diazepam

hypertje

Newbie
Beste mensen,

Ik ben overgestapt van lorazepam naar diazepam. Nu ik sinds vandaag voor de eerste keer diazepam gebruik word ik suf maar nog erg gespannen. Ik neem op dokter advies 10mg diazepam in per dag. Kan het kwaad om 15 mg te gebruiken per keer? Heeft diazepam even tijd nodig omdat ik overgestapt ben van lorazepam?

Ik heb er ook nog Tiapridal 100 mg 3x1 per dag bij gehad. Is dit niet wat veel.
En kan iemand mij uit leggen wat tiapridal is en hoe te gebruiken het beste. Want samen tegelijk met diazepam lijkt het mij wat heftig.

Ik gebruik dit omdat ik hyperventilatie heb met vooral inwendig spanning in de borstkas wat niet echt weg gaat met de pillen die ik gehad heb.

Al vast bedankt,

hypertje

Newbie
Omdat het langer werkt, en omdat het niet echt helpte.
Ben nu weer terug gegaan naar Lorazepam. Diazepam slaat verkeerd aan bij mij, word er juist angstig van, en het het geeft totaal geen rust bij mij.

Ik drink ook wat te veel, dus heb daarom die Tiapridal gehad en ook Antabuse 400 mg
jaja word een echte pillen fabriek hier.

YawningMan

Belezen gebruiker
Zou je niet beter deskundig advies in kunnen winnen bij je behandelend arts zelf?
Waarvoor krijg je het überhaupt voorgeschreven beide? Wat ik uit je verhaal begrijp is dat je de Tiapridal slikt(e) vanwege een alcohol verslaving? En ook de lorazepam/diazepam om ontwenningsverschijnselen te onderdrukken? Of interpreteer ik je verkeerd?

Flameon

Badass junkie
Ik zou even gaan praten met je arts inderdaad. Sowieso ook omdat je alcoholverslaafd bent. Het kan net zo goed zijn dan je om iets anders angstig bent, en dat het niet door de valium komt. Teveel drank maak je ook angstig, niet realistisch etc bijvoorbeeld

hypertje

Newbie
Flameon zei:
Ik zou even gaan praten met je arts inderdaad. Sowieso ook omdat je alcoholverslaafd bent. Het kan net zo goed zijn dan je om iets anders angstig bent, en dat het niet door de valium komt. Teveel drank maak je ook angstig, niet realistisch etc bijvoorbeeld

Ik heb met mij arts gepraat. En die heeft die pillen voorgeschreven.

Flameon

Badass junkie
hypertje zei:
Flameon zei:

Ik heb met mij arts gepraat. En die heeft die pillen voorgeschreven.

Ja maar goed het bljkt dus dat ze niet werken, alhoewel ik het even een weekje aan zou kijken btw. Maar als het dan nog neit werkt dan kun je dus altijd naar hem terug en aan geven dat je er niet lekker op rond loopt

YawningMan

Belezen gebruiker
Wat Flameon zegt, op het moment dat diazepam niet bevalt kan hij altijd wat anders voorschrijven. Er zijn genoeg alternatieven.
De combinatie van Tiapridal en benzodiazepinen is overigens een logische combinatie bij een alcoholverslaving, of 3x100mg veel is kan ik niet zeggen. Antabuse erbij is ook logisch en kan ook. De hele combinatie is typerend bij een vrij heftige alcoholverslaving.
Het is dat je ook antabuse slikt waardoor je waarschijnlijk niet zomaar alcohol gaat drinken, wat sowieso ook gevaarlijk is in combinatie met zowel diazepam of lorazepam (elke benzodiazepine) en ook met antipsychotica als tiapridal. Pas daar dus goed mee op!
Nogmaals, ga in gesprek met je arts, je probleem is daar meer dan ernstig genoeg voor.

hypertje

Newbie
Even voor de duidelijkheid, ik ben niet echt alcohol verslaaft.
Meschien heb ik het verkeert aangegeven hier.
Het probleem is dat de pillen Lorazepam en UNI Tranxene die ik inneem niet meer goed werken.

Mijn dosis is: Lorazepam 2 te gekijk van 2.5 mg als ik wakker word. Dus 5 mg.
UNI Tranxene 15 mg een uur erna.

Maar het helpt pas als ik er 3 biertjes bij drinkt een paar uur later. Of je dat verslaaft kan noemen weet ik niet. Meschien is de dosis te lag van de pillen. Daarom was ik overgestapt op diazepam en anti alcohol pillen. Dit waarschijnlijk omdat de pillen gewent zijn om samen te werken wat ik dus deed. Maar ben weer terug op Lorazepam en UNI Tranxene gestapt wat toch fijner is dan diazepam.

Ik zal zelf wel stoppen met die biertjes, enkel als ik ergens naar toe ga zal ik het gebruiken.

YawningMan

Belezen gebruiker
Je beschrijving van medicatie deed wel erg aan een alcohol verslaving denken. Maargoed verder niet relevant voor ons. Als je je andere medicatie prettiger vond zal je arts dat wel voorschrijven, sterker nog, ik maak er nu uit op dat hij dat al heeft gedaan? Dus dan zal het wel in orde zijn.

Bovenaan