Douane DOUR - Straf? boete ?

pieter-b

Wijs gebruiker
BlackRobBlunt zei:
Topic is een jaar oud :P
des te waarschijnlijker dat ts ons kan vertellen met hoeveel oorvijgen hij er vanaf is gekomen. :)

..en die gbl natuurlijk altijd verschepen met poetsdoek en zeempje :wink:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hehe, Dit leeft nog ! :grin: Wel, kzal jullie es de update geven zie :tongueout: :

Had eerst al het idee, jah, die hebbe da geseponeerd, want ik hoor er niets meer van. Dan in december krijg ik ineens zo een briefje dat ik uitgenodigd ben door de politie.
Daar aangekomen was het gewoon een verhoor hoe de stand was van mijn druggebruik, en een plastest. Die was wel spannend, want ik had 4 dagen ervoor MDMA gedaan, dus was benieuwd :grin: gelukkig kwam er enkel positief voor wiet (wat ik op voorhand al zei, sinds ik dagelijks joint rook buiten exame periode) Was geen probleem, ze gingen het verder verhandelen en gingen nog iets laten weten.

Nu, nog altijd NIETS gehoord of gekregen, dus tzal wel gewoon laten vallen zijn, of ze zijn hier ENORM traag (wat ook wel es kan :grin:) maar ik denk dat het gewoon geseponeerd is sinds ze er zo wel vele PVs zullen gehad hebben, en die trouwes vol met fouten stond (wat ik ook moest melden bij dat verhoor in december, ze wisten zelf niet wat die "abend mix" was :grin:) Slim zijn ze dus niet bepaald, en inderdaad dus gewoon bandwerk (maar irritant, ze zijn met velen en ge moet ze zelf nog vanalles bijlere, bv wat passiebloem is en doet, tsss). Heb ik al gezegd dat ze toen zelfs een LSD zegel vergeten zijn? Hadden ze in hun handen en simpelweg teruggestoken :grin:

Dus, no worrys als je gebruikershoeveelheden mee hebt en geen junk bent. Ze dachten trouwes dat LSD 'out' was :) Misschien maar best zo, alhoewel ik wel eens een wave van turned on people wil zien zoals in de sixties, maar das dan ook weer slechte reclame voor het verantwoord gebruik... :tongueout:

en zoals geox zegt:
geox zei:
Ohja, een tip..

Pak de afrit voor Dour daar wordt je niet gecontroleerd..

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wel, ik hoop echt voor jou dat het op een sepondering uitdraait, maar ik vrees dat je hoe dan ook een geldboete aan je broek hebt.
Belgische justitie kent énorme achterstanden en als men daar de kans heeft een dossiertje op te starten en daarmee de staatskas te spekken, dan doen ze dat wel hoor.
Maar van een actieve vervolging kan er geen sprake zijn in dit kader denk ik.

Misschien eisen ze wel dat je je dreadlocks afscheert als gerechtelijke sanctie? :grin:

Succes, hou ons op de hoogte van alle verdere gebeurtenissen.

Ik neem aan dat die plastest vrijwillig was en je daarmee akkoord gegaan bent?

Hoe gedroegen ze zich eigenlijk t.o.v. jou?

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Bwa, ik verwacht toch geen boete meer hoor.. Maar jah, you never know, we zulle wel zien.

Die test was vrijwillig ja, had er geen problemen mee. Die die dat verhoor afnam was ook chill, heb er nog mee zitten praten over hoe absurd het is dat psychedelica illegaal is en alcohol en tabak dan zo normaal beschouwd worden. Hij zij dat hij trouwens met psychedelica ook geen problemen had, enkel hadden ze problemen met 'bruine', zoals hij heroine noemt :grin:

Als ze eisen mijn dreadlocks af te doen, klaag ik hen direct aan :grin: Mss ook wel als ik al een geldboete krijg, want hun PV staat vol procedure fouten.

Ik mis men hartje trouwes wel :( Kdenk da dat de grootste straf is! En mijn weegschaal tedju! Maarjah, kheb er uiteindelijk toch een betere nodig, maar die moet ik me nog altijd kope :tongueout:

Bartyo

Bewuste gebruiker
Ik ga dit jaar ook voor het eerst naar Dour, nu is mijn vraag: wordt er gecontrolleerd bij de ingang van het festival?
Ik denk dat wij met de trein gaan, en vanuit daar de pendelbus pakken, hebben we daar ook kans gecontrolleerd te worden?
Ik denk dat we alleen wiet meenemen naar Dour..

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Bartyo zei:
Ik ga dit jaar ook voor het eerst naar Dour, nu is mijn vraag: wordt er gecontrolleerd bij de ingang van het festival?
Ik denk dat wij met de trein gaan, en vanuit daar de pendelbus pakken, hebben we daar ook kans gecontrolleerd te worden?

Denk jij dat? :beer:

geox

Bewuste gebruiker
Bartyo zei:

Op het perron van Dour werden wel controles gehouden heb ik me laten vertellen, er waren ook (drugs)honden, ze pikten random mensen eruit die dan mee naar het bureau moesten voor controle. Maar je hoeft je geen zorgen te maken als je wat wiet hebt daar gaan ze niet lastig voor doen zolang het ( volgengs hun ) in de gebruikshoeveelheid ligt.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
geox zei:
Bartyo zei:

Op het perron van Dour werden wel controles gehouden heb ik me laten vertellen, er waren ook (drugs)honden, ze pikten random mensen eruit die dan mee naar het bureau moesten voor controle. Maar je hoeft je geen zorgen te maken als je wat wiet hebt daar gaan ze niet lastig voor doen zolang het ( volgengs hun ) in de gebruikshoeveelheid ligt.

Gebruikershoeveelheden in belgie, een constant wisselend getal van 0 tot 3 gram?
Trouwes, pakken ze hem dan ook niet gewoon af?

buzzrider

Wijs gebruiker
of ze het al dan niet afpakken hangt af van de agent die je voor je hebt. het mag zoiezo niet en ze moeten het afpakken, je kan enkel geluk hebben dat het een begripvolle kerel is

Bartyo

Bewuste gebruiker
Bedankt voor jullie reacties :)
Dus 10 gram wiet meenemen is eigenlijk al te veel, buiten gebruikershoeveelheden?
Is het het waard het risico te nemen?
:wave:

buzzrider

Wijs gebruiker
Bartyo zei:
Bedankt voor jullie reacties :)
Dus 10 gram wiet meenemen is eigenlijk al te veel, buiten gebruikershoeveelheden?
Is het het waard het risico te nemen?
:wave:
dat is te veel ja. of je het risico wil nemen hangt van jou af, ik zou het toch wel doen maar let er dan wel op dat je de afslag voor dour neemt. je kan maar beter op veilig spelen :wink:

Bartyo

Bewuste gebruiker
Hm ja daar was ik al bang voor.
Wij zullen eigenlijk sowieso met de trein en dan de pendelbus gaan, omdat niemand van mijn medereizers en ikzelf een rijbewijs heeft.
Hm, dat wordt goed verstoppen en snel doorlopen in een grote mensenmassa vrees ik dan :beer:

joni43

Belezen gebruiker
als je echt op safe wilt spelen moet je u dope gewoon op DOUR zelf kopen, er zijn genoeg kerels die vanalles komen aanbieden, ge vind er alles :grin:

Snuifdoos

Belezen gebruiker
aah. Dour. ook ervaringen met de politiediensten gehad. Toen was het controle met honden net voor het oprijden van de festivalparking. Ik had 20 gram wiet in mijn rugzak zitten in de koffer. We werden eerst grondig gefouilleerd, daarna ontkenden we in alle toonaarden dat we ook maar iets bijhadden. Ze keken wat in de auto, vonden niets. Toen moesten we wachten op de hond, die in de auto voor ons druk was aan't snuffelen. Terwijl ik de hond was aan het proberen te laten doodvallen met mijn mogelijk telepatische krachten, begon dat beest plots te blaffen, en nogal zenuwachtig te doen in die auto voor ons. Gelukkig ontkenden zij ook in alle toonaarden dat ze iets bijhadden, en plots was het hele team nodig aan die auto. waar ze agressiever begonnen ondervragen, en aan hun auto te prutsen ("gaat ge ons nog zegge waar het zit of moeten we uw hele auto afbreken!?"). Vlak daarna kwam er een flik ons zeggen dat alles in orde was en we mochten doorrijden. eerst nog paar minuten voor ons uit zitten staren zonder iets te zeggen, maar toen beseften we toch plots dat het festival kon beginnen =D

:stoned: :rockband:

'tblijft welraar dat Dour het enige festival is waar ik ooit zo'n controle heb gezien, maar ook het festival is waar je het makkelijkst drugs kan vastkrijgen. Ik was uiteindelijk verveeld door al dat gevraag of ik geen pillen of speed moet hebben... Dus als je het niet wil riskeren, daar is er genoeg drugs...

Ook de blijven-ontkennen-strategie wierp in dit geval zijn vruchten af =)

flipkonijn

Bewuste gebruiker
Luchtdicht ergens insteken, ipv je airbag, in je koelvloeistof van de auto in je slaapzak en terug dichtnaaien, schoenen, dejm dat jullie daar niet zijn opgekomen? :confused:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ze gaan wel redelijk grondig te werk hoor, ze hebben mijn naftbak gecontroleerd, ALLES uitgepakt, slaapzakken open gedaan en dergelijke... En dan met hond in en auto. Of het een echte drugshond is geen idee natuurlijk, anyway, er was nen hond!.

Heeft nog ff geduurd vor alles terug ingepakt was, want da doen ze natuurlijk ni ze, pff :smilingimp:

Trouwens, je koelvloeistoff, wordt dat ook niet redelijk warm? En kan dat die leiding niet verstoppen ofzo ?

Flameon

Badass junkie
Bartyo zei:
Oei, dus als je dreads hebt wordt je er zeker uitgepakt? :grin:

Helaas bestaat de kans dan sneller dat je gecontroleerd wordt dan als je een bos met krullen hebt. Natuurlijk de grootste onzin wat er is, maar zo wordt wel vaak gedacht bij controles.

Merijn

Experimenterende gebruiker
Ik heb ook 3 jaar dreads gehad, ja, ze controleren je, maar ja, je hebt ook gewoon drugs bij je, dus ze hebben gelijk in dat opzicht. IN verband met de wet uiteraard, het is natuurlijk onzin dat dat wat negatiefs zou zijn...

DreamWeaver

Badass junkie
Flameon zei:
Bartyo zei:
Oei, dus als je dreads hebt wordt je er zeker uitgepakt? :grin:

Helaas bestaat de kans dan sneller dat je gecontroleerd wordt dan als je een bos met krullen hebt. Natuurlijk de grootste onzin wat er is, maar zo wordt wel vaak gedacht bij controles.

Wijs de agenten op het legimiteitsbeginsel. Je kan ze weinig maken maar dit mogen ze strikt genomen niet doen.

Soma

Bewuste gebruiker
Weet er iemand of er gecontroleerd wordt op het perron van dour of op de snelweg de avond voor het festival begint? De camping is namelijk open vanaf woensdag 16.00 en dan gaan er al een hoop mensen daar hun tenten opzetten. Is het niet veiliger om dan al te gaan?

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Niets is veilig, tot het moment ge op het festival zelf zijt. En neem de afslag voor dour, don't make the same mistake i did. :wave:

Soma

Bewuste gebruiker
Ja, maar het kan wel goed zijn dat ik de trein neem. Dat bericht over die flikken op het perron van het station van Dour heeft me toch wel een beetje afgeschrikt. Ik ben in 2006 ook naar Dour gegaan met de trein en ik ben toen totaal geen controle tegengekomen.. Mss dat het dit jaar anders is?

LD50

Newbie
Ik weet dat het mss een beetje offtopic is, maar zou graag op Dour wat acid/lsd/tripkes/... willen scoren, hoe zou ik dat aanpakken?

Ik dacht eigenlijk gewoon iemand (met dreads :wink: ) die er wat "raar" uit ziet aan te spreken en te vragen "weet gij toevallig waar ik hier lsd zou kunnen vinden?".

Nu is mijn vraag eigenlijk wat de slang-termen zijn voor lsd in België (en Wallonië bij uitbreiding, want mijn schoolfrans omvat zo'n termen niet :wink: ).

(alles wat ik over lsd gelezen heb, was in het engels, dus ben ik gewoon om acid te zeggen, maar dat is niet de gewoonte hier?)

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ten eerste: zorg dat je ervaring hebt :grin:
ten tweede: zoek karton en schrijf erop "I NEED LSD!" en hang dat rond je nek of loop ermee rond :tongueout: Het zal niet lang duren voor er iemand naar je af komt normaal :) Vorig jaar heb ik dat zelfs niet eens moeten doen en kwamen ze mij het gewoon aanbieden :)
Slang is niet nodig, iedereen kent LSD, en ik denk dat iedereen ook acid kent. een trip is ook standaard voor lsd. euh.. dunno jah, ik noem het altijd LSD of acid ^^

Peace!

dfssdfde

Badass junkie
DreamWeaver zei:
dit mogen ze strikt genomen niet doen.

True, maar wie gaat bewijzen dat ze het effectief doen? Ze pikken je er wel uit omdat je dreads hebt, maar als ze zeggen dat ze het gewoon random doen kan je niks bewijzen...

LD50

Newbie
Merci Argulas,
kan ik er btw vanuit gaan dat:
1 Maya = 2 Hofmann's
1 Hofmann = 2 Shiva's
(nu heb ik nog nooit ne maya of ne shiva van dichtbij gezien :) (hofmann zal k wel herkenne :wink: ) , iemand pics?).

Da zijn toch zowa de meest voorkomende prints in .be ?

LD50

Newbie
Sry, http://www.google.com/search?hl=nl&q=shiva+maya+hofmann+lsd+&btnG=Search, ni zoveel gevonden, behalve deze thread op DF: http://www.drugsforum.nl/viewtopic....k=t&sd=a&sid=e31df004cb87359e68ec118c763e2769 en http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=5&p=461977#p457701.

Maya:

of deze?:
(met achterkant wit+rode lijntjes):

(beetje achtergrond bij die print: http://www.astrodreamadvisor.com/M_yellow_gal_seed.html, daar lijkt dat het iets met de maya's te maken zou hebben :confused:

Shiva:

of:

Verbeter mij als k fout zit he?
(Zeg het als ik way too offtopic ga he, ik wou gewoon geen thread starten voor zo'n korte vraag.)

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
LD50 zei:
Merci Argulas,
kan ik er btw vanuit gaan dat:
1 Maya = 2 Hofmann's
1 Hofmann = 2 Shiva's
(nu heb ik nog nooit ne maya of ne shiva van dichtbij gezien :) (hofmann zal k wel herkenne :wink: ) , iemand pics?).

Da zijn toch zowa de meest voorkomende prints in .be ?

Hm, daar zou ik niet zo op rekenen, dat is constant variabel. Er zijn zo bv ook heel straffe shiva's in omloop. Maya's zijn over het algemeen ook goed straf inderdaad, maar ik weet niet of die nog verkrijgbaar zijn.. Hofmann, geen idee, nog niet getest. En dan heb je er nog een hele hoop verschillende + nog eens het feit dat op 1 vel zegels de zegels apart ook nog eens verschillend kunnen zijn. Op festivals doe ik een halfje, en dan later nog bijsteken eventueel. Hard flashen op een festival of feestje vind ik toch niet zo aangenaam, dat doe ik liever thuis.

Peace! en indeed, back on topic :)

Bovenaan