dex vs speed

idheM

Newbie
Wat is nu eigelijk het verschil tussen dextro en speed ? wat is er beter slechter ? ikzelf heb alleen nog maar speed gedaan..

idheM

Newbie
:) ik bedoel, ik hoor hier mensen op het forum zeggen dat het zoveel beter is enz .. ik vraag me gwn af wat er dan zoveel beter aan is qua effect..

3970

Wijs gebruiker
Ik zal dan maar een normaal antwoord proberen te geven :wink: Dex is ook speed, maar dan dextro-amfetamine ipv amfetamine. De samenstelling van dex is anders dan van gewone speed, en voor mij persoonlijk uit dat zich in een langere werking bij een lagere dosis, minder chaotisch, en minder chaos in mijn hoofd, een lekkerde rush in mijn lijf, en geen kater.

De dex die ik bijvoorbeeld gebruik is getest op 70% zuiverheid, iets wat de meeste gewone speedsamples niet halen. Er zit dus bv geen caffeïne bij, wat mij dus blijkbaar meer onrust/chaos geeft in de gewone speed.

Maar, dat is natuurlijk per persoon verschillend :wave:

Hemi

idheM

Newbie
hmm dit lijkt me over het algemeen veel beter als speed dan , geen kater, minder chaos enz alleen jammer dat ik het hier in belgië niet zo makkelijk vind .. is het qua prijs ook verschilend ?

3970

Wijs gebruiker
Ik betaal er wel wat meer voor, maar ik heb er dan ook minder voor nodig en heb er langer plezier van.....dus...

Hemi

Dextroamfetamine is een aan amfetamine verwant.
Veel mensen beweren dat ze "dex" hebben ipv het zogenaamde "regular amphetamine". word (soms) gebruikt als verkooppraatje?

dex komt vaak voor in tabledvorm ter behandeling van adhd.
het verschil merk ik zelf niet echt, vaak is het puurder omdat het als medicijn geproduceert word. verder weet ik er ook niks over

Antondebeuker

Experimenterende gebruiker
Dex is geweldig.
Het geeft mij meer een mind-high, minder body-high, geen last van verkrampte handen of kaken, lekker actief, overal zin in, en vooral erg helder en geconcentreerd.
Ideaal als je lang aan iets door wilt werken.
Ook de day after is stukken prettiger, vrijwel geen kater.
Amerikaanse straaljagerpiloten krijgen op lange missies zogenaamde 'go-pills' , die bevatten 10mg dex.
In lage doseringen werkt het puur concentratieverhogend.
Bij te hoge doseringen ineens werkt het averechts, en raak je flink in de war en in jezelf gekeerd.
Ik heb trouwens zelf gemerkt dat dex slikken veel prettiger en vooral veel langer werkt dan snuiven, bij normale pep vind ik snuiven wel lekker, maar dex alleen nog in bommetjes van 30-40 mg.

Endymion

Mijn bevindingen na wat experimenteren met dex:

Met bommetjes werkt het bij mij het beste en het werkt dan ook langer. Aan de andere kant moet je ook weer oppassen dat je niet teveel neemt en niet te laat want dan blijf je nog wel even wakker.

Als ik het snuif is de werking minder en werkt het ook korter. Wel handig dus als je op het laatste nog wat wil nemen maar het niet te gek wil maken.
Heb ook totaal geen last van mn neus gehad, het irriteert wel een beetje in mn neus vlak na inname en moest er ff van niezen ook en wat gesnotter erna maar geen verstopte neus als ik uiteindelijk ga slapen en de volgende dag helemaal nergens last van.

Bij gewone speed of coke moet ik standaard iets van otrivin in mn neus spuiten als ik wil gaan slapen want het gaat gewoon helemaal dicht zitten, en dat is ook weer geen lekker spul.

Maar wat ik echt het aller grootste voordeel vind van dex is dat ik het gewoon rustig uit kan laten werken en ik niet de drang krijg om bij te nemen. Met normale speed wordt ik onrustig als het uitwerkt, voel me niet meer lekker in mn vel, humeurig en depri en dat wil ik dan het liefst weer oplosssen met meer speed of anders een flinke slok en een benzootje.

De dex werkt veel geleidelijker uit, en voel me gewoon weer normaal daarna, geen kater ofzo.

Verder onderdrukt het ook minder mn eetlust en heb ik met dex minder last van een droge bek.

Voor de echte diehard speedfan die keihard wil gaan is het misschien minder geschikt.

Als je het gewoon niet te gek wil maken en toch zin hebt in een dagje/avondje/nachtje wat extra energie en een lekker gevoel is het wel een aanrader.
Biertje erbij werkte ook prima :wink:

Robdebob

Bewuste gebruiker
Ik las op wikipedia dat dextroamfetamine meer werkt op het dopaminesysteem en levo-amfetamine (gewone) meer werkt op het noradrenalinesysteem. Dit kan verklaren waarom dex een mindere body high geeft en meer een mind-high. ( maar maakt het stiekem ook iets verslavender lijkt me ). Ook staat er dat dex een kortere halfwaardetijd heeft dan normale, wat er op kan wijzen dat dex makkelijker door je lichaam wordt afgebroken en dus minder belastend is.
Ik heb overigens ook gelezen dat 45% van de ingenomen speed direct het lichaam weer via de urine verlaat. Veel zeiken dus als je teveel hebt genomen :wave:

Miss-Behaviour

Belezen gebruiker
Is dat dex spul ook via dealers te verkrijgen eigenlijk? Heb het in het verleden wel eens gehad via iemand die het voor ADHD voorgeschreven kreeg en het was eigenlijk wel een van mijn favo drugs die ik so far heb gebruikt.

- Weinig tot geen kater
- Relaxte uitwerking
- Kan er prima op slapen
- Maar bij voldoende gebruik wel energie en best flinke euforie

Helaas geen contact mee met degene van wie ik het kreeg. Jammer, want heb wel eens 'normale' pep gehad, maar dat was fucking a-relaxte zooi. (misschien was het wel k**speed hoor, kan ook nog).

uhu

Miss-Behaviour zei:
Is dat dex spul ook via dealers te verkrijgen eigenlijk? Heb het in het verleden wel eens gehad via iemand die het voor ADHD voorgeschreven kreeg en het was eigenlijk wel een van mijn favo drugs die ik so far heb gebruikt.

- Weinig tot geen kater
- Relaxte uitwerking
- Kan er prima op slapen

Helaas geen contact mee met degene van wie ik het kreeg. Jammer, want heb wel eens 'normale' pep gehad, maar dat was fucking a-relaxte zooi. (misschien was het wel k**speed hoor, kan ook nog).

op straat niet makkelijk te vinden , wel te vinden als je het zoekt
maar dan in poedervorm om te snuiven

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Een de uitslag verteld ook nooit of het dex is of normale pep .....

Ervaring en vertrouwen moeten je dat gaan vertellen.

Bonie

Phreakingout

Bewuste gebruiker
Miss-Behaviour zei:

- Weinig tot geen kater
- Relaxte uitwerking
- Kan er prima op slapen

Ook hier kon ik er prima op slapen. Mooi spul, maar niet de harde rush van normale Amfetamine.

3970

Wijs gebruiker
Hmm, er op slapen kan ik niet...als ik om 9.00 am een bommetje neem (150 mg), dan slaap ik die nacht niet, en ben de volgende dag nog steeds lekker fit :mrgreen:

angie123

Bewuste gebruiker
150mg lijkt me dan ook best wel veel! Als je bv. de helft zou nemen, kom je de dag dan goed en lekker door en slaap je dan s'nachts wel? Of is het lekkere "gevoels" effect dan minder?

3970

Wijs gebruiker
Als je geen speed gewend bent, zal 75 best werken. Maar voor mij is wat meer nodig voor het echte "lekkere" gevoel...

Hemi

Supervlieg

Wijs gebruiker
Ik heb na een weekend dex nog 2 nachten wakker gelegen.. (dacht dat t speed was dus 2 gram weggewerkt toen) Bovendien ben ik wel eens keihard op mn bek gegaan met dex (door teveel). Ik dacht letterlijk dat ik er geweest was en dat is geen lolletje kan k je vertellen. Je hebt een stuk minder nodig en blijft een stuk langer wakker. Bovendien wordt iok kjenkervaag van de dex, en is de rush een stuk harder. Dex neemt naar mijn mening een stuk meer risicos met zich mee. Bij juist gebruik is het wel minder schadelijk heb ik ergens gelezen.

Maargoed, je moet t zelf proberen, iedereen ervaart t anders, en keiharde feiten moet je niet voor op drugsforum zijn.

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
Als ik het goed begrijp....is dexamfetamine dus anders dan 70% pure amfetamine? Wat als je dex laat testen? Dan kan er dus alleen maar uitkomen dat er 70% pure amfetamine in zit? :confused:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Nee Dex kan ook zware versneden zijn tot een bagger niveau.
Er wordt hier vaak gesproken over 68-70% omdat dat er toen kennelijk in overlvloed was.
Een test wijst ook niet uit of je dex hebt of normale speed.

Het is zeker geen verkooppraatje, echte pepkenners kenne het versvhil.
Sommige houden helemaal niet van dex en verkiezen de normale, das dus persoon gebonden.

:wave:

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
Nee Dex kan ook zware versneden zijn tot een bagger niveau.
Er wordt hier vaak gesproken over 68-70% omdat dat er toen kennelijk in overlvloed was.
Een test wijst ook niet uit of je dex hebt of normale speed.
:wave:

Ja ik las een verhaal dat het beter aansluit op je receptoren en daarom het zo lang werkt? Dus het is eigenlijk gewoon een variant op speed, naast methamfetamine? Ben je niet meer uitgeput en gaar omdat het langer en harder werkt?

:wave: :wave: :)

honingolie

Bewuste gebruiker
dex werkt niet per definitie langer en ook niet harder.. vind ik dan. Het is juist iets subtieler, je staat minder strak.. De dosis maakt wel een groot verschil, zelf neem ik liefst niet meer dan 25mg per bommetje, echte junks gooien er gelijk 100 in.

Immo

Badass junkie
Ik pak meestal 50 tot 100 mg. En neem dex altijd d.m.v. een bommetje. Er is geen drug die ook maar in de buurt kan komen van de heerlijkheid van dex. Alles is leuk, overal heb je zin in. En niemand die merkt dat je iets op hebt omdat je niet zo strak ervan gaat staan. Ook is de kater nauwelijks te merken als je een beetje rustig aan doet.
Dex. :hearteyes:

3970

Wijs gebruiker
honingolie zei:
dex werkt niet per definitie langer en ook niet harder.. vind ik dan. Het is juist iets subtieler, je staat minder strak.. De dosis maakt wel een groot verschil, zelf neem ik liefst niet meer dan 25mg per bommetje, echte junks gooien er gelijk 100 in.

25? :tearsofjoy:

100? :tearsofjoy: :tearsofjoy:

Dex gaat (ging) bij mij in bommetjes van 150 tot 200 mg naar binnen. :hearteyes:

Immo

Badass junkie
3970 zei:
honingolie zei:

Dex gaat (ging) bij mij in bommetjes van 150 tot 200 mg naar binnen. :hearteyes:

Kan natuurlijk ook aan de sterkte liggen.

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
honingolie zei:

echte junks?? :openmouth:

3970

Wijs gebruiker
Immo zei:
3970 zei:
honingolie zei:

Kan natuurlijk ook aan de sterkte liggen.

Ja dat klopt, de mijne was op slechts 74% getest door testservice... dan heb je gewoon wat meer nodig hè? :rolleyes:

Immo

Badass junkie
3970 zei:
Ja dat klopt, de mijne was op slechts 74% getest door testservice... dan heb je gewoon wat meer nodig hè? :rolleyes:

Ja das toch echt troep. :grin: Als ik jou was zou ik het gewoon weggooien en naar betere zoeken.

Bovenaan