Droom versterker

Stunner

Belezen gebruiker
Ik weet niet 100% zeker of het hier geplaatst kan worden, maar bij onze smart shop hebben ze droom versterkers waardoor je snachts meer en intenser gaat dromen. Iemand hier al ervaring mee? Want zoiets wil ik es proberen :grin:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
En wat is de naam of stofje van die droomversterkers dan?
Wanneer ik deze heb kan ik je mischien helpen...

grts

psych-out

Bewuste gebruiker
bedoel je de ''dream boost''?

deze heb ik wel eens gekocht gehad omdat ik hiernaar wel een zekere nieuwsgierigheid voor had. mijn beoordeling is: niet zo'n aanrader. je krijgt zo'n 10 natuurlijke pilletjes van allerlei stoffen uit de natuur die jou een versterking van lucide dromen zouden opleveren. Ik heb er zelf niet echt zoveel van gemerkt en vond het best duur voor hetgeen je krijgt maar dat is mijn mening. Misschien dat dit bij andere personen wel degelijk waarneembaar effecten geeft tijdens het dromen maar dat was bij mij helaas niet het geval. :wave:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
dan vind ik persoonlijk wiet een betere keuze als 'droommiddeltje'.
in tegenstelling tot vele anderen geeft wiet me steeds weer heftige, avontuurlijke en ook wel dikwijls lucide dromen.

grts

Maddog

Bewuste gebruiker
Silene capensis Heb ik wel eens gebruikt.
volgens sommigen doet het helemaal niets( maar toevallig bij de zelfde mensen die zegggen nooit te dromen)

je maakt er thee van ondeveer 3 gram in een liter water 5 minuten laten koken. dit in de blender. dan door een zeeefje, en de hele dag door blijven dinken.

het schijnt pas te werken in de avond. want de alkaloiden hebben een aantl uur nodig om te werken.

edblok2

Bewuste gebruiker
Voor een paar euro kun je Melatonine kopen bij de drogist. Neem 1mg ofzo en je zult lekker vaag en lucide dromen (is mijn ervaring althans).

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Madcat zei:
als je melatonine rectaal dropt slaap je lekker lang door

Is er bij melatonine echt een groot verschil tussen oraal en rectaal?

OT: Er zijn erg veel verschillende droomversterkers, allemaal 'smartshop artikelen'.
Met andere woorden: Het effect ervan is nooit echt bewezen of het effect verschilt enorm per persoon.

Wanneer ik de meest bizare en heftige dromen heb?
Als ik, ongebruikelijk, een nachtje niet stoned in slaap valt. :openmouth:

Middeltjes die lucide dromen stimuleren vind ik onzin.
Een echte lucide droom is juist heel nuchter en puur, geen enkel middel kan dit in mijn mening bevordelijken.

pSilocybin

Newbie
Inderdaad ik droom ook het heftigst als ik nuchter ga slapen.
Heb ook melatonine geprobeerd maar daar droom ik ook niet echt van, word alleen een beetje vaag..
Als ik stoned ga slapen droom ik helemaal niet (of ik vergeet het:tongueout:)

Rust
:stoned:

edblok2

Bewuste gebruiker
Ik heb op Melatonine (en 5HTP) de meest bizarre en lucide dromen. Maar de juiste dosering vinden is erg lastig, omdat dat per nacht verschilt met hoe moe je bent, of je wel of niet hebt geblowd etc etc.

Paperplane.

Wijs gebruiker
Kleeeeiiin beetje offtopic, maar ik heb vroeger regelmatig lucide dromen gehad. Naarmate ik ouder werd kwamen deze steeds minder voor, en ik heb er nu al jaren geen gehad. Ik heb er echter wel veel over gelezen, en dat als je in de staat tussen je rem slaap en wakker zijn bent, en dan in slaap valt, je dan het makkelijkst lucide dromen krijgt.
Ik heb altijd gehoopt op zo een moment, maar dit is me nooit voorgekomen. Tot afgelopen dinsdag. Ik werd echter zo overrompeld door het beangstigende gevoel dat ik me niet meer kon bewegen maar nog wel wakker was voor 10 seconden lang. Heel enge ervaring. volgens mij is het ook geen toeval dat het op de dinsdag was na een xtc weekend.

edblok2

Bewuste gebruiker
Van de melatonine wordt ik enkele keren per nacht wakker vlak na een droom, maar ik blijf slaperig genoeg om vervolgens weer in te dommelen, waardoor ik zelfs af en toe weer in dezelfde droom beland. Ze zijn zeer helder en realistisch, en vrijwel altijd lucide. Ik heb een soort trigger in mijn dromen als het gaat om erotische gebeurtenissen, ik ben enkele malen zo echt van bil gegaan in mijn dromen, dat ik de verbazing daarover (neuken in de dromen zijn zo echt en geil :hearteyes: ) nu ook over me heen krijg tijdens de droom, waardoor ik nu het neuken kan sturen in de dromen. Waanzinnig :) . Jammer genoeg zijn dat wel vaak de laatste dromen van de nacht, waardoor ze meestal minder lang duren. Het is dus een soort trucje/gewoonte van me geworden om op die manier lucide te gaan dromen, wat ook wel overeenkomt met de tips en trucs die je vaak krijgt als je lucide wilt dromen. Neem iets uit het echte leven waarover je je verbaasd of waarover je iets afvraagt, waardoor het in je droom ook gaat gebeuren als je erover droomt. Dus datgene dan langs komt in een droom, denkt je bij bewustzijn van 'hey, dat is apart'' of '' hey dat ken ik'', waardoor je een 'wakkere' gedachte krijgt in je droom. Zo ontwaak je dus in je droom, kortom, je gaat lucide. :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Paperplane. zei:
Tot afgelopen dinsdag. Ik werd echter zo overrompeld door het beangstigende gevoel dat ik me niet meer kon bewegen maar nog wel wakker was voor 10 seconden lang. Heel enge ervaring. volgens mij is het ook geen toeval dat het op de dinsdag was na een xtc weekend.

Komt vrij vaak voor bij (grote dosissen) mdma gebruik.
Althans, er zijn meer mensen die dit na gebruik ervaren.

Lucide dromend vliegen is trouwens echt de bom :sunglasses:

Paperplane.

Wijs gebruiker
PepTalk zei:
Paperplane. zei:
Tot afgelopen dinsdag. Ik werd echter zo overrompeld door het beangstigende gevoel dat ik me niet meer kon bewegen maar nog wel wakker was voor 10 seconden lang. Heel enge ervaring. volgens mij is het ook geen toeval dat het op de dinsdag was na een xtc weekend.

Komt vrij vaak voor bij (grote dosissen) mdma gebruik.
Althans, er zijn meer mensen die dit na gebruik ervaren.

Lucide dromend vliegen is trouwens echt de bom :sunglasses:
Ja ik had inderdaad wel vrij veel op.

Toch maar een keer melatonine halen voor de lucid dreams?

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Om lucide dromen in de hand te werken moet je eigenlijk een paar keer in de loop van de dag ff stilstaan en denken 'wat doe ik hier',' vanwaar kom ik', ' hoe ziet me omgeving eruit', ...
Naarmate je dit elke dag dag doet begin je dit ook in je dromen te doen.
Als je je dit begint af te vragen in je droom ben al bij het begin van je lucide droom.
Zelf ik heb ik dikwijls semi-lucide dromen, het begint als een gewone droom maar in het verdere verloop begin ik soms lucide te dromen.
Nog nooit heb ik een lucide droom gehad van begin tot het einde.

grts

Maccuraja

Newbie
Er wordt weleens gespeculeerd dat DMT de stof is in de hersenen die naast het zien van kleur, ook de droombeelden zelf oproept. Misschien een naïeve, ruwe benadering zou zijn om voor het slapen DMT op te nemen. Men zou dan in de tijd tussen inname en de opname in slaap moeten geraken. Een soort parmayahuasca lijkt me het dichtst aanleunen.

Meditatie kan ook DMT vrijmaken in de hersenen, en is met hoge zekerheid een van de opwekkers van spirituele ervaringen.

Misschien zit hier wel een nieuwe "designer" in, wie weet, of ik ben iets te optimistisch...

Paperplane.

Wijs gebruiker
PepTalk zei:
Madcat zei:
als je melatonine rectaal dropt slaap je lekker lang door

Is er bij melatonine echt een groot verschil tussen oraal en rectaal?

OT: Er zijn erg veel verschillende droomversterkers, allemaal 'smartshop artikelen'.
Met andere woorden: Het effect ervan is nooit echt bewezen of het effect verschilt enorm per persoon.

Wanneer ik de meest bizare en heftige dromen heb?
Als ik, ongebruikelijk, een nachtje niet stoned in slaap valt. :openmouth:

Middeltjes die lucide dromen stimuleren vind ik onzin.
Een echte lucide droom is juist heel nuchter en puur, geen enkel middel kan dit in mijn mening bevordelijken.
Ja, melatonine heeft oraal maar 11% biologische beschikbaarheid. Rectaal ligt dit 8-9x hoger.

BoNG

Newbie
Ik heb de laatste tijd heel veel last van korte en intense dromen. Dit komt door het gebruik van de stof mCPP.
En met de laatste tijd bedoel ik enkele maanden geleden. (:
Maar, ik zou zeker geen droomversterkers kopen of van die smartshopmiddeltjes. Wordt gezegd dat ze niet schadelijk zijn, je kan beter lijm snuiven dan, dan kom je er nog minder ongezond van af. Dat doen ze in Sierra Leone ook wel. (:

Dit bericht is niet slecht of kleinerend bedoeld, en ik wilde gewoon even mijn mening uiten.

Nog een leuke dag voor iedereen!

Mvg, BoNG

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Waarom zou je mcpp gebruiken? Véél meer nare bijwerkingen dan positieve effecten...

En waar baseer je jouw mening op dat 'droomversterkers of van die smartshopmiddeltjes' schadelijk zijn?
Lijm snuiven of mcpp slikken is trouwens wel erg gezond. :kots:

Wel interessant om te lezen dat mcpp bij jouw zorgt voor intenser dromen.
Nog niet eerder geweten..

Bovenaan