Drug testing bij opname?

Hey iedereen,

Ik ben wegens omstandigheden sinds 1 jaar weggezakt in een zware depressie.
De zoektocht naar een antidepressiva dat werkte voor mij was lang en zwaar.
Ik heb vaak geworsteld met zelfmoordgedachten, zelfdestructief gedrag, meermaals op spoed beland, etc.

Ik zit dus al een tijdje thuis zonder werk, heb wel uitzicht op iets nieuw, maar daarvoor moet ik eerst nog een opleiding volgen, en dat zal pas over een half jaar ofzo zijn.
Ik ben op zoek gegaan naar nieuwe dingen om te doen om mijn tijd wat productief proberen in te vullen, ga geregeld joggen, etc.
Het heeft een tijdje goed gegaan tijdens de zomer. Ik ging toen heel vaak wandelen om mijn hoofd leeg te maken, mediteerde geregeld, etc.
Ik ben dan een tijdje nuchter geweest en voelde me wel ok. Dan ben plots (zonder enige aanleiding) in een diep gat gevallen, waardoor ik opnieuw heel diep heb gezeten.

Ik ga al 1 jaar wekelijks naar mijn psychologe, wat me wel heeft geholpen, maar ik blijf nog steeds achter met het gevoel dat ik me nog verre van 100% voel.
Mede daardoor heeft mijn dokter me aangraden om me vrijwillig te laten opnamen (in eerste plaats voor mijn depressie, maar tegelijk ook voor mijn verslaving).
Ik ga ook wekelijks naar een zelfhulpgroep voor verslaving, wat me ook wel helpt.
Momenteel heb ik een punt bereikt waar ik gewoon echt nergens meer zin in heb.

Bijkomend hebben alle psychologen die ik gezien heb me verteld dat ze zo goed als zeker zijn dat ik ADD heb.
Als ik de symptomenlijst lees (en de verhalen van de zoon van mijn psychologe die ook ADD heeft) herken ik me daar 100% in.
Ik heb hier ook enorme problemen mee gehad van kinds af aan, en heb daar trauma's van opgelopen en daardoor ook een slecht zelfbeeld.

Ik heb een tijdje 3-FA gebruikt in kleine dosissen, puur functioneel wanneer ik iets belangrijks gedaan moest krijgen.
Verder heb ik het ook wel eens gebruikt op een festival ofzo, maar ik heb het verder nooit echt recreationeel gebruikt.

Tot nu, omdat ik echt nergens meer zin in heb ben ik het dagelijks beginnen te gebruiken, puur om toch maar iets van plezier te voelen.
Nu ben ik gewoon de dopamine aan het najagen waardoor ik het natuurlijk allemaal nog erger maak.
Ik ben dan ook flunitrazolam beginnen nemen om in slaap te raken.
Momenteeel zit ik weer aan 1.5mg, en de laatste dagen ben ik er zelfs wat op beginnen drinken, omdat de tolerantie zo hoog zit.

Ik probeer zo snel mogelijk van al deze zooi af te komen, maar nu komt de vraag:
Hoe lang blijven deze stofjes detecteerbaar in speeksel / bloedtesten?

Ik zou binnen 1 maand al binnen moeten voor de opname, en moest ik positief testen sturen ze me gewoon weer weg..
Ik weet dat vb cannabis enorm lang in je systeem blijft zitten, hoe zit het met amfetaminen en benzo's?

_shikantaza

Badass junkie
Ben je eerlijk geweest over je gebruik bij de intake? 1.5mg Flunitrazolam bouw je niet zomaar af. Psychonautwiki heeft 0.5mg al als heavy dose staan. Dat zal langzaam getaperd moeten worden en lukt je niet binnen een maand. Vraag hulp voor de benzo afbouw. Cold Turkey van benzo's is erg (lees: levens-) gevaarlijk.

Voor wat betreft 3-FA, stop ermee. Cold turkey is het enige dat werkt met stimulanten. Het is zelfmedicatie maar het levert je uiteindelijk alleen maar meer ellende op.

Weet je zeker dat ze je wegsturen bij de kliniek als je positief test? Bij mij werd er een UC afgenomen bij binnenkomst maar dat was puur om een baseline te krijgen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je input!
Ik begrijp dat dit best een hoge dosis is. Ik heb een afbouwschema met diazepam van de dokter waarmee ik er hopelijk na een maand wel vanaf geraak.
De 3-FA is niet zo'n probleem om mee te stoppen, aangezien het meer psychisch verslavend is en geen afkickverschijnselen heeft (buiten de crash achteraf).

Bij de zelfhulp verslavingsgroep waar ik wekelijks naartoe ga zit iemand die me vertelde dat het een zeer goed hospitaal is voor o.a. depressie, maar dat ik best niet te veel vertel over drugs als ik zeker ben dat ik er met de zelfhulpgroep alleen vanaf raak, aangezien ze anders een hele andere aanpak gaan gebruiken.

De hoofdrede waarom ik zelf graag vrijwillig een opname wil is vooral omdat de psychologen daar veel confronterendere vragen stellen (waar de mijne meer luistert en advies geeft). Ik denk dat daardoor wel wat zaken naar boven kunnen komen die ik onbewust met me meedraag, en dat ze mij verder ook advies kunnen geven dat me in de toekomst kan helpen wanneer ik opnieuw een moeilijke fase doormaak.

Ze hebben me bij dat intake gesprek wel gevraagd hoe het zat met drugs, ik heb toen gewoon gezegd dat ik wel eens wat geëxperimenteerd heb, een tijdje een alcoholprobleem had, maar daar heb ik het bij gehouden.
Ik ben wel van plan om grotendeels open kaart te spelen tijdens de gesprekken met de psychologen daar, want ik ben al jaren heel verslavingsgevoelig.
Meestal is het gewoon vluchtgedrag, en moet ik een beter coping mechanisme aannemen. Alle downers moet ik ver van wegblijven heb ik intussen wel geleerd.

Na wat googlen lees ik dat amfetaminen maar 3-4 dagen detecteerbaar zijn in urine, maar benzo's bij langdurig gebruik tot een maand of langer.
Ik ga hen toch eens opbellen om te verduidelijken dat ik momenteel daarmee aan het taperen ben.

Weet je zeker dat ze je wegsturen bij de kliniek als je positief test? Bij mij werd er een UC afgenomen bij binnenkomst maar dat was puur om een baseline te krijgen.

De persoon die me de tip gaf om het intake gesprek te focussen op depressie is destijds daar in behandeling geweest voor cocaïneverslaving.
Hij was wel degelijk de hele tijd clean, maar blijkbaar wordt er bij sommige van die testen ook getest op bepaalde afbraakproducten van cocaïne.
Ondanks hij wel degelijk clean was is hij meteen weggestuurd zonder enig weerwoord.

Hier vb een artikel over false positives bij zulke testen:
https://academic.oup.com/painmedicine/article/16/6/1073/2460555

The positive cocaine screening result should be confirmed by gas chromatography-mass spectrometry (GC-MS) testing.

Zijn vader was trouwens een chemicus en heeft zich na dat voorval in die materie verdiept, die testen zijn zeker niet 100% correct zo blijkt.

Laatst bewerkt:

LucidLucy

Verslaafde in herstel
1,5mg is zeker een hoge dosis en moet langzaam afgebouwd worden. Daarnaast is flunitrazolam een zeer kortwerkende benzo en ab-so-luut niet geschikt om mee af te bouwen.

Eerst (langzaam) omzetten naar diazepam en dan op de diazepam afbouwen. Als je hier geen ervaring mee hebt, ga hier liever ook niet zelf mee rommelen.

Als je dit soort processen interessant vindt en je wilt weten wat je kan verwachten, zou ik de Ashton Manual eens lezen. Laten we zeggen, de bijbel onder de benzo afkick literatuur.

Die kan je hier downloaden:

Ik zou zeggen, ga naar de huisarts en leg je probleem uit. Wees eerlijk. Doe hetzelfde voor de plek waar je opgenomen gaat worden.

I.m.o. is een maand te kort voor deze afbouw. Al zijn er psychiaters die hier heel makkelijk over denken en je er in twee weken vanaf helpen,met de nodige gevolgen van dien.
Het nare is dat er van flunitrazolam weinig bekend is. Zelfs in de tripsit conversion tool kan je deze niet omrekenen naar een andere benzo.
Als ik een gok zou moeten doen zit je al snel op 60mg diazepam als equivalent. Misschien zelfs hoger.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ah je hebt net gereageerd 😂

Nu ben ik wel benieuwd op hoeveel diazepam je dokter je heeft gezet en of dit een beetje aanslaat.

Ofwel, zat mn gok in de buurt of niet 😂

Wel, ik ben vandaag nog bij haar langsgeweest om daar ook uit te leggen dat ik hervallen was.
Ik heb het een tijdje verzwegen omdat ik me erover schaamde, maar vandaag toch beslist gewoon te vertellen waar het op stond.
Ze heeft me momenteel op 30mg staan. Toen ik initieel naar haar was gegaan zat ik ongeveer op dezelfde dosis.

Ik moet er bij vertellen dat zij het ook moeilijk vond om in te schatten aangezien het gebrek aan info.
Aanvankelijk had ze me verkeerd begrepen en dacht ze dat het flunitrazepam (rohypnol) was.
Ik heb haar toen de psychonautwiki ook laten zien, maarja dat is ook geen exacte bron voor een dokter natuurlijk :P
Ze had me aangeraden gewoon te beginnen met 30 en haar iets te laten weten moest het niet voldoende zijn.
Ze heeft me toen zelfs tijdens het weekend opgevolgd omdat ze oprecht bezorgd was, waarvoor dank.

Ik heb toen wel wat ontwenningsverschijnselen gehad (koortsachtig, zweterig, onrustig, slapeloos) maar het viel al bij al nog wel mee, en na enkele dagen op dat schema voelde ik me wel weer ok.
Hopelijk gaat het nu ook weer zo. Maar ik lees die manual wel eens door, moest ik toch ergere symptomen krijgen ga ik gewoon weer naar mijn dokter, geen probleem.

Ik weet wel dat het gevaarlijk kan zijn. Zolang het bij bovenvermelde symptomen blijft gaat het nog, ik weet niet of je kan inschatten wanneer het echt zo erg is dat je er plots een beroerte van krijgt ofzo. Ik neem aan dat je het wel begint aan te voelen moest het echt gevaarlijk worden?

Het kan natuurlijk ook dat de pellets die ik heb gewoon ondergedoseerd zijn, ik heb geen enkel idee.
Dat heb je met van die RC's :P
Ze zijn normaal .25mg het stuk, toen ik er eerst een halfje van nam voelde ik het wel redelijk, een hele was gewoon heel relax maar niet totaal knock out ofzo.
Ik heb er eigenlijk nooit plots blackouts gekregen bij kleine doseringsverschillen zoals ik dat destijds met etizolam aan de lopende band had (zelfs met volumetrisch doseren!), wat ik dan wel vreemd vind aangezien dit toch veel sterker zou moeten zijn.

Nadat mijn tolerantie omhoog ging en ik meer ben beginnen te nemen heb ik uiteindelijk wel wat blackouts gehad (nam het altijd wel voor het slapen dus gelukkig nooit iets ergs met voorgehad ofzo..).

Laatst bewerkt:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Toen ik eens in (korte) opname zat liet ik me eerst testen daar op locatie. Ook omdat THC lang in het lichaam kan blijven zitten. Op die manier no worries.

Wens je veel sterkte met afbouwen toe!
En al helemaal tijdens de opname , hopelijk mag je gewoon je tablet etc houden.
Peace!

_shikantaza

Badass junkie
Ai, 30 mg Diazepam afbouwen binnen een maand 😅

Wel goede stappen genomen, en zeer zeker ook open kaart spelen naar de kliniek. Moeten ze wel kunnen waarderen.

Houd je ons op de hoogte?

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Wel, ik ben vandaag nog bij haar langsgeweest om daar ook uit te leggen dat ik hervallen was.
Ik heb het een tijdje verzwegen omdat ik me erover schaamde, maar vandaag toch beslist gewoon te vertellen waar het op stond.
Ze heeft me momenteel op 30mg staan. Toen ik initieel naar haar was gegaan zat ik ongeveer op dezelfde dosis.

Ik moet er bij vertellen dat zij het ook moeilijk vond om in te schatten aangezien het gebrek aan info.
Aanvankelijk had ze me verkeerd begrepen en dacht ze dat het flunitrazepam (rohypnol) was.
Ik heb haar toen de psychonautwiki ook laten zien, maarja dat is ook geen exacte bron voor een dokter natuurlijk :P
Ze had me aangeraden gewoon te beginnen met 30 en haar iets te laten weten moest het niet voldoende zijn.
Ze heeft me toen zelfs tijdens het weekend opgevolgd omdat ze oprecht bezorgd was, waarvoor dank.

Ik heb toen wel wat ontwenningsverschijnselen gehad (koortsachtig, zweterig, onrustig, slapeloos) maar het viel al bij al nog wel mee, en na enkele dagen op dat schema voelde ik me wel weer ok.
Hopelijk gaat het nu ook weer zo. Maar ik lees die manual wel eens door, moest ik toch ergere symptomen krijgen ga ik gewoon weer naar mijn dokter, geen probleem.

Ik weet wel dat het gevaarlijk kan zijn. Zolang het bij bovenvermelde symptomen blijft gaat het nog, ik weet niet of je kan inschatten wanneer het echt zo erg is dat je er plots een beroerte van krijgt ofzo. Ik neem aan dat je het wel begint aan te voelen moest het echt gevaarlijk worden?

Het kan natuurlijk ook dat de pellets die ik heb gewoon ondergedoseerd zijn, ik heb geen enkel idee.
Dat heb je met van die RC's :P
Ze zijn normaal .25mg het stuk, toen ik er eerst een halfje van nam voelde ik het wel redelijk, een hele was gewoon heel relax maar niet totaal knock out ofzo.
Ik heb er eigenlijk nooit plots blackouts gekregen bij kleine doseringsverschillen zoals ik dat destijds met etizolam aan de lopende band had (zelfs met volumetrisch doseren!), wat ik dan wel vreemd vind aangezien dit toch veel sterker zou moeten zijn.

Nadat mijn tolerantie omhoog ging en ik meer ben beginnen te nemen heb ik uiteindelijk wel wat blackouts gehad (nam het altijd wel voor het slapen dus gelukkig nooit iets ergs met voorgehad ofzo..).
Aaah 30mg, zo te lezen misschien net wat aan de lage kant maar het scheelt niet veel. Dat soort ontwenning is opzich oké.

Of je ergere symptomen aan voelt komen verschilt denk ik per persoon. Maar de kans is groot van niet of je bent op dat punt al dusdanig verward dat je er niets mee kan. Ik heb weleens een insult gehad toen de flunitrazolam uitwerkte en weet er niets meer van. Het is dat mn broertje het gefilmd heeft, anders had ik hem niet geloofd.

Benzo withdrawal syndrome kan behoorlijk je waarneming beïnvloeden. Als je echt objectieve zekerheid wilt, is het beste wat je kan doen je bloeddruk meten. Deze wordt namelijk (gevaarlijk) hoog bij hevige afkick.

Ai, 30 mg Diazepam afbouwen binnen een maand 😅

Wel goede stappen genomen, en zeer zeker ook open kaart spelen naar de kliniek. Moeten ze wel kunnen waarderen.

Houd je ons op de hoogte?
Ja, het gaat zeker stevig worden, maar ik kom ervan.
Ik post zeker nog wel eens terug!

Aaah 30mg, zo te lezen misschien net wat aan de lage kant maar het scheelt niet veel. Dat soort ontwenning is opzich oké.

Of je ergere symptomen aan voelt komen verschilt denk ik per persoon. Maar de kans is groot van niet of je bent op dat punt al dusdanig verward dat je er niets mee kan. Ik heb weleens een insult gehad toen de flunitrazolam uitwerkte en weet er niets meer van. Het is dat mn broertje het gefilmd heeft, anders had ik hem niet geloofd.

Benzo withdrawal syndrome kan behoorlijk je waarneming beïnvloeden. Als je echt objectieve zekerheid wilt, is het beste wat je kan doen je bloeddruk meten. Deze wordt namelijk (gevaarlijk) hoog bij hevige afkick.

Het is inderdaad wat aan de lage kant, maar voorlopig is het draagbaar.
Bedankt voor de info en hulp :)

Bovenaan