Dood door GHB

Fezz

Belezen gebruiker
raar dat die persoon is overleden, artsen moet toch weten dat je niet cold turkey kan stoppen met hevig GHB gebruikt..

Touk

Newbie
Beste zuster,

Allereerst moet mij even van het hart: wat mogen de patienten die door jou verzorgd worden, zich gelukkig prijzen! Je moet wel heel erg veel van mensen houden om in je vrije tijd, de moeite te willen nemen, om mensen te behoeden voor het gevaar van GHB (drugsgebruik). Daarnaast deel ik de mening dat het fijn zou zijn om meer mensen als jij op het forum te hebben, ik hoop dan ook dat je wilt reageren. Met vriendelijk groet, Touk

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Die arme zuster probeert niets meer dan een paar onwetende tienertjes (ok ik ben zelf ook een tiener :P ) van een GHB verslaving (of zelfs dood) af te houden, of het nou verzonnen is of niet.

Haar punt is niet dat GHB slecht is. Elke drug is slecht en dat weten wijzelf ook wel. Ze wilt erop wijzen dat GHB erg onderschat wordt hoe slecht het daadwerkelijk is, en dat veel mensen dit niet weten, en veel mensen hierdoor de dood vinden.

Er staan genoeg positieve verhalen over GHB hier en een topic als dit kan nooit kwaad in mijn ogen.

Flugeltje

Wijs gebruiker
033Amnesia zei:
Die arme zuster probeert niets meer dan een paar onwetende tienertjes (ok ik ben zelf ook een tiener :P ) van een GHB verslaving (of zelfs dood) af te houden, of het nou verzonnen is of niet.

Haar punt is niet dat GHB slecht is. Elke drug is slecht en dat weten wijzelf ook wel. Ze wilt erop wijzen dat GHB erg onderschat wordt hoe slecht het daadwerkelijk is, en dat veel mensen dit niet weten, en veel mensen hierdoor de dood vinden.

Er staan genoeg positieve verhalen over GHB hier en een topic als dit kan nooit kwaad in mijn ogen.

Dat is nou net de mop, ghb wordt overschat. Al die verhalen over die rape toestanden heeft ghb nauwelijks niets te maken, er zijn heus niet zoveel ghb dodden als je denkt.

Je moet ghb al zwaar gaan misbruiken om een verslaving uit te lokken.

DreamWeaver

Badass junkie
033Amnesia zei:

Haar punt is niet dat GHB slecht is. Elke drug is slecht en dat weten wijzelf ook wel.
Dingding, fout antwoord, u gaat niet door voor de koelkast. Drugs zijn alleen slecht voor je als je er niet mee om kan gaan.
033Amnesia zei:
Ze wilt erop wijzen dat GHB erg onderschat wordt hoe slecht het daadwerkelijk is, en dat veel mensen dit niet weten, en veel mensen hierdoor de dood vinden.
Alweer fout, er zijn veel minder ghb-doden dan word gedacht, met dank aan eenzijdige berichtgeving in de media.

Ali

Experimenterende gebruiker
Morgen is het 2 jaar geleden dat mijn zoon overleed na een 4 jarige GHB verslaving (zie GHB dodelijk!). Een verspild leven en waarvoor!!?? Mij houdt het nog elke dag bezig!

PMS

Newbie
Het spijt me voor de dood van je zoon, maar probeer aub nog steeds de zaken nuchter te bekijken(het is wrsch verschrikkelijk moeilijk, ik heb geen familielid verloren dus ik weet niet hoe het is) dan in een woede rage te zitten en doemscenario's verzint om ghb in een slecht daglicht te zetten. Genoeg mensen die gelukkig kunnen leven met ghb gebruik. Waarom zou je dat van hun afpakken ?

Ali

Niemand, maar dan ook niemand wil ik iets afpakken...zo jij het stelt, maar ik weet ook wat het kan aanrichten bij verslaving, wat o zo makkelijk kan gebeuren. Mijn kind heeft hier tegen gevochten, maar verloren. Zijn lichaam was al TE veel kapot gemaakt door GHB. Afkicken met behulp van Benzo's mocht niet meer baten. Helaas!!!

Flugeltje

Wijs gebruiker
Ali zei:
Niemand, maar dan ook niemand wil ik iets afpakken...zo jij het stelt, maar ik weet ook wat het kan aanrichten bij verslaving, wat o zo makkelijk kan gebeuren. Mijn kind heeft hier tegen gevochten, maar verloren. Zijn lichaam was al TE veel kapot gemaakt door GHB. Afkicken met behulp van Benzo's mocht niet meer baten. Helaas!!!

Zijn lichaam was niet te kapot, zijn lichaam hield op met functioneren omdat hij geen ghb voor handen had.

Nog eens gecondoleerd met het verliezen van je zoon

Atropa

Bewuste gebruiker
Ali zei:
Zijn lichaam was al TE veel kapot gemaakt door GHB. Afkicken met behulp van Benzo's mocht niet meer baten. Helaas!!!

Benzo's zijn enkel actief op GABA-A en NIET op GABA-B.

Verder is acetylcholine een zeer belangrijke neurotransmitter die het hartsignaal geeft en ik twijfel of benzo's die activiteit opvangen

033Amnesia

Bewuste gebruiker
DreamWeaver zei:
033Amnesia zei:

Haar punt is niet dat GHB slecht is. Elke drug is slecht en dat weten wijzelf ook wel.
Dingding, fout antwoord, u gaat niet door voor de koelkast. Drugs zijn alleen slecht voor je als je er niet mee om kan gaan.
033Amnesia zei:
Drugs zijn alleen slecht als je er niet mee om kan gaan? Haha dat moet een grap zijn. 'er niet mee om kunnen gaan' bedoel jij dus er misbruik van maken? (bijna) Elke drug is gewoon slecht voor je lichaam. Ik neem bv 1x in de 1,5 maand XTC, ik vind dat ik hier goed mee om kan gaan. Doen die keren dat ik XTC doe dan geen schade? Ik kan van zo'n beetje elke drug wel iets quoten waarvoor het slecht is op een (of meerdere) organen. Ik kan ook goed met drugs omgaan maar dat zegt niet dat het niet slecht voor je is, bijna elke drug heeft wel een negatief effect op je lichaam, dat weet jij vast ook wel.

033Amnesia

Bewuste gebruiker
033Amnesia zei:
DreamWeaver zei:
033Amnesia zei:

Drugs zijn alleen slecht als je er niet mee om kan gaan? Haha dat moet een grap zijn. 'er niet mee om kunnen gaan' bedoel jij dus er misbruik van maken? (bijna) Elke drug is gewoon slecht voor je lichaam. Ik neem bv 1x in de 1,5 maand XTC, ik vind dat ik hier goed mee om kan gaan. Doen die keren dat ik XTC doe dan geen schade? Ik kan van zo'n beetje elke drug wel iets quoten waarvoor het slecht is op een (of meerdere) organen. Ik kan ook goed met drugs omgaan maar dat zegt niet dat het niet slecht voor je is, bijna elke drug heeft wel een negatief effect op je lichaam, dat weet jij vast ook wel.

"Drugs is alleen schadelijk als je er niet mee om kan gaan"

Dingding, fout antwoord.

jasper

Wijs gebruiker
Flugeltje zei:
Doe dat eens voor sporadisch gebruik van ghb en lsd
alcohol (lees een 2-3 glaasjes op een avond) en benzo's.
Lijkt me dat speed ook niet echt schadelijk is als je het maar heel sporadisch gebruikt en dan maar 1 avond

DreamWeaver

Badass junkie
033Amnesia zei:

Dingding, fout antwoord.

Ik zal het even toelichten:
Alles wat je doet op een dag is standaard ongezond. Van ademen krijg je kanker maar daar stop je ook niet mee, toch? Drugs gebruiken is qua fysieke belasting niet zo gek veel erger dan de koffie bij je ontbijt of die snickers voor de TV. Het probleem met dope is dus niet dat het intrinsiek slecht voor je is, maar dat je slechter voor jezelf zorgt als je van de kaart bent. Je eet onregelmatiger, je slaapt minder en onregelmatiger, qua lichaamsbeweging ben je anders bezig en je gedrag veranderd. DIT is hetgene dat de meeste schade aanricht!
Er bestaat dus een manier van verantwoord drugsgebruik. Zelfs een drug als amfetamine hoeft niet schadelijk te zijn als je gewoon goed voor jezelf blijft zorgen. Dit houd in dat je niks aan je ritme moet veranderen en bijvoorbeeld gewoon goed blijft eten ook al heb je geen eetlust van de pep.
Met heroïne, wat hier toch wel als 'zwaarste' drug word beschouwd, is het goed mogelijk om 100 te worden. Als je geld zat hebt om je verslaving te bekostigen en je hebt de discipline om goed voor je lichaam te blijven zorgen is er niks aan het handje.

Zo en nu jij weer :wave:

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
033Amnesia zei:

Dingding, fout antwoord.

Uit onderzoeken op proefdieren en mensen is vooralsnog gebleken dat xtc geen meetbare schade toebrengt aan je lichaam als je er verstandig mee om gaat. Dit houdt in: laten testen, 1 a 2 mg mdma per kg lichaamsgewicht, niet vaker dan 1 keer in de 6 weken, voldoende rust en drinken (maar niet meer dan 2 glazen water of isotone drankjes per uur), en geen petje (ivm oververhitting van je hoofd).

Flugeltje

Wijs gebruiker
DreamWeaver zei:
033Amnesia zei:

Dingding, fout antwoord.

Ik zal het even toelichten:
Alles wat je doet op een dag is standaard ongezond. Van ademen krijg je kanker maar daar stop je ook niet mee, toch? Drugs gebruiken is qua fysieke belasting niet zo gek veel erger dan de koffie bij je ontbijt of die snickers voor de TV. Het probleem met dope is dus niet dat het intrinsiek slecht voor je is, maar dat je slechter voor jezelf zorgt als je van de kaart bent. Je eet onregelmatiger, je slaapt minder en onregelmatiger, qua lichaamsbeweging ben je anders bezig en je gedrag veranderd. DIT is hetgene dat de meeste schade aanricht!
Er bestaat dus een manier van verantwoord drugsgebruik. Zelfs een drug als amfetamine hoeft niet schadelijk te zijn als je gewoon goed voor jezelf blijft zorgen. Dit houd in dat je niks aan je ritme moet veranderen en bijvoorbeeld gewoon goed blijft eten ook al heb je geen eetlust van de pep.
Met heroïne, wat hier toch wel als 'zwaarste' drug word beschouwd, is het goed mogelijk om 100 te worden. Als je geld zat hebt om je verslaving te bekostigen en je hebt de discipline om goed voor je lichaam te blijven zorgen is er niks aan het handje.

Zo en nu jij weer :wave:

Ben ik het ook niet mee eens.
Mensen die roken, kunnen zichzelf toch goed verzorgen, ze gaan eraan kapot
Menesn die regelmatig drinken, wil nog niet zeggen dat ze zich verwaarlozen, maar hun lever gaat uiteindelijk wel kapot
De meeste drugs zijn toxisch voor je lichaam. Xtc, speed, alcohol, zijn allemaal zwaar toxisch dat moet worden afgebroken door lever en nieren.
Maar je lichaam heeft ook een herstelvermogen. Enkele keren per jaar xtc wil nog geen schade aan het lichaam zeggen... Je lever kan ook wel iets hebben

jasper

Wijs gebruiker
hangt ook gewoon af van de hoeveelheid die je pakt in 1 keer. zuip jejzelf helemaal te pletter 1 keer in de week zal dit schadelijker zijn dan elke dag 1-2 drankjes.

joozt

Newbie
Bedankt voor dit topic, ik heb pas enkele malen GHB gebruikt en was nog niet helemaal bekend met de gevolgen ervan.
Bij andere drugs die ik geprobeerd zoek ik van te voren meestal op wat de gevaren zijn, maar dit was gewoon een keer spontaan. Ik kreeg te horen van een vriend dat het wel relax was en ik wou het wel proberen (geen kater ect klinkt allemaal goed), ik vind het wel een relax middel maar zal er nu zeker mee uit kijken.

joozt

Newbie
Flugeltje zei:
Als je een beetje gezond verstand hebt, zijn de gevaren van een overdosis ghb overschat

Ja tuurlijk gewoon uitkijken, ik ben ook niet iemand die dit dagelijks gaat nemen, gewoon af en toe in een weekend.

Mirrorball

Bewuste gebruiker
Het is natuurlijk onzinnig om dit topic de "reinste stigmatisering en propaganda" te noemen.
Ik vind dat alle ghb gebruikers er ook de nadelen onder ogen moeten zien ipv alleen maar de positieve ervaringen te willen lezen. Mensen die dit soort topics weg willen zijn puur bang om de werkelijkheid onder ogen te zien.
Als je ècht open bent over drugs dan moeten dit soort onderwerpen ook bespreekbaar worden gesteld.

just my two cents..

Meijerr

Eej flugeltje.. Jij ben gewoon een lompe dwaas als je zo denkt..
Ken ook een paar mensen die DOOR ghb overleden zijn.. of helemaal lichamelijk verlamd in het ziekenhuis liggen en nooit meer iets kunnen doen in hun leven! Jou reacties zijn typische reacties van iemand die helemaal wous van de potten achter het pctje een verhaal zit te typen..
Dat weet ik omdat ik zelf ook verslaafd eraan ben geweest

stevenbelgium

Meijerr zei:
Eej flugeltje.. Jij ben gewoon een lompe dwaas als je zo denkt..
Ken ook een paar mensen die DOOR ghb overleden zijn.. of helemaal lichamelijk verlamd in het ziekenhuis liggen en nooit meer iets kunnen doen in hun leven! Jou reacties zijn typische reacties van iemand die helemaal wous van de potten achter het pctje een verhaal zit te typen..
Dat weet ik omdat ik zelf ook verslaafd eraan ben geweest

Dit is in alle gevallen door onthouding of verongelukken doordat je half nok achter het stuur kruipt.
Dood zoals bij heroïne is onmogelijk met alleen maar GHB gebruik!!! Als je er andere drugs of medicatie bij gaat nemen gaat dit weer wel. En lichamelijk verlamd :wave: zelfde als hierboven.
Ik stel me vragen bij jou verslaving als jou kennis over de drugs al zo weinig is maarja, ik hoef het trouwens niet te weten :wink:

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Tis dan wel een oud topic, maar ik word echt even heel naar als ik de openingspost lees....Onder narcose laten detoxen.... :openmouth: Ik hoop echt van harte dat inmiddels ook in de mediche wereld is doorgedrongen dat je een ghb verslaafde hiermee vrij resoluut de nek omdraait.

Alleen daarom misschien goed dat dit topic even omhoogkwam.

Bovenaan