijk een goede nacht.

pinkie vindt dit leuk.
  12. Raver

Raver Wijs gebruiker

Drama nacht, weinig slaap.

Wél stabiel gebleven, en net naar 4ml gegaan. :)

13. Raver

Raver Wijs gebruiker

Half uurtje na m'n 2e dosis van 4ml is m'n bloeddruk weer perfect.

Wellicht ga ik het afbouwen wat versnellen door met 0,4ml dagelijks te minderen. Tot ik op 3ml of 2.6ml zit. Dan zou ik altijd nog langzamer kunnen gaan maar ik wil eigenlijk zsm af van het mentale effect wat GHB geeft.

Uit ervaringen van de detox weet ik dat het afbouwen zwaarder is als je nog hoog in je dosis zit. Dit omdat je het voelt inwerken en uitwerken, daardoor is het gewoon kut. Maar goed wie heeft me ooit verteld dat afbouwen gemakkelijk zou zijn.

Ik ben in ieder geval al 1ml gezakt! Yes! Daar kan ik blij mee zijn. :) Ik ben nog nooit zo gemotiveerd geweest om met deze meuk te stoppen. Echt bocht van de bovenste plank. Alleen jammer dat ik dat altijd pas besef als ik er weer hooked aan ben. Ik hoop dat ik een bijdrage kan leveren aan bekendheid over de intensiteit van GHB verslaving. Ik zit er uitgerekend pas 16 dagen aan namelijk. Wel 16 dagen 24/7 en de eerste dagen elk uur 5ml. Welliswaar me zoveelste lichamelijke verslaving maar goed, eenmaal ontwenning gehad van GHB kun je het beter niet meer aanraken want je lichaam herkent het direct.

Laatst bewerkt: 8 jul 2018
    partyhardyx en Mindless vinden dit leuk.
  14. pinkie

pinkie Belezen gebruiker

Super dat je motivatie zo goed zit, weg met die rotzooi :) En idd ik vind het goed dat je alles zo uitgebreid vertelt, dat het toch zo verslavend kan zijn: hopelijk behoedt dit misschien anderen die dit lezen! Ikzelf heb het nooit geprobeerd (enkel vorig jaar n halve mdma en dat was geen succes dus geen idee wat het met je doet). Sterkte en hou vol!

15. F.E.A.R.

Na hoeveel dagen besefte je dat je moest stoppen?

16. Raver

Raver Wijs gebruiker

Al vrij snel exact weet ik dat niet meer. Maar toen ik dit topic opende besefte ik wel weer dat het goed mis was.

Bijna afgebouwd toen naar 1.7ml, daarna weer een terugval pff. Daar moet ik wel voor waken aangezien je mentaal zo'n crash krijgt van GHB afbouw.
    Dat was in de detox ook zo klote toen. Na die terugval toen ik op 1.7ml zat ging ik helemaal volgas. (5ml per uur, constant tegen out gaan aan zitten). Gelukkig heb ik het nu niet in beheer, ik krijg de spuitjes steeds aangereikt nu.

Enige nadeel nu is, ik durf bijna niets te eten. Ik eet 'n beetje fruit en wat lichte zoutjes, maar telkens na die maaltijden is t echt afzien. Maarja je moet wel blijven eten.. Ik eet nu dus een half uur na me dosis van 18 00 een kleine avondmaaltijd. Maar meer ook niet.

17. Raver

Raver Wijs gebruiker

Fijn iemand die op je let 's nachts. Authentieke wekker naast m'n kop en 3 wekkers op m'n telefoon en ik blijf gewoon in comateuze toestand soms. Dankzij deze persoon stabiel gebleven. :)

Maar soms ook wordt ik al een half uur klote wakker voor m'n dosis. Er is geen touw aan vast te knopen.

Wel heb je de meest bizarre lucide dromen ever. Zo echt, zo realistisch, ik kan hem helemaal sturen! En in je droom een dosis nemen en dan niet de werkelijkheid van je droom kunnen scheiden, dat is dan een beetje een nadeel. Daarom, alleen afbouwen lijkt me verrekte lastig.

Straks naar 3.8ml.

Raver

18. F.E.A.R.

Maar stel dat je een dosis mist, of dat een dosis tegenvalt door een volle maag. Kun je dan niet even 2 uur lang afzien tot je volgende dosis? Ik baal als een stekker als ik hier lees dat je terug bij af bent door een volle dosis als compensatie..!

Je kunt ook vloeibare kcal naar binnen werken. Volle melk, beetje eiwitpoeder erbij bv. Zo krijg je toch aardig wat energie naar binnen en dat verteerd wel na 1,5-2 uur.

AphexTwin vindt dit leuk.
  19. AphexTwin

AphexTwin Bewuste gebruiker

Dit idd.
    Je doet zó hard je best en compensatie doet jouw inspanningen dan helemaal teniet.

F.E.A.R. en Coffeecup vinden dit leuk.
  20. Coffeecup

Raver, ga je niet te snel kerel?

21. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Een vriend zat vorig jaar in een afkickkliniek, flinke benzodiazepine afkick voornamelijk Clonazepam. Halverwege de afkick had hij zichzelf van kant gemaakt met een heroïne plus cocaïne speedbal, heeft hij zelfs nog even netjes in zijn mobiel genoteerd zoals hij altijd deed.

De instelling heeft vanaf het begin tot op heden stelling ontkent dat het om zelfmoord ging omdat daar geen aanwijzingen voor waren. Hij heeft vooraf nog tegen meerdere mensen gezegd dat een overdosis heroïne wel een goed statement zou wezen, hij heeft achteraf gezien van meerdere mensen overduidelijk afscheid genomen, begon boeken te lezen over de de dood. Hij heeft kort daarvoor nog heel sterk aangedrongen op een overplaatsing naar een andere instelling, in de gesprekken waaronder op sociale media verteld hij vrijwel dagelijks dat de afbouw onmenselijk was. Als ik hem al in het echt sprak kon hij niet ophouden met trillen of ophouden met praten in hoog tempo.

De instelling wist (en weet nog altijd niet) dat hij in het verleden al eerder een poging had gedaan door middel van overdosis. De politie wist ook niet in zijn (apple) telefoon te komen zonder wachtwoord dus ze weten ook niet dat hij de beraamde overdosis heeft opgeschreven. Vanuit de instelling wordt gezegd dat hij zich heeft vergist in de heroïne dosering terwijl hij al benzodiazepines gebruikte, dat er een stimulant bij betrokken was.

Af en toe zie je ook artikelen voorbij komen dat verslavingsinstanties zelfmoord verzwijgen omdat dit financiële implicaties heeft. Je zult maar afhankelijk wezen van zo'n afgevlakte klote instelling die prioriteit geeft aan geld terwijl er letterlijk mensen lopen te vergaan.

22. Raver

Raver Wijs gebruiker

Doe ik ook!

Ik neem niets extra's meer als ik me klote voel. Weet niet of ik verkeerd ben overgekomen haha. Dit is wel gebeurd in het verleden maar nogmaals, ik heb me dosissen niet in beheer. Dus ik zal wel moeten :tongueout:

F.E.A.R. vindt dit leuk.
  23. F.E.A.R.

Heftig zeg.. Fucking hell. Maar dat een kliniek business is en geen liefdadigheid mag geen verassing zijn.

Klinieken zijn ook zo eigenwijs als de pest. Zo zijn een paar grote klinieken ooit benaderd om een pilot te draaien met baclofen en eventueel lyrica om GHB afkick te verlichten en terugval te voorkomen. Allemaal afgewezen, zij houden zich vast aan afbouw en/of benzo’s. Dat 80% terugvalt maakt ze geen reet uit. Maar ze sturen je wel na 2 weken de deur uit terwijl je daar mega doseringen valium heb zitten vreten. Met wat geluk (of pech) krijg je een recept mee en moet je dat ook gaan afbouwen.

Aan de andere kant, ik denk dat ikzelf liever als gevangene wordt behandeld ipv vertroeteld worden bij mijn afkick. De paar keer dat ik clean moest worden ben ik genadeloos geweest tegen mezelf. En in zekere zin is het al bijzonder genoeg dat dit soort opvang bestaat. Had je in een derde wereld land gezeten oid met je drugsverslaving, dan was je volledig aan je lot overgelaten.

Laatst bewerkt: 9 jul 2018
  24. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

dat er een stimulant bij betrokken was hadden ze maar even niet vermeld.

Is wat ik wou opschrijven, dit forum is niet gemaakt voor chaoten als ik.
    Tja, ik ben zo'n figuur die iets meer in intrinsieke motivatie geloofd en niet zozeer in een repressief beleid. Als toch iedereen gaat hervallen van ellende kun je het net zo goed niet aanbieden, weten mensen in ieder geval waar ze aan toe zijn. Maar misschien ben ik wel een beetje krom in die overtuiging, ik weet nie.

25. Raver

Raver Wijs gebruiker

Protocollen eh,

En soms krijg ik ook het idee van 'stel je voor dat iets werkt'. Beetje vergezocht maar mensen die niet meer terugvallen verdienen ze niet aan.

26. F.E.A.R.

Je kan het protocol noemen, maar ik noem het kortzichtig. Zij zijn experts. Professionals. Dit is hun werk. Ieder die zich in de materie verdiept ziet wat er nu mis gaat.

Zelfde met heroine. Voor veel verslaafden is kratom een zege en toch wordt er nog volop vaak methadon ingezet. Ik denk dat de industrie nog veel teveel geld verdient aan dit middel. Ik ben helemaal niet van de complot theorieën, maar soms zijn dingen overduidelijk.

Maar ik wil het topic niet ontsporen! Hou ons op de hoogte Raver.

Laatst bewerkt: 9 jul 2018
    Raver vindt dit leuk.
  27. Casaan

Casaan Bewuste gebruiker Tripreporter

Dat doe je al door middel van dit topic en je verhaal over het afbouwen @Raver.
    Hou vol!

Raver vindt dit leuk.
  28. Raver

Raver Wijs gebruiker

Ik deel die mening @F.E.A.R.

Vanacht een redelijke nacht gehad, maar goed je wordt toch elke 2 uur wakker dus het put je hoe dan ook uit.

Vandaag stabiel op 3.8ml, net naar 3.6ml gegaan maar m'n bloeddruk was fors hoger dan normaal. Koude handjes, angstig, warrig en gewoon niet prettig. Het is voor mij geen sneltrein, ik heb de vrijheid zelf te bepalen hoelang ik erover doe.
    Ik voel dat ik het nodig heb om vandaag stabiel te blijven. In overleg met die persoon die me helpt, ben eerder een dagje stabiel gebleven en dan is de dag erna de stap naar beneden veel minder akelig en verwarrend.

Tuurlijk hoort akelig voelen erbij maar tot een zekere hoogte wil ik het toelaten, en niet al een half uur na me dosisverlaging.

Zo ga ik het doen. :thumbsup1:

Vanmiddag ook een afspraak met m'n verslavingsarts. Eens zien wat daar uitkomt.

Raver

Laatst bewerkt: 10 jul 2018
    partyhardyx vindt dit leuk.
  29. partyhardyx

partyhardyx Experimenterende gebruiker

Goed bezig!

Heel veel succes en sterkte Raver

Raver vindt dit leuk.
  30. Raver

Raver Wijs gebruiker

14 augustus kan ik terecht in een detox. Twijfels.. Ik ga denk afbouwen naar 3ml.

Het is exact nog 5 weken vanaf vandaag.

31. Coffeecup

Als het je redelijk af gaat op deze manier ben je ook al goed bezig, succes!

32. Raver

Raver Wijs gebruiker

Grrr verwarring en angst begint echt toe te slaan. Slapeloosheid is daarvan de oorzaak.

Nu maar een keertje vroeg naar bed en proberen te ontspannen.

Kut spul is het echt!

33. Raver

Raver Wijs gebruiker

Vanmorgen van 3.8ml naar 3.5ml gegaan.

Bloeddruk voor me dosis is nu iets verhoogd maar geen schokkende meting.

Die meuk maakt me nu eerder gestresst en ongemakkelijk dan dat ik me er nog lekker van voel. Dus ik heb het er best voor over om even een aantal dagen wat harder te gaan afbouwen. Fuck die detox, ik ga niet nog 5 weken lang elke 2 uur GHB slikken. Weet niet hoe ik er dan aan toe ben over 5 weken hoor pff.

34. Raver

Raver Wijs gebruiker

Hele dag al op 3,5ml, de stap met 0,3ml naar beneden is me 'prima' bevallen. De laatste kwartiertjes voor m'n dosissen zijn wel even afzien zeg, maar mijn bloeddruk blijft constant binnen de normen. Alleen vanochtend na de eerste dosisverlaging was hij iets verhoogd, maar niet schokkend. Dus zolang die goed blijft ga ik gewoon door met afbouwen.

Wel begin ik mentaal last te krijgen van somberheid. Echt kenmerkend voor afbouwen, lastig om daar mee om te gaan. Kan me vanuit de detox nog goed herrineren dat ik zo somber was, dat ik enorme cravings van kreeg.

Toen ik thuis kwam uit de detox heb ik toen het hele huis afgezocht naar een restant GHB. Echt niet normaal! Maar goed, morgen ochtend naar 3,2ml. Ik ga nu met stapjes van 0,3ml naar beneden. Wellicht ga ik vanaf overmorgen met stapjes van 0,2ml verder om aan het nuchter worden te gaan wennen. Dit moet gewoon de laatste keer zijn. Ik haat GHB oprecht.

Ik twijfelde nog even of ik op 3ml zou blijven en dan de detox in te gaan over 5 weken. Maar nee, ik doe het nu exact zoals in de detox. Dus waarom doorgaan? Vergroot alleen maar de kans op terugval in een hogere dosis en dan is het einde zoek.

Raver

Laatst bewerkt: 11 jul 2018
  35. Pollewop

Pollewop Belezen gebruiker

Zet em op! Je kan het, echt! Je bent nu al een tijdje onderweg, die 5 weken kunnen er ook bij, wij (het forum) zijn er voor je. Schrijf van je af. Ik blijf je volgen en heb goede hoop. Ik stuur je een virtuele knuffel... Hou vol he?!!!

Raver vindt dit leuk.
  36. Raver

Raver Wijs gebruiker

Ik hou zeker vol! Ten koste van alles!

Met de hulp van me maat die ik oh zo dankbaar ben op dit moment. Ik weet niet of ik het alleen had gekund namelijk.

Pollewop vindt dit leuk.
  37. Raver

Raver Wijs gebruiker

Vanochtend naar 3,2ml gegaan.

Merk eigenlijk behoorlijk verschil, merkbare verschil is dat ik het mentaal steeds zwaarder krijg deste meer ik afbouw.

Een zielig, eenzaam, depressief gevoel die je bijna verplicht meer GHB te nemen. Helaas is dit gewoon part of the deal. Oh wat heb ik me depressief gevoeld in de detox, verschrikkelijk. Maar meer GHB nemen doe ik echt niet! Ik wil van die meuk af. En dit is de enige route voor mijn gevoel.

Daarnaast zijn de laatste half uurtjes a kwartiertjes vóór je dosis echt zwaar kut. Mensenschuw fuck, kan dan iemand amper in z'n ogen aankijken. En het verkrampte gevoel in je lichaam, een hartslag richting de 100 en een zeer ongemakkelijk onprettig gevoel!

Maar we zetten door! Ervaring leert, deste hoger de dosis, deste lastiger het is. Zodra het mentale effect weg is, voel je het niet in werken en ook niet uit werken. Dan is het echt een heel stuk makkelijker.

A.s maandag heb ik namelijk van 7 tot 4 een dag taakstraf. Daar zijn dit soort klachten natuurlijk uiterst vervelend. Maar volgens de planning zit ik die dag op 2.6ml, dus dat geeft me wel 'n beetje rust haha.

Raver

Laatst bewerkt: 13 jul 2018
    Bas vindt dit leuk.
  38. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Raver

Fijn dat t goed gaat en dat je er vertrouwen in hebt. :)

Maar wat heb je uitgevreten dat je een taakstraf hebt? De jaarwisseling is toch al weer een tijdje voorbij (vuurwerk).

39. Raver

Raver Wijs gebruiker

Vuurwerk meegenomen naar een KNVB evenement. Met deze taakstraf ontloop ik een stadionverbod van 18 maanden. :)

40. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Raver

Dus toch vuurwerk lol. :tongueout:

Ach ja, Ultras Amsterdam. Ik had het kunnen weten lol. :tongueout:

Laden...