• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

DMT: korte samenvatting

Popsa

Newbie
Niet echt een trip repport, maar deze zijn altijd te onduidelijk om te toesten wat ik werkelijk ervaar, dit gaat beter door te schrijven wat ik er over denk :wink:

Wij zijn zoals de kleine verkenner die enkel op zijn pad gevestigd blijft, die van zijn pad een spoor heeft gemaakt en enkel zijn energie kan behouden als hij verbonden blijft met het spoor.

Iets wat ik op jonge leeftijd heb geleerd, waar ik zelfs een afkeer van heb gekregen is op dit spoor te blijven. Dit spoor dat saai en lineair, driedimensionaal, vlak, dit spoor waar ik gevestigd moet blijven (normaal, zoals het hoort). Ik net zoals iedereen is niet verbonden met een spoor dat men moet volgen.

Het is onze culturele driver en zolang deze zich behoud tot het dogmatische besturingssysteem bestaat er niets anders, het is een geslote en beperkte broncode. Dit cultureel systeem behoud ons verkenner te worden want men moet eerst vechten tegen het systeem dat men gewoon is, men moet anders leren werken, men moet diep in de ontoegankelijke broncode van het leven gaan kijken, onze cultuur dat het leven is geworden.

Het is nooit prettig los te laten of het accepteren van verandering. Er zijn middelen die het systeem pijnigen, die het systeem iets geven wat buiten hun vermogen ligt. Dit gebeurt extreem en direct met het gebruiken van DMT, de wandellaar gaat niet enkel van het pad af maar word diep in het bos gekatapulteerd. Een plaats waar hij zelf nog niet kon van dromen, laat staan denken.

Heel ons cultureel systeem word weggegooid, het is zo een klein deeltje van de keten. Wat we zien is een groter geheel, een te groot geheel voor het meteen te begrijpen. We denken dat we dood zijn, enkel alleen al omdat we dingen zien die nooit in ons systeem kunnen voor komen. We voelen dit pijnlijk aan omdat we het individu verliezen, omdat we ons ego los laten, en de totale controle kwijt raken.

Alleen al deze ervaring wijst erop dat we ons beperken, we beperken ons tot wat we weten, tot wat voor ons kan en zolang we dit doen komt er niets meer.

We krijgen angst, maar te gelijkertijd weten we, wat we daar zien of meemaken het meest unieke en echte is wat we ooit hebben mee gemaakt.

Zelf moesten we onszelf hier sceptisch voor opstellen, en moest het een verschijnsel zijn, een epifenomeen dat we enkel zelf creëren in onze hersenen, zelfs dan nog bewijst het ons iets, en laat het ons dingen zien waarvan we dachten dat het nooit mogelijk was, of dat het ooit kan zijn, de andere kant vanwaar we ons nu bevinden.

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Dit doet mij denken aan een uitspraak van volgens mij Theo Maas:

' in het leven volg je bepaalde paden. In de supermarkt, in je straat, in je huis, maar ook in de
manier van denken. Met een psychedelisch middel kun je een keer een ander pad volgen. Iets
wat onvoorstelbaar is, iets wat je aangenaam verrast. '

Mooi beschreven hoe je de maatschappij ziet. Ik kan me wel vinden in je manier van denken. Het is alleen moeilijk om op nu, als nuchtere, op dezelfde lijn van denken te komen als jij hebt beschreven.

duimpje

Belezen gebruiker
Popsa zei:
Niet echt een trip repport, maar deze zijn altijd te onduidelijk om te toesten wat ik werkelijk ervaar, dit gaat beter door te schrijven wat ik er over denk :wink:
Het lijkt mij dan ook op het verkeerde subforum geplaatst te zijn. Natuurlijke empatheogenen lijkt mij toepasselijker.

Popsa zei:
Alleen al deze ervaring wijst erop dat we ons beperken, we beperken ons tot wat we weten, tot wat voor ons kan en zolang we dit doen komt er niets meer.

We krijgen angst, maar te gelijkertijd weten we, wat we daar zien of meemaken het meest unieke en echte is wat we ooit hebben mee gemaakt.
Ik ben het meer met uniek dan met echt eens. Het lijkt me sterk dat alles wat je tijdens je trip mee maakt echt is. Al is 'echt' natuurlijk een abstract begrip.

Popsa

Newbie
soldiermoney zei:
Ik kan me wel vinden in je manier van denken. Het is alleen moeilijk om op nu, als nuchtere, op dezelfde lijn van denken te komen als jij hebt beschreven.
Dan moet ik heel mijn leven wel stoned zijn, want deze manier van denken zijn de bouwstenen van mijn leven. Maar ik begrijp jou standpunt, je moet conformeren in een samenleving om mee te kunnen draaien.

Maar waar jij het meedraaien als een nuchter iets ziet is het eerder niet het werkelijke nuchter zijn omdat je zo ver weg van de werkelijkheid zit, door conditionering en indoctrinatie.

Dat is ook vaak de sensatie die zeer sterk krijg met psychedelische drugs, deze sensatie/inzicht had ik voordien ook wel, maar met hulpmiddelen gaat het veel harder. Dan pas kan ik werkelijk de vraag begrijpen en vasthouden; “Wat the fuck ben ik” en “Wat the fuck doe ik hier”.

De theo is fijn, net als de hans maar minder rationeel :xtc:

duimpje zei:
Het lijkt mij dan ook op het verkeerde subforum geplaatst te zijn. Natuurlijke empatheogenen lijkt mij toepasselijker.
Ja, dat lijkt mij nu ook :grin: exuzeer

duimpje zei:
Ik ben het meer met uniek dan met echt eens. Het lijkt me sterk dat alles wat je tijdens je trip mee maakt echt is. Al is 'echt' natuurlijk een abstract begrip.
De hallucinatie zelf lijkt mij ook wel vaker af te hangen van wie je bent en wat je verwacht.

Maar het idee dat je hallucineert en dat je zo ver weg van de werkelijkheid bent, maakt het duidelijk dat wat je in de werkelijkheid ziet ook manipuleerbaar is.

Als je dan ooit een diepgaande trip hebt die voorbij het hallucineren gaat, ervaar je iets dat nooit anders mogelijk zou geweest zijn. Het is niet meer “iets” of “niets” (de taal is hier een slecht hulpmiddel, en te beperkt) het wordt eerder een “Het” en dan weet je wel dat het een plaats is waar je kan “zijn”.

Maar zoals je zegt zijn woorden te subjectief voor het werkelijke objectieve te bespreken, andere filosofen hebben zich hier al kapot over geschreven.

duimpje

Belezen gebruiker
Na nadere uitleg ben ik het met je eens.
Niet dat ik bij mijn, tot nu toe enige, truffeltrip zo diep ben gegaan. Toch kan ik wel begrijpen wat je zegt. Ik had wel het gevoel van besef van een groter geheel. Het heeft mijn visie: er is niks 'hogers' aan het wankelen gebracht. Ook vond ik woorden veel te bindend.

Popsa

Newbie
duimpje zei:
Na nadere uitleg ben ik het met je eens.
Niet dat ik bij mijn, tot nu toe enige, truffeltrip zo diep ben gegaan. Toch kan ik wel begrijpen wat je zegt. Ik had wel het gevoel van besef van een groter geheel. Het heeft mijn visie: er is niks 'hogers' aan het wankelen gebracht. Ook vond ik woorden veel te bindend.

De meeste mensen willen dit “zelf”, “leven”, “maatschappij” op een rationele manier verdedigen en daarbij ook hun waarde laten zien dat ze in dit leven bezitten. Daarom ook bij de meeste waarmee ik spreek komt het uit op een psychologische theorie, of ergens een soort van verklaring die dit gedrag verklaren.

Daar gaat het in feite helemaal niet om, dat is enkel het deel van het “spel”, “onze ego” dat we spelen om maar de waarde in ons leven te behouden, hiermee bedoel ik hetgeen wat onze maatschappij drijft, onze cultuur.

Maar het gaat om het werkelijke, het geen naar waar we op zoek gaan als alles weg valt of als we in een utopie zouden leven. Dit word vaak fout of niet begrepen omdat de mens hier geen tijd voor heeft of geen tijd voor maakt maar deze in materialistische aspect van het leven steken.

Duifje

Belezen gebruiker
ik heb me in mijn eerste truffeltrip die ik hier ook ergens tussen de tripreports heb staan, heb ik mij dus koning te rijk gevoeld! ik ging dus echt als een boeddha zitten (kleermakerszit) en chill een joint roken als anderen erom vragen was het helemaal goed want ik wou gewoon delen want ik voelde mij: de koning te rijk! en hun hadden enorme lol maar nu ik dit lees zit ik daar weer aan te denken en het komt gewoon erop neer van haat op egoisme, gij zult delen & wie goed doet, goed ontmoet.

leppeh

Bewuste gebruiker
Het keurslijf van de moderne samenleving drukt op eenieder... Zelf ben ik ook nog verre van vrij :)

Popsa

Newbie
leppeh zei:
Het keurslijf van de moderne samenleving drukt op eenieder... Zelf ben ik ook nog verre van vrij :)

Het drukt inderdaad zwaar door, zo zwaar dat jou het werkelijke omgeving lijkt en het enige wat je kan doen is volgen.

Maar persoonlijk vind ik da je hier een schild voor kan ontwikkelen en eindelijk eens keuzes gaat maken die van belang zijn, die in jou richting gaan naar waar jij werkelijk naartoe wil gaan. Enkel dan pas kan je vrij worden. Dan kan je eerlijk en liefdevol gaan leven zonder dat ze jou misbruiken omdat je sterk genoeg bent om vrij te zijn, wie je werkelijk bent. En niet de persoon te zijn wat ze van jou verwachten omdat de vingers naar jou wijzen.

Zelf ben ik ook nog niet zo, maar ik weet dat het zaadje al is geplant, het proces is al van start. Het moet enkel nog groeien en een stevige stengel krijgen zodat ze mij niet meer kunnen breken. :mrgreen:

Popsa

Newbie
leppeh zei:
Je er van bewustzijn is natuurlijk de eerste stap. Overeenkomst met het boeddhisme? :)

Overeenkomst met alles waarin ik waarheid zie, los van het hele concept dat een religie inhoud.

Zelf ben ik niet zo een voorstander waar men zich neerlegt met één religuese stroming maar alles eens bekijkt en overal zo zijn waarheiden uithalen.

Vaak hebben deze ook dezelfde oorsprong maar zijn het enkel vertakingen van de uiteindelijke bron. Of ebruiken ze een meer dochmatische aanpak, voor controle op te eisen.

Ik zeg maar alles komt voort uit persoonlijke ervaring en niet uit één specifieke stroming waar ik volledig achter sta of me bezig ben, dus ook Boedisme.

dark_ikkeuh

Experimenterende gebruiker
ik heb een maandje geleden ongeveer sootgelijke ervaring gehad maar dan met mdma
had voor het eerst idee dat ik zonder vooroordelen, de wereld 'nuchter' kon zien zonder alle ervaringen, en ideeen waarmee je je leven geconfronteerd word.
ben me sinds dan ook wat meer beginnen verdiepen in spiritualiteit enzo, het voelt als een nieuw stuk van mn leven aan, die begonnen is . :) + het idee, dat alles nu mogelijk is

Maar persoonlijk vind ik da je hier een schild voor kan ontwikkelen en eindelijk eens keuzes gaat maken die van belang zijn, die in jou richting gaan naar waar jij werkelijk naartoe wil gaan. Enkel dan pas kan je vrij worden. Dan kan je eerlijk en liefdevol gaan leven zonder dat ze jou misbruiken omdat je sterk genoeg bent om vrij te zijn, wie je werkelijk bent. En niet de persoon te zijn wat ze van jou verwachten omdat de vingers naar jou wijzen.

mooi gezegd :wave:

commisarisfrankie

Experimenterende gebruiker
Wat een prachtig stukje tekst. Pas nu, na het zes maal te lezen, dringt het helemaal tot me door.
Je hebt een mooie visie over het leven en je hebt ze mooi verwoord. Deze zal ik, vanaf heden, dan ook in mijn achterhoofd houden.

Popsa

Newbie
commisarisfrankie zei:
Wat een prachtig stukje tekst. Pas nu, na het zes maal te lezen, dringt het helemaal tot me door.
Je hebt een mooie visie over het leven en je hebt ze mooi verwoord. Deze zal ik, vanaf heden, dan ook in mijn achterhoofd houden.

Bedankt, ik apprecieer het zeer dat mijn tekst jou op die manier aanspreekt. Het is altijd leuk mensen horen zeggen dat ze weten waar het over gaat, het is ook tenslotte de essentie van het leven.

Hopelijk komen we allemaal op een punt waar we waarheid gaan zoeken.

“Dat we liever zoeken dan TV kijken”

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Prachtig stukje tekst, het spreekt mij enorm aan, vooral het gedeelte van het pad volgen. Ik heb vaak de indruk dat de meeste mensen inderdaad maar gewoon het pad volgen en hun leven leven zoals het verwacht wordt van hun, zoals het is opgelegd is door de maatschappij. Nog maar weinig mensen respecteren het leven, en nog weiniger mensen weten nog hoe ze zelfstandig moeten nadenken. Het lijkt wel alsof al die innerlijke waarheid verloren is geraakt.

Blij dat er nog iemand bestaat die in dezelfde richting denkt :)

leppeh

Bewuste gebruiker
Ik heb het allemaal nog een keer gelezen, en hoewel je veel abstracte ideeën hebt opgeschreven denk ik je in ieder geval grotendeels te begrijpen. Ik ben het alleen niet overal over eens met je, vooral de vraag over realiteit kan je mijns inziens niet zo stellig beantwoorden als jij dat doet, simpelweg omdat je als deel van het systeem geen objectief overzicht hebt. Zelfs een DMT trip zorgt er niet voor dat je dit perspectief verliest.

Popsa

Newbie
Sublimo zei:
Prachtig stukje tekst, het spreekt mij enorm aan, vooral het gedeelte van het pad volgen. Ik heb vaak de indruk dat de meeste mensen inderdaad maar gewoon het pad volgen en hun leven leven zoals het verwacht wordt van hun, zoals het is opgelegd is door de maatschappij. Nog maar weinig mensen respecteren het leven, en nog weiniger mensen weten nog hoe ze zelfstandig moeten nadenken. Het lijkt wel alsof al die innerlijke waarheid verloren is geraakt.

Blij dat er nog iemand bestaat die in dezelfde richting denkt :)

Dank je wel, er zijn wel meerdere mensen die in deze richting denken en deze manier van leven ook werkelijk toepassen. Ik denk waarom je deze mensen niet vaak tegen komt is voornamelijk omdat ze zichzelf minder met technologie zoals het internet bezig houden en hun ideeën vaker voor zichzelf houden dan ze over de hele wereld te verspreiden. Laten we zeggen dat ze meer aan zichzelf werken en geen nood meer aan bevestiging hebben.

Er zijn wel meerdere schrijvers waarin ik deze manier van "werkelijk leven" beschreven wordt en ook heel goed overeenstemt bij elkaar.
Voor degene die gedesinteresseerd zijn:
- Amit Goswami
- Terence Mckenna
- Osho

Meerdere esoterische en alternatieve schrijvers maar ook vaak gerespecteerde wetenschappers die niet meer in het strikte en deterministische geloven. Natuurlijk ben ik het ook niet eens met alle uitspraken dat ze doen (misschien ben ik daar ook niet klaar voor of misschien hebben ze het gewoon fout). Je kan altijd zien aan wijze waarop iemand schrijft wat hun doel is (opdringen of delen).

Ik zou dolblij zijn moest ik omgeven zijn door zulke mensen maar dat is bij mezelf ook niet het geval, voel me eerder een eenzaat (hoewel ik zeer veel vrienden heb). Toch vind ik dat door alle tegenslagen en emotionele pijnigingen die in mijn (en ieders) leven voor komen, er geweest zijn voor mijn ontwikkeling. En dus moet ik mijn weg in het leven zoeken met veel vallen en opstaan om te komen tot zulk echt persoon, ook al ben ik er niet door omgeven.

leppeh zei:
Ik heb het allemaal nog een keer gelezen, en hoewel je veel abstracte ideeën hebt opgeschreven denk ik je in ieder geval grotendeels te begrijpen. Ik ben het alleen niet overal over eens met je, vooral de vraag over realiteit kan je mijns inziens niet zo stellig beantwoorden als jij dat doet, simpelweg omdat je als deel van het systeem geen objectief overzicht hebt. Zelfs een DMT trip zorgt er niet voor dat je dit perspectief verliest.

Zoals ik al vaker zei is dit een zeer moeilijke en in feite onmogelijke discussie. Niet alleen zitten we hier met het probleem dat ik of niemand anders ooit heeft literair omschreven waar ik werkelijk om spreek. Maar het enkel omschreven heeft met de middelen en ervaringen die hij bezit.

Net zoals een persoon een nieuwe kleur zou ontdekken, eentje door niemand gekend en enkel door zichzelf gezien zal de persoon hier geen omschrijving over kunnen geven en zal ook vaak niemand hem begrijpen, nog geloven of steunen.

Platland is hier een mooi voorbeeld van: http://www.gutenberg.org/etext/97

Toch, als ik trip reports of spirituele/filosofische/wijze -ervaringen lees herken ik vaak hetgeen waarover ik spreek en hetgeen dat verder dan onze nauwe perceptie van realiteit gaat. Iets waar ik ook heel mijn leven naar toe probeer te gaan en dat iets heeft dan ook helemaal niets meer met de maatschappij te maken maar met je leven, de echte essentie, de waarheid, het diepere.

Duffeh zei:
Correct me if I'm wrong maar de main gedachte die ik hier uit kan plukken: "reject the mainstream"?

Zeker en vast hoef je nooit en raad ik ook niemand aan om als een kudde schapen de rest te volgen. Ik zou altijd zeggen wees jezelf, weet je niet wie je bent: zoek dan, wees creatief en blijf je heel je leven ontwikkelen.

Maar ik zeg niet "Fuck the system" of "Laat alles vallen" maar "Help het systeem dan" en "Zorg dat je alles hebt wat je wil".

Ps: Hoewel ik ook nog steeds een zoekende ben en zeer ver van perfect, schrijf ik dit enkel om te delen en zeker niet om te overtuigen.

Wietje

Belezen gebruiker
Vet man! :)

Het wordt duidelijker en duidelijker, we zijn maar een zelfgeprojecteerde illusie van ons zelf..
Heel de wereld leeft in deze illusie, het creëert persoonlijkheid, iets wat nodig is voor een economie enz..

Goed dat er mensen beseffen dat het anders is. :stoned:

Lepel

Newbie
Mooi verhaal :)

Ik ga binnenkort zelf aan de DMT, maar ik weet nu al dat je gelijk hebt.
Het doet mij erg aan Plato denken, met zijn muur met schaduwen en alle mensen die daarna kijken, terwijl dat maar schimmen zijn van het echte leven.

trojan.exe

Belezen gebruiker
Tripreporter
Popsa zei:

Het is onze culturele driver

beetje geinspireerd door Terence Mckenna? [youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/9c8an2XZ3MU&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/9c8an2XZ3MU&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]

Popsa

Newbie
trojan.exe zei:
Popsa zei:

Het is onze culturele driver

Ja, hij is een persoon waarbij ik me zo goed als volledig bij kan aansluiten. Buiten dat hij elke dag moet moet roken... Moest ik elke dag roken zou ik mezelf niet juist voelen. Maar ieder persoon is anders en hij heeft ook geluk dat hij de tijd en de inzet heeft om tot zo een leven te komen en ook in alle rust verder te zetten (tot zijn dood).

Hij heeft ook een aantal zeer interessante boeken en theorieën geschreven. (DMT: the spirit molecule)

trojan.exe

Belezen gebruiker
Tripreporter
idd terence Mckenna had zeer interessante theorieen ontwikkeld over "drugs", sjamanisme, 2012,aliens,wereldproblematiek enz enz...onderwerpen waarover hij bovendien zeer boeiend kon vertellen.
Deze man horen spreken is bijna een trip ansich :wink: voor mensen die hem nog niet kennen check maar eens wat youtube filmpjes en geluidsfragmenten van hem.
Eeuwig zonde dat de beste man zo jong is heengegaan!

dat boek is als ik me niet vergis echter geschreven door Strassman

Popsa

Newbie
trojan.exe zei:
idd terence Mckenna had zeer interessante theorieen ontwikkeld over "drugs", sjamanisme, 2012,aliens,wereldproblematiek enz enz...onderwerpen waarover hij bovendien zeer boeiend kon vertellen.
Deze man horen spreken is bijna een trip ansich :wink: voor mensen die hem nog niet kennen check maar eens wat youtube filmpjes en geluidsfragmenten van hem.
Eeuwig zonde dat de beste man zo jong is heengegaan!

dat boek is als ik me niet vergis echter geschreven door Strassman

Daar heb je gelijk, Weet niet hoe ik daar bij kom (ze gelijken).
Maar hij heeft Food of the Gods geschreven waar ook DMT wordt onderzocht.

Nog iets vermelden: Ik sluit me aan met zijn transcendente manier van denken maar niet met al zijn theorieën. Er is een verschillen tussen de filosofie van iemand en zijn vaak hypothetische theorieën. :wink:

trojan.exe

Belezen gebruiker
Tripreporter
Popsa zei:
Nog iets vermelden: Ik sluit me aan met zijn transcendente manier van denken maar niet met al zijn theorieën.

bedoel je dan dat je er niet bij aansluit omdat je er een andere mening over hebt of omdat je er (nog) geen oordeel over hebt?

en kun je voorbeelden noemen van Mckenna's theorieeen waar je je niet in kan vinden?

Popsa

Newbie
trojan.exe zei:
Popsa zei:
Nog iets vermelden: Ik sluit me aan met zijn transcendente manier van denken maar niet met al zijn theorieën.

bedoel je dan dat je er niet bij aansluit omdat je er een andere mening over hebt of omdat je er (nog) geen oordeel over hebt?

en kun je voorbeelden noemen van Mckenna's theorieeen waar je je niet in kan vinden?

Dingen waar ik mij bij aansluit en volledig mee eens kan zijn
(één van de weinige moderne personen waar ik dat bij kan)

Als hij spreekt over zijn ervaringen met psychedelische drugs en sjamanisme.
Hoe hij denkt over het cultureel systeem (wat ook in mijn tekst terug komt).
Ergens heb ik ook eens een clipje gezien over taal waar hij deze als misleidend omschrijft (iets waar ik zelf ook op gestuit ben en meerdere filosofen deze mening delen).
Dat niemand werkelijk en volledig kan vatten wat er gebeurd....

Er zullen er wel meerdere zijn maar ik kijk,luister en lees naar zo veel dat ik ze niet allemaal uit elkaar kan houden. Als hij spreekt, spreekt hij niet om te overtuigen maar om mee te delen, hij dringt niet op en sluit niets uit. Elke keer als ik naar hem luister voelt het alsof ik mij volledig moet wijten aan het bestuderen van het "spirituele/abstracte/esoterische" en dieper in mezelf moet kijken.

Dingen waar ik het niet volledig mee eens ben (speculatie):
Als hij spreekt over aliens.
Hij heeft ook ergens een theorie over frequenties en I-ching waarin hij zegt dat elke grote gebeurtenis een hogere frequentie geeft op zijn grafiek en dat we in 2012 op nul zouden komen. (heb het opgezocht: Time wave zero, novelty theorie)
En hier zullen er ook nog wel meerdere zijn...

Toch een zekere aanrader om te bestuderen.

Bedankt voor de interesse,

Bovenaan