Diazepam once a week, ervaringen?

sjoerd101

Belezen gebruiker
Bij behoefte aan slaapmiddelen in het weekend en gebrek aan kortwerkende benzo's gebruik ik momenteel diazepam om te slapen na speed in t weekend..

Dit is dus 1 dag in het weekend waarop ik ongeveer 30 a 40 mg gebruik.
nu heb ik al slechte ervaringen met benzo verslaving en dus ontwenning en wil dit graag voorkomen..

Ik weet dat de halfwaardetijd van het actieve metaboliet van diazepam (desmethyldiazepam) 100 tot 200 uur is, dus in theorie ben ik continu onder invloed.

Maar ontstaat in de praktijk ook lichamelijke verslaving? heeft iemand ervaring met wekelijks gebruik van diazepam?

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Heb het een lange tijd 1x in de week gedaan, totaal geen ontwenning. Wel wat tollerantie. Ik nam dan meestal 10mg.

Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn voor een lichamelijke verslaving als je het daarbij houdt.

Winehouse

Badass junkie
1x en de week wordt 2x enzovoorts. Waarom gebruik je 30 a 40. Doseer gewoon lager, dat werkt ook gewoon goed als je niet meer milligrammen gewend ben.

sjoerd101

Belezen gebruiker
gebruik het om te chillen en uiteindelijk te slapen na speed. dan heb je wel wat meer nodig dan 10mg..
En doe dit al een aantal maanden zo alleen voorheen met oxa, toen een periode met lora, toen n periode met xanax dus heb ook al n behoorlijke tolerantie ook denk ik.

maandag en dinsdag is het effect van de valium nog steeds voelbaar trouwens, dit is eigenlijk ideaal voor de hard feelings die speed me soms geven op de maandag en dinsdag.
Ik ga kijken hoe lang dit goed gaat en laat het jullie dan ook wel weer weten, handig voor de volgende met deze vraag.

Bovenaan