Diazepam

Hopaaateee

Experimenterende gebruiker
Goede middag
Een ik eigenlijk advies nodig over het stoppen met diazepam
In het verleden zat ik aan de phenibut waar ik zwaar verslaafd aan was en daarmee gestopt met hulp van baclofen en diazepam dat 2e ben ik blijven gebruiken neem nu om de 12 uur 40 mg
Maar intussen beginnen de voordelen van het middel eraf te gaan en blijft alleen nog een nare verslaving over ik hoop dat iemand hier tips heeft ?
Zou baclofen ook hierbij afkickverschijnselen werken?

Bedankt alvast👌

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Wat hierboven gezegd wordt is waar.

Als je het toch zelf wilt doen, haal dan iedere dag een klein beetje van de diazepam af in een tempo waar het voor jou (lichamelijk) te doen blijft. Als het niet gaat blijf je even een dagje op dezelfde dosering hangen.

Je hebt je vorige verslaving ingeruild voor een nieuwe, dus probeer dat hier niet te doen. Je kunt prima zonder hulp van andere stoffen de diazepam afbouwen tot 0. Daarnaast is baclofen ook niet per se effectief om diazepam afkick op te vangen.

Succes!

Dirkdirk

DF-koning
Maar stel nu je bent tot over je oren verslaafd aan clonazolam. Maar echt trillen als een vibrator. Dan moet je zowat een pakje diazepam nemen om nog normaal over straat te kunnen?

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Maar stel nu je bent tot over je oren verslaafd aan clonazolam. Maar echt trillen als een vibrator. Dan moet je zowat een pakje diazepam nemen om nog normaal over straat te kunnen?
Met zoiets potents als clonazolam kan tolerantie aardig oplopen ja. Ik weet de equivalente doseringen niet, maar als je een pakje 10mg 30stuks hebt dan zou ik toch niet zomaar een pakje opeten

Linda1979

Ik ben van 80 mg naar 2.5 gegaan in iets van 2,5 maand. Is wel heel snel, maar mijn lichaam kon het aan. Elke week check-ups met de arts gehad.

Het is echt wel te doen.
Is baclofen verslavend? En kun je van lorazepam afkicken met baclofen

Hopaaateee

Vandaag ben ik op week 3 (30mg minder al)en begin er nu wel behoorlijke last van te krijgen t voelt net of ik koorts heb en slapen word ook lastig want heb vette last van rusteloze benen ineens zweet handen en hoofdpijn en heb ook meer last van irritaties aan andere mensen

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Ik weet zeker dat dit helpt!
Het is wel op recept, ik denk dat je 3 tabletjes sifrol nodig hebt. Einde last van restless legs! Ik heb het ook en ik heb met die sifrol nergens meer last van!

Linda1979

Volgens mij is diazepam ook de benzo met de minstegezeik, geen triazool geen zwavel, geen bromide gewoon plain slaap medicatie. Wel iets minder sterk maar dat is juist goed, ik dacht dat 10 mg een beetje de norm was?

Nee je kunt lorazepam omzetten naar diazepam en dan de diazepam rustig aan afbouwen. Dat is de beste optie die je hebt.

Gaan stuntelen met andere middelen die ook op gaba receptors werken is niet de bedoeling.

Ik weet zeker dat dit helpt!
Het is wel op recept, ik denk dat je 3 tabletjes sifrol nodig hebt. Einde last van restless legs! Ik heb het ook en ik heb met die sifrol nergens meer last van!
Clonedine

Hopaaateee

Vandaag bij de verslavingszorg geweest en wouden eigenlijk niks anders als een klinische opname maar daar zitten allemaal voorwaarden aan vast die nergens over gaan dus opnieuw contact met de huisarts en ga gewoon weer verder met 10 mg per week eraf
Met zo'n 8 weken zal het af zijn gerond
En zou ik ook 1 diazepam extra eraf kunnen doen en 1 temazepam erbij voor het slapen heb steeds rusteloze benen dus slaap slecht

De Zandman

DF-koning
Het medicijn Sifrol helpt perfect de rusteloze benen te beteugelen.
Hoeveel temazepam neem je nu?
Ik ben geen arts!

De Zandman

DF-koning
Dat klopt, maar het werkt wél!
Ook temazepam krijg je in principe alleen maar via een arts. En je moet opletten dat je niet het ene voor het andere inruilt.
Temazepam is een inslaap middel, het werkt vrij kort.
Als je daaraan begint dan ligt er een benzo verslaving op de loer, want je went eraan en dan werkt het niet meer, en heb je weer méér nodig...

Hopaaateee

Nog 3 weken afbouwen en dan kan ik weer zonder diazepam heb het grootste gedeelte van me verslaving al achter de rug ik slaap ook al een stuk beter en geen rusteloze benen meer werd daar ook gek van 💪💪💪

De Zandman

DF-koning
Ik kreeg restless legs juist door het gebruik van seroquel voorzover ik weet ...
En dat is echt zwaar klote, als ik de sifrol niet neem lig ik de hele nacht te bewegen en doe ik geen oog dicht.
Sifrol helpt mij iig zeer goed tegen dit verschijnsel zoals ik al eerder vermeld heb!

Bovenaan