Deel hier je psytrance parels (wat luister je nu?)

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Altijd als ik m'n psyctrance in het hardere stijlen topic dump, heb ik toch het idee dat het daar niet helemaal op z'n plek is. Ook zie ik relatief weinig anderen psytrance posten op het forum. Toch zijn er volgens mij best een paar psy-enthousiastelingen.

Ik ben eens benieuwd of dit topic van de grond gaat komen. Een soort variant op 'wat luister je nu?'.

Live sets of losse nummertjes, van chill out tot full-on en van nitzhonot tot high-tech. Deel hier je psytrance parels!

Ik trap af:
Zelf is psytrance een van m'n favoriete EDM genres. Ik ben erin gerold via de 'mildere' artiesten als Neelix en Phaxe. Dan kan je denken aan:

De tune vanaf 4:00 minuten blijft me nog altijd pakken.

Al snel werd ik verliefd op full-on psytrance.

En ook (Nitzhonot) Goa vind ik fantastisch.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Haha, en ik maar zoeken naar de acceleratie. Zit helemaal geen tempowisseling in hoor. Wel een tension build. Dit is wel ekte oldschool.
Ik blijft het maar opnieuw horen, maar de bpm in het eerste gedeelte is toch opmerkelijk lager dan vanaf die 4.30? Of zit het dan echt in mijn hoofd🙈, lijkt of de energie losbarst en alles in acceleratie gaat.
Maar mss is het een illusie die ik ervaar of mss blijft het tempo van de kick hetzelfde maar versnelt heel de achtergrond dan, idk💁‍♂️, maar het is iets 😂

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik blijft het maar opnieuw horen, maar de bpm in het eerste gedeelte is toch opmerkelijk lager dan vanaf die 4.30? Of zit het dan echt in mijn hoofd🙈, lijkt of de energie losbarst en alles in acceleratie gaat.
Maar mss is het een illusie die ik ervaar of mss blijft het tempo van de kick hetzelfde maar versnelt heel de achtergrond dan, idk💁‍♂️, maar het is iets 😂

Mooi hè wat je met muziek kan doen. Maar nee, er zit ècht geen tempowisseling in. Ik heb jarenlang gedrumd, dus ritme zit er redelijk in. Maar het lijkt inderdaad alsof het daar ineens sneller of harder gaat. Maar dat heeft dus meer te maken met de spanningsopbouw. Lekker nummertje hoor! En knap staaltje producen.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod

LucidLucy

Verslaafde in herstel

Het origineel is eigenlijk ook al fantastisch. En van een album uit 1995. Zo fascinerend dat ze al zulke complexe muziek konder produceren terwijl DAW's nog maar net in de kinderschoenen stonden. Al gok ik dat dit met hardware synths is gemaakt. Knap staaltje werk haha

Nog eentje dan:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Fijn dat ze er zoveel klassiekers ingedraaid hebben😍

Deze gouwe ouwe van Astral Projection is me altijd bijgebleven, ook wel de meest gekende denk ik:

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Fijn dat ze er zoveel klassiekers ingedraaid hebben😍

Deze gouwe ouwe van Astral Projection is me altijd bijgebleven, ook wel de meest gekende denk ik:

Jaa dit is by far hun meest bekende productie denk

Ik vind Astral Projection echt zulke lekkere sets in elkaar draaien. Helemaal mijn smaak psytrance. Van de Golden oldies tot de wat nieuwere full-on van bijv Digicult.

(Ik zeg nieuwer, maar dit nummer stamt ook alweer uit 2008 😅)

MDMAutist

Bewuste gebruiker
Ik snap alleen niet hoe Hallucinogen in dit lijstje kan ontbreken, als een van de grondleggers van het genre.

(Check vooral Deranger, wat mijn favoriete nummer is)
Whow! 😲 ❤️ Wist niet dat er naast LSD nog meer hele dikke tracks waren van Hallucinogen.
Vanavond eens lekker luisteren 🎶🎵

Deze remix vind ik ook vet. Al vind ik de originele sounds mooier.

1000037496.jpg

For their 2014 remix of Hallucinogen's "L.S.D" (released on
Goa Classics Remixed), Astral Projection (Avi Nissim and Lior Perlmutter) did not use original stems, but rather recreated the track from scratch to match their signature sound. While they have not released a specific gear list for that single track, their production during that era and for that album relied heavily on their classic, heavily used arsenal of hardware, including:
  • Roland JP-8000/8080: Used for main synthesizer leads and pads.
  • Nord Lead 1 & Nord Modular: Core to their 90s/2000s sound, used for leads and complex sound design.
  • Access Virus: Used for digital, polyphonic sounds.
  • Roland SH-101: Likely used for basslines and acid sounds.
  • Roland Juno-106/Alpha Juno: Used for warm pads and chords.
  • Novation BassStation: Used for bassline generation.
  • Kurzweil K2000: Used for sampling and synthesis.
The remix is noted for having an updated, powerful sound that merges old-school Goa elements with modern, polished psytrance production techniques.

Bijlagen

• 1773320651258.png
    1773320651258.png
    351 bytes · Weergaven: 0
  • 1773320651362.jpeg
    1773320651362.jpeg
    431 bytes · Weergaven: 0
  • 1773320651452.png
    1773320651452.png
    788 bytes · Weergaven: 0

Neo-Shulginist

Badass junkie
Whow! 😲 ❤️ Wist niet dat er naast LSD nog meer hele dikke tracks waren van Hallucinogen.
Vanavond eens lekker luisteren 🎶🎵

Je weet wel dat Simon Posford naast Hallucinogen ook muziek uitbrengt onder andere -heel bekende- alter ego's zoals Shpongle, Prometheus, en Younger Brother?

Laatst bewerkt:

LucidLucy

Verslaafde in herstel
En een van mijn persoonlijke favorieten is Cosmosis 👌

Hij maakt ook heel chille chillout muziek. Maar dat is voor een ander lijstje.

Ik vind Cosmosis echt super! Ook dat ie live allerlei dingen met z'n gitaar doet. Echt heel cool!

Ajja vind ik ook een heel chille (dark)psy-artiest!

De oplettende kijker kan mij ergens in het publiek van deze video staan stampen :grin:

Dan moet je overigens wel heel goed opletten, want ik kan mezelf ook niet vinden :tearsofjoy:

Ajja is zeker nice! Al zou ik het zelf niet classificeren als darkpsy.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik vind een paar albums van E-mantra fantastisch en zooo ontzettend jammer dat ie sinds 2020 eigenlijk niets anders meer dan chill out heeft uitgebracht. Ik vind dit echt geweldig haha

LucidLucy

Verslaafde in herstel
@Neo-Shulginist maak je veel gebruik van Bandcamp? Je bent tot nu toe de enige andere op het forum die ik er gebruik van heb zien maken.

Ik heb er veel vinyl gekocht en ook best een digitale collectie opgebouwd. Is echt een fijn platform om artiesten en met name labels goed te volgen.

Heb al een tijd niets meer gekocht eigenlijk. Maar van de week van een label een tegemoetkoming gehad omdat mijn merch gigantische vertraging had. Mocht gratis wat uitzoeken, dus nu een vinyl plaat + digitaal album van deze

Neo-Shulginist

Badass junkie
@Neo-Shulginist maak je veel gebruik van Bandcamp? Je bent tot nu toe de enige andere op het forum die ik er gebruik van heb zien maken.

Ik heb er veel vinyl gekocht en ook best een digitale collectie opgebouwd. Is echt een fijn platform om artiesten en met name labels goed te volgen.

Heb al een tijd niets meer gekocht eigenlijk. Maar van de week van een label een tegemoetkoming gehad omdat mijn merch gigantische vertraging had. Mocht gratis wat uitzoeken, dus nu een vinyl plaat + digitaal album van deze

Ja ik ben ouderwets wat dat betreft 😁

Al lang geleden heb ik besloten om geen geld uit te geven aan streamingsdiensten. De 10-25 euro per maand die ik daarmee bespaar geef ik uit aan albums die ik goed vind.

Zo krijgen artiesten goed betaald voor hun werk, heb ik muziek in lossless geluidskwaliteit, en word ik niet constant gevolgd door spyware.

Als ik een nummer online wil delen dan maak ik ook liever gebruik van Bandcamp want dat heeft minder trackers en advertenties dan andere gratis online beschikbare platforms, en ook nog eens goede streamingskwaliteit.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ja ik ben ouderwets wat dat betreft 😁

Al lang geleden heb ik besloten om geen geld uit te geven aan streamingsdiensten. De 10-25 euro per maand die ik daarmee bespaar geef ik uit aan albums die ik goed vind.

Zo krijgen artiesten goed betaald voor hun werk, heb ik muziek in lossless geluidskwaliteit, en word ik niet constant gevolgd door spyware.

Als ik een nummer online wil delen dan maak ik ook liever gebruik van Bandcamp want dat heeft minder trackers en advertenties dan andere gratis online beschikbare platforms, en ook nog eens goede streamingskwaliteit.

Ik doe beide 😅

Nu ik het bedenk betaal ik me eigenlijk scheel. En waarvoor eigenlijk?

• Spotify om makkelijk grote playlists te maken. En er staat gewoon superveel op.
  • SoundCloud voor live sets van DJ's (betaal ik overigens niet voor)
  • YT premium omdat ik geen ads wil. Daarmee heb ik dus ook YT music en speelt alles gewoon door als m'n scherm gelockt is
  • En Bandcamp voor de support aan artiesten en lossless audio
Ik vind Bandcamp dan weer minder geschikt voor playlists en live sets. Al kan je die wel zelf creëren met gedownloade muziek. Dat doe ik op m'n telefoon eigenlijk nooit. Op m'n MP3 wel.

Bovenaan