Diazepam en methadon

_shikantaza

Badass junkie
Elke lichaam werkt anders
Die Mertazepine en zolpidemtartraat laten me wel in slaap vallen maar net als gisteren 3 pakjes Mars gekocht (pak zit 5 erin)en gegeten maar kan me niks van herinneren
Vorige week ook hele koelkast leeggehaald maar niks gegeten wil alleen zoetigheid door de mertazepine
En eet helemaal geen zoetigheid overdag ook thee zonder suiker
Dat slaapwandelen / geheugenverlies is waarschijnlijk de Zolpidem.

Neem de Zolpidem vlak voordat je in bed gaat liggen en probeer te slapen, anders kunnen er weirde dingen gebeuren.

Hopelijk voel je je beter op de hogere dosis Methadon.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Bedankt voor jullie reacties othershore en shikantaza
Ik heb de methadon naar 60 mg voel de onrust een beetje echt heel klein beetje zakken nog steeds aan het lopen
Was bij de huisarts omdat ik slecht ademde moet echt naar adem happen
Kreeg zo een dingetje op mijn vinger en heeft naar mijn longen geluisterd vond dat alles goed is terwijl ik echt naar adem moet happen
Gisteren toen ik de diazepam nam in de avond 10 mg was ik helemaal duizelig heb het aan de huisarts verteld maar ze zegt dat ik dat met de psychiater moet bespreken
Voor de rest dat ademhalen maakt me zorgen.
En ben constant aan het lopen. het huile en depressie wat minder .nu hoop ik dat het zo blijft en dat het morgen wat beter gaat
Ik ga weer lopen
Bedankt voor jullie reacties🙏

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Probeer nou eens te accepteren dat je nu een zekere hoeveelheid medicijnen nodig hebt.
Probeer jezelf niet zo op te fokken vwb die medicijnen.
En wij hier op DF zijn geen arts, wij kunnen niet zeggen of je nu genoeg medicatie slikt, of dat je moet ophogen. Dat moet een arts, zo mogelijk degene die jou je medicijnen voorschrijft, voor jou bepalen.
Vwb de hoogte van die methadon: er zijn mensen die wel meer dan 100 mg voorgeschreven krijgen.
Maak je dus niet zo druk, ook over die diazepam niet.
Misschien moet je daar aan wennen en gaat dat over een paar weken wel beter.
Je moet jezelf wel een kans geven!

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Bedankt de zandman voor de geruststelling had het echt nodig
Ik weet dat jullie geen arts zijn maar mensen die hetzelfde meemaken of meegemaakt hebben zijn af en toe beter dan artsen(dan bedoel ik om mee te praten en je naar de plek sturen waar je de hulp kan krijgen)want die weten waarover ze praten ook al verschilt het per persoon
Vooral mensen die precies hetzelfde proces en hetzelfde medicatie hebben
En die ook steeds de dosis moesten verhogen en de overstap hebben gemaakt van rivotril naar diazepam in 1 keer
Die kunnen je vertellen wat je te wachten staat en hoelang je nog moet wachten dat soort dingen .die mensen kunnen je het beste gerust stellen want zij weten precies hoe je je voelt
De arts of psychiater naar hem moet ik luisteren en precies doen wat ie zegt om beter te worden maar je merkt omdat hij niet heeft gevoeld wat ik voel en wat ik doormaak en dat zijn woorden niet zo gerust stellen als die van iemand die het heeft doorgemaakt
Daarom vraag ik hier steeds of iemand dezelfde combi medicatie gebruikt die ik gebruik of heeft gebruikt .dan zie ik niemand die mijn combinatie medicatie gebruikt,vooral de slaapmedicatie medicatie
Want ik voel dat mijn lichaam dit niet meer zolang vol kan houden
Vooral mijn hersens ik blijf maar denken dat er iets niet goed is aan mijn medicatie
Want mensen wil niet lastig zijn ik doe precies wat me gezegd wordt van de psychiater al vanaf februari en toch leef ik nog steeds in een hel
De drugs forum heeft me echt afleiding gegeven met het lopen overdag en vooral de reacties die ik krijg geven me een beetje hoop dus voordat ben ik jullie dankbaar 🙏
Ik weet alleen niet hoe ik moet omgaan met het huilen en wil met mensen kunnen praten buiten en of met de buren dat lukt niet want ben zo onrustig en die huilen komt vanuit het niets
Wil ook tv kunnen kijken als afleiding want was vroeger om 6 uur altijd tv kijken tot ik in slaap viel
Als je stabiel bent kan je dan ook weer normaal tv kijken ?
Als je bijna op de goeie dosis van methadon zit voel je dat de onrust bijvoorbeeld afneemt met de dag of is het meteen dat je je goed voelt ? Ik vraaf het omdat ik me vanochtend een heel klein beetje minder onrustig was dus morgen beter weer op 60 mg blijven

OtherShore

Badass junkie
ik blijf maar denken dat er iets niet goed is aan mijn medicatie
Dat merk ik ja. Geef het de tijd. Het duurt soms best lang (weken of maanden) voordat je aan nieuwe medicatie of een nieuwe dosis gewend bent. Het helpt dan niet als je er teveel bovenop zit. Hoe moeilijk ook, je moet het een beetje los laten en vertrouwen dat je op de juiste weg bent.
Als je stabiel bent kan je dan ook weer normaal tv kijken ?
Als je stabiel bent ga je je weer normaal jezelf voelen. Dan kun je zeker weer normaal tv kijken.
Ik vraaf het omdat ik me vanochtend een heel klein beetje minder onrustig was dus morgen beter weer op 60 mg blijven
Klinkt alsof het de goede kant op gaat!

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Othershore bedankt voor je reacties
Ik heb het al een tijdje zo moeilijk en twijfelde vroeger aan niks
Zelfs toen in november de onrust die vanuit je buik komt (buikkrampen achtig ) begon wist ik dat het door de methadon kwam
En toen ik in februari bij de psychiater kwam met prognose van opiaten ontwenning geloofde ik hem en toen ie rivotril gaf nam ik het
De twijfels zijn begonnen toen ik moest overstappen van rivotril naar diazepam en toen ik de methadon moest verhogen in het begin (van 20 naar 30 )toen gingen de eerste paar dagen goed daarna weer slecht
Maar nu als ik verhoog voel ik helemaal geen verbetering en dat heeft me aan het twijfelen gemaakt

OtherShore

Badass junkie
Maar nu als ik verhoog voel ik helemaal geen verbetering en dat heeft me aan het twijfelen gemaakt
Het enige wat je kunt doen is je twijfels duidelijk communiceren naar je psychiater. Ik kan vanuit mijn luie stoel en met mijn beperkte kennis niet beoordelen wat er aan de hand is. De psychiater kan dat wel. Vervelend dat hij nu net op vakantie is. Maar goed, je hebt nu in ieder geval toestemming gekregen om op te hogen tot 70 mg methadon per dag. Hopelijk gaat dat het verschil maken.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik voel me heel slecht en weet dat niemand me kan helpen zelf medicatie helpt niet dat is nou juist het probleem ik word gekker en gekker en weet niet meer waar ik hulp kan krijgen
Ben alleen maar aan het lopen en hier op deze forum te typen om afleiding te zoeken en geruststelling
Ik weet niet meer wat ik moet doen voel me zo slecht zo depressief zo somber zo onrustig en hopeloos
Vooral de somberheid depressie en huilen het is gewoon niet normaal heb net de 113 gebeld wel gepraat met ze maar verder kunnen ze ook niks doen
Ik ben ten einde raad en de zelfmoord wordt steeds het enige oplossing
Daarom vraag ik steeds zijn er mensen die 60 mg methadon en 5 mg diazepem in de ochtend, 5 mg diazepam in de middag, 10 mg diazeapam , 15 mg mirtezepine en 10 mg zolpidemtartraat gebruiken
Wil graag weten hoe zij zich voelen
Want ik vind dat de medicatie heel veel bijdraagt aan hoe ik me voel

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Vanochtend ging het ietsje beter dacht als het zo de hele dag blijft en dan morgen ook ietsje beter ,dan ben ik binnen 3 weken wel stabiel
Maar als ik zie dat het nu zo slecht gaat (slechter dan gisteren zelfs) terwijl ik de dosis naar de 60 mg heb verhoogd dan raak ik zo in de war ben alleen aan het huilen weeet niet wat ik moet doen
Ben nu bang geworden om de dosis van methadon naar 70 mg te verhogen
Want voel me zo slecht sinds 1 uur geleden
Zo slecht heb ik me nog niet gevoeld
Heb vandaag een sneetje brood gegeten een kopje thee wel de medicatie genomen en ga nu weer een kopje thee drinken loop richting huis alleen maar aan het huilen want zie geen oplossing
Had hoop van Othershore maar ben alles kwijt weet niet wat ik moet doen
Ben hem nog steeds dankbaar
Het liefst neem ik nu de slaapmedicatie maar wil niks veranderen
Ik neem nu al mijn medicatie al 3 weken echt op dezelfde tijd en dezelfde dosis behalve de methadon dan en toch voel ik me zo somber onrustig en depressief en het huilen
Kan iemand me adviseren
En sorry als ik in herhaling val maar ben zo hopeloos en zo depressief en huilen echt sorry mensen maar dit lijdt me een beetje af
Niks anders helpt ben de hele tijd buiten aan het lopen en huilen vanochtend ging het een beetje maar gaat zo slecht daarom twijfel ik of ik op de goede pad zit
Ga morgen ook niks verhogen omdat ik me nu zo slecht voel
Graag advies of iemand die ook moest stabiliseren aan methadon hoe hij het heeft gedaan en wat ie heeft doorgemaakt mag ook privé

Diametha

In Memoriam, juni 2025
ik denk dat iedereen koning nacht aan het vieren is
Ik ben de enige in Nederland die op koning nacht huilend angstig en helemaal suf (door de diazepam 10 mg , mirtezapine 15 mg en zolpidemtartraat 10 mg ) doorbrengt
Vorige jaar ook niet kunnen vieren maar toen was het alleen maar heel erge onrust door ontwenning methadon maar dit jaar zijn de medicijnen erbij gekomen die me gekker hebben gemaakt
De psychiater wil me antidepressiva geven maar was net op onderzoek naaar mijn medicijnen blijkt dat Mertazepine als slaapmiddel en als antidepressiva gebruikt te worden
Dat heeft me nog meer bang gemaakt over mijn toestand en waarom ik steeds huil en somber voel
Het kan ook daardoor komen denk ik maar ja weet het niet meer word alleen maar gekker en gekker hoop dat ik snel in slaap val
Als iemand nog advies heeft of weet wat me nog te wachten staaat graag hoor ik het

Manu76

Badass junkie
Vorige jaar ook niet kunnen vieren maar toen was het alleen maar heel erge onrust door ontwenning methadon maar dit jaar zijn de medicijnen erbij gekomen die me gekker hebben gemaakt
Vertel je verhaal maar eens. Vanaf het begin, want nu lijkt het alsof je heroïne verslaafde was en op Methadon bent gezet in het verleden en al meer dan een jaar aan het ontwennen bent.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Ik ben de enige in Nederland die op koning nacht huilend angstig en helemaal suf (door de diazepam 10 mg , mirtezapine 15 mg en zolpidemtartraat 10 mg ) doorbrengt
De psychiater wil me antidepressiva geven maar was net op onderzoek naaar mijn medicijnen blijkt dat Mertazepine als slaapmiddel en als antidepressiva gebruikt te worden
Dat heeft me nog meer bang gemaakt over mijn toestand en waarom ik steeds huil en somber voel
Het kan ook daardoor komen denk ik maar ja weet het niet meer word alleen maar gekker en gekker hoop dat ik snel in slaap val
Als iemand nog advies heeft of weet wat me nog te wachten staaat graag hoor ik het
Je bent zeker niet de enige die het zwaar heeft. Ik lig ook wakker en ben zeker niet aan het feesten.
Mijn advies zou zijn om je niet zo druk te maken om die medicijnen. Neem gewoon meer methadon, daar lijkt nu het probleem te liggen en je hebt toestemming van je arts om de dosis te verhogen. Die zolpidem en diazepam maken je suf, dat is de bedoeling. Zodat je kunt slapen, maar dan moet je wel in bed gaan liggen en gaan slapen, niet helemaal vaag van de medicijnen rond gaan lopen. Want dan helpt het inderdaad niet en wordt je er alleen maar afgevlakt en suf van wat je depressieve gevoelens weer versterkt. Die mirtazepine is juist om die depressieve gevoelens wat te dempen. En die kan idd rare bijwerkingen geven maar die zouden wel weg moeten gaan na een tijdje als je ze gewoon volgens voorschrift gebruikt. Zo niet dan moet je dat met je arts bespreken en een ander middel proberen. Antidepressiva zijn vaak een kwestie van proberen tot je de juiste medicatie vind voor jou. Maar het gaat je niet ineens beter maken, daar is therapie voor. Medicijnen zijn alleen een hulpmiddel. Ik heb het idee dat je nu allemaal middelen gebruikt en bijwerkingen van het ene middel met het andere gaat dempen in de hoop dat je je ineens beter gaat voelen. Daar is toch echt behandeling voor nodig van de oorzaak van je klachten en niet alleen maar pillen slikken.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Als je pupillen heel er groot zijn komt dat door de methadon of diazepam?
Geen van beide, en methadon maakt ze juist kleiner. Maar het kan wel door methadon ontwenning komen. Dan is je dosis eerder te laag dan te hoog. Luister nou naar je arts en verhoog die methadon en maak jezelf niet zo gek met je druk maken over medicatie die je gewoon op voorschrift krijgt. Maar zorg dat je serieuze behandeling krijgt naast die cocktail van middelen die je al neemt.

Tinus Teelbal

Bewuste gebruiker
Geen van beide, en methadon maakt ze juist kleiner. Maar het kan wel door methadon ontwenning komen. Dan is je dosis eerder te laag dan te hoog. Luister nou naar je arts en verhoog die methadon en maak jezelf niet zo gek met je druk maken over medicatie die je gewoon op voorschrift krijgt. Maar zorg dat je serieuze behandeling krijgt naast die cocktail van middelen die je al neemt.
Eens. Die medicijncocktail zorgt er alleen maar voor dat je de angst voor het ‘voelen’ onderdrukt. Terwijl dat juist de enige oplossing is naar herstel. Het is ét met het ander vervangen en de negatieve bijwerkingen dempen. Je blijft zo in die cirkel hangen

Ben een paar maanden geleden kort na dat mijn vriend is overleden verslaaft geraakt aan Fentanyl, het was ook zijn middel we gebruikte het ook steeds vaker samen. Maar nu geeft het mij toch het warme gevoel wat ik altijd samen met hem er vaarde die bescherming die opiaten en opioids geven. Inmiddels zit ik op de methadon via mijn verslavingsarts. En ik dacht echt fuck het leven maar, ging telkens van afkick weer naar aantal weken high toen kwamen de Xanax/alcohol en ghb der bij. Meermaals in het ziekenhuis beland. Zit nu via de crisis dienst bijna in een 12 weken lange opname, en zit ook op een afbouw schema van 50mg diazepam naar 10/5mg voor dat ik naar binnen ga. Methadon doe ik binnen, in de kliniek. En ja mijn relatie was op drugs gebaseerd maar heel intens tot de dood van mijn vriend. Ik wordt elke dag huilend wakker met schuld gevoelens waar mijn verslaving natuurlijk goed op gaat. En sinds 2 weken rook ik ook weer dagelijks Tina(crystalmeth) en dat is ook een vicieuze cirkel. De depressie wordt elke ochtend erger, me tolerantie is hoog heb het voor deze 2 weken ongeveer 2 jaar niet gebruikt maar, het helpt me op dit moment wel de dag door. Tot dat je op is en ik stop.. dan ga ik echt door de hell heen ookal slik ik 30/40mg methadon en 50mg dia per dag. Heb het al eer gister geprobeerd ook meeting gepakt hele dag alleen maar gehuild. Dat rouwen om het verlies kan zo ook niet. Kan echt niet wachten om op me opname en bevrijd te worden uit deze hel. Wordt wel de derde keer, maar heb in tussen wel een clean tijd in herstel gehad van langer dan 7 maanden. Net toen het goed leek te gaan 2 dagen op eens geen contact en bleek hij er niet meer te zijn.

Moest dit even van me afschrijven opiaten zijn een killer en vooral in combinatie met wie je het samen gebruikt een van de twee haalt het niet..😭

HappyMind

Badass junkie
Ben een paar maanden geleden kort na dat mijn vriend is overleden verslaaft geraakt aan Fentanyl, het was ook zijn middel we gebruikte het ook steeds vaker samen. Maar nu geeft het mij toch het warme gevoel wat ik altijd samen met hem er vaarde die bescherming die opiaten en opioids geven. Inmiddels zit ik op de methadon via mijn verslavingsarts. En ik dacht echt fuck het leven maar, ging telkens van afkick weer naar aantal weken high toen kwamen de Xanax/alcohol en ghb der bij. Meermaals in het ziekenhuis beland. Zit nu via de crisis dienst bijna in een 12 weken lange opname, en zit ook op een afbouw schema van 50mg diazepam naar 10/5mg voor dat ik naar binnen ga. Methadon doe ik binnen, in de kliniek. En ja mijn relatie was op drugs gebaseerd maar heel intens tot de dood van mijn vriend. Ik wordt elke dag huilend wakker met schuld gevoelens waar mijn verslaving natuurlijk goed op gaat. En sinds 2 weken rook ik ook weer dagelijks Tina(crystalmeth) en dat is ook een vicieuze cirkel. De depressie wordt elke ochtend erger, me tolerantie is hoog heb het voor deze 2 weken ongeveer 2 jaar niet gebruikt maar, het helpt me op dit moment wel de dag door. Tot dat je op is en ik stop.. dan ga ik echt door de hell heen ookal slik ik 30/40mg methadon en 50mg dia per dag. Heb het al eer gister geprobeerd ook meeting gepakt hele dag alleen maar gehuild. Dat rouwen om het verlies kan zo ook niet. Kan echt niet wachten om op me opname en bevrijd te worden uit deze hel. Wordt wel de derde keer, maar heb in tussen wel een clean tijd in herstel gehad van langer dan 7 maanden. Net toen het goed leek te gaan 2 dagen op eens geen contact en bleek hij er niet meer te zijn.

Moest dit even van me afschrijven opiaten zijn een killer en vooral in combinatie met wie je het samen gebruikt een van de twee haalt het niet..😭
Veel sterkte alvast in je aankomende opname. En gecondoleerd met het verlies van jouw goede vriend. Neem er de tijd voor om te rouwen en het te verwerken. 💛

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Veel sterkte en gecondoleerd Willem Alexander
Mag ik vragen waar je opgenomen wordt want Jellinek heeft mij geweigerd met de reden ik moet 6 maanden bij deze psychiater blijven en dan misschien opnieuw aanmelden
Ik ben geen heroine verslaafd geweest heb methadon gekregen toen ik onderdak aan iemand gaf en hij methadon kreeg
Maar hele hoge dosis
Hij gebruikte wel heroine erbij maar ik kreeg het van hem en hij kreeg het wel (weet niet van wie maar ergens bij Weesperplein)
Dus hij gaf het aan me om te slapen met een joint en kreeg elke keer een andere dosis 20 mg en dan 40 mg en dan 2 keer 30 mg en dan weer 20 mg en dan weer 3 keer 20
De hoogste wat ik kreeg en dat was voor 1 keer was 3 keer 60 mg maar dit was vorige jaar toen heb ik me bij Jellinek aangemeld moest bijna 4 maanden wachten en lopen met de ontwenning maar de ontwenning bestond van slapeloosheid en heel erge onrust met angst maar hield het vol door af en toe naar eerste hulp te gaan in het weekend en daar kreeg ik af en toe de methadon
Maar toen ik bij Jellinek was kreeg ik een dosis van30 mg en wouden niet omhoog want volgens hun moet je na 3 weken stabiel zijn
Dus ik toch elke dag bellen met onrust en angst en psychiater gesproken en toch steeds naar huis gestuurd wel Quetiapine gekregen om te slapen
Tot eind oktober detox in,met 5 mg per dag afgebouwd voelde niks toen ik daar was
Eenmaal thuis in november was de ontwenning erger
Jellinek vond dat ze het goed hadden gedaan
En de ontwenning nooit dan 3 weken kan duren
Ik van november overal gestuurd van maag darm en lever poli tot naar punt p
Iedereen zegt het is lichamelijk wat je hebt maar ze wisten niet wat sommige psychiaters zeggen ontwenning opiaten maar duren me naar Jellinek en die zegt van kan niet zonder dat ze me willen zien m
Tot in februari ik tinteling in mijn gezicht had was naar boven ik gestuurd daar allemaal scans gemaakt tot ik deze psychiater ontmoet had en zo eerst rivotril daarna toch methadon gekregen en toen moest overstappen van rivotril naar diazepam terwijl ik nog niet stabiel was op methadon
Ik had de onrust sinds november en buikkrampen maar toen ik moest overstappen van rivotril naar diazepam begon de echte ellende depressie huilen en de onrust werd erger
En toen zat ik nog op 20 mg methadon dus moest omhoog naar 30 mg voelde me de eerste paar dagen eventjes goed maar dan weer heel slecht dus moest de methadon steeds omhoog nu zit ik op 60 mg methadon en 20 mg diazepam 15 mg Mertazepine en 10 mg zolpidemtartraat
En mijn dagen zijn nú alleen maar lopen en huilen en depressief word helemaal gek maar mijn psychiater vind dat het door de te laag zitten op methadon dat vond ik eerst ook maar nu twijfel ik zo erg maar doe alles wat hij zegt
Mijn dag is weer begonnen ben nu aan het lopen en voel me depressief hoop dat het niet erger wordt als gisteren
Dit is erg wat ik nu meemaak maar ietsje minder dan gisteren

OtherShore

Badass junkie
Mijn dag is weer begonnen ben nu aan het lopen en voel me depressief hoop dat het niet erger wordt als gisteren
Dit is erg wat ik nu meemaak maar ietsje minder dan gisteren
Ben je vandaag niet verder omhoog gegaan met je methadon? Je mag nog omhoog tot 70 mg, toch? Zie je dat niet zitten?

De Zandman

DF-koning
@Diametha ga gewoon omhoog met die methadon. Je moet rust krijgen op deze of een andere manier.
Die diazepam komt vanzelf goed. Het zou zelfs kunnen dat je juist van deze diazepam nog meer nodig hebt. Je bent jezelf aan het overspannen aan het maken en ik heb het idee dat het met de medicijnen nog steeds niet goed zit maar dat is aan een arts om te bepalen....
Maar je mag zelf verhogen als dat nodig is, je hebt een beetje meer rust na die eerste verhoging dus je bent op de goede weg voor jou.
Sterkte!

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik heb de methadon gisteren verhoogd ging in de ochtend effe goed maar daarna ging het zo slecht dat ik dacht het komt door de verhoging
Ik voelde me niet normaal slecht gisteren dus dacht laat me kijken hoe het vandaag gaat
Ik heb vaker verhoogd begon bij 10 mg toen naar 20 mg toen voelde ik me dezelfde dag van verhoging wat beter maar de dag daarna slecht
Weer verhoogd naar 30 mg zelfde geval eerste dag ietsje beter
Toen naar 40 mg voelde ik me een paar dagen beter vooral in de avond toen ging het beter maar ging daarna zo slecht dat ik sterke zelfmoord neigingen had .toen had Papaverman me zo goed geholpen en hoop weer gegeven ben hem echt heel dankbaar voor ook de ander die een reactie gaven die dag ben ik dankbaar want ging heel slecht met me
Daarom zit ik ook hier elke dag te typen want ging bijna mis en door de reacties hier heb ik hoop gekregen
Toen ik naar 50 mg ging voelde ik niks veranderen. Maar mocht toen naar 70 als het moest van de psychiater
Gisteren naar 60mg ging in de ochtend eventjes wat beter maar vanaf de middag ging het zo slecht toen hebben Othershore en Shikantaza me geholpen met hun reacties
Vandaag ben ik ook dankbaar voor al die reacties die heb gekregen echt ben jullie zo dankbaar ik weet niet hoe ik mijn dankbaarheid moet laten zien want jullie helpen me echt niet normaal met jullie reacties adviezen en zo
Dus wou vandaag effe kijken hoe het gaat ben bang als ik het verhoog naar 70 mg dat ik me zo slecht voel dat ik dit keer zeker een einde maak aan mezelf want ging zo slecht gisteren in de middag begon na 14 uur daarna kreeg ik de reacties ging het wat beter en daarna ging zo slecht
Helaas is het overal druk vandaag probeer de zij straatjes te pakken maar ook druk
Ik zit alleen maar te wachten op de psychiater wanneer hij terug is van vakantie en kijken wat hij nog meer voor me kan doen

Diametha

In Memoriam, juni 2025
De diazepam ben ik gaan gebruiken omdat ik moest overstappen van rivotril anders zou ik er nooit aan beginnen
En al die onrust is begonnen vorige jaar ontwenning methadon ging weg in de detox vanzelf daar krijg je niks , dus was alleen aan het afbouwen 5 mg per dag , dus in die week was ik mezelf weer
Toen ik naar huis mocht begon de onrust maar die onrust die uit je buik komt buikkrampen of buikpijn ik weet niet hoe je het noemt maar het komt dan van je boven buik dan weer aan de zijkant dan weer onder aan je buik ze hebben alles gecheckt echo en zo
Maar de depressie en huilbuien begon toen ik wou afbouwen rivotril en het werd erger toen ik moest overstappen
Eerst in 1 keer overstappen in plaats van eerst ochtend dosis en na een paar dagen de avond dosis
En toen te weinig gegeven, 15 mg diazepam voor 1 mg rivotril dus 1 week lang 3 keer per dag 5mg Diazepam om de 6 uurtjes
Toen verhoogd naar 20 mg diazepam 4 keer per dag 5 mg om de 4 uurtjes
Toen 3 keer per dag ochtend 7,5 mg middag 5 mg en avond 7,5 mg
Toen 5 mg ochtend 5 mg middag 10 mg avond
Terwijl ik methadon ook steeds verhoogde
Dus nu zit ik 2 weken denk ik ( ben zo vergeetachtig geworden het kan ook minde of meer zijn) op de dosis van 5 mg 5mg en daarna 10 mg
Maar het gaat zo slecht vandaag die onrust de depressie komt en gaat tot nu toe het huilen komt ook maar heel weinig ook tot nu toe dus verbetering als het maar zo blijft
Ook al ben ik alleen aan het lopen
Hooopdat het zo blijft en niet verandert als gisteren
Trouwens de Zandman wil ik ook bedanken echt iedereen die een reactie geeft helpt me niet normaal nogmaals ik weet niet hoe ik mijn dankbaarheid moet laten zien maar echt ontzettend bedankt allemaal en hooo dat jullie dag goed gaat en dat jullie een leuke dag krijgen

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik voel dat de diazepam me zo vergeetachtig maakt en af en toe denk ik dat de slaapmedicatie ook beter bijdraagt aan hoe ik me voel overdag maar ook al denk ik dat de medicatie me kapot aan het maken is ga ik er niks aan veranderen totdat ik de psychiater zie over 2 weken
Alles begint weer net als gisteren en die andere dagen
Begin weer te huilen te twijfelen vooral de depressie begint weer steeds erger te worden, heel erg somber en hopeloos gevoel
Mijn hoofd zit alleen te denken aan als het bij 70 mg goed moet gaan dan moet ik nu toch wat verschil voelen met de 60 mg of is dat niet zo ? Je blijft je even slecht voelen totdat ik 70 mg neem ? En voel ik me dan meteen goed of moet ik een paar dagen wachten ?
Want dan denk ik laat me de 60 mg ook een paar dagen geven misschien lukt het op 60 mg
En als het op 70 mg niet lukt misschien komt het door een van de slaapmedicatie die de methadon niet zijn werk laat doen ?
snap je hoe gek ik word van het denken
En het gaat maar door misschien komt het door al de medicatie samen
Want de psychiater denkt ook dat met mij alles goed is dat alles door de methadon is begonnen maar verder is het de dosis verhogen
Als het aan mij van lag zou hij mij naar een psycholoog sturen maar dat doet ie niet hij vindt me gezond en vindt dat het allemaal door de ontwenning komt
Alleen hij vond omdat ik zolang geen methadon had gebruikt sinds november tot februari dat ie het met rivotril en slaapmedicatie wel kon oplossen maar toen dat niet ging kreeg ik toch methadon en hij vond slapen ook belangrijk omdat ik zolang niet goed sliep dus had ik de mertazepine in plaats van Quetiapine en toen dat niet goed hielp heb ik de zolpidemtartraat erbij gekregen en toen ik de overstap naar diazepam maakte sliep ik in het begin als een zombie en daarna sliep ik weer 4 uurtjes toen moest de dosis van diazepam in de avond omhoog naar 10 mg maar ik bleef wel op de 20 mg per dag
Toen sliep ik ietsje meer maar toen ik mijn ochtend dosis van 5 mg met de methadon nam viel ik weer in slaap tot een uur of 12
Maar nu al 2 weken als ik de ochtend dosis neem ben ik zo slaperig dat ik in bed bleef terwijl ik onrustig ben
Maar nu is het ik word paniekerig wakker van wat is er gebeurd en kan me niks herinneren en dan begint de onrust en gaan lopen tot ik om 8 uur de diazepam samen met de methadon neem word ik slaperig en onrustig zo een vies gevoel je raakt in de war maar kan me vooral niks herinneren van wat er die avond is gebeurd
Dat niks herinneren heb ik nog steeds en wordtsteeds erger heb het aan de psychiater gezegd dan vraagt ie weet je wie ik ben weet je hoe je heet en dan lacht ie van gaat wel over
Ik Ben aan het typen weet echt niet waarover ik typ gewoon en loop voor afleiding en huil af en toe en soms krijg ik het zo warm aan mijn hoofd en depressief
Mensen weet echt niet wat ik moet doen ik weet dat de medicatie me kapot aan het maken is behalve de methadon
Maar misschien maakt dat me ook kapot door de combi met die Mertazepine
Of combi methadon zolpidemtartraat
Of combi diazepam methadon
Of combi diazepam mertezepine
Of combi diazepam zolpidemtartraat
Maar ik moet naar de professionele psychiater luisteren en doen wat ie zegt ook al zegt mijn lichaam me dat ik mezelf kapot aan het maken ben
Sorry voor deze lange bericht maar ben ten einde raad en heb dit als enige afleiding
Vooral vandaag iedereen is buiten aan het genieten
Ik wil niet eens feesten wil alleen maar verbetering in mijn gezondheid zien
Stabiliseren wil maar niet lukken en word gek want zolang ik niet stabiliseer kunnen ze niks doen
Sorry Nogmaals voor deze lange bericht ik zit te typen en te lopen en huilen en weet vooral niet wat te doen
Ik denk morgen naar 70 mg ?

PapaverMan

Bewuste gebruiker
bij Jellinek moest 3,5 maanden wachten toen ik aan de beurt was kreeg 30 mg en ze wouden niet omhoog hoe vaak ik belde met angst en onrust zeiden ze dat het psychisch was
En jij geloofde ze niet? Want die indruk krijg ik ook. En dan heb je behandeling nodig voor die klachten en niet steeds meer middelen.
Ik heb de methadon gisteren verhoogd ging in de ochtend effe goed maar daarna ging het zo slecht dat ik dacht het komt door de verhoging
Ik voelde me niet normaal slecht gisteren dus dacht laat me kijken hoe het vandaag gaat
Ik heb vaker verhoogd begon bij 10 mg toen naar 20 mg toen voelde ik me dezelfde dag van verhoging wat beter maar de dag daarna slecht
Weer verhoogd naar 30 mg zelfde geval eerste dag ietsje beter
Toen naar 40 mg voelde ik me een paar dagen beter vooral in de avond toen ging het beter maar ging daarna zo slecht dat ik sterke zelfmoord neigingen had .toen had Papaverman me zo goed geholpen en hoop weer gegeven ben hem echt heel dankbaar voor ook de ander die een reactie gaven die dag ben ik dankbaar want ging heel slecht met me
Daarom zit ik ook hier elke dag te typen want ging bijna mis en door de reacties hier heb ik hoop gekregen
Toen ik naar 50 mg ging voelde ik niks veranderen. Maar mocht toen naar 70 als het moest van de psychiater
Gisteren naar 60mg ging in de ochtend eventjes wat beter maar vanaf de middag ging het zo slecht toen hebben Othershore en Shikantaza me geholpen met hun reacties
Vandaag ben ik ook dankbaar voor al die reacties die heb gekregen echt ben jullie zo dankbaar ik weet niet hoe ik mijn dankbaarheid moet laten zien want jullie helpen me echt niet normaal met jullie reacties adviezen en zo
Dus wou vandaag effe kijken hoe het gaat ben bang als ik het verhoog naar 70 mg dat ik me zo slecht voel dat ik dit keer zeker een einde maak aan mezelf want ging zo slecht gisteren in de middag begon na 14 uur daarna kreeg ik de reacties ging het wat beter en daarna ging zo slecht
Helaas is het overal druk vandaag probeer de zij straatjes te pakken maar ook druk
Ik zit alleen maar te wachten op de psychiater wanneer hij terug is van vakantie en kijken wat hij nog meer voor me kan doen
Als de reacties van een online drugsforum zo’n invloed op je hebben is dat wel een teken dat er meer speelt dan verslaving. Ga eens wat dieper graven met je arts, therapeut of andere hulpverleners dan alleen de middelen zou ik zeggen.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Volgens mij heeft @Diametha al een aardig traject doorlopen:

Wat er precies aan de hand is, is moeilijk te zeggen… De hulpverleners hebben het er ook moeilijk mee.
Fysieke trajecten vooral zo te horen. Ontwenning, fysieke klachten. Dat is niet wat ik in zn eigen woorden hoor. Daar hoor ik paniek, onrust, gebrek aan ondersteuning en sociaal leven, depressieve gevoelens, etc.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
zijn er mensen die ook zo lang hebben moeten lopen met ontwenning van methadon en steeds de dosis moesten verhogen?
zijn er mensen die mij kunnen vertellen toen je bijna op de goede dosis zat van methadon hoe je je voelde?
Bijvoorbeeld als 60 mg de dosis is wat je op kan stabiliseren dan voel je je niet meteen goed ik moet het tijd geven en na een paar dagen begin je je een beetje goed te voelen toch en dan moet het steeds beter gaan totdat je stabiel bent toch?of hoe gaat het in zijn werking?want heb Jellinek een bericht gestuurd een aantal dagen geleden gestuurd en ze hebben me gisteren geantwoord maar zag het net en die adviseren om niet boven de 60 mg methadon te gaan vooral met de medicatie die ik neem en ze zeggen dat ik het tijd moet geven en dat ik de klachten die ik heb heel heftig zijn en dat ik het aan mijn psychiater moet zeggen en naar hem moet luisteren
Ik heb dat allemaal gedaan
Ik wil het ook tijd geven maakt mij niet hoelang alleen zit te twijfelen of ik wel op het goede pad zit want echt mensen hoe ik me voel de depressie somber huilen en de onrust het is elke keer hetzelfde of erger ik ben helemaal hopeloos maar toch hou ik me aan al mijn afspraken hoe depressief of huilen
Wil zo graag vooruitgang zien
Ik twijfel zo erg aan alles
Ben kapot echt kan het niet meer volhouden zo depressief huilen zo onrustig alleen maar lopen en weet niet wat ik moet doen
Ik zie geen vooruitgang en die medicatie maakt me kapot vergeetachtig
Voel dat ik op een zombie lijk maar moet het toch nemen
Ik weet niet meer wat ik moet doen en iedereen zegt dat de psychiater de enige is die je kan helpen
Ik ben aan het overleven

PapaverMan

Bewuste gebruiker
zijn er mensen die ook zo lang hebben moeten lopen met ontwenning van methadon en steeds de dosis moesten verhogen?
zijn er mensen die mij kunnen vertellen toen je bijna op de goede dosis zat van methadon hoe je je voelde?
Bijvoorbeeld als 60 mg de dosis is wat je op kan stabiliseren dan voel je je niet meteen goed ik moet het tijd geven en na een paar dagen begin je je een beetje goed te voelen toch en dan moet het steeds beter gaan totdat je stabiel bent toch?of hoe gaat het in zijn werking?want heb Jellinek een bericht gestuurd een aantal dagen geleden gestuurd en ze hebben me gisteren geantwoord maar zag het net en die adviseren om niet boven de 60 mg methadon te gaan vooral met de medicatie die ik neem en ze zeggen dat ik het tijd moet geven en dat ik de klachten die ik heb heel heftig zijn en dat ik het aan mijn psychiater moet zeggen en naar hem moet luisteren
Ik heb dat allemaal gedaan
Ik wil het ook tijd geven maakt mij niet hoelang alleen zit te twijfelen of ik wel op het goede pad zit want echt mensen hoe ik me voel de depressie somber huilen en de onrust het is elke keer hetzelfde of erger ik ben helemaal hopeloos maar toch hou ik me aan al mijn afspraken hoe depressief of huilen
Wil zo graag vooruitgang zien
Ik twijfel zo erg aan alles
Ben kapot echt kan het niet meer volhouden zo depressief huilen zo onrustig alleen maar lopen en weet niet wat ik moet doen
Ik zie geen vooruitgang en die medicatie maakt me kapot vergeetachtig
Voel dat ik op een zombie lijk maar moet het toch nemen
Ik weet niet meer wat ik moet doen en iedereen zegt dat de psychiater de enige is die je kan helpen
Ik ben aan het overleven
Nou als je de dosis steeds niet verhoogd (structureel niet een paar keer en dan weer terugkrabbelen) dan helpt dat die arts dat zegt an sich natuurlijk niets. En nogmaals, pillen zijn geen vervangen voor behandeling maaar een hulpmiddel erbij of noodmiddel om even periodes te overbruggen. Maar die periodes worden bij jou wel erg lang nu. Maar het traject dat je nu doet via psychiater is al vrij uitzonerlijk voor methadon verslaving, en dan hoor ik ook nog niks over therapie. Dit gaat niet helemaal goed zo iig.

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
@Diametha probeer het eens wat meer los te laten. Bouw je Methadon op, dat is denk ik op het moment het belangrijkste.

Kijk nou eens of je van die draaimolen af kunt stappen van steeds de focus leggen op hoe rot je je voelt. Zoek afleiding, ga met vrienden praten, pak een film ofzo. Ik weet niet of het tot je mogelijkheden behoort hoor om deze dingen te doen, maar we horen steeds hetzelfde verhaal en je maakt jezelf helemaal gek op deze manier.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik ben sinds november overal geweest
Eerst vond Jellinek (ook al hadden ze te snel afgebouwd )dat de ontwenning na 3 weken over moest zijn dus ben ik naar punt p gestuurd daar heb ik met allerlei psychiaters en psycholoogen gesproken die vonden dat het lichamelijk was
Ze zeiden een grote kans ontwenning
Ik naar de huisarts die heeft contact met Jellinek gezocht en die zeiden weer geen ontwenning zonder dat ze me wouden zien voor controle
En omdat ik onrust had die vanuit de buik kwam
Werd ik door mijn huisarts naar maag darm en lever poli gestuurd daar alles onderzocht
Camera door mijn keel en ontlasting onderzocht niks kunnen vinden
Ik helemaal gek geworden huisarts gek gemaakt met bellen elke dag van niet slapen vet afgevallen dus mertezepine gekregen heeft helemaal niet geholpen behalve het slapen in het begin maar daarna ging het slapen weer slecht
Huisarts zegt ik kan alleen nog de slaap medicatie veranderen naar Quetiapine dat hielp ook een beetje in het begin dit allemaal terwijl ik zoveel buikkrampen had waardoor die onrust kwam het ging zo slecht met me toen maar was niet depressief of somber alleen maar onrustig en niet slapen maar erg onrustig ik kan niet 10 seconden stil zitten maar ging altijd in de avond vanzelf weg en daarna nam ik de Quetiapine om te slapen
Tot ik in februari die tintelingen had en zo bij deze psychiater kwam en toen de medicatie begon te nemen en toen begonnen de depressieve gevoelens en daarna de huilbuien
Dus daarom denk ik dat de medicatie mij kapot aan het maken is
En wil nu niet nog meer medicijnen erbij maar juist eraf
Maar moet eerst stabiliseren en dat wilt niet lukken
Heb geen alcohol gedronken sinds vorige jaar januari geen drugs gebruikt sinds vorige jaar oud en nieuw (2022/2023)
Jointje gerookt toen ik uit de detox kwam maar sinds januari 2024 ook niet meer
Drink zelfs geen koffie of fris sinds januari
Maar toch was ik onrustig door die buikkrampen of buikpijn
Dat is weg gegaan sinds ik methadon gebruik weer die onrust bij de buik
Nu is het onrust bij mijn borst en in mijn hoofd en sinds de medicatie depressie somber en huilen
Dus daarom word ik gek
Eerst was ik zeker dat het methadon ontwenning is maar nu twijfel ik
Ik denk dat het methadon ontwenning is maar ik denk dat de medicatie iets met die ontwenning doet waardoor ik niet wil stabiliseren of wat dan ook
Ik weet wel dat het met methadon te maken heeft en dat de medicatie ook een rol speelt in waarom ik niet wil stabiliseren
En begin ook te twijfelen of ik wel zo door moet gaan maar heb geen keus iedereen zegt geef het tijd maar ik voel dat ik gek aan het worden ben niet door methadon maar wel door een van die andere medicatie
Maar ik probeer vol te houden terwijl ik met de dag dingen vergeet niet meer eet drink heel weinig
Ik doe echt mijn best maar ga beetje bij beetje dood terwijl ik nergens hulp krijg en nu 2 weken moet wachten op de psychiater en Jellinek me niet wil behandelen
Ik ben ten einde raad 😢😢😢😢

Manu76

Badass junkie
En hoeveel sigaretten heb je vandaag gerookt?
Die buikkrampen en druk op de borstkast kan gewoon stress/ontwenning/angstaanvallen zijn. Dat betekent dat het door je gedachtes komt. Als je positieve gedachte/ hoop zou hebben, verdwijnen ze misschien.

Maar ik herhaal, als je zegt dat je geen koffie neemt, dan is dat goed, maar tabak is ook een upper en levert ook die verhoogde bloedsomloop en stress.

Kijk maar eens in de spiegel en vertel de persoon die je ziet een paar positieve dingen en wees goed voor jezelf. Je doet veel goede dingen, nu vooral ook even positieve gedachtes erbij halen.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Bedankt allemaal voor jullie reacties
Ik wil zo graag een film kijken of rustig een praatje doen maar het lukt me gewoon niet
Ik kan er echt niks aan doen zo vaak zeg ik het moet goed komen maar mijn hoofd gaat vanzelf denken je bent overal geweest je hebt methadon omhoog gedaan je krijgt medicatie om rustig te worden maar je kan niet rustig zitten
Daarna begint de spijt te komen en de huilen en depressief vanuit het niks gewoon zo een somber gevoel en dan weer huilen en de hele tijd op straat aan het lopen en huilen
Vooral ook twijfelen over van alles
Mensen ik weet het niet meer vooral waarom ik geen vooruitgang merk
Ik weet het gewoon niet meer 😢😢😢😢
Ik heb het zo moeilijk
Dit is mijn enige afleiding
Sorry als ik jullie stoor
En bedankt voor alle reacties echt niet normaal bedankt

Ik moet het zelf doen maar heb er geen vertrouwen in
Ik begin nu aan zelfmoord is de beste oplossing want deze gevoelens kan ik niet meer aan maken me zo kapot
Ik bedank iedereen uit de grond van mijn hart
Maar ik kan niet meer nadenken ben helemaal kapot van het lopen huilen

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Bedankt allemaal voor jullie reacties
Ik wil zo graag een film kijken of rustig een praatje doen maar het lukt me gewoon niet
Ik kan er echt niks aan doen zo vaak zeg ik het moet goed komen maar mijn hoofd gaat vanzelf denken je bent overal geweest je hebt methadon omhoog gedaan je krijgt medicatie om rustig te worden maar je kan niet rustig zitten
Daarna begint de spijt te komen en de huilen en depressief vanuit het niks gewoon zo een somber gevoel en dan weer huilen en de hele tijd op straat aan het lopen en huilen
Vooral ook twijfelen over van alles
Mensen ik weet het niet meer vooral waarom ik geen vooruitgang merk
Ik weet het gewoon niet meer 😢😢😢😢
Ik heb het zo moeilijk
Dit is mijn enige afleiding
Sorry als ik jullie stoor
En bedankt voor alle reacties echt niet normaal bedankt

Ik moet het zelf doen maar heb er geen vertrouwen in
Ik begin nu aan zelfmoord is de beste oplossing want deze gevoelens kan ik niet meer aan maken me zo kapot
Ik bedank iedereen uit de grond van mijn hart
Maar ik kan niet meer nadenken ben helemaal kapot van het lopen huilen
Als je overweegt tot suicide over te gaan: neem contact op met de huisartsenpost of 113 Zelfmoordpreventie!

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Manu heb weer bijna 2 pakjes sigaretten op
Weet dat ik moet minderen maar ben zo onrustig
In de spiegel kijken zie een man die geen leven heeft kan niks positiefs bedenken
Kan helemaal niet denken alleen maar die sombere gevoelens en onrust zoveel onrust dat ik alleen maar kan lopen
Loop zeker minimaal 20 km
Ben helemaal gesloopt van het huilen en lopen en zo een depressieve gevoel kan het moeilijk beschrijven maar gewoon somber en heel veel spijt waarom ooit aan de methadon begonnen waardoor ik nu de diazepam neem en de slaappillen
Waarom kan ik niet stabiliseren wat heb ik toch
Want dit zo erg die gevoelens moet door drugs of zoiets (medicatie) komen
Toen ik van de ene psychiater naar de ander werd gestuurd zeiden ze allemaal na hun testen dat het lichamelijk is en dat ik geestelijk gezond ben
Maar nu na 2 maanden medicatie denk ik dat ze me geestelijk kapot hebben gemaakt en als ik daaraan moet denken dat ze me gek hebben gemaakt
Werken mijn hersens niet meer weet niet meer wat ik moet denken en doen

PapaverMan

Bewuste gebruiker
En hoeveel sigaretten heb je vandaag gerookt?
Die buikkrampen en druk op de borstkast kan gewoon stress/ontwenning/angstaanvallen zijn. Dat betekent dat het door je gedachtes komt. Als je positieve gedachte/ hoop zou hebben, verdwijnen ze misschien.

Maar ik herhaal, als je zegt dat je geen koffie neemt, dan is dat goed, maar tabak is ook een upper en levert ook die verhoogde bloedsomloop en stress.
Goed punt dat het gewoon stress en/of angst/paniekaanvallen zouden kunnen zijn. Of iig een gedeelte van je klachten verklaard.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Manu heb weer bijna 2 pakjes sigaretten op
Weet dat ik moet minderen maar ben zo onrustig
In de spiegel kijken zie een man die geen leven heeft kan niks positiefs bedenken
Kan helemaal niet denken alleen maar die sombere gevoelens en onrust zoveel onrust dat ik alleen maar kan lopen
Loop zeker minimaal 20 km
Ben helemaal gesloopt van het huilen en lopen en zo een depressieve gevoel kan het moeilijk beschrijven maar gewoon somber en heel veel spijt waarom ooit aan de methadon begonnen waardoor ik nu de diazepam neem en de slaappillen
Waarom kan ik niet stabiliseren wat heb ik toch
Want dit zo erg die gevoelens moet door drugs of zoiets (medicatie) komen
Toen ik van de ene psychiater naar de ander werd gestuurd zeiden ze allemaal na hun testen dat het lichamelijk is en dat ik geestelijk gezond ben
Maar nu na 2 maanden medicatie denk ik dat ze me geestelijk kapot hebben gemaakt en als ik daaraan moet denken dat ze me gek hebben gemaakt
Werken mijn hersens niet meer weet niet meer wat ik moet denken en doen
Ik zie je steeds verwijzen naar dat je de hele dag rondloopt. Dat is heel apart. Heb je geen sociaal netwerk bijv. waar je op bezoek kunt? Vrienden, familie, zoiets? Lopen is op zich goed maar ik heb zo'n vermoeden dat het een symptoom van iets is in jouw geval.

Manu76

Badass junkie
Tja, als je naar jezelf kijkt en niets positiefs kunt verzinnen, terwijl je wel effe 20km kan lopen! Probeer nogmaals naar de spiegel te lopen en blijf er desnoods 20 minuten staan.
Kon je niet koken ofzo? Je was toch goed voor je ouders...
Dat met die medicatie is even afwachten en netjes slikken en communicatie met de psychiater over 2 weken. Maar je denkpatroon moet je ook aan werken en dat moet je zelf willen!
Succes!

Bovenaan