DMT & Paddo's: Blijvend letsel? Pls help

Dag beste mensen van DrugsForum,

Op reis in Zuid Amerika (ik, man, 19 jaar) deze zomer ben ik met een maat op bezoek bij een vriend in Chili. Deze hadden wij anderhalf jaar eerder ontmoet toen we aan het backpacken waren in Zuid-Oost Azië. Deze vriend had het plan gemaakt om een 'psychedelisch weekend' te beleven met paddo's en DMT en als drugsliefhebbers waren wij natuurlijk in.

Afgelopen zaterdag hebben wij paddo's gedaan. Ik had dit in Zuid-Oost Azië gedaan en had al eerdere ervaring met truffels in Nederland. Het was een mooie, spirituele trip en na ongeveer 4 uur voelde ik me weer redelijk nuchter en ging ik slapen.

De volgende ochtend was het tijd voor de big one. DMT. Via een waterpijp-achtige vaporizer deelde ik 1 dosis met mijn maat. De DMT voelde ik al na 2 poffen van de pijp, het was heel heftig (en leuk). Kleuren werden intens, mn hele lichaam werd zwaar en ik ervaarde de trip als prettig. In totaal heb ik denk ik 5 of 6 poffen van de pijp gehad.

20 minuten later was de space voorbij en voelde ik me weer redelijk nuchter. Echter ben ik de kleuren om me heen nog steeds als intenser blijven ervaren. Als ik ergens naar kijk voor langer dan 1-1,5 seconde, krijgt alles een rode gloed er omheen. Dit wordt erger als ik vermoeid ben.

Ik ging ervan uit dat dit met nachten slaap beter zou worden, het is nu echter woensdagmiddag en ik heb de DMT zondagmorgen gebruikt. Ik heb eerder het idee dat het 'roodzien' erger is geworden dan beter.

Natuurlijk ga ik ervan uit dat dit vanzelf weggaat maar met elke nacht die er passeert zonder dat het beter wordt begin ik hem toch wel meer te knijpen zoals jullie kunnen begrijpen.

Heeft iemand van jullie vergelijkbare ervaringen met deze drug? Of een idee wat er aan de hand kan zijn? Alvast bedankt!

Bee

Belezen gebruiker
Ik vermoed dat je geen blijvende schade over zal houden aan zulke drugs. Als je verder geen nare effecten hebt (dissociatie, depersonalisatie) zou ik me er niet teveel zorgen over maken en gewoon even wat rust nemen. :) Ik heb het zelf een keer gehad dat ik na truffels nog een tijdje lichtflitsen/kleuren zag maar dat gaat echt gewoon weer weg. Er is ook een naam voor maar daar kan ik helaas even niet op komen. Mocht je klachten krijgen die erop duiden dat er meer aan de hand is, wel even contact opnemen met je arts.

Bovenaan