Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!
Die video heb ik gisteren nog gezien...
Dat was 2 weken na zijn trip hè. Later ging het beter en kijkt hij er zelfs op terug als een waardevolle ervaring.
Het is zeker een lagen structuur, waarbij angst ook gewoon slechts een laag is die afgepeld kan worden.Ik zie het meer als een lagenstructuur waarin ons bewustzijn zicht manifesteert. En angst is nu eenmaal onderdeel van ons. Toch bij het ontrafelen van de werkelijkheid en absolute objectiviteit te benaderen zou het menselijk filter uitgezet moeten worden. En ja. Alle emoties van een mens, maar ook zintuigen registreren relatieve/subjectieve werkelijkheid. En dus om die reden ben ik heel benieuwd wat de ervaring zonder angst zou zijn.
Anders gezegd: Wat blijft erover van ons wezen als we onze menselijkheid verwijderen.
Zo'n staat van puur bewustzijn is inderdaad niet iets waarmee je praktisch uit de voeten kunt in het dagelijks leven. Dat is meer een staat voor momenten van diepe meditatie en diep trippen. Waarbij diepe meditatie en diep trippen eigenlijk niet wezenlijk anders zijn van elkaar, maar dat terzijde.Angst is maar een raar iets. We willen allemaal zonder angst leven maar daarbij vergeten we dat we zonder angst niet eens "kunnen" overleven. Net als pijn. Zonder pijn overleef je ook niet.
Ook in mijn ogen blijft er zonder deze menselijke emoties of gevoelens alleen maar puur bewustzijn over. Maar zodra we daar zijn, hebben we geen lichaam meer nodig.
Het is ook een bevrijding inderdaad. Maar aan de andere kant: mensen zijn vaak doodsbang voor vrijheid. Want vrijheid betekent ook verantwoordelijkheid.@therealburningman @Mindless, angst is slechts relatief en subjectief in mijn opinie, je kunt het creëren van je eigen realiteit als een angst zien, maar ook net zo goed als een bevrijding. Waarom zou angst buiten het creëren van je eigen realiteit moeten staan? Lijkt me net zo goed een onderdeel daarvan en als zodanig creëer je dus ook je eigen angst en heb je dus de keuze om er niet bang voor te zijn.
Ben het ook met je eens dat angst relatief en subjectief is, maar het is ook zo dat mensen eeuwenlang is verteld (door de kerk met name) dat er iets is buiten onszelf om bang voor te zijn, iets objectiefs. Een oordelende God, een dag des oordeels, 'kwaad', een hel.