Diazepam en methadon

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Paranoise wat bedoel je met depressie been there hoe heb je het opgelost
Sorry zie nu pas je bericht had geen internet
Maar effe voor de duidelijkheid ik lieg niet hier of bij de psychiater over wat ik gebruik en hoe het is begonnen en over mijn gevoelens ben juist hier om geholpen te worden en de depressie somberheid en onrust die vanuit je buik komt ik ben hier omdat ik hopeloos ben en heb sinds vorige jaar geen hard drugs gebruikt en vanaf januari geen wiet of hasj en doe precies wat de psychiater zegt maar voel geen verbetering en niemand begrijpt me ik ben dankbaar voor jullie reacties maar iedereen zegt je moet het volhouden maar tot wanneer ik ben alleen aan het huilen en lopen weet niemand een plek waar ik geholpen kan worden a.u.b. ik word overal weggestuurd omdat het niet levensbedreigend is dus ik word weggestuurd en waarom ik geen antidepressiva wil nemen is omdat als ik de dosis van methadon verhoog de depressie en de onrust weggaat dus ben bang dat ze niet gaan helpen omdat ik depressief ben door de methadon en Diazepam samen denk ik en is er geen mogelijkheid om ergens aftebouwen of gestabiliseerd te worden zonder nieuwe medicatie erbij ik ben bang geworden van medicatie

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Dirkjan sorry maar ben lopend aan het typen ben aan het huilen sorry
Moest interpunctie opzoeken net
Ben niet zo goed in typen en blijkbaar weet je niet wat ik doormaak
Sorry

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik ben hier vooral voor hulp met mijn gevoelens en mijn verslavingen en ben helemaal in de war ben niet zo van de punten en komma’s

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik ben hier vooral voor hulp met mijn gevoelens en mijn verslaving jullie reacties zijn allemaal lief maar helpen me niet echt
Ben jullie echt dankbaar maar heb hulp nodig om me beter te voelen en ben zo in de war en ben helemaal alleen en ben zo bang om gek te worden dat ik zelfmoord de enige oplossing zie of als iemand weet waar ik terecht kan sorry ben aan het lopen van de onrust en ben zo in de war weet niet of ik nog logisch klink bedankt voor jullie reacties uit de diepste van mijn hart

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Als iemand zoiets heeft meegemaakt de combinatie van medicatie die ik nu neem wil graag weten hoe hij erdoorheen is gekomen en waar hij de hulp heeft gekregen
Vooral als je alleen bent met als ik is het zo moeilijk
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen is er misschien een plaats waar ik terecht kan want hou het niet vol zo a.u.b.
ik denk dat ik teveel hier bezig ben en maak jullie ook gek bedankt en tot ziens

_shikantaza

Badass junkie
Ik ben hier vooral voor hulp met mijn gevoelens en mijn verslaving jullie reacties zijn allemaal lief maar helpen me niet echt
Ben jullie echt dankbaar maar heb hulp nodig om me beter te voelen en ben zo in de war en ben helemaal alleen en ben zo bang om gek te worden dat ik zelfmoord de enige oplossing zie of als iemand weet waar ik terecht kan sorry ben aan het lopen van de onrust en ben zo in de war weet niet of ik nog logisch klink bedankt voor jullie reacties uit de diepste van mijn hart
Volgens mij is de conclusie dat je Methadon te snel afgebouwd is en dat je het beste terug naar een hogere dosis kunt gaan en die langzaam afbouwen. Veel meer kunnen wij ook niet voor jou doen. Dat zul je zelf met een arts of psychiater moeten regelen.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Als iemand zoiets heeft meegemaakt de combinatie van medicatie die ik nu neem wil graag weten hoe hij erdoorheen is gekomen en waar hij de hulp heeft gekregen
Vooral als je alleen bent met als ik is het zo moeilijk
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen is er misschien een plaats waar ik terecht kan want hou het niet vol zo a.u.b.
ik denk dat ik teveel hier bezig ben en maak jullie ook gek bedankt en tot ziens
Nee joh je maakt niemand gek hier. Als iemand het zat is kan die je gewoon op mute zetten. Als berichten typen hier helpt doe dat dan vooral. Stuur mij of iemand anders hier met opiaten ervaring desnoods PM's als je je schaamt. We weten echt waar je vandaan komt, heb het ook heel erg zwaar gehad en anderen hier ook. Dus we snappen echt waar je doorgaat en niemand heeft 'last' van je. Maak je daar niet druk om.

Zit je nu trouwens in een kliniek?

Ow, en volgens mij weet Dirk-Jan heel goed waar je door gaat Even een quote van hem ter illustratie:

" ik lag bezweet en jankend als een baby in de foetushouding in de kliniek. Ik heb personeel bedreigd. Ik heb geprobeerd te ontsnappen"

Dat was zijn toestand bij diazepam ontwenning. Dus hij (en ik en vele anderen hier) snappen echt wel wat je meemaakt. We kunnen het alleen niet voor je doen helaas.

Laatst bewerkt:

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Papaverman heel erg bedankt voor je reactie love broer
Ik ben zo angstig zo depressief zo aan het huilen weet niet wat ik moet doen weet ook niet hoe ik moet stabiliseren zit al op 50 mg methadon en 20 mg diazepam
Weet iemand of 15 mg Mertazepine en 10 mg zolpidemtartraat ook daardoor komt dat ik me angstig voel onrustig en depressief maakt ?
ben ten einde raad en ben zo alleen ik word helemaal gek
Zal ik proberen aftebouwen van Diazepam of methadon? Ik weet niet meer wat ik moet doen ik kan niet meer eten kan niet meer drinken alleen maar sigaretten roken en huilen en onrust kan helemaal niks doen heeft iemand advies wat ik kan doen a.u.b.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Sterkte
Papaverman heel erg bedankt voor je reactie love broer
Ik ben zo angstig zo depressief zo aan het huilen weet niet wat ik moet doen weet ook niet hoe ik moet stabiliseren zit al op 50 mg methadon en 20 mg diazepam
Weet iemand of 15 mg Mertazepine en 10 mg zolpidemtartraat ook daardoor komt dat ik me angstig voel onrustig en depressief maakt ?
ben ten einde raad en ben zo alleen ik word helemaal gek
Zal ik proberen aftebouwen van Diazepam of methadon? Ik weet niet meer wat ik moet doen ik kan niet meer eten kan niet meer drinken alleen maar sigaretten roken en huilen en onrust kan helemaal niks doen heeft iemand advies wat ik kan doen a.u.b.
Niks afbouwen nu, pas in de kliniek.

Manu76

Badass junkie
Ik denk ook niet dat je moet afbouwen.
Aansterken is wel aan te raden.

Niet teveel roken, sporten/ wandelen, zo gezond mogelijk eten, routinematig leven met bedtijden en liefst sociale momenten.

Dagboekje schrijven, misschien lezen over je verslaving/ depressies.., of leuk leesmateriaal zoeken, hobbies onderhouden..., om maar eens wat voor de hand liggende zaken te benoemen.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Ik denk ook niet dat je moet afbouwen.
Aansterken is wel aan te raden.

Niet teveel roken, sporten/ wandelen, zo gezond mogelijk eten, routinematig leven met bedtijden en liefst sociale momenten.

Dagboekje schrijven, misschien lezen over je verslaving/ depressies.., of leuk leesmateriaal zoeken, hobbies onderhouden..., om maar eens wat voor de hand liggende zaken te benoemen.
Goed advies. Dagboek bijhouden hielp mij heel erg,

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Weer een dag weer dezelfde symptomen weer aan het lopen en huilen . Huisarts gebeld om me te helpen werd naar de psychiater gestuurd heb hem geprobeerd te bellen maar zijn assistent zegt dat ik morgen een afspraak heb staan dus moet gewoon wachten tot morgen
Ben gisteren geholpen door papaverman ben hem heel erg dankbaar niet normaal dankbaar
Maar vandaag weer hetzelfde symptomen en ben weer in de war vooral de depressie en het huilen maken me kapot krijg alleen maar negatieve gedachten in mijn hoofd ik weet niet hoe ik ermee moet omgaan vooral de depressie en de onrust en ik moet zoveel huilen wat ik normaal nooit doe ben helemaal ten einde
Ik denk dat de medicatie dit met me doet maar ik ben helemaal door de war weet niet wat ik kan doen of wat ik moet doen
Heb de huisarts gevraagd om een doorverwijzing naar Buurtzorg T heeft iemand hier ervaring mee?
Maar morgen ga ik de psychiater voor een doorverwijzing naar Jellinek vragen hoop dat ik daar snel terecht kan voor de detox want voel dat dit allemaal door de medicatie gebeurt
Als iemand advies kan geven ik

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Weer een dag weer dezelfde symptomen weer aan het lopen en huilen . Huisarts gebeld om me te helpen werd naar de psychiater gestuurd heb hem geprobeerd te bellen maar zijn assistent zegt dat ik morgen een afspraak heb staan dus moet gewoon wachten tot morgen
Ben gisteren geholpen door papaverman ben hem heel erg dankbaar niet normaal dankbaar
Maar vandaag weer hetzelfde symptomen en ben weer in de war vooral de depressie en het huilen maken me kapot krijg alleen maar negatieve gedachten in mijn hoofd ik weet niet hoe ik ermee moet omgaan vooral de depressie en de onrust en ik moet zoveel huilen wat ik normaal nooit doe ben helemaal ten einde
Ik denk dat de medicatie dit met me doet maar ik ben helemaal door de war weet niet wat ik kan doen of wat ik moet doen
Heb de huisarts gevraagd om een doorverwijzing naar Buurtzorg T heeft iemand hier ervaring mee?
Maar morgen ga ik de psychiater voor een doorverwijzing naar Jellinek vragen hoop dat ik daar snel terecht kan voor de detox want voel dat dit allemaal door de medicatie gebeurt
Als iemand advies kan geven
Waarom haal je geen verwijzing bijbde huisarts? Want hier zit haast achter en vind je psychiater erg laconiek (en zwaar incompetent door je eerst op rivotril te zetten tegen PAWS van opiaten en dat in eens om te gooien naar diazepam, een switch waarvan bekend is dat die moeilijkheden kan geven).

Manu76

Badass junkie
Als iemand advies kan geven ik
Huilen en slapen kan wel goed zijn gedurende een paar dagen.

Heb je een lijstje gemaakt van de redenen dat je huilt? Waarom ben je depressief? Waarom heb je je maanden lopen verdoven met pillen en andere zaken?

Is er een toekomst waar je naartoe kunt werken? (Ik begrijp dat je vrij wilt zijn van de verslavende middelen, maar andere zaken die je graag zou willen bereiken?)

En mijn advies is dus om antidepressiva te slikken voor een periode, ook omdat ik denk dat de methadon en de benzodiazepinen dan misschien makkelijker af te bouwen zijn en omdat je psychiater het je voorstelde.

Hoeveel peuken heb je gisteren gerookt en hoeveel rookte je een paar maanden geleden per dag?

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Huilen en slapen kan wel goed zijn gedurende een paar dagen.

Heb je een lijstje gemaakt van de redenen dat je huilt? Waarom ben je depressief? Waarom heb je je maanden lopen verdoven met pillen en andere zaken?

Is er een toekomst waar je naartoe kunt werken? (Ik begrijp dat je vrij wilt zijn van de verslavende middelen, maar andere zaken die je graag zou willen bereiken?)

En mijn advies is dus om antidepressiva te slikken voor een periode, ook omdat ik denk dat de methadon en de benzodiazepinen dan misschien makkelijker af te bouwen zijn en omdat je psychiater het je voorstelde.

Hoeveel peuken heb je gisteren gerookt en hoeveel rookte je een paar maanden geleden per dag?
Volgens mij zit diamethA even op een punt dat dat soort dingen niet genoeg zijn. Ze moet gewoon snel fatsoenlijke hulp krijgen, alsin klinische opname. Lijstjes heb ik idd ook geadviseerd.

Manu76

Badass junkie
Volgens mij zit diamethA even op een punt dat dat soort dingen niet genoeg zijn. Ze moet gewoon snel fatsoenlijke hulp krijgen, alsin klinische opname. Lijstjes heb ik idd ook geadviseerd.
Top, ja er is ook een telefoonnummer om te praten met professionele hulpverleners als het leven even te zwaar wordt. Dat wordt ook wel eens aanbevolen hier.

_shikantaza

Badass junkie
vind je psychiater erg laconiek (en zwaar incompetent door je eerst op rivotril te zetten tegen PAWS van opiaten en dat in eens om te gooien naar diazepam, een switch waarvan bekend is dat die moeilijkheden kan geven).

Ja, zo zijn sommigen. Maar ergens heb ik nog steeds het gevoel dat TS dingen verwzijgt. Vraag me niet waarom... Ik hoop wel dat er snel verlichting komt want dit klinkt niet goed.

Ik heb me wel vaker afgevraagd of men verslaafden soms met veel ontwenning laat zitten om ze een lesje te leren. Niet dat ik dat OK vind hoor.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Kent iemand buurtzorg t hier ? Ben net doorverwezen door mijn huisarts naar hun zij komen bij jouw thuis en dan kun je met ze bespreken wat je wil doen
Heeft iemand van ze gehoord of zit iemand bij hun in behandeling

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Ja, zo zijn sommigen. Maar ergens heb ik nog steeds het gevoel dat TS dingen verwzijgt. Vraag me niet waarom... Ik hoop wel dat er snel verlichting komt want dit klinkt niet goed.

Ik heb me wel vaker afgevraagd of men verslaafden soms met veel ontwenning laat zitten om ze een lesje te leren. Niet dat ik dat OK vind hoor.
Ik heb hem even gesproken gister, hij heeft hoe dan ook hulp nodig en pronto.

Laatst bewerkt:

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Trouwens ik ben een hem en de huisarts heeft de doorverwijzing van buurtzorg t geregeld hoop alleen dat ik snel geholpen word en wacht op morgen heb ik de afspraak met de psychiater die moet me doorverwijzen naar Jellinek
Ik was bij Jellinek in november in de detox toen ze me snel hebben afgebouwd. kan ik denken jullie nu sneller aan de beurt komen bij ze of moet ik weer minimaal 3 maanden wachten? En kan ik ook snel naar detox weer denken jullie want wil zo snel van de methadon en de Diazepam en de zolpidemtartraat af ik hoop dat de psychiater me morgen wat serieuzer neemt want ik hou het niet meer vol
Ik word echt gek ik eet nu al drie dagen 4 sneetjes bruin brood met kaas en probeer zoveel mogelijk te drinken maar lukt niet echt weet dat het niet goed is maar heb gisteren voor 10 euro chocola gehaald bij de avondwinkel door de mertezepine maar kan me er niks van herinneren werd 4 uur wakker met allemaal chocola over mijn bed
Ik was vandaag ook bij de buurtteam en die zeiden ook moet het met de psychiater regelen dat ze niks kunnen doen
Weet iemand nog een plek waar ik terecht kan want heb de crisis dienst net ook gebeld en die zegt ook dat ik moet wachten tot morgen als ik naar de psychiater moet
Iedereen laat me wachten terwijl ik in crisis zit en zo hopeloos ben
Weet er iemand misschien nog een plek waar ik terecht kan want overal moet ik wachten op de psychiater
En heeft iemand advies wat ik morgen tegen de psychiater moet zeggen want ik ben zo in de war weet niet wat ik moet zeggen ben zo onrustig depressief angstig huilen en dat was ik elke keer als ik bij hem kwam maar toch werd ik naar huis gestuurd met wij zijn een ziekenhuis meer kunnen we niks doen behalve meer medicatie voorschrijven of de dosis omhoog de psychiater zit in het boven ij ziekenhuis
Ik krijg morgen de doorverwijzing dat is zeker en hij wil dat ik het verder zelf regel maar ik ga het hem laten doen maar hebben jullie nog advies wat ik nog meer kan zeggen dat ie moet doen zodat ik sneller geholpen word
Heb morgen om 14 uur de afspraak dus ik ga mijn best doen om het nog effe vol te houden alleen moet steeds denken morgen word ook niet alles opgelost en dan word ik helemaal gek ik kan die gedachte niet weghalen van hoe moet al die dagen volhouden met deze gevoelens niks helpt om die gedachten weg te halen word helemaal gek
Weet dat ik het zelf moet uitzoeken maar heb dit forum als afleiding gebruikt een beetje
Maar advies voor morgen heb ik echt nodig als het kan weet alleen ik wil van de medicatie af en wil me weer goed voelen en wil geen nieuwe medicatie erbij voor de rest ben ik helemaal in de war
Ik hoop dat ik een beetje logisch klink hier want zit te typen voor afleiding en advies bedankt allemaal

_shikantaza

Badass junkie
Trouwens ik ben een hem en de huisarts heeft de doorverwijzing van buurtzorg t geregeld hoop alleen dat ik snel geholpen word en wacht op morgen heb ik de afspraak met de psychiater die moet me doorverwijzen naar Jellinek
Ik was bij Jellinek in november in de detox toen ze me snel hebben afgebouwd. kan ik denken jullie nu sneller aan de beurt komen bij ze of moet ik weer minimaal 3 maanden wachten? En kan ik ook snel naar detox weer denken jullie want wil zo snel van de methadon en de Diazepam en de zolpidemtartraat af ik hoop dat de psychiater me morgen wat serieuzer neemt want ik hou het niet meer vol
Ik word echt gek ik eet nu al drie dagen 4 sneetjes bruin brood met kaas en probeer zoveel mogelijk te drinken maar lukt niet echt weet dat het niet goed is maar heb gisteren voor 10 euro chocola gehaald bij de avondwinkel door de mertezepine maar kan me er niks van herinneren werd 4 uur wakker met allemaal chocola over mijn bed
Ik was vandaag ook bij de buurtteam en die zeiden ook moet het met de psychiater regelen dat ze niks kunnen doen
Weet iemand nog een plek waar ik terecht kan want heb de crisis dienst net ook gebeld en die zegt ook dat ik moet wachten tot morgen als ik naar de psychiater moet
Weet er iemand misschien nog een plek waar ik terecht kan want overal moet ik wachten op de psychiater
En heeft iemand advies wat ik morgen tegen de psychiater moet zeggen want ik ben zo in de war weet niet wat ik moet zeggen ben zo onrustig depressief angstig huilen en dat was ik elke keer als ik bij hem kwam maar toch werd ik naar huis gestuurd met wij zijn een ziekenhuis meer kunnen we niks doen behalve meer medicatie voorschrijven of de dosis omhoog de psychiater zit in het boven ij ziekenhuis
Ik krijg morgen de doorverwijzing dat is zeker en hij wil dat ik het verder zelf regel maar ik ga het hem laten doen maar hebben jullie nog advies wat ik nog meer kan zeggen dat ie moet doen zodat ik sneller geholpen word
Heb morgen om 14 uur de afspraak dus ik ga mijn best doen om het nog effe vol te houden alleen moet steeds denken morgen word ook niet alles opgelost en dan word ik helemaal gek ik kan die gedachte niet weghalen van hoe moet al die dagen volhouden met deze gevoelens niks helpt om die gedachten weg te halen word helemaal gek
Weet dat ik het zelf moet uitzoeken maar heb dit forum als afleiding gebruikt een beetje
Maar advies voor morgen heb ik echt nodig als het kan weet alleen ik wil van de medicatie af en wil me weer goed voelen en wil geen nieuwe medicatie erbij voor de rest ben ik helemaal in de war
Ik hoop dat ik een beetje logisch klink hier want zit te typen voor afleiding en advies bedankt allemaal
Sorry, kort bericht. Beter zet je “snel overal vanaf” uit je hoofd. Volgens mij is de snelle afbouw van Methadon de reden dat je nu in de shit zit. Beter ga je terug naar de originele dosis en bouw je dat langzaam af.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik wil niks snel doen ik wil me beter voelen maar ik wil maar niet stabiliseren
Ik slik nu al een tijdje Diazepam weet niet hoelang precies
Eerst was het 3 keer 5 mg maar omdat 1 mg rivotril gelijk is aan 20 mg Diazepam werd het na een week verhoogd naar 4 keer per dag 5 mg daarna werd het 3 keer per dag ,7,5 mg ochtend 5 mg middag en 7,5 mg avond en nu is het al 2 weken 5 mg ochtend 5 mg middag 10 mg avond
En de methadon begon eerst 10 mg na een week 20 mg na nog een week 30 mg daarna na 2weken 40 mg en nu al 3 dagen 50 mg
Maar de slaapmedicatie die is de hele tijd hetzelfde gebleven 15 mg mirtezepine en 10 mg zolpidemtartraat
Maar ik voel me de hele tijd slecht heb me alleen goed gevoeld de eerste dagen toen ik methadon van 20 naar 30 had verhoogd en toen ik methadon van 30 naar 40 had verhoogd voor de rest altijd onrustig somber depressief maar de laatste week voel ik me het ergste vooral de depressie somber en huilen niet normaal dus daarom heb ik geen hoop en word ik gek
En door de diazepem ben ik vergeten wanneer alles is begonnen en hoelang ik alles slik en mijn geheugen wordt steeds slechter en heb de eerst pakjes van de medicijnen weggegooid want daar staat de datum wanneer ik ze gekregen heb en ook wanneer ik ben begonnen met die shit
Ik weet nu alleen dat ik me met de dag slechter voel vooral de depressie somber de onrust en het huilen de laatste week slechter is geworden
Daarom ben ik zo in de war probeer te herinneren wanneer ik ben overgestapt van rivotril naar Diazepam want weet wel dat toen de depressie en de huilbuien zijn begonnen
Daarom wil ik van de Diazepam zo snel mogelijk vanaf als eerste als het en daarna de methadon
Ik wil gewoon beginnen met afbouwen welke medicatie dan ook want alles gaat achteruit eten gaat slechter het drinken het nadenken het herinneren de depressie vooral het huilen zonder reden en alles wat ik meemaak heb ik zonder reden daarom denk ik dat alles door de medicatie komt
Ik wil gewoon beginnen met afbouwen en het maakt me niet hoelang het duurt als ik het maar niet alleen hoef te doen en wil snel van deze gevoelens af want dat kan ik niet meer aan
Ik wil zo graag weer tv kunnen kijken lekker rustig op de bank zitten lekker eten maar in deze staat waar ik nu in zit kan dat niet
Toen ik in november december januari aan het ontwennen was maar nog geen medicatie gebruikte was ik de hele dag onrustig en sliep niet goed of helemaal niet maar kon toch af en toe in de avond tv kijken maar nu is het huilen depressief somber ook al gaat de onrust weg als ik de slaappillen neem maar het huilen en depressie blijven tot ik in slaap val het maakt me kapot
Ik moet nog een 16 uurtjes tot de afspraak van de psychiater kan niet wachten iemand nog advies voor me die ik tegen hem kan zeggen zodat Jellinek me sneller helpt of advies wat ik tegen hem kan zeggen waardoor dit allemaal komt sta open voor alles

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Zoals ik al zei, schrijf van tevoren op wat er aan de hand is, het hele verhaal hoe je zo bent beland vanaf het begin, zo duidelijk en bondig mogelijk. Maar vooral: wat wil je? Waar wil je hulp bij? Wat is je doel? Allemaal opschrijven en op papier meenemen morgen. En maak duidelijk dat het een crisis situatie is, dat je accuut hulp nodig hebt.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Ben je ook in therapie om je angst en onrust aan te pakken? Dat is wel zo belangrijk, naast tijdelijke medicatie om een en ander te verdoven. Anders komt het aan het eind van de rit nog sterker terug.
Goed advies! Niet alleen de verslaving aanpakken maar ook waarom je ze bent gaan gebruiken. Allemaal opschrijven.

Laatst bewerkt:

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik denk dat bij mij dit allemaal door de ontwenning komt want hiervoor
Voor dat ik methadon heb gebruikt heb ik dit nooit gehad
Toen ik geen methadon kreeg begon al dit ellende dus denk komt allemaal door de ontwenning
Was vroeger altijd relax jointje roken af en toe drinken in het weekend weleens xtc en coke gebruikt maar heb dit noot ervaren tot ik de methadon ben gestopt in een keer
En daarna toen ik uit de detox kwam begon het weer

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Ik denk dat bij mij dit allemaal door de ontwenning komt want hiervoor
Voor dat ik methadon heb gebruikt heb ik dit nooit gehad
Toen ik geen methadon kreeg begon al dit ellende dus denk komt allemaal door de ontwenning
Was vroeger altijd relax jointje roken af en toe drinken in het weekend weleens xtc en coke gebruikt maar heb dit noot ervaren tot ik de methadon ben gestopt in een keer
En daarna toen ik uit de detox kwam begon het weer
Ja dat noemen ze PAWS. Duidt op te snel afbouwen. Schrijf dit zeker op. Dus dat het uit de detox weer opnieuw begon.

Paranoize.

Badass junkie
Ja, vreselijk middel voor afbouwen/stoppen maar voor onderhoudsdosering prima. Je moet eigenlijk even wachten tot je echt in ontwenning zit en dan je dosis opbouwen. NIET tot je geen ontwenning meer hebt maar tot je geen cravings meer hebt en je goed voelt. Methadon ontwennen van 50mg of 60 of 70 maakt niet zo veel verschil, duurt iets langer maar het laatste stukje gaat het (iig bij mij) pas pijnlijk worden. Dus liever te hoog dn te laag. Zei mn verslaingsarts destijds ook. Als je wil stoppen en afbouwen stap dan eerst over op ieys anders want daar is methadn verschrikkelijk voor. Zware ontwenning die maar niet over lijkt te gaan. En zou hooguit lage dosis slaapmiddel nemen tijdens afbouw, liever niets. Anders kun je straks opnieuw beginnen met nog een verslaving. Benzo's helpen ook niet echt tegen opiaten ontwenning in mijn ervaring.

Dus werkt het goed? Als onderhoudsdosering ipv andere opiaten, ja, als afbouwmiddel, NEE. Heb mezelf volgespoten met nalaxon ('tegengif' tegen opiaten, dan ga je dus direct effectief naar 0mg in paar minuten) omdat afbouwen even pijnlijk was als acute (levensgevaarlijke) ontwenning maar niet zo absurd lang duurde (bij mij iig, hoor ook horrorverhalen hierover). Btw dit is geen advies, doe dit NIET na. Levensgevaarlijk. Normaal doe je dit onder narcose met heel medisch team erbij. En dan nog zijn de uitkomsten bar slecht met meer dan 90% terugval.

Maar waarom ze je zo absurd snel wilden afbouwen snap ik niet. Klinkt als vorm van post-accute withdrawal syndroom door die idioot snelle afbouw.
In principe kan methadon ook een hele andere kant laten zien die de meeste mensen niet kennen en waar de ervaringen vaak het tegenovergestelde zijn

Als je bijvoorbeeld een opiaat zoals oxycodon of heroine wilt kicken
(al is oxycodon een te zwakke opioide in mijn opinie om methadon voor te gebruiken als hulp/manier tenzij 200mg+ per dag of al decenia verslaafd)
Kan je bijvoorbeeld een 7-14 daagse methadon taper gebruiken om van de opiaat af te komen waar je aan verslaafd bent zonder aan de methadon verslaafd te raken, dit zal natuurlijk niet een complete pijnloze manier zijn om clean te worden maar die bestaan er niet, ook zal na die 7-14 dagen je afkick nog niet voorbij zijn omdat je die receptoren nog steeds hebt lopen voeden met een opiaat maar vanwege de lange halfwaardetijd van methadon kan je het vergelijkbaar als diazepam inzetten om je afkick, als je het zou vergelijken met een grafiek een lange langzaam dalende lijn te geven inplaats van een korte enorm snel dalende grafiek

Ook kan je als je verslaafd bent aan methadon zo'n langzame taper toedienen dat je bij wijze van elke 4 weken 2mg eraf haalt waardoor je ook een hele milde maar superlange ontwenning krijgt

Dit klinkt misschien niet overtuigend om voor methadon te kiezen maar als je na gaat denken dat je in een opium verslaving sowieso al aan het lijden bent, of je nou aan het afkicken bent of dat je aan het gebruiken bent, je voelt je sowieso ellendig, als je kiest om af te kicken heb je ten minste een voorruitzicht op een vrije opiaatvrije toekomst, en naar mijn mening is een jaar lijden het meer waard dan elke dag de blauwe pil te blijven slikken en nooit aan de opiumrealiteit te ontsnappen

Just my 2cents

PapaverMan

Bewuste gebruiker
In principe kan methadon ook een hele andere kant laten zien die de meeste mensen niet kennen en waar de ervaringen vaak het tegenovergestelde zijn

Als je bijvoorbeeld een opiaat zoals oxycodon of heroine wilt kicken
(al is oxycodon een te zwakke opioide in mijn opinie om methadon voor te gebruiken als hulp/manier tenzij 200mg+ per dag of al decenia verslaafd)
Kan je bijvoorbeeld een 7-14 daagse methadon taper gebruiken om van de opiaat af te komen waar je aan verslaafd bent zonder aan de methadon verslaafd te raken, dit zal natuurlijk niet een complete pijnloze manier zijn om clean te worden maar die bestaan er niet, ook zal na die 7-14 dagen je afkick nog niet voorbij zijn omdat je die receptoren nog steeds hebt lopen voeden met een opiaat maar vanwege de lange halfwaardetijd van methadon kan je het vergelijkbaar als diazepam inzetten om je afkick, als je het zou vergelijken met een grafiek een lange langzaam dalende lijn te geven inplaats van een korte enorm snel dalende grafiek

Ook kan je als je verslaafd bent aan methadon zo'n langzame taper toedienen dat je bij wijze van elke 4 weken 2mg eraf haalt waardoor je ook een hele milde maar superlange ontwenning krijgt

Dit klinkt misschien niet overtuigend om voor methadon te kiezen maar als je na gaat denken dat je in een opium verslaving sowieso al aan het lijden bent, of je nou aan het afkicken bent of dat je aan het gebruiken bent, je voelt je sowieso ellendig, als je kiest om af te kicken heb je ten minste een voorruitzicht op een vrije opiaatvrije toekomst, en naar mijn mening is een jaar lijden het meer waard dan elke dag de blauwe pil te blijven slikken en nooit aan de opiumrealiteit te ontsnappen

Just my 2cents
Ik lijdt liever een week heel erg. Want ben er inmiddels vanaf en ontwenning is nu minimaal. Van methadon (en wat heroine af en toe) dus, geen oxy. Deed allng niks meer voor me en vond het met wat tolerantie helemaal geen fijne opiaat. En leidde af van breakup met mn ex. (mijn metha is wit trouwens, niet blauw. En in kliniek waren ze groen). En min verslaving was helemaal niet lijden, merkte het alleen beetje als het inwerkte. Verder haalde het mn depressie weg. Lijdde juist minder met methadon.

Laatst bewerkt:

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik ben nu constant aan het lijden vanaf ik wakker ben tot ik bijna in slaap val
Was gisteren bij de psychiater hij zou een doorverwijzing sturen naar Jellinek maar nu heb ik ze gebeld en is dat niet gebeurd en hij is op vakantie voor 2 weken wat kan ik eigenlijk nog doen ?

Manu76

Badass junkie
Ik ben nu constant aan het lijden vanaf ik wakker ben tot ik bijna in slaap val
Was gisteren bij de psychiater hij zou een doorverwijzing sturen naar Jellinek maar nu heb ik ze gebeld en is dat niet gebeurd en hij is op vakantie voor 2 weken wat kan ik eigenlijk nog doen ?
Heb je geen antidepressiva gevraagd of gekregen?

Ik woon in Spanje en de zieke mensen noemen we hier ook patiënten. Betekent: "mensen die geduldig moeten zijn"..

Hoe weet je trouwens of je psychiater niet ergens in een computer systeem, de aanvraag voor opname heeft verwerkt?

Ben je aan het lijden omdat je ontwenningsverschijnselen hebt, of omdat je hoofd nu niets anders kan dan lijden?

Heel veel sterkte toegewenst deze periode.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik ben aan het leiden volgens de psychiater van de methadon . Ik heb Jellinek vandaag zelf gebeld en die zien dat mijn dossier in maart is afgesloten want Jellinek had me naar punt p gestuurd omdat ze niet wouden toegeven dat het ontwenning is wat ik heb ze vonden 5 mg per dag afbouwen normaal in mijn situatie en ze zeiden als het ontwenning was dan zou het na 3 weken over moeten gaan dus hebben ze me naar punt p gestuurd. Ik naar punt p in januari .eerst vragen over mijn leven beantwoord wat ik heb gebruikt en zo ,daarna gesproken met psycholoog of psychiater weet het niet meer die bracht daarna zijn collega erbij terwijl ik onrustig was en buikkrampen,heen en weer an het lopen bij hun op het kantoor vonden zij dat het lichamelijk was dus ik werd weggestuurd . Naar de huisarts huisarts zegt ik kan ook niks doen totdat ik in februari tintelingen aan mijn gezicht had werd naar boven ij gestuurd neuroloog gezien en toen kwam deze psychiater van je hebt ontwenning opiaten .maar in al die tijd sinds ik weg was van de detox waren mijn klachten onrust die vanuit je buik komt buikkramp en buikpijn en slapeloosheid maar hele erge onrust ik kon niet 10 seconden stil zitten en was ook aan het lopen net als nu maar sneller lopen soms zelfs rennen . Maar sinds ik rivotril en daarna overstap heb gemaakt naar Diazepam zijn de depressie huilbuien gekomen. de onrust wel wat minder maar dat komt door de diazepam dat de onrust niet zo erg is als toen ik helemaal niks nam
En de periode toen ik uit de detox kwam rookte ik wel jointjes om me rustig te maken hielp wel voor de avond maar maakte alles erger de volgende dag maar ik merkte het eerst niet pas in december kwam ik erachter dat jointje het erger maakte had af en toe toch gerookt maar later in januari was ik ermee gestopt en begon ik bijna 3 pakjes sigaretten te roken maar ik ben depressief en huilen door wat ik mezelf heb aangedaan en hoelang het nog gaat duren voordat ik van alles af ben en vooral omdat ik geen vooruitgang zie als ik nou eeen klein beetje vooruitgang merk dan weet ik dat ik op de goede weg zit maar elke dag hetzelfde of erger dan word ik meer depressiever en meer huilen en onrust terwijl ik elke dag dezelfde doe en vooral niks wil veranderen om stabiel te worden maar wil maar niet lukken hoop dat ik morgen niet vergeet de dosis van methadon te verhogen want de psychiater vindt dat het daardoor komt
Ik ben nu ook de hele dag aan het lopen in de regen
En zo ziet mijn dag eruit sinds ik uit de detox kwam lopen de hele dag af en toe naar huis the drinken en dan weer lopen tot de avond eerst was het jointje roken
Maar sinds ik bij de psychiater zit ziet mij dag hetzelfde eruit lopen maar dan nog depressief en huilen en laatste 2 weken ook zelfmoord gedachten en de depressie komt als ik moet denken wat ik mezelf heb aangedaan om methadon te gaan gebruiken en nu nog de Diazepam erbij en slaap medicatie maar het ergste is als ik moet denken dat ik niet wil stabiliseren dan denk ik misschien doet de psychiater wat fout of is de combi van medicatie niet goed is voor mij dat ik een van 1000 ben die het niet kan verdragen of averechts werkt of dat er iets anders aan de hand met me is na zolang te hebben gelopen met ontwenning van november tot februari
Ik word gewoon gek omdat ik geen vooruitgang zie en daarom wil ik ook niks erbij hebben het liefst zo snel mogelijk eraf of opgenomen worden en daar gestabiliseerd worden want hou het niet meer
Als jullie advies hebben graag want lopen lopen voor de rest kan ik niks doen eten gaat slecht graag advies las iemand die heeft

Diametha

In Memoriam, juni 2025
hoe weet je dat je bijna op de goede dosis methadon zit ? Want als ik de dosis verhoog voel ik me die dag eventjes goed . de onrust komt en gaat voel wel de depressie verdwijnen
Maar de volgende dag of de derde dag dan komt alles weer naar boven en dan word ik helemaal gek in mijn hoofd depressief en huilen
En in het begin toen ik de Diazepam begon te gebruiken werd ik rond 19 uur zo slaperig ook omdat ik de nacht ervoor weinig sliep dan probeerde ik om een dutje te doen dan sloot ik mijn ogen voor 10 minuten . Dan word ik daarna zo onrustig en depressief echt niet normaal depressief suïcidaal hebben Jullie dat ook? Ik gebruik dit (hier typen )nu als afleiding
Lopen en typen maar verlang zo erg om weer lekker op de bank te kunnen zitten en tv te kunnen kijken
Dat is wat ik meestal deed toen ik nog een jointje rookte wat programma’s kijken voetbal champions league en zo maar volg tegenwoordig helemaal niks meer op tv ben alleen maar aan het lopen buiten en huilen word er helemaal gek van
Denken jullie dat het door de methadon komt wat ik nu meemaak?zijn er hier mensen die dit nu ook meemaken of is iedereen hier al stabiel op zijn medicatie? En is de ontwenning van methadon bij iedereen hetzelfde of verschilt het per persoon ?
sorry mensen als ik steeds in herhaling val of als ik niet logisch klink maar word helemaal gek ben zo onrustig en zo aan het huilen probeer de dag door te komen en met dit gaat het wel wou alleen als ik nog antwoord kon krijgen maar weet moet het volhouden alleen weet niet hoelang ik het nog kan vol houden ben zo in de war in mijn hoofd

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik ga morgen de dosis methadon verhogen moet ik het met 10 mg of met 5 mg ? En sorry als ik teveel vragen stel maar weet gewoon niet wat ik moet doen ben helemaal in de war en huilen 😭
Waarom ben ik ooit aan de methadon begonnen. Waarom heb ik de rivotril genomen en niet meteen methadon gevraagd
Waarom ben ik overgestapt van rivotril naar Diazepam
Allemaal dingen die me laten huilen en depressief maken
Maar het ergste,wat me zelfmoord wil laten plegen is waarom voel ik niet een heel klein beetje vooruitgang waarom moet ik zo leiden en hoe moet ik het volhouden
Papaverman had me goed geholpen vorige keer ben ik kapot dankbaar voor🙏
Manu en shikantaza jullie zijn ook toppers 🙏
Alleen ben weeer ten einde raad en iedereen heeft zijn ding maar ik ben echt ten einde raad waarom wil het niet bij mij lukken om te stabiliseren en een beetje rust te krijgen word helemaal gek

Diametha

In Memoriam, juni 2025
weet niet precies de reden maar mijn psychiater zei dat ze zeiden toen ik vorige jaar bij hun in behandeling was de antidepressiva geweigerd had en dat ze niks voor me kunnen doen en dat ik nu bij hem eerst 6 maanden moet zitten om stabiel te zijn
Want vorige jaar gaven ze me een te lage dosis methadon dus ik wou het omhoog hebben maar zei zeiden dat je op 30 mg methadon binnen 2 weken stabiel op word maar bij mij was dat niet zo dus ik belde ze elke 2 dagen met problemen als onrust angst en dat de dosis omhoog moest maar zij wouden me antidepressiva geven in plaats van de methadon proberen te verhogen en ik weigerde steeds en dat heeft van juni tot september geduurd en toen was ik wel stabiel en kon ik eind oktober de detox in

Bovenaan