Dochter

itsme1968

Newbie
Zit hier al een tijdje mee en moest ff mijn hart luchten.
Heb een aantal weken/dagen van ( mijn dochter die tijdelijk thuis woont) gehoord dat ze pillen gebruikt bij het uitgaan( drugs?)
Heb zelf het vermoeden dat het al veel langer speeld en wil haar er graag op aanspreken,maar ben bang voor de confrontatie en dat het dan gaat knallen.
Nu heb ik het ook aan mn zus verteld en die schrok zich rot,net zoals ik...
Heb gelukkig veel steun van mn buurtjes en mn zus en vriend,maar het vreet enorm aan me,en slaap daardoor ook erg slecht.
Mn zus zegt ook dat ik met mijn dochter moet praten en mocht het uit de hand lopen,haar een seintje geven dan komt mn zus gelijk naar me toe.
Daarbuiten doet ze haar best door te solliciteren,om te gaan werken,maar alleen dat uitgaan en pillen te gebruiken maak ik me zorgen om...
Ik krijg zelfs het gevoel dat het al veel langer speelt,toen ze nog in Groningen woonde op kamers en dat ze toen ook naar feesten ging,en misschien daardoor die hartkloppingen kreeg.
Toen ze het mij verteld had ze het over execypillen,en merk aan mezelf dat als ze gaat chillen met vriendinnen,ik gelijk weer de gedachte krijg,dat ze weer gaat gebruiken.
Ze is nu zelfs met haar opleiding gestopt,om te willen werken dus krijgt ze ook geen inkomen binnen,en denk dan ook dat ze voorlopig nog wel bij mij in blijft wonen.
Daarbij vertoont ze bijna weer het zelfde gedrag als in het vorige huis,dat ze niks meer opruimt,en het een puinhoop is,in haar slaapkamer.
Ze doet aan sport en is aan dieet,die ze zelf betaalt.
Ik maak me grote zorgen ook ,maar beloon haar zeker om de goede dingen,maar het kost me grote moeite,en ben dan ook blij dat ik bij sommige mensen terecht kan,en heb nu zelfs voor mezelf hulp gevraagd om erover te kunnen praten en hoe ermee om te kunnen gaan,maar dat is pas aankomende donderdag.
Maar ze weet hoe ermee om te gaan zegt ze,tja ,en zegt niet verslaafd te zijn.
Nu heb ik in haar tas een pilletje,wel 3 gevonden en was zeker kleiner dan een paracetamolletje,dus ik kreeg sterk het vermoeden dat het om een xtc pilletje ging...
Gisteravond was ze op zoek via internet naar kamers in Assen,maar op die site moet je gelijk betalen,en aangezien ze nog geen inkomen heeft,ze zei er vandaag wel achteraan te bellen om te proberen de kamer te mogen bezichtigen.
Zelf heb ik dagen goeie koppijn en zelfs hartkloppingene gehad en voelde me erg down door dit,maar merk dat hoe meer ik erover praat,hoe meer ik kwijt raak.

Diep in mijn hart zou ik liever willen dat ze eindelijk op kamers kan,en kan het niet over mn hart krijgen om haar op straat te zetten,maar dan toch die maar...
Ze heeft wel gezocht en vond een kamer die haar erg leuk leek,maar moest 30 euro betalen die ze niet heeft,en ik geef geen rooie cent aan haar.
Volgende week krijgt ze wat inkomen,dus ik hoop dat ze die 30 euro betaalt en er per direct in kan.
Nu op dit moment is onze band een beetje op regel,maar in mijn achterhoofd hou ik haar in de gaten.
Dit was het zo,n beetje

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Vervelend als je je zo'n zorgen maakt om je dochter, echter zul je er nooit achter komen en dus nooit rust krijgen als je er niet over kunt praten. De enige manier om hier goed over te praten is open te zijn en te accepteren. Als je boos zult worden duw je het terug in de taboe en blijft die onzekerheid.

Je hebt dit bericht in het topic verslaving gepost, maar ik heb niet direct het idee dat er echt een verslaving speelt aan de hand van je verhaal. Natuurlijk weet ik dat verder niet, maar je hebt het alleen over pillengebruik bij uitgaan. Gaat dit om meerdere keren per week? Of meerdere keren per maand? Als ze de een pilletje gebruikt met uitgaan dan hoef je je niet direct zorgen te maken, dit wordt heel veel gedaan en levert bij verstandig gebruik niet direct risico's op.

Als je er met haar over wilt praten zul je eerst bij haar duidelijk moeten krijgen wat die onzekerheid met je doet. Als ze dat beseft zal ze er misschien eerlijk over zijn en dat zal jou dan meer rust geven. Zorg in ieder geval dat je gesprek geen aanval is, want dan zal ze er nooit over willen praten.

Ik wil je wel adviseren even wat goede informatie in te winnen over XTC, bijvoorbeeld hier:
http://www.jellinek.nl/familie-en-omgeving/opvoeders/drugsinfo-voor-opvoeders/xtc/
of hier:
http://www.unity.nl/drugs-abc/xtc-mdma

Het is belangrijk om te weten dat je met XTC risico's loopt, maar deze risico's enorm kunt beperken door te weten hoe je ermee om moet gaan. Je kunt het vergelijken met bijvoorbeeld alcohol, een paar drankjes kunnen geen kwaad maar als je geen maat kunt houden loop je ook grotere risico's.

Of je zorgen terecht zijn hangt dus af van het feit hoe je dochter ermee om gaat. De drugswereld is heel groot en het aantal verslaafden is heel klein. Er zijn dus heel veel mensen die het slechts recreatief gebruiken en als dat verstandig gebeurt hoef je je geen zorgen te maken.

Mocht je vragen hebben of je hart willen luchten kan dat hier altijd!

Bovenaan