Dromen van wiet

Psylocke

Experimenterende gebruiker
Ik heb de laatste tijd sws veel dromen, maar als ik wiet gerookt heb dan droom ik heel helder, ik kan zelf beetje bepalen wat ik doe en ik herriner ze. Ook lijkt het wel alsof ik echt voel wat er gebeurt. Raak ik iemand aan dan voelt het heel echt.

Kan het echt zo zijn dat wiet invloed heeft op je dromen en hebben meer mensen dit?

Ps. Ik vind dit niet vervelend maar juist heel chill. ^^

Chuckie

Newbie
Ik ben jaloers op je :(

Je bent zeker niet bekend met het fenomeen 'lucide dromen'?
Lucide dromen betekent dat je je bewust word van het feit dat je droomt, waarop de dromen zeer helder en echt worden en de persoon daarom kan doen wat hij wilt.

De meeste mensen kunnnen dit niet uit zichzelf, het is vrij zeldzaam zelfs, er zijn verschillende technieken voor om het onder de knie te krijgen, maar dit duurt soms maanden tot een jaar en kost dagelijkse aandacht. (Mijzelf lukt het dus niet, ik heb het opgegeven)

Soms kunnen bepaalde middelen waaronder wiet en xtc dit uitlokken, in jouw geval dus, probeer het te trainen door je dromen elke dag te proberen te onthouden en schrijf ze op in een boekje, je zult zien dat je dromen steeds echter en controleerbaar worden als je hebt geblowd, met een beetje luck kan je het ook daarbuiten na een tijdje.

Google maar is: lucide dromen

Good luck :wave:

jam

Bewuste gebruiker
Ik droom niet altijd van wiet, soms wel, soms niet eigenlijk heeft het bij mij niet zoveel invloed op mijn dromen. Al heb ik wel soms periodes waarin ik dikwijls wiet gebruikte waarin ik altijd natte dromen had, en dit enkel als ik wiet gebruikt had, dus ik denk dat het op een manier wel invloed heeft.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ik droom niet altijd van wiet, soms wel
Oke dat kan ook, zelf droom ik nooit door wiet gebruik. Als ik op vakantie stop als voorbeeld droom ik de pan uit om het maar zo te formuleren.

@Chuckie Inderdaad als je dat onder de knie hebt kan je erg leuke dromen maken.

Psylocke

Experimenterende gebruiker
Ik heb ze opgeschreven zoals je zei, wat voor vage dingen er allemaal toch in voorkomen haha. Lucide dromen heb ik wel eens van gehoord en ik zal er eens wat onderzoek naar doen, het klinkt erg interresant.
Ik hoor dus dat het heel uiteenlopend is, nog niet echt iemand die hetzelfde als mij heeft.

Ik ga eraan werken, kan zich misschien wel erg leuk ontwikkelen.

Bovenaan