Dit geldt met name voor de afgelopen 10 jaar. Het gebruik van Ritalin zonder recept is enorm toegenomen onder studenten.
.![]()
Studenten massaal aan ritalin voor studieprestaties
Steeds meer studenten grijpen naar adhd-medicijnen om hun studieprestaties te bevorderen, concluderen onderzoekers van de Universiteit van Amsterda...www.parool.nl
Google vooral eens op: Ritalin gebruik studentenDat is natuurlijk een goede vraag, want dit zijn er natuurlijk maar heel erg weinig.
De facto...
Zou het niet zo zijn, dat als het aantal gebruikers zó groot zou zijn, dat er in de media veel aandacht voor zou zijn... ?
Ik ken er ook genoeg die modafinil nemen inderdaad. Maar dit is voorzover ik weet iets lastiger te krijgen.Ik meen dat modafinil hedendaags een stuk populairder is dan ritalin onder studenten.
Er is best veel media aandacht voor geweest afgelopen jaren hoorDat is natuurlijk een goede vraag, want dit zijn er natuurlijk maar heel erg weinig.
De facto...
Zou het niet zo zijn, dat als het aantal gebruikers zó groot zou zijn, dat er in de media veel aandacht voor zou zijn... ?
Nog nooit iemand over gehoord, eerlijk gezegd.Ik meen dat modafinil hedendaags een stuk populairder is dan ritalin onder studenten.
Nog nooit iemand over gehoord, eerlijk gezegd.
Er is best veel media aandacht voor geweest afgelopen jaren hoor![]()
Ik heb er nog nooit ergens over deze kwestie iets gehoord.
Tot nu aan toe.
Zo ga ik altijd met ketamine om, is dat dom?Hmmm, ik mag van mezelf zeggen dat ik een bewuste gebruiker ben en eigenlijk niet echt veel domme drugsdaden heb, los van het feit dat ik van m'n 16e tot 20e als een debiel gedronken heb, meerdere dagen per week en zelfs een periode heb gehad dat ik me niet eens kon herinneren wanneer ik voor het laatst een dag niet gedronken had.
Daarna is mijn domste drugs moment denk ik toen ik op de wc in de 013, Tilburg belachelijk sterke ketamine had gekocht en besloot om na 2 puntjes nog even een flinke punt te nemen om vervolgens een ijsje te kopen. Eenmaal bij het afrekenen leek het net alsof iemand anders mijn portemonnee vast had en wanneer ik hem terug wilde pakken, leek het alsof dat niet mijn handen waren. Lekker handig.
Niet dom, als in slecht voor je maar wel gewoon dom:
Vrijdag na werk in de auto gestapt om met 4 vrienden aan de truffels te gaan in de Ardennen, Bij accommodatie aangekomen, auto snel geparkeerd, truffels genomen en daarna lekker rondgedwaald door de bossen en magische plekken. Midden in de nacht terug bij de accommodatie. Lopen we al trippend ons appartement in. Blijkt dat we een slaapzaal hebben geboekt. Met daarin 12 andere mensen waaronder een gezin en een senioren wandelclub. Iedereen wakker daar natuurlijk en meest ongemakkelijke situatie ooit.
Niet dom, als in slecht voor je maar wel gewoon dom:
Vrijdag na werk in de auto gestapt om met 4 vrienden aan de truffels te gaan in de Ardennen, Bij accommodatie aangekomen, auto snel geparkeerd, truffels genomen en daarna lekker rondgedwaald door de bossen en magische plekken. Midden in de nacht terug bij de accommodatie. Lopen we al trippend ons appartement in. Blijkt dat we een slaapzaal hebben geboekt. Met daarin 12 andere mensen waaronder een gezin en een senioren wandelclub. Iedereen wakker daar natuurlijk en meest ongemakkelijke situatie ooit.
Haha, was het nog ongemakkelijker geweestMaar goed dat ik niet mee was...
Bij thuis komst trek ik altijd gelijk me kleding uit om iets gemakkelijks aan te trekken. 🤣🤣🤣
Ik heb ooit een keer toen ik een XTC pil had gebruikt tijdens een festival (en ik ga vrijwel nooit naar festivals) mijn hele gezicht ondergekotst inclusief mensen achter mij toen ik naar de WC wilde gaan.
Ik had in de trein voor het festival de pil genomen. Ongetest, maar blijkbaar 180 milligram. Ik heb veel ervaring MDMA en dit zou voor mij zeker niet de eerste keer zijn. Maar blijkbaar zat er iets in mijn maag wat het er niet helemaal mee eens was. Ik had geen rare dingen gegeten maar er zat iets mijn mijn maag dat zei "dit moet eruit". Ik voelde me misselijk. Eenmaal op het festival begon de pil langzaamaan in te slaan. Ik zat in die klamme handjes, wazig gevoel en opborrelende eurofie fase. Ik moest naar de WC dus ik denk snel even een plasje doen voor hij inslaat. Maar er stond zo'n grote rij dat ik een beetje in paniek raakte. Mijn darmen begonnen opeens heel raar te doen en ik voelde me zo misselijk en ziek dat ik het gevoel had te moeten overgeven. Maar het festival was ZO druk ik kon nergens heen. En de rij was zo lang ik kon niet zo lang wachten.
Uiteindelijk uit blinde paniek mijn handen voor mijn gezicht gehouden en toen kwam de straal... Één grote straal kots volledig in mijn gezicht over mijn hele kleren en ook inclusief de mensen achter en naast mij. Het was alsof ik in in een film zat. Het stonk verschrikkelijk. Ik ben uiteindelijk naar buiten gestrompeld met mijn staart tussen mijn benen.
Dat is ook heftig zeg!!.
Waren die lui wie je had ondergekots niet kwaad op je? 😂
Ja zeker, ze waren laaiend. Ze begonnen hun mouwen op te stropen maar toen wist ik al hoe laat het was. Ben als een haas naar buiten gerend.
I'm a lover not a fighter. Ik ben praktisch waardeloos in een gevecht. Ik ben ook veel te emotioneel voor een gevecht. Als er ooit ingebroken wordt bij mij ik zou zeggen "mijn pinpas licht op mijn nachtkastje pincode is 1234 geld licht onder mijn nachtkastje veel plezier", en ik neem de benen.
Heftig joh, vooral omdat je er gewoon niks aan kon doen.
Ik ben ook totaal niet van het vechten, vind het een zwakte omdat je iets niet met woorden af kan.
Maar op zon moment zelf door de adrenaline vecht ik wel terug.
De grootste schrik komt bij mij altijd achteraf.
Dus jij moest onder de kots terug met de trein na huis 🙈
Jij bent best wel een persoon wist je dat?
Ik heb ooit een keer toen ik een XTC pil had gebruikt tijdens een festival (en ik ga vrijwel nooit naar festivals) mijn hele gezicht ondergekotst inclusief mensen achter mij toen ik naar de WC wilde gaan.
Ik had in de trein voor het festival de pil genomen. Ongetest, maar blijkbaar 180 milligram. Ik heb veel ervaring MDMA en dit zou voor mij zeker niet de eerste keer zijn. Maar blijkbaar zat er iets in mijn maag wat het er niet helemaal mee eens was. Ik had geen rare dingen gegeten maar er zat iets mijn mijn maag dat zei "dit moet eruit". Ik voelde me misselijk. Eenmaal op het festival begon de pil langzaamaan in te slaan. Ik zat in die klamme handjes, wazig gevoel en opborrelende eurofie fase. Ik moest naar de WC dus ik denk snel even een plasje doen voor hij inslaat. Maar er stond zo'n grote rij dat ik een beetje in paniek raakte. Mijn darmen begonnen opeens heel raar te doen en ik voelde me zo misselijk en ziek dat ik het gevoel had te moeten overgeven. Maar het festival was ZO druk ik kon nergens heen. En de rij was zo lang ik kon niet zo lang wachten.
Uiteindelijk uit blinde paniek mijn handen voor mijn gezicht gehouden en toen kwam de straal... Één grote straal kots volledig in mijn gezicht over mijn hele kleren en ook inclusief de mensen achter en naast mij. Het was alsof ik in in een film zat. Het stonk verschrikkelijk. Ik ben uiteindelijk naar buiten gestrompeld met mijn staart tussen mijn benen.
Ja zeker, ze waren laaiend. Ze begonnen hun mouwen op te stropen maar toen wist ik al hoe laat het was. Ben als een haas naar buiten gerend.
I'm a lover not a fighter. Ik ben praktisch waardeloos in een gevecht. Ik ben ook veel te emotioneel voor een gevecht. Als er ooit ingebroken wordt bij mij ik zou zeggen "mijn pinpas licht op mijn nachtkastje pincode is 1234 geld licht onder mijn nachtkastje veel plezier", en ik neem de benen.
Niemand weet wat dit was en speculeren is ook niet toegestaan. Enige manier om erachter te komen wat je tot je neemt is door te testen.Dom of teleurstellende drugs?
Gisteren een zegeltje op, niet getest. Het was verkocht als 210mg lsd. Ik weet niet wat het was, maar het was geen lsd.
De visuals bleven bij heldere Uv kleuren en lichte vervormingen. Qua gevoel was alles heel vlak, eerder geen emoties. Wat heel raar voor mij is, omdat ik juist heel gevoelig ben. Stijve kaken, en niet klapperen. Hoofd ook nog helder en wakker. Kon verder ook eten. Het duurde ongeveer 6/7 uur voordat het uitgewerkt was. Oh ja en nu fris wakker alsof ik niet op had.
Wie weet wat dit was?![]()
Ik denk, dat niemand kan zeggen Wat dit voor een stof geweest is...
Daarvoor is een test nodig.
Is 220 ug niet erg hoog qua dosering?
Als deze dosering al klopt, want ik vind de werking ervan vrij matig....voor dat wat ik er al van weet. En ik ben in deze middelen niet erg goed thuis.
Ik lees hier op DF toch qua dosering en effect andere tripreports.
Ik ben zelf nu ook benieuwd naar reacties van andere leden hierover...
Niemand kan raden wat jij hebt genomen. Speculeren is volgens de forumregels verboden, om onjuiste en voorbarige conclusies te voorkomen.Precies daarom. Het was zo vlak, matig dat het of erg laag was of wat anders. Daarom ben ik ook benieuwd wat de ervaren kenners erover zeggen.
Mwah dat kun je gerust stellen hoor. Toen ik nog studeerde werd er gretig in gehandeld in de UB.
Vast allemaal op receptIk heb nog een sappige anekdote daar aan toe te voegen. Ik zag eens bij een feest in een kraakpand een groepje geneeskundestudenten waarvan er 1 waarschijnlijk een ADHD diagnose had, want hij deelde methylfenidaat uit aan z'n matties 😄
Wat deed je zoal tijdens die sessies?- Teveel 4MMC
- Teveel 4MMC
- Teveel 4MMC
Haha 😅...
Nee, zonder dollen....Ik denk dat ik mijn dommigheden kan benoemen als : de gewoonlijke dommigheden....Algemeen..
- Te lange binge sessies
- Te veel genomen
Als een zegel verkocht word als 220ug, is het vaak niet eens 100ug. Boven de 100ug is erg zeldzaam en alleen echt goede dealers hebben zulke tabs. Erg gevaarlijk als mensen denken dat ze 450ug wel aankunnen, en dan 4,5 1P-LSD tabs nemen. Dan gaat het gruwelijk fout zoals bij een vriend van mij..Ik denk, dat niemand kan zeggen Wat dit voor een stof geweest is...
Daarvoor is een test nodig.
Is 220 ug niet erg hoog qua dosering?
Als deze dosering al klopt, want ik vind de werking ervan vrij matig....voor dat wat ik er al van weet. En ik ben in deze middelen niet erg goed thuis.
Ik lees hier op DF toch qua dosering en effect andere tripreports.
Ik ben zelf nu ook benieuwd naar reacties van andere leden hierover...