Het past gewoon weer helemaal precies in het plaatje van Amerika's hypocrisie. Ik denk dat het in NL en BE niet als regulier geneesmiddel wordt toegepast (daar hebben we de mildere ritalin, concerta e.d voor). Had er zelf iig nog nooit eerder over gehoord, maar dat zegt ook weer niet alles natuurlijk.
Ook te debiel voor woorden trouwens, om het aan mensen met zware obesitas te voeren. Deze mensen verkeren qua gezondheid al in een zorgwekkende toestand en dan moeten ze ook nog eens middelen gaan nemen waar hun hart en bloeddruk alleen maar meer van te verduren krijgen! Ik denk dat in zulke gevallen, als laatste redmiddel, een maagband - overigens ook niet geheel zonder risico's - meer uitkomst biedt...
Het verbaast me ook weer echt totaal niet. Slaappillen en tranquillizers zijn daar bijvoorbeeld ook gewoon, zonder recept, op bijna iedere straathoek te koop. Terwijl ze ondertussen fanatiek bezig zijn met die zielige "War on drugs", telt het land wel zo'n beetje de meeste benzo-verslaafden ter wereld. Behalve dat dit heel schadelijk voor de volksgezondheid is, kost het ook nog eens klauwen vol met geld om die mensen de behandelen, maar blijkbaar vinden ze het belangrijker dat de pillenindustrie er rijker van wordt. Ik snap echt niet dat er uberhaupt nog mensen zijn die dit achterlijke land wel serieus kunnen nemen.
(Nog zoiets onderwikkelds: toen ik vorig jaar in Miami was, werden daar regelmatig sigarettenpromoties gehouden, met bijvoorbeeld twee pakjes voor de prijs van een! Ik geloofde gewoon mijn ogen niet. Voor mij als verstokte roker natuurlijk wel een "buitenkansje", maar ik begrijp dit dus echt niet he!

)
@ nextgen1: ben zelf ook nog even gaan Googelen en kwam o.a. op Wikipedia tegen dat het hier wel degelijk om een vorm van meth gaat en dat dit dus niet hetzelfde is als gewone amfetamine.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Methamfetamine