Dromen na stoppen blowen

acidboy

Badass junkie
Ja, dit is normaal. Heeft te maken met de fasen in je slaap die verpest zijn door het stoned naar bed gaan. REM slaap dingen enzo.

Ze zullen vanzelf in intensiteit afnemen.

Moet je zeggen dat ik alleen vanaf dag 1 al 'last had' van zulke dromen, en dat het allemaal niet zo lang duurde.

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Ik heb ook als ik een weekje door omstandigheden even niet blow dat ik ook ontzettend veel droom, of nou ja dat ik de dromen onthoud.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Heb ik zelf ook, meestal pas 2 weken na de laatste joint. Soms ook wel eerder. Maar ik ervaar het zelf niet als last. Ik hou wel van die intense dromen, vooral lucide. :hearteyes:

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Ja dat had ik ook. Toen ik stopte met blowen onthield ik een stuk of 6 dromen per nacht ofzo :confused: Al na één dag stoppen, elke dag weer. Echt heel vermoeiend.. Het zal na een tijdje wel over gaan, maar ik heb het stoppen met blowen niet lang genoeg volgehouden om dat punt te bereiken :(

Ik denk zelf dat het komt omdat je door het stoppen met blowen onrustiger/minder vast slaapt in het begin. Hoe onrustiger je slaapt, hoe meer je droomt. Gaat vanzelf wel over lijkt me.

.sullI

Newbie
Duidelijk dat de tijd dat je weer gaat dromen verschillend is bij iedereen. Ikzelf begin weer te dromen als ik 3 dagen niet meer geblowt heb.

Mijn vriend is nu ook al een tijd gestopt met blowen.. Een record 3 weken..
Ook hij heeft heel veel last van dromen, hij kan ze ook precies na vertellen.. eigenlijk zijn het geen dromen voor hem meer nachtmerrie's.. Als hij naast mij in bed lig id hij ook erg veel aan het draaien en aan het schoppen.. Paar tabletjes bij de dokter gehaald en hij slaapt als een roos..

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ik onthield zoiezo al zelden een droom(paar keer per kwartaal zou veel zijn).Sinds ik blow is het eigenlijk hetzelfde gebleven; Alleen als ik wakker word door wekker, bel of iets herinner ik me het soms, en kan het dan ook nog "af dromen"
Laatste die ik me kan herinneren is zeker een maand of 4-5 geleden.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Komt ook omdat je je dromen minder goed onthoud als je blowt, als je ontwaakt is een droom net als een krantenartikel die je net hebt doorgelezen. Je kan steekwoorden benoemen, mar niet het hele artikel uiit je hoofd oplezen. Met blowen, is je korte termijn geheugen dan nog steeds in sluimertoedtand. Duurt even wat langer om op te starten, en daardoor is het net of je niet droomt. Omdat je dan niet onthoud wat je droomt.

Dromen doie je zeker wel, anders zou je na een maand al psychotisch zijn.

acidboy

Badass junkie
pkw zei:
ImmortalTech zei:
Ja dat had ik ook. Toen ik stopte met blowen onthield ik een stuk of 6 dromen per nacht ofzo :confused:

Ja, hoe herkenbaar! Zeker een stuk of drie dromen per nacht, zo vermoeiend. En allemaal nare dromen ook nog :( Ook slaap ik nu erg onrustig en word een paar keer per nacht wakker.

Beetje off-topic maar het niet-blowen valt me zwaar. Heb nergens zin in, voel me down en volgens mij heb ik nu alle symptomen van een depressie. :kots:

Daar heb je gelijk je motivatie om vol te houden, keep it up.

acidboy

Badass junkie
In spé wellicht, maar dat balanceert op een zeer dun randje, hetgeen gepaard gaat met een zeer hoog zwaartepunt. Ik houd wel van een uitdaging.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
pkw zei:
Ja tuurlijk, ik hou vol.

Wil ook even zeggen dat ik de reacties op dit topic erg goed vind, heb er veel aan. Jullie zijn toch niet stiekum allemaal professionele hulpverleners...? :P :wink:

ik zal het anders benoemen.. ervaringsdeskundigen :wink:

Toad

Newbie
Ja, dit is normaal, ik heb na het atoppen met blowen voor een paar weken enkele verschrikkelijke dromen gehad. Eentje was dat ik een 'machtige' man was en dat er een vrouw in haar 30 in mijn kamer kwam helemaal aan het huilen. Ik schreeuwde tegen haar dat ze in mijn amp moet gaan. Ze kruipte erin, en in mijn droom was mijn amp een andere dimensie die ik controleer via mijn gitaar. Ik controleerde die dimensie, maar kon het zelf niet beleven van buiten. Ik begon metal te spelen en na enkele seconde, popte de amp met rook en de vrouw haar hoofd rolde op de vloer helemaal met bloed en brandwonden. Ze had een grote gat in haar voorhoofd. Op deze moment riep mijn moeder mij omdat er 2 vrienden buiten zijn. Maar deze twee ken ik alleen van gezicht van school. Ze kwamen in de kamer en zagen het hoofd op de grond liggen. Eentje complimenteerde mij, ik weet niet waarom. Daarna zag ik door de raam naar buiten en was het aan het hagelen en ik woon op Aruba.30graden celcius+elke dag van het jaar.Daarna waren de twee vrienden niet meer daar in mijn droom. Ik kreeg deze rare gevoel die ik nog nooit hebt gevoelt(en ik heb veel rare emoties/gevoelens gekregen vanwege LSD trips etc). Ik was helemaal droevig en paranoid waarom ik deze vrouw dood hebt gemaakt. Ik pakte de hoofd om te bedenken waar ik het gaat schuilen, toen het in mijn hand was beweegde de ogen en ze schreeuwde AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH en toen werd ik wakker, helemaal bezweten en ik schreef de droom direct in mijn mobiel.

DutchCookie

Bewuste gebruiker
misschien een beetje raar maar euhm
ik droom juist geniale dingen en de hele nacht door als ik leip ga slapen terwijl als ik de hele dag geen jointje heb gezien ik bijna niet droom. vaak voel ik me na zo'n nacht intens dromen helemaal leeg en fris van binnen, en niet uitgeput ofzo. terwijl als ik uit het zwarte gat van slaap kom op een gewone dag (dus niet geblowd de dag ervoor) ik vaak nog moe ben en moeilijk wakker word.

ben ik gewoon apart, of heeft wiet een andere uitwerking op mij? :tearsofjoy:

W.F.L.

Badass junkie
Ben nu een week gestopt ofzo, en tenzij ik een benzo neem ergens word ik standaard wakker met het gevoel "wtf heb ik gedaan?!" en dan herinner ik mij dat het een droom was. Laatst ook een lucide droom gehad waar ik aan het inbreken was, sloeg weer helemaal nergens op. :tearsofjoy: Maarja zo gaat dat met dromen he :grin:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
W.F.L. zei:
Ben nu een week gestopt ofzo, en tenzij ik een benzo neem ergens word ik standaard wakker met het gevoel "wtf heb ik gedaan?!" en dan herinner ik mij dat het een droom was. Laatst ook een lucide droom gehad waar ik aan het inbreken was, sloeg weer helemaal nergens op. :tearsofjoy: Maarja zo gaat dat met dromen he :grin:

In een lucide droom doe je niet iets maar laat je iets gebeuren.
Je bepaalt dus zelf hoe erg je droom ergens op slaat:wink:

W.F.L.

Badass junkie
Ja ok, maar de settings bepaal ik niet bij een lucide droom. Althans, in mijn ervaring kom je gewoon ergens terecht waar je dan controle kan uitoefenen over je droom, maar de plaats kies ik zelf niet.

Dus, ik was in een vreemd huis aan het inbreken oid (?) toen ik me besefte dat ik net zo goed kon doen wat ik wou (wat anders dan inbreken). Dus dat heb ik maar gedaan :grin:

DutchCookie

Bewuste gebruiker
W.F.L. zei:
Ja ok, maar de settings bepaal ik niet bij een lucide droom. Althans, in mijn ervaring kom je gewoon ergens terecht waar je dan controle kan uitoefenen over je droom, maar de plaats kies ik zelf niet.

Dus, ik was in een vreemd huis aan het inbreken oid (?) toen ik me besefte dat ik net zo goed kon doen wat ik wou (wat anders dan inbreken). Dus dat heb ik maar gedaan :grin:

veel mensen gaan dan vliegen, maar dat vind ik helemaal niet vet. kvind het veel leuker om heel hard te rennen en heel hoog te springen. ook is het mooi als je licht kan gaan schieten uit je handen of je mond ofzo. het is alleen kut dat als je je beseft dat je eenmaal echt aan het dromen bent je heel snel wakker word. ik heb ook dat als ik bijvoorbeeld naar mn handen of mn lichaam kijk in een droom dat ik dan snel wakker word omdat ik zie dat ze niet normaal zijn hahaha :P

verneukeratief

Badass junkie
W.F.L. zei:
Ben nu een week gestopt ofzo,...

Was je al o0it begonnen dan?

ot: Vrij normaal als je stopt. Het is erg heftig icm met slecht/niet slapen, veel gezweet en gedraai omdat je het idee hebt dat je al jaren niet gedro0md hebt. Het begint bij mij direct na stoppen en kan weken duren. Langer heb ik geen ervaring mee.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
DutchCookie zei:
W.F.L. zei:

veel mensen gaan dan vliegen, maar dat vind ik helemaal niet vet. kvind het veel leuker om heel hard te rennen en heel hoog te springen. ook is het mooi als je licht kan gaan schieten uit je handen of je mond ofzo. het is alleen kut dat als je je beseft dat je eenmaal echt aan het dromen bent je heel snel wakker word. ik heb ook dat als ik bijvoorbeeld naar mn handen of mn lichaam kijk in een droom dat ik dan snel wakker word omdat ik zie dat ze niet normaal zijn hahaha :P

Bij lucide dromen, droom je dus bewust en weet je dus erg bewust dat je droomt.
Wanneer je wakker word doordat je beseft dat je droomt, heb je geen lucide droom gehad.
Misschien wel wat controle in een droom, maar bij een echte lucide droom kun je alles zelf bepalen, en word je wakker wanneer je wilt.

W.F.L.

Badass junkie
Ooit al zo'n droom gehad? Als je zelf kiest om verder te dromen of te slapen en je kan álles zelf bepalen.. Waarom zou je dan ooit nog wakker willen worden? :P

Ik was me wel bewust van het feit dat ik droomde hoor, maar dat ik écht alles en alles kon bepalen had ik niet. Belandde gewoon in een omgeving waar ik kon doen wat ik wilde, maar kon niet ineens wolkenkrabbers bouwen en daarna door de stad vliegen ofzo, dat is met ketamine :grin:

DutchCookie

Bewuste gebruiker
W.F.L. zei:
Ooit al zo'n droom gehad? Als je zelf kiest om verder te dromen of te slapen en je kan álles zelf bepalen.. Waarom zou je dan ooit nog wakker willen worden? :P

Ik was me wel bewust van het feit dat ik droomde hoor, maar dat ik écht alles en alles kon bepalen had ik niet. Belandde gewoon in een omgeving waar ik kon doen wat ik wilde, maar kon niet ineens wolkenkrabbers bouwen en daarna door de stad vliegen ofzo, dat is met ketamine :grin:

hmmm, toch maar eens even keta proberen dus :tearsofjoy:

Bovenaan