Dopestories

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Lokatie: Melkweg - Lijnbaansgracht - Amsterdam
Wanneer: ergens in het voorjaar van 1998
Gelegenheid: HQ-feestje
Wie: ik onder invloed van een stuk of 5 pillen (voor het eerst in mijn leven zoveel geslikt en veels te veel voor een klein achttienjarig meisje van toendertijd nog geen 50 kg... :rolleyes: ).

Ik zit even bij te komen in de bioscoop (cq. chill-out) van de Melkweg en ben hard aan het spacen. Ik zie planten, lianen en paradijsvogels voorbij vliegen en naast mij zit een jongen met een grote, gekke zwarte bril op.

"Oh wat leuk, mag ik die ook even opzetten?"

"Wattuh?"

"Die bril, mag ik hem even opzetten?"

"Welke bril?"

Ik kijk nog een keer en zie dat de jongen nu helemaal geen bril meer draagt. Hij heeft plotseling wel een rare pleister op z'n neus....

"Waarom heb je een pleister op je neus?"

"Sorry?"

Het dringt nu dan eindelijk tot me door dat ik echt zwaar aan het hallucineren ben....

"Doeg!"

En weg ben ik, op naar het volgende mdma-avontuur.......

Beneden in de hal sta ik heel geannimeerd en met veel handbewegingen een verhaal te vertellen. Als ik even een helder moment heb, zie ik dat een grote groep vreemde mensen een kring om mij heen gevormd heeft en aandachtig staat te luisteren naar wat ik aan het verkondigen ben. Helaas weet ik zelf tijdens dat korte heldere moment totaal niet meer hoe ik op die plek in de hal terecht ben gekomen. Laat staan dat ik ook nog weet wat ik in godsnaam aan het vertellen was?

"Uhhh... sorry.... maar ik weet eigenlijk helemaal niet wat ik nu aan het doen ben en wat ik aan het zeggen ben, dus doeg!"

"Geeft niks hoor kleine meid!"

En weg ben ik weer, naar de dansvloer waar ik gewoon in de muziek op kan gaan en waar ik tenminste niet hoef te communiceren met anderen.

Dit was de allereerste keer dat ik op een avond/nacht en in vrij korte tijd achter elkaar zoveel had geslikt. Daarvoor bleef ik altijd nog keurig bij een of twee pilletjes, maar die nacht ging ik met mijn kersverse vriendje - die dealde en mij van gratis pillen voorzag - helemaal los. Ik heb daarna nog heel veel vaker van die rare nachten gehad, maar deze is tot op de dag van vandaag het meest blijven hangen. Dit was de eerste keer dat ik zo tripte en zo vaag was en heeft veel indruk op me gemaakt (want leuk dat ik het vond! :wink: ).

richelle

Belezen gebruiker
Was op een feest en had een mix van een beetje speed , xtc en ghb op , alles viel prima, bruiste van de energie, voelde me zo vrij als een vogel , had het gevoel dat ik iedereen kende ...
Liep ik naar een paar uitsmijters toe , en begin te lullen of ik ze een intervieuw moest afnemen : Hoe ze het hier vonden en wat ze vander baan vonden en dat t toch schitterend was dat werkelijk ierdereen van de wereld af was en naar de klote aant gaan was en dat iedereen zo strakke bek had, en of ze zelf ook wat op hadden..?Die gasten keken me aan of ik van pluto kwam..en op dat moment dacht ik ..oefffff Wat zeg ik nu Weer..weg wezen en ben snel doorgelopen naar eenandere zaal ..
:)

Op tribunes in de arena 2uur zitten spacen met een hoofd op m,n knieen van een totaal onbekende die ook vant padje was..lief hoor...

Onder de arena de auto niet meer kunnen vinden , niet meer weten op wel dek hij ook al weer geparkeerd stond,, echt een doolhof was t, anderhalf uur lopen zoeken , s,morgens vroeg,,,\
achteraf wel om gelachen .....

Addick

Bewuste gebruiker
Ik heb een keer een veel te zieke/respectloze grap uitgehaald bij een leraar vroeger,op speed was ik toen.Iedereen die het zag lach helemaal vlak maar ik heb er nu nog spijt van zo respectloos maargoed lachen was het

Marten!

Bewuste gebruiker
Addick zei:
Ik heb een keer een veel te zieke/respectloze grap uitgehaald bij een leraar vroeger,op speed was ik toen.Iedereen die het zag lach helemaal vlak maar ik heb er nu nog spijt van zo respectloos maargoed lachen was het
Wat had je gedaan dan?

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Addick zei:

Ok, je hebt mij ook goed aan het lachen gemaakt met dit verhaal hoor! :rolleyes:

Spor

Wijs gebruiker
-spaceman- zei:
vette verhalen van Spor! :hearteyes:

Thanx :grin: vind het ook leuk om ze te delen :sunglasses: hier is er nog eentje:

richelle zei:
en of ze zelf ook wat op hadden..?

Haha dit doet me denken aan een vriend van me, die is precies zo.

Een keer waren we in de effenaar met een feestje en hij had veel pillen gehad, en eerst gingen we samen wat te drinken halen, ik liep met hem mee want hij kreeg het allemaal niet meer geregeld. Staan we daar aan de bar en hij maar lullen over alles en niets met de barmensen die het sowiso maar half verstonden, dus op een gegeven moment zeg ik van bestel nou je drinken en na een "oh ja" deed hij dat dus, "hey mag ik een flesje water ?" waarop hij als antwoord kreeg "jij moet niet zo veel pilletjes slikken jongeman !" En daar keek die wel ff van op en toen die zich omdraaide om te kijken of ik het ook gehoord had stond ik natuurlijk al te proesten van het lachen.

Uiteindelijk was het feest afgelopen maar wij moesten op de trein wachten een paar uur en waren nog wel in de stemming voor een feestje. Dus we waren naar buiten gelopen en we stonden op S (die vriend) te wachten. En daar komt ie op een gegeven moment aangelopen, zo leip als een deur. Hij loopt de trap af (zo zit dat nou eenmaal bij de effenaar) en beneden aangekomen gaat ie langs een security gast staan en slaat zn arm om hem heen, in zijn andere hand had ie nog een biertje, en begint in het limburgs (effenaar is in brabant) tegen die security gast aan te pra"ten "enne sies wits du neat nog een tent woa veer nog get kenne poempe ?" en die security gast kijkt hem uitaard aan alsof ie van mars kwam en zegt "je mag dat bier niet mee nemen" (ze stonden net voor de deur, buiten dus) waarop S als volgt reageert: Heeft zn half volle flesje pils nog vast, kijkt ernaar, neemt een slok en gooit het zo weg. Vervolgens -moet nog lachen als ik eraan terugdenk- wrijft hij de security gast over zijn buik en zegt "joa is ghoot, bedank he sies" en komt naar ons toe.

Nou, wij besloten om in plaats van op de trein te wachten nog een rondje door eindhoven te lopen met de groep, sommige hadden geen drugs gehad, en die van mij waren zo goed als uitgewerkt, maar S was nog vol op onder invloed. Hij had net een nieuwe walkman telefoon, een model wat toen net uit was met een ingebouwd speakertje. Hij had er muziek opstaan en had die dus op dat speakertje aangezet en was half aan het dansen en de telefoon vlak voor het gezicht van iedereen aan het houden die we tegenkwamen. En wij, de rest van de groep liepen er een beetje achteraan. Op een gegeven moment, bij de zoveelste (onbekende) waarop hij op een toch best irritante manier die telefoon voor diegene zijn gezicht hield, pakt die telefoon aan. En S vond het wel prima kon hij met 2 handen dansen enzo, dus hij vond het wel prima, beetje dansen weer verder lopen, maar diegene had andere plannen met die telefoon, dus die vreemde loopt weg met de telefoon en ik ga erachteraan, anders zouden ze m jatten. Nouja, na even moeilijk doen en grote mond opzetten, wij waren tenslotte met meer, kreeg ik de telefoon terug en S was intussen ergens op een muurtje gaan zitten om een joint te draaien, die was zijn telefoon al lang vergeten. Dus kwam ik terug en ik zeg "S, let in het vervolg wat beter op, je telefoon was bijna gejat". Zegt ie :grin: :

"Hoezo, jij hebt hem toch ?"

Nou en het laatste over deze avond dan, dat allemaal gehad, de batterij van de telefoon was op en ik had maar besloten om hem bij me te houden totdat S nuchter genoeg was, maar daar was de komende tijd nog geen sprake van. En hij was maar wazig, lollig en leuk aan het doen in zichzelf, en op een gegeven moment zien we een politieauto rijden. S springt op en roept "kom we gaan vragen of ze pillen verkopen, voor de grap" dus ik, in bezit van nog heel wat drugs die niet waren opgegaan "nee, nee, neeeeeee !!!!" maar s was al vooruit gerend en had alleen maar oog voor de politieauto. De rest had dan geen drugs gehad, maar was behoorlijk bezopen, en aangezien ik niet drink en mijn drugs op dat punt wél uitgewerkt waren zag ik geen andere optie als om er zelf maar achteraan te rennen. Nou, hij aangekomen bij de politieauto, op de raam kloppen als een idioot, en voordat het raam volledig open was was ik ook gearriveerd en trok hem min of meer weg bij het raam. "Dag jongelui, wat is hier het probleem ?" daar stond ik dan, nog na-leip, zag er in ieder geval niet al te nuchter uit, maar had in ieder geval niet gedronken. En ik had nog geen tijd gehad om na te denken wat ik zou doen, dus ik stond daar, en binnen een seconde bedacht ik me, en ik zei:

"Ja sorry, ik ben met een hele groep en ik ben de BOB, hij heeft erg veel gedronken"

Politie "Zozo meneer, en u heeft niet gedronken ?"

"Nee"

Politie: "Dus u vind het niet erg om een blaastest te doen"

"Nee hoor"

Nou, dat dus gedaan, negatieve uitslag sinds ik geen alcohol had gehad, dus wij weer terug, en na S een flinke schop gegeven te hebben toch maar uit veiligheidsoverwegingen terug gegaan naar het station.

En dan te bedenken dat ik 17 was :grin: als ze mn ID hadden gechecked dan hadden ze zo gezien dat ik niet eens een rijbewijs had kunnen hebben. Maar ik kon in die ene seconde niets beters bedenken. Phew !

Spor

Wijs gebruiker
Nog eentje dan :grin:

Het was de avond van Blackout, een drum & bass feestje wat 2 maandelijks in de Tivoli oudegracht in utrecht word gehouden. Omdat er altijd een vette line up is, zijn we altijd met een vast groepje en meestal wat losse aanhangsels daar aanwezig. Nou wij flink zin dr'in, het was nog in mijn coke periode, dus coke (en wiet) waren sowiso present, maar er was toch wel een erg vette line up dus ik had ook nog 3 welbekende blauwe mitsubishies mee genomen. Ik had toendertijd al beschikking over een heel arsenaal aan benzo's, en bij het snel inpakken gooide ik een stripje met daarin nog 4 "eior" (temazepam 20mg, die doorzichtige eitjes :grin: )in mn tas, en nog wat andere dingen, en ik vertrok.

Nou, zoals het altijd in de trein ging, flink snuiven, joints voordraaien voor het feestje, en net voordat de trein stopt eerste schijf in mn nek knallen. Nou, leuk wij naar het feestje, feesten, en op een gegeven moment was het ook weer afgelopen (feestje doet er niet zo toe in dit verhaal :P ) dus wij weer naar het station, ik helemaal doorgesnoven, sos was op, de 3 pillen nog half aan het werken, en zoals altijd had ik niet gedronken. Ik was met 3 vrienden S (uit het vorige verhaal :grin: ) M, en R. Zei hadden allemaal wel gedronken. In mijn tas neem ik altijd drinken en wat andere dingen mee, zoals exta zakje wiet voor na het feest enzovoorts. Dus we zitten daar op het station, half leip, en ik ging iets uit mn tas halen toen ik de eior die ik alvergeten was tegen kwam, dus ik zo van "heeeey, iemand een eior ?". Zoals vele van jullie wel weten weet ik veel over benzo's, en dus al helemaal dat je zo'n zware niet moet nemen na een avond doorzuipen. Maar ik was leip, en omdat ik zelf niet drink hoef ik er voor mezelf nooit rekening mee te houden. Ik was het op dat moment dus vergeten, maar S zei heel weis: "nee, dat moet je niet doen als je alcohol hebt gehad, heb je me zelf verteld, bla bla bla" en ik gaf m gelijk en zei nog dat het zo goed was dat ie er aan dacht.

Dus ik popte een eior, en nog geen 20 minuten later voelde ik me nog gelukszaliger als met xtc en ik zat daar op het bankje op het station, in de kou, zichbaar te genieten, met geluiden als ohhhh en ahhhhh en uitspraken als "bohhh ik heb me nog nooit zo relax gevoeld" en aangezien het niet écht relax was op het station, en ikduidelijk aan het genieten was bedachten S en R zich, ze waren inmiddels, net als ik trouwens, alweer vergeten dat ze die eigenlijk niet moesten pakken. Maarja, iedereen was vaag, ik als meeste, dus dat was er alweer bij ingeschoten. M was op dat moment net even weg, pissen of iets kopen ofzo. Nou, hun gooien die eior in hun nek, en nog geen 5 minuten later komt de trein aan, we stappen in en gaan zitten bij van die bankjes waar normaal 4 mensen kunnen zitten (in de trein) en dan iedereen een bank voor zich. We besloegen met 4 mensen dus 4 bankjes, en dus 8 zitplaatsen, 4 aan iedere kant van het gangpad. We zaten in de breede op de bankjes waardoor ik tegenover M zat, met het gangpad tussen ons (sorry voor de omslachtige beschrijving maar het heeft enige meerwaarde op wat er nog staat te gebeuren) Op de andere 2 bankjes zaten R en S.

Nou, we beginnen met rijden, S en R zijn gewoon stil, en ik was met M aan het praten, het viel niet zo op, was meestal zo op de terugreis. Op een gegeven moment tijdens ons gesprek valt R zo uit het niets van zijn bankje op de grond. M en ik kijken elkaar eens aan, en M geeft hem een schop om te kijken of ie zou reageren, maar niet dus. Hij dus aan hem schudden enzo, maar er kwam geen reactie. En opeens zegt M "Je hebt ze toch niet alsnog die eior gegeven he??" waarop ik dus antwoord "Oh ja !!! had je dat niet kunnen zeggen toen ik ze aan hun gaf ??" maar toen was ie er dus niet... Op dat moment kijken we elkaar en, en denken het zelfde. We keken naar S die intussen helemaal simpel in het hoekje zat, en we dachten nog ooooohhh jeeeeee dat word me een treinreis.

Inmiddels deed het volgende probleem zich voor, R lag nog steeds in diepe coma op de grond, en aan het eind van de wagon kwam de conducteur aanlopen. En alsof de situatie nog niet rampzalig genoeg was, bedacht ik me op dat moment ook nog dat ik geen kaartje had ! (was op vrijdag met mijn OV heen gereist) helemaal vergeten te kopen in mijn megaroes. Nou, na wat schoppen en trekken had R een kortdurend helder moment en we konden hem zo wel als S zo ver krijgen om hun kaartje te pakken. Nou, de conducteur komt aan en ik zeg dus maar direct dat ik geen kaartje heb, en ik zeg erbij dat ik het te druk had met "die twee" en toen de conducteur keek hoe ze beide simpel als konijnen het kaartje uit hun beurs aan het prutsen waren, had hij gelukkig wel begrip voor de situatie, en zei dat ik het volgende station uit mocht stappen om een kaartje te kopen. Iets wat ik zeker wou doen, zou me 35 euro besparen. Maar weer probleem, de rest had kaartjes met korting, en ik had een het OV. Zonder mij waren al hun kaartjes dus ongeldig. Dus er zat maar een ding op, met zijn allen eruit, en volgende trein nemen. Ik had namelijk echt geen zin in die boete. Dus M en ik R en S uit de trein gesleept, nouja, kaartje gehaald en weer terug in de trein gestapt. Iedereen blij dat we weer zaten, maar het ergste moest nog komen, temazepam liquid caps bereiken hun piek namelijk na ongeveer 50 minuten. Dat was toen we net weg reden...

We zaten weer, in de zelfde formatie in de trein, en M zou R in de gaten houden, en ik S. Op een gegeven moment begint S een beetje te weizen met zijn ogen dicht en zegt/roept half verstaanbaar "saartje, saartje ?" dus M en ik kijken elkaar aan en vragen ons af wie saartje is. S riep niet zo hard, maar direct daarop begint R een stuk harder te roepen, ook met vaag wijzen "Mam, doate deur toe" (mam doe de deur dicht) dus wij beginnen te lachen en hij valt evenlater weer terug in zn slaappositie. Inmiddels was S onderaan mijn broekspijp aan het frunnikken, dus ik vraag: "S, wat zoek je ?" komt ie omhoog en kijkt me verdwaast aan en zegt "Ja wat zoek jij ??" en valt weer terug in zn slaappositie om vervolgens als ik "wat??" vraag niet meer te reageren.

Nou, eenmaal thuis aangekomen werden ze gewoon wakker toen we ze flink door elkaar schudde, en we namen ze verdwaasd mee uit de trein. Ze snapte er helemaal geen hol van, en vroegen wat er was gebeurd. Wij dus uitleggen maar ze konden zich beide maar weinig herinneren, niet eens meer dat ze in de trein waren gestapt, laat staan dat we nog ergens uitgestapt waren. En toen iedereen naar huis om te slapen :grin:

Wat een avond / nacht :grin:

Spor

Wijs gebruiker
^ik zie dat ik echt korter van stof moet worden :grin: hoewel het alsnog een dopestory is, en geen tripreport (vind ik)

niet écht leuk, maar definately a dopestory: viewtopic.php?f=3&t=11487

ps. Saartje was zijn kat !!

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Haha je hebt me zowaar hardop aan het grinniken gekregen :grin:

Een aantal jaar terug hadden ik en een paar maatjes voor het eerst xtc gedaan, dus een paar maanden later deden we het weer, een vriend van ons wou ook graag mee doen. Dus iedereen neemt een pilletje, zegt hij 3 kwartier later:
'Maja ik moet naar huis, ik moest vroeg thuis zijn vandaag van mijn ouders'
Dus wij: 'Wat?!!?'

Was die gek gewoon naar huis gegaan, hij had heel de avond de meest geweldige gesprekken met zijn ouders vertelde hij, maar als hij xtc doet dan trekt hij ook de meest extreem vage smoelen en zijn ogen trekken weg als een malle, vraag me echt af hoe hij daar op de bank heeft gezeten :tearsofjoy:

Spor

Wijs gebruiker
Adrenochroom zei:
Haha je hebt me zowaar hardop aan het grinniken gekregen :grin:

Móói

Was mijn eerste keer met X op ook, na wat twijfelen gepakt, en nog geen 5 minuten later belt mijn moeder, kom NU naar huis. Dus ik dat gedaan. Toen ik thuis kwam was aan het zappen toen ik op TMF een nummer zag wat ik normaal haatte, opeens vond ik het helemaal geweldig :grin:
op een gegeven moment met mn vader gaan chillen en joint gerookt met m :grin: en sinds dien is het de mist in gelopen :P

henkie84

Bewuste gebruiker
Afgelopen zondag met een goede vriend in het bos XTC gepakt. Thuis had hij besloten dat hij mijn carnavalskostuum aan wilde en dus ging ik met een engeltje richting het bos - ideaal voor op de xtc kan ik je vertellen. Toen na in totaal 3 pilletjes de man we weer weggingen uit het bos, kwam ik erachter m'n beurs verloren te zijn. Ik zou die wel even gaan halen. In het donker. Waziger dan ik dacht te zijn.

Ik kwam in m'n eentje bij het bosje aan, en liep erin. Ik kwam een groepje mensen tegen die allemaal ergens naar keken en hun hand omhoog hielden. Ik dacht dat ze aan 't stemmen waren over iets, dus ik ging er bij staan en hield m'n hand ook omhoog. Een paar minuten later kwam ik er pas achter dat de mensen, die ik toch echt zag, bomen waren... Ik liep verder door het bosje, gewoon over het pad, dacht ik. Totdat ik ineens middenin een groot veld vol brandnetels en takken met prikkers stond. Na wat geworstel wist ik er uit te komen, ik zag een omgevallen boompje dat omhoog werd gehouden door iemand. Ik dacht even te helpen en hield het ook omhoog. Hier kwam ik er ook weer achter dat ik helemaal in m'n eentje daar stond.

Ik heb nog meerdere malen tegen bomen heel zachtjes 'hoi?!' gezegd om te kijken of het toch echt geen mensen waren, iedere keer zeiden ze niets terug. Ik besloot op te geven en de volgende dag maar te gaan kijken ofzo. Op de terugweg liep ik door een aspergeveld naar die vriend van me toe. Ik zag aan de weg een reus lopen, heel duidelijk, van een meter of vier. Na een meter of twintig dat hij wandelde, boog hij voorover en bleef hij staan en veranderde langzaam in een boom. Ik stopte nog ineens omdat ik midden in het veld een muur zag staan, maar na voorzichtig aftasten bleek ook die er niet te zijn :).

Al met al een heerlijk waus avond & nachtje op de x.

Spor

Wijs gebruiker
^klinkt gezellig :grin: volgens mij weet ik wel welke vriend dat geweest moet zijn :wink:

henkie84 zei:
Ik dacht dat ze aan 't stemmen waren over iets, dus ik ging er bij staan en hield m'n hand ook omhoog.

Zonder te weten waarover je stemt ? :P

Beurs nog gevonden ?

henkie84

Bewuste gebruiker
Spor zei:
^klinkt gezellig :grin: volgens mij weet ik wel welke vriend dat geweest moet zijn :wink:

henkie84 zei:
Ik dacht dat ze aan 't stemmen waren over iets, dus ik ging er bij staan en hield m'n hand ook omhoog.

Zonder te weten waarover je stemt ? :P

Beurs nog gevonden ?

Die waar je vanmiddag voor de deur stond :). Ja, m'n beurs is door een vriendelijke medeburger met inhoud (zat natuurlijk geen geld in) ingeleverd bij de politie. En euh ja, ik was al iets te wazig om te beseffen dat ik niet wist waar ze over aan 't stemmen waren :P.

The Mystic

Experimenterende gebruiker
Tripreporter
henkie84 zei:
....Ik kwam een groepje mensen tegen die allemaal ergens naar keken en hun hand omhoog hielden. Ik dacht dat ze aan 't stemmen waren over iets, dus ik ging er bij staan en hield m'n hand ook omhoog. Een paar minuten later kwam ik er pas achter dat de mensen, die ik toch echt zag, bomen waren...
:wave: hahaha :beer:
henkie84 zei:
.... Ik zag aan de weg een reus lopen, heel duidelijk, van een meter of vier. Na een meter of twintig dat hij wandelde, boog hij voorover en bleef hij staan en veranderde langzaam in een boom.....
ow henkie toch, ik ben jaloers op jou hallucinaties! :wave: Zin om de zomer van de cactus in te luiden met die sjaak trwns? :P

Bartyo

Bewuste gebruiker
Ik had een joint gerookt en moest gaan pissen. Dus ik ga zitten en begin te dagdromen. Uiteindelijk wordt ik weer "wakker" en kon ik me niet meer herinneren of ik nu gepist had of niet :confused: Ik moest niet meer dus ik nam maar aan van wel :beer:

Taat

Bewuste gebruiker
henkie84 zei:
Thuis had hij besloten dat hij mijn carnavalskostuum aan wilde

:tearsofjoy:

Spor

Wijs gebruiker
^you're welcome :wink:

Deze is niet van mij, maar ik vind het een ontzettend mooi verhaal :hearteyes:

ketanest zei:
Ik zal proberen om 1 van mijn vele ervaringen te beschrijven.

Dit is niet eenvoudig omdat de ervaringen heel erg verschillend zijn, en je in een bepaald stadium gewoon een heleboel vergeet.
Ik gebruik al 5 jaar Ketanest,en heb intussen al zo'n 1500 tot 2000 injecties Intramusculair gespoten.
In deze Ketanest zit 25mg Ketamine per ml, en ik spuit op dit moment 2,5ml.
Niet alle injecties geven een hele levendige trip, dit is vooral een tegenvaller als je de keer daar voor wel een hele mooie ervaring gehad heb, dit smaakt altijd naar meer, en daar verlang je dan ook naar.
Ook tolerantie gaat een rol spelen. Na verloop van tijd zwakken de trips af, ook meer doseren helpt daar niet aan.

Ik zal een trip beschrijven uit mijn beginperiode.

Ik lig op bed, met zeer weinig verlichting in mijn kamer.
Na het inspuiten krijg ik een gevoel dat ik weggeschoten word.
Dit duurt ongeveer een minuut of 3-4. (denk ik)
Nu voel ik me heel rustig worden, en verlies alle besef van tijd en ruimte.
Ik voel mijn lichaam nu ook niet meer, ik lijk te zweven.
Mijn omgeving is volledig veranderd.
Zonder mij te kunnen bewegen, en met mijn ogen open, heb ik een zicht van 360 graden, ik kan overal heen kijken waar ik wil zonder me te hoeven bewegen.
Mijn zicht en gehoor zijn heel erg versterkt, de omgeving is helder, een beetje difuus verlicht.
Ik hoor ook diverse stemmen door elkaar heen, het lijkt er op dat 1 stem zich direkt tot mij richt, en mij iets probeert duidelijk te maken. Dit is moeilijk te volgen omdat de andere stemmen er doorheem praten.
Ik probeer me te concentreren op die ene stem, en krijg de opdracht om een bepaalde richting op te gaan.Ik sta nu in een kamer met in het midden een soort verticale doorzichtige buis. Ik stap op aanraden van de stem de buis binnen, en word overweldigd door een gevoel van herkenning.
Dit is de plaats van de oorsprong, schiet het door mijn hoofd, hier komen we vandaan, en hier keren we weer terug als we zijn overleden.
Ik voel de aanwezigheid van velen, zie ze niet, wel word er gecommuniceerd, een soort telepatie.
Dit is een plaats waar ik graag wil blijven, voel me er heel erg op mijn gemak, en herken ook sommige gedachten die mijn hoofd binnen komen.
Ik moet verder, moet uit de buis stappen. Nu krijg ik te maken met veel hektische beelden en geluiden. De hallucinaties zijn heel levensecht, heel duidelijk, en heel veel kleuren. Ook hoor ik nu veel muziek, hoewel het in mijn huis doodstil is.
De beelden laten mij dingen zien die hier (nu nog niet) bestaan. Bijvoorbeeld een apparaat om gewichtloos te worden, die draag je als een riem, en als je de schakelaar omzet, kan je de gewichtloosheid regelen. Ook krijg ik uitleg hoe het werkt, en hoe het gemaakt moet worden.
Ik probeer al deze informatie op te slaan in mijn hoofd, om deze later op te schrijven als ik uit de narcose terug ben.
De beelden en het geluid beginnen nog hektischer te worden, er worden dingen naar mij geroepen, steeds wilder, en steeds meer door elkaar heen.
Hoewel ik probeer mijn ervaring vast te houden, voel ik langzaam dat ik alle informatie aan het verliezen ben. Mij wordt ook te kennen gegeven dat dit de bedoeling is, dat ik geen informatie mee mag nemen, en er blijven ook alleen maar flarden van informatie hangen. Dit vind ik, iedere keer weer, zeer teleurstellend.

Ik probeer ook steeds bij een volgende keer terug te keren naar zo'n ervaring, maar dit is me in al die keren nog nooit gelukt. Je kan het een beetje vergelijken met een droom die je nog weet als je wakker wordt, maar vijf minuten later ben je het vergeten.
Plotseling ben ik in een andere omgeving. Er staan twee lange rijen met figuren, met aan het einde een deur die heel langzaam open gaat.
Ik sta aan het begin, tussen de twee rijen in, en krijg een gevoel dat er iets belangrijks gebeurt.
Terwijl de deur heel langzaam open gaat, krijg ik ook een gevoel van nederigheid, ik begin me nu ook af te vragen of ik nog wel leef.
Door me op mijn ademhaling te concentreren word ik gerustgesteld, je kan niet dood zijn als je nog adem haalt.
Ik ben er nu ook van overtuigd dat er iets goddelijks achter die deur vandaan zal komen. Eigenlijk is het niet te beschrijven, wat er op dat moment allemaal door me heen ging, het was wel heel overweldigend, en ook heel geruststellend.
Ik ben sindsdien ook helemaal niet meer bang voor de dood, weet nu ook zeker dat dit de plek is waar ik terecht kom, en dit geeft mee een heel goed gevoel.
Ik heb mijn hoofd en ogen neergeslagen, terwijl de deur langzaam verder open gaat.
Het lijkt heel lang te duren, maar op het moment dat de deur open is, en ik langzaam omhoog kijk, overval mij een gevoel van herkenning, dit is ook tevens waar mijn herinnering stopt.
Ik kom nu langzaam terug, krijg weer gevoel in mijn lichaam, en als ik later op de klok kijk zijn we bijna een uur verder.

Dit is slechts een van mijn ervaringen, er zouden er daana nog vele honderden volgen, de een nog mooier en indrukwekkender als de ander.
Het heeft mijn beeld van het leven ook kompleet veranderd.
Ik blijf het jammer vinden dat ik zoveel informatie achter moet laten, maar daar heb ik me ondertussen al bij neergelegd.

Credits voor Ketanest dus :wink:

Spor

Wijs gebruiker
Eigenlijk is het stiekem een bump, maar ik herinnerde me laatst een leuke naar aanleiding van het "helemaal de weg kwijt" fragment uit de mediadump :grin:

Deze gaat wel lang back in the dayz, toen ik net begon met wiet roken en andere dingen uitproberen, toen dat nog niet thuis mocht etc.

Het was een regenachtige namiddag, en we zaten met een paar man old skool te chillen, of eigenlijk gewoon stoned op de bank hangen en naar de radio luisteren, 3FM stond op. Iedereen was eigenlijk gewoon stoned, maar F werd altijd maar druk en lastig / irritant als ie geblowd had. En terwijl wij dus superstoned op de bank zaten te hangen was hij zoals gewoonlijk druk aan het doen en op de radio kwam op een gegeven moment een of andere stelling over drugsgebruik, en je kon dan bellen en je mening er op geven, en dan je telefoonnummer daar afgeven zodat andere er weer op konden reageren (of zoiets, daar kwam het in ieder geval op neer) dus F gaat helemaal door het lint begint te lachen en pakt zijn telefoon, en maant ons stil te zijn. Wij waren zo stoned dat we de hele tijd al niets zeiden, dus we keken elkaar een keer aan en hadden zoiets van "whatever". F zet de radio zacht en begint te bellen, wij wisten nog niet waar naartoe. Nou op een gegeven moment zegt hij "Ja hallo, u spreekt met Q ik wil graag mijn mening geven over de stelling" en toen kregen we het dus in de gaten, Q was een andere vriend van ons die er op dat moment niet bij was, en F had dus wel zin om hem eens flink te dissen. Hij had trouwens zijn voor en achter naam gezegd, die ik hier natuurlijk niet neer ga zetten.

De volgende dingen die ik neerzet zijn niet letterlijk zo gezegd maar ze kwamen er wel op neer, het is te lang geleden om het me letterlijk te kunnen herinneren.

"Zo meneer, en wat vind u van deze stelling ?"
F: "Ja ik vind dat drugs gebruiken gewoon moet kunnen, ze moeten alles legaal maken"
"Zo meneer, en waarom vind u dat ?"
F: "Ja gewoon, drugs zijn zo lekker, gebruik ze iedere dag, en ik zou het iedereen aanraden"
"Maar meneer, u weet toch dat drugs zeer slecht zijn ? anders zouden ze toch niet verboden zijn"
F: "Ach wat, drugs zijn niet slecht"

Etc, zeg maar, kwam er op neer dat hij drugs helemaal zat te verlekkeren met voor en achternaam van iemand anders op Nederlands meest beluisterde radio. In ieder geval in die tijd.

Nouja, hij klaar met bellen, wij lachen natuurlijk en na een tijdje was alles weer normaal...

De volgende dag stonden we ergens in een parkje te chillen, met dezelfde mensen, en opeens komt Q aanfietsen. Wij allang weer ons lolletje van gisteren vergeten, en ik zei nog: "He Q, had je ook nog gebeld maar je telefoon stond uit" waarop we direct als antwoord kregen "Ja, dat komt omdat ik gisteren opeens dood gesmst en gebeld werd omdat iemand van jullie naar de radio heeft gebeld met mijn naam en drugs heeft zitten te verlekkeren, wie heeft dat GODVERDOMME gedaan ??" Dus wij schieten massaal in de lach terwijl hij verteld. Ik was gisteren aan het werken toen ik opeeens een heel raar telefoontje kreeg over drugs, mensen die hem uitschelde enzo dat ie dat in het openbaar durfde te vertellen en of hij nog wel normaal was enzo. Evenlater kwamen er smsjes en hij had gedacht van wtf, maar hij had zijn telefoon uitgezet. En verder gewerkt. Toen was die uiteindelijk thuis gekomen en kreeg die net zo'n reactie van zijn ouders, toen hij zich weer herinnerde dat hij die telefoontjes en smsjes had gehad. En hij snapte het allemaal maar half, dus had ie zijn ouders gevraagd wat er in vredesnaam was, en die hadden het dus allemaal gehoord toen ze aan het werk waren in: "Friture (achternaam)" die dus ook op de radio gezegd was, en zowel hun als de klanten hadden aandachtig zitten luisteren :grin: wij kwamen niet bij natuurlijk, maar Q was aanzienlijk kwaad want zijn telefoon was nog steeds buiten gebruik door inkomende smsjes van mensen, en voice mail berichten die die had, of had gemist. Na de 3e dag kon hij zijn telefoon pas weer gebruiken. En sinds dien keken zijn ouders ons met de nek aan :P

Hehe als ik over Q begin herinner ik me weer de bizarste verhalen :sunglasses: vooral nieuwjaarsmorgens nu ik me herinner :grin: binnekort misschien meer

Spor

Wijs gebruiker
Hier nog een kraakverse van gisteravond :grin:

Het was zaterdagavond, en ik had zin om wat te doen, maar niet zo zeer uitgaan, ik had meer zin om te trippen. Dus ik had me al fijn voorgenomen om wat 2cb met DMT te nemen, toen ik opzoek ging naar een tripbuddy. Nou M had wel zin om mee te trippen, maar alleen als ik geen DMT zou doen, want, nouja, eigenlijk niet want hij was gewoon bielig aan het doen, een reden had ie niet echt. Maargoed, na wat moeilijk gedoe dan maar overeen gesloten dat ik geen DMT zou roken, maar de net nieuwe keta die ik nog uit moest proberen ging wel mee...

Nou, wij 2cb gepakt, zo'n 30mg pp. Even wachten tot het zou werken en dan op een looptocht gaan. Na een tijdje werkte het dus en we gingen lopen. Toen we een tijdje onderweg waren vond ik het allemaal maar niet heftig genoeg, en ik pakte me 2 puntjes keta. Ik begon me vager en vager te voelen maar op zich zag ik niet al te veel. We verplaatsten ons verder toen opeens bij mij de onmogelijk te stillen k-honger op kwam zetten. Na wat aandringen hadden we dus besloten om naar het tankstation te gaan, en ik had extra geen waardevolle spullen meegenomen (beurs met legetimatie en geld, telefoon, etc... alleen mn keta en wat rookwaar) dus M moest me maar even voorschieten. Het tankstation was nog megaver en ergens halverwege besloot ik om nog eens bij te punten met de keta. Nou na een tijdje eindelijk aangekomen bij het tankstation en toen ik naar binnen liep werd ik overweldigd door een overvloed aan licht en kleur en opeens begon ALLES te dansen en te doen. Als ik door een gangpad keek gingen de mensen verder weg, en dichter bij, tegelijk !!! ik pakte mijn spul en gaf het aan M zodat hij het af kon rekenen en rende naar buiten omdat ik een zware lachkick op voelde komen.

Nou, na de k-honger zo goed als mogelijk gestild te hebben besloten we om naar het P-centrum te gaan (kan de naam hier niet neerzetten omdat er maar 1 in nederland is en dan is het opeens wel erg duidelijk waar ik leef) het P-centrum is een soort winkelcentrum, alleen dan heel groot, heeft de grootte van een middelmatig dorp zeg maar. En het ziet er allemaal een btje pretpark achtig uit omdat het allemaal "nep" is. We weten wel dat je er niet mag komen eigenlijk, maarja, jullie weten hoe het gaat als je vaag bent... Dus het leek ons een leuk plan om daar eens te gaan kijken, we liepen eerst aan de zijkant waar het (geloof ik) wel nog mag, en daar zijn allemaal deuren met bellen, van de verschillende winkels die toevallig aan die kant liggen. Op zich niet interessant, totdat er eentje licht geeft natuurlijk. En laat dat nou net de bel van de Armani winkel zijn. M was er zo door gefascineerd dat hij hem aan ging raken en er kwam een -op dat moment- erg lollig geluidje vanaf, dus we besloten er nog maar eens op te drukken voor we verder gingen. We besloten een berg op te lopen, om zo bij een heg uit te komen die terrein van het een autoweg scheidt. Daar ergens kreeg ik opeens weer een lachkick bij het gezicht hoe M over de heg klom, het leek wel alsog zijn benen uitschuifden ofzo. Nouja, dat gedaan, ik ook over de heg geklommen, staan we daar. En nu ? ja nu moeten we ook echt naar binnen. We liepen richting de ingang die duidelijk versperd was met rood-witte linten, en ik zei nog heel lollig tegen M, ohh dit is niet gemaakt om mensen tegen te houden want dan zouden ze het wel ingewikkelder maken, waarop hij antwoordde: "Ja heb jij al een bordje met verboden toegang gezien dan ?" dus na wat lachen doorgelopen tot we bij de ingang kwamen waar opeens een lamp aansprong door onze beweging. We schrokken half en wisten eigenlijk goed dat we niet naar binnen mochten. We stonden even te bakkelijen toen we een auto op een afstandje hoorden. Toen we keken zagen we dus inderdaad een auto en wat mensen die in de weer waren, en we stonden ons nog af te vragen wat ze aan het doen waren, en we dahcten van oh als het security is komen ze wel naar ons kijken... Toch besloten we weer te gaan, en gingen de zelfde weg terug, toen er weer een auto aangereden kwam, met nogal felle koplampen. We konden op dat punt dus nog niet zien dat het politie was. Maargoed, dat bleek snel genoeg toen we hoorden "een goedeavond jongelui" dus wij heel fijn "hallo, een goede avond".

Politie: "Wij hebben een melding gekregen dat hier 2 jongere aan de deuren aan het voelen zouden zijn"
"Oh nou, dat zijn wij niet geweest hoor... Wij hebben niet aan deuren gevoeld"
Politie: "Ja volgens de melding 2 personen, een met een witte trui en een heuptas, de andere met een muts en een zwarte jas"

Sta ik daar, met een witte trui en een heuptas, M met een muts en een zwarte jas :grin:

"Oh, nou, nee die hebben wij niet gezien hoor, maar we zagen wel mensen daar, met een auto"
M: "Ja en ze renden over het dak !! Of de richel"
Politie: "Zo zo, ze renden over het dak ?"
M: "Ja, ik zag ze daar lopen, ze reden hun auto achteruit en zette de lampen uit"
Politie: "Wel eens aan gedacht dat het de security zou kunnen zijn ? Als ze "over het dak rennen" enzo ?"
Wij: "Ja, ehh, nou..."
Politie: "Nou jongelui, zeg het maar, wat doen we hier ?"
Ik: "Even een ommetje maken, ik woon hier (wijzend naar een straat ietsje verderop)"
M: "Ja ik was bij hem aan het chillen en toen wouden we een ommetje gaan maken, man, moet je eens kijken, is hier net de efteling !!"

Dus ik keek al naar M van nou doe ff normaal :P

Politie: "Lijkt op de efteling ?? het is een winkelcentrum hoor... Ben je soms niet van hier uit de buurt ?"
M: "Jawel ik woon daar en daar" (kwam neer op 500 meter van het winkelcentrum af)
Politie: "Zozo, en hoelang woont u daar al ?"
M: "Zo'n 12 jaar meneer"

Politie kijkt eens raar naar elkaar...

Politie: "En het winkelcentrum is u in al die tijd nog niet opgevallen ? "
M: "Jawel hoor, ik heb er 2 jaar gewerkt"

Politie kijkt nog eens raar naar elkaar

Politie: "En eh.... waarom lijkt het nu op de efteling ?"
M: "Ja ehh, is zaterdagavond, je weet hoe dat gaat"
Politie: "Oke jongelui, legetimatie astublieft"
"Sorry ik heb mijn beurs thuis laten liggen, we gingen alleen een ommetje maken"

Dus ik gaf mijn gegevens op, hunh gingen het na en het was allemaal wel ok, maar M:

M: "Ja hoor hier, hij is wel niet meer helemaal koosher" (het legetimatiebewijs)
Politie: "Koosher... ?"
M: "Ja u weet wel, hij's niet meer helemaal lekker"
Politie: "Ahh.... Juist ja... waarom niet ?"
M: "Ja hij is verlopen"
Politie: "En dat meld u erbij... Omdat ?"
M: "Ja nee, weet ik ook niet, gewoon zo"
Politie: "Ahhh juist ja... Wat is uw telefoonnummer ?"
M: "Ja mijn telefoon is net gecrashed"
Politie: "Gewat ?"
M: "Gecrashed, weetuwel, zoals die rally wages dat ook altijd doen"
Politie (wederom): "Ahhhh juist ja..."

Ik stond ernaas mijn lach in te houden, toen ze eindelijk zoiets hadden van jaahhh, vage jongeren, ik liep daar in me joggingpakke zonder telefoon of beurs op zak, en ze hadden gecontroleerd dat ik inderdaad in die straat iets verderop woonde dus ze vonden het wel goed zo. Kreeg niet eens een boete voor mijn legetimatiebewijs :grin:

Toen gingen ze weer en wij stonden ergens op de oprit van de parkeerplaats van de centrum, wat uitkwam op de autoweg... Dus na wat vaag en moeilijk gedoe overgestoken en toen allebei dikke lachkick gehad.

Lijkt op de efteling ?? :P

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Mooi dat het niet van zulke erge zeikagenten waren :P

wel erg geniaal gesprek, haha

Psy High

Belezen gebruiker
Spor zei:
Politie: "Nou jongelui, zeg het maar, wat doen we hier ?"
Ik: "Even een ommetje maken, ik woon hier (wijzend naar een straat ietsje verderop)"
M: "Ja ik was bij hem aan het chillen en toen wouden we een ommetje gaan maken, man, moet je eens kijken, is hier net de efteling !!"

Hahahaha, wat een prachtverhalen heb je toch altijd.

Tijdens mijn eerste outdoor paddotrip liep ik trouwens ook contant te zeggen 'we lopen hier net in Disneyland'.

Spor

Wijs gebruiker
Dumpy zei:
Mooi dat het niet van zulke erge zeikagenten waren :P

wel erg geniaal gesprek, haha

Inderdaad, en inderdaad :grin:

Psy High zei:
Tijdens mijn eerste outdoor paddotrip liep ik trouwens ook contant te zeggen 'we lopen hier net in Disneyland'.

Ja rasechte hollanders he, lekker in de buurt :sunglasses: nationaal denken :tongueout:

Spor

Wijs gebruiker
Mensen, kom op, ik ben toch niet de enige die allemaal vage shit meemaakt op de drugs ??

Dopestories en snel !!

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Een heel kleintje dan, minder lijp dan die van spot maar wel grappig:rolleyes:

Toen ik net spacecake had ontdekt op mijn 16e gingen we dat ineens supervaak eten, toen had een maat van me (R) er 2 gegeten omdat hij ze zo lekker vond :confused: Nou van eentje was ik al echt 4 uur trippend stoned gewoon dus hij was wel heel ver weg. We hadden chocolademelk, chips en een taart ( wederom :confused:) gekocht en gingen op een pleintje zitten op een bankje en de tafeltennis tafel. We werden echt ziekelijk stoned en plots kwam een meisje uit onze buurt erbij zitten, wij zaten ongelooflijke vaag te praten maar ze merkte niets op, toen zaten we allemaal vaag te lachen en zeiden tegen haar: 'ja ja je moet echt aan die taart ruikten volgens ons is 'ie niet goed' Knetterstoned natuurlijk en ziek slecht geacteerd helemaal lachend, dacht dit werkt nooit. Dus dat meisje ruikt eraan en R duwd heel haar gezicht in die taard!

Kijkt ze op met een compleet wit gezicht vol slagroom, fuckin gestoord zag dat eruit in die wazige staat, ging ze helemaal krijsen en gillend rennend R achteraan :grin: wij kwamen niet meer bij natuurlijk. Maarja die gozer die had dus die 2 cakejes op en toen ging hij nog 3 uur bad ofzo, liep helemaal verdwaald rond en had geen flauw idee waarom hij zo vaag was geworden, minder leuk. :grin:

Bovenaan