drugs als uitweg

gast333

Experimenterende gebruiker
Laatste weke voel ik me echt rotslecht in min vel.
Een beetje vanalles in me hoofd da rondspookt en zoek beetje meer actie :sunglasses:
Ik wil da kutgevoel dan ook kwijt en drie mogelijkheden die ik als uitweg zie:
suicide, psycholoog of gewoon lekker van de wereld weg zijn.
Persoonlijk klinkt het eerste niet echt aangenaam, het tweede zal me niet veel voldoening geven, dus geef ik liever de voorkeur aan het derde.
Ik zou dus drugs pakken om mij wat gelukkiger te voelen en gewoon es wat anders te doen. mijn vraag is nu welke drugs ik het beste daar voor zou nemen? en hoe ik deze het best opbouw? liefst nog gemakkelijk te verkrijgen..

gegroet :tearsofjoy:

Hoe raak ik verslaafd?

Drugs nemen om je goed te voelen...

Een goed gevoel of tevredenheid met jezelf haal je niet uit drugs. Dat haal je uit jezelf.
Als je je niet goed voelt betekent het alleen maar dat je niet tevreden bent met jezelf.

gast333

tja, zo zou je het wel kunne stellen..
Maar drugs helpen wel om je wat beter te voelen, ook al is het maar op korte termijn.
wil gewoon de meest effectiefste weten..

Snuifdoos

Belezen gebruiker
Als je al denkt over suicide, gaan drugs je zeker niet helpen. Misschien voor even ja, maar ik garandeer je dat je zo verslaafd geraakt, en zal blijven. Als je dan toch absoluut iets wil proberen, rook een joint. maar echt, ga eerst naar een psych.

Sloebertje

Idd,een toevlucht naar drugs is op dit moment waarschijnlijk het domste wat je kan doen! Ga dingen doen met vrienden ofzo, ga gaan sporten, ... Er zijn ontelbare mogelijkheden om je beter te gaan voelen, maar als je nu drugs gaat gebruiken ben je echt op zoek naar een verslaving :)

Vanadesse

Wijs gebruiker
Gebruik drugs gewoon recreatief en niet om je beter te voelen. En beter ga je voor optie 2 en zoek je een psycholoog. De realiteit is een stuk mooier dan jezelf op de hoek van de straat te verkopen voor een naald in je arm.

Mindgamer

Badass junkie
Je zegt dat je geen zelfmoord wilt plegen, maar ik kan je verzekeren; dat dit de manier is, om indirect naar je zelfmoord toe te werken. Dus bezoek een psycholoog toe en rook (af en toe) pure wiet, om je gevoelens in een normaal blijvende lijn te brengen. Met cannabis; is het namelijk mogelijk, om je gevoelens te onderdrukken. Na een maand of 2; zul jij je waarschijnlijk nog vervelender voelen. Met drugs help jij jezelf alleen nog meer naar de klote. Dit is niet de manier om jezelf te helpen. Denk aan de evt. 'bijwerkingen' van drugs: depressie, paranoia, veel nadenken, agressie, lusteloos, indolentie enz enz enz. Die zich na een tijdje gebruiken, tevoorschijn komt.

dain

Bewuste gebruiker
Even een woordje van advies als je al het bovenstaande niet genoeg vond om je van je idee te ontdoen. Gebruik geen psychedelia als je slecht in je vel zit.

Veel mensen doen een hoop onderzoek, plannen zorgvuldig en zorgen voor een goede mood, anders gaat het je niet goed af. Ook is wat research altijd handig (dat is de fase waar ik nu inzit).

Wat verdovende of oppeppende dingen met je doen zal minder afhankelijk zijn van je gemoedstoestand (vermoed ik, geen feit!) Maar als je er met zo'n gedachten aan begint eindig je met een verslaving, een nog miserabeler toestand en een downgoing spiraal. Dus bezint.

Als ik het zo hoor klinkt het alsof je (manisch?) depressief bent, hiervoor kan een psychiater wonderen doen, praat er wat mee, neem de medicatie als je het nodig hebt (dit is om je te helpen, niet om je te drogeren) en bekijk je leven is, ga wat meer sporten, doe iets sociaal, en als je dan met een rustige geest en een goed humeur iets van drugs wilt doen, zoek op, maak je keuze, en denk erover, drugs is zo'n vaag woord, je hebt psychedelische dingen, oppeppers, verdovende dingen,...

Veel succes

mattskovic

Wijs gebruiker
paar productjes voor jou:
lichaamsbeweging, dagelijks minimaal een half uur
voedingssupplementen, met name omega 3 vetzuren zoals in visolie
zonlicht, daglicht en de juiste verlichting ( breedspectrumlampen )
als de R in de maand is: vitamine D, vraag evt. het advies voor de dosering
schildklier werking laten controleren
ontstekingsremmende maatregelen ( zie artikel over ontsteking)
plantaardige middelen die antidepressief werken, vraag het supplement advies aan.

gast333

Ben niet manisch depressief, ik kan nog normaal functioneren.
Zelfmoord denk ik niet aan, was gewoon een opsomming van mogelijkheden die ik had kunnen doen, maar het zou het niet overwegen.
Voel me gewoon niet lekker in mijn vel..
Zoek ook wel een beetje de gemakkelijkste en snelste manier om er terug bovenop te geraken.
Psychiaters lijken me dan weer te dramatisch en ik wil ook niet dat ouders hiervan iets afweten om hen niet nodeloos ongerust te maken..
Voeding,... zal ik veranderen om eens het effect te zien (zal me inderdaad wat beter voelen denk ik), maar dit helpt me niet om dingen te vergeten..
ExceptionalInsight zei:
Hoe oud ben jij?
Waarom?

Bedankt voor jullie reacties.

Sloebertje

Drugs zullen je voor een zeer korte periode een euforisch (of wat dan ook) gevoel geven... Daarna zal je waarschijnlijk is een nog groter gat vallen! Drugs zijn niet de oplossing voor uw probleem.

gast333

Ik weet de gevolgen en gevaren voor verslaving, consequenties zijn dan ook voor mij.
Kan me niet veel schelen, maar sta nog geen stap verder.
heroine is de beste maatregel denk ik, maar zo ver ga ik nu nog niet.
Denk inderdaad weed, bij verslaving kan dit geen kwaad.
Zou lsd, ghb of xtc helpen?

Mindgamer

Badass junkie
Hypodermic zei:
Ik weet de gevolgen en gevaren voor verslaving, consequenties zijn dan ook voor mij.
Kan me niet veel schelen, maar sta nog geen stap verder.
heroine is de beste maatregel denk ik, maar zo ver ga ik nu nog niet.
Denk inderdaad weed, bij verslaving kan dit geen kwaad.
Zou lsd, ghb of xtc helpen?
Ik denk dat; goeie sex tijdens een smack roes; perfect is!

nicolai

Wijs gebruiker
lsd kan je in ieder geval nieuwe inzichten geven en de verslavingskans is minimaal. ook is het goedkoper dan de rest omdat je het niet zo vaak kan doen als weed ofzo.

ik weet dat je het liever niet hoort, maar het is nu eigenlijk niet het moment om jezelf te verliezen in drugs. maar goed jij vroeg om advies en lsd is dan mijn advies.

Flameon

Badass junkie
Hypodermic,

Je geeft aan slecht in je vel te willen zitten maar geen professionele hulp te willen zoeken omdat je je ouders niet ongerust wilt maken.
Hoe oud ben je? Het is namelijk zo dat iedere hulpverlener een beroepsgeheim heeft en er wordt niks verteld aan je ouders zonder jou toestemming. Daar hoef je je dus niet druk om te gaan maken.

Als jij uitspraken doet over zelfmoord, dan lijkt het me juist wel heel verstandig om eens te gaan praten met een psychiater.
Als je zo slecht in je vel zit moet je absoluut geen drugs gaan gebruiken, want de kans dat je dan verslaafd raakt aan het middel is zeer groot.
Drugs moet je never nooit gebruiken om je beter te voelen. Dan gebruik je het op de foute manier en dan is de kans aannemelijk dat je in de problemen raakt, en dat zullen je ouders dan wel te weten komen!

Verder is door andere leden genoeg aangedragen wat je kunt doen om je beter te voelen!
Succes

Jeroen83

Bewuste gebruiker
Drugs als afleiding of op pepper zal je alleen dubbel en dwars in je noten slaan. Als je verslaaft raakt aan wiet ( zoals ik, heb moeite met stoppen ) baal je alleen nog meer en het zal niks echt positiefs in je leven brengen. Als je wiet gaat gebruiken hou het op die een of twee keer in de week. XTC zal je de 1e keer misschien geweldig vinden maar de aftermath is het niet waard, helemaal niet als je slecht in je vel zit. ( depressies vanwege opgebruikte serotonine, en sinds je zo te horen zowiezo al een beetje moeite hebt met de serotonine aan de gang te houden in je hoofd.. ) LSD kan je een keer proberen als je een beetje redelijk goed in je vel zit, alleen het zal hoogst waarschijnlijk niet een erg leuke trip worden. LSD drukt je namelijk nogal graag met de neus in de feiten. Coke, heroine en speed zou je alleen kunnen moeten als je je leven toch al weg wilt gooien. ( ja andere DF'fers ik weet dat er iets zoals zelfbeheersing bestaat, maar dat heeft dit persoon zo te zien zowiezo al niet sinds hij zichzelf wilt op peppen met drugs. )

Maar sinds je nu een groot risico hebt op verslaving omdat je het wilt gebruiken om je beter te voelen raad ik je het allemaal ten sterkste af. Rook hoogstends een jointje met wat vrienden iedere week, anders zal je alleen meer spijt en hekel aan jezelf krijgen.

dus vertaling: het zal je nu gegarandeerd alleen maar slechter laten voelen.

ik ben aardig knetter nu dus negeer mn vage taalgebruik, denk ik o_O

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Hypodermic zei:
Laatste weke voel ik me echt rotslecht in min vel.
Een beetje vanalles in me hoofd da rondspookt en zoek beetje meer actie :sunglasses:
Ik wil da kutgevoel dan ook kwijt en drie mogelijkheden die ik als uitweg zie:
suicide, psycholoog of gewoon lekker van de wereld weg zijn.
Persoonlijk klinkt het eerste niet echt aangenaam, het tweede zal me niet veel voldoening geven, dus geef ik liever de voorkeur aan het derde.
Ik zou dus drugs pakken om mij wat gelukkiger te voelen en gewoon es wat anders te doen. mijn vraag is nu welke drugs ik het beste daar voor zou nemen? en hoe ik deze het best opbouw? liefst nog gemakkelijk te verkrijgen..

gegroet :tearsofjoy:

Hier heb ik dus nooit last van, als je ergens niet goed over in je vel zit doe je dat meestal zelf, het zit dus tussen je oren, drugs is hier geen oplossing voor aangezien (bijna) alle drugs je gemoedstoestand versterkt, dat betekend als je hele dag blij en gelukkig bent geweest je die dag waarschijnlijk lekker en goed voelt, als je de hele dag slecht in je vel zit (of zelfs nog langer) zal dit het gevoel alleen maar versterken.

Woorden zoals zelfmoord vind ik wel ernstig, ook al zeg je niet dat je het van plan bent, maar je noemt het toch, dat betekend dat ergens in je onderbewustzijn dat wel degelijk een optie voor jou is, maar dat je bewustzijn dat tegenhoud omdat het jou toch onredelijk lijkt, maar wat je niet weet is dat je als je op zulke momenten zoiets zegt toch dichtbij bent.

Als ik jou was zou ik met mijn dokter gaan praten, uitleggen wat er aan de hand is, die zal je dan wel doorsturen naar een psycholoog die met jou een praatje gaat maken en kijken waar dat gevoel weg komt, als je zelf een redelijk nuchter denkend persoon bent zal je samen met deze hulpverlener wel een oplossing voor je probleem vinden.

Ga geen drugs gebruiken, drugs is voor recreatie niet voor het onderdrukken van slechte gevoelens :smoke:

Peace! :smoke:

gast333

Probeer zoveel mogelijk weg te gaan met vrienden, mijn aandacht proberen af te leiden, maar het geeft me allemaal geen voldoening meer :confused:
Voelt :kots: aan.
Als ik naar psycholoog ga, komen mijn ouders dat sowieso wel te weten via via. Gaat snel de ronde, en dit wil ik niet. En het kost een heleboel geld, tijd, en resultaten zijn niet gegarandeerd..
Ben niet van plan stommiteiten uit te halen, heb er goed over nagedacht..
Lsd en wiet aan te raden dus?
En als dit me voldoening geeft, kan ik draad terug oppikken :)

Jeroen83

Bewuste gebruiker
LSD/paddo's etc alleen als je hoofd er recht op zit. en als je een tripsitter hebt die je vertouwd. Anders zal het zeker niet fijn zijn. Dus gebruik het niet om verveling tegen te gaan oid. Het kan ook schadelijk zijn ( voor je ego, stemming, zelfbeeld )als je er heel slecht mee om gaat.

Wiet bevorderd een depressie ook niet echt naar de postieve kant, één avondje blowen in de week zal niet veel kwaad doen hoor. maar kijk gewoon uit :rock: rawk.

Ik zou het als ik jou was bij de wiet/alchohol houden met wat vrienden er bij :)

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Hypodermic zei:
Probeer zoveel mogelijk weg te gaan met vrienden, mijn aandacht proberen af te leiden, maar het geeft me allemaal geen voldoening meer :confused:
Voelt :kots: aan.
Als ik naar psycholoog ga, komen mijn ouders dat sowieso wel te weten via via. Gaat snel de ronde, en dit wil ik niet. En het kost een heleboel geld, tijd, en resultaten zijn niet gegarandeerd..
Ben niet van plan stommiteiten uit te halen, heb er goed over nagedacht..
Lsd en wiet aan te raden dus?
En als dit me voldoening geeft, kan ik draad terug oppikken :)

Wiet kan je gebruiken om je rustig te gaan voelen (werkt soms andersom, zoals bij mij), je kan natuurlijk ook iemand hier op het forum kiezen om er over te praten, stuur mij bv es een berichtje met je probleem, ik ken je toch niet, misschien dat we er over kunnen praten :smoke:

Aangezien het anoniem is kun je alles vertellen.

LSD/paddos of andere tripmiddelen zou ik als ik jou was niet doen in die state-of-mind, aangezien het je gevoelens erg versterkt, en zowizo als het je 1e keer wordt kan het erg overweldigend zijn, wat kan resulteren in paranoia/badtrip/megatrip :sunglasses:

thomas604

Newbie
het is heel simpel, met wiet kan je bv heel even je problemen vergeten door aan totaal andere dingen te denken, of je kan denken aan wat de oorzaak van je problemen kunnen zijn en eventueel een oplossing vinden, al is dit niet zo evident, of je kan aan al je problemen beginnen denken en je depressieve gevoel nog versterken.

Er wordt hier gewaarschuwd voor het gebruik van lsd omdat dit kan leiden tot een bad trip, maar ik zou je niet enkel willen waarschuwen, ik zou het je zelfs willen verbieden, omdat je lsd voor de eerste keer wilt gebruiken terwijl je kampt met depressieve gedachten, ik denk eerlijk gezegd dat je niet gaat weten wat je overkomt en je érg slecht gaat voelen, ook de dagen erna, wat niet de bedoeling is.

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
ik zou niet weten of je geen lsd kan doen maar het lijkt me overdreven dat het niet kan tenzij je manisch depressief bent

Angramar Temenos

Badass junkie
Een combinatie van Hero en Wit lijkt me het beste voor jou - dat raad ik je tenminste aan. Probeer een keertje bruin te doen en daarna de basepijp (NIET chinezen je bruin, spuiten voor het goede effect). Je zult je stukken beter voelen.

buzzrider

Wijs gebruiker
Angramar Temenos zei:
Een combinatie van Hero en Wit lijkt me het beste voor jou - dat raad ik je tenminste aan. Probeer een keertje bruin te doen en daarna de basepijp (NIET chinezen je bruin, spuiten voor het goede effect). Je zult je stukken beter voelen.
lol :tearsofjoy: , hopelijk snapt ie het sarcasme

Mindgamer

Badass junkie
Ik heb ook een jaar lang drugs gebruikt, tijdens een suïcidale periode. Zelf kwam ik er beter uit. Dat had vooral met mijn LSD gebruik te maken. Dus gewoon gebruiken. Ik werd op ten duur wel enorm paranoia en ging nogal schizofrenisch denken. Tijdens dit tafereel, had ik overigens nog wel een diploma gehaald.

Ewie

Belezen gebruiker
Mensen die zeggen dat ze zelfmoord overwegen doen het niet, drugs; gewoon een wietje af en toe roken? Houd het in de hand, een keer per week trakteer je je erop, of 's avonds eentje, ik kan het mij wel voorstellen als je veel aan je hoofd hebt dat je het even 'vergeten' wilt, maar let gewoon op.. :)

buzzrider

Wijs gebruiker
Hypodermic zei:
buzzrider zei:
ExceptionalInsight zei:
Hoe oud ben jij?
net wat ik dacht te zeggen

Zal dit een verschil uitmaken in jullie antwoorden?
Is van geen belang toch.
Hiermee bedoelen we dat je best geen drugs kan gebruiken als uitweg voor emotionele problemen. Van de moment dat de drugs weg zijn, komen de problemen weer opgedoken. Dat zou je moeten weten, tenzij je meteen aan een serie ayahuascasessies wil beginnen.
Drugs zijn recreatief bedoeld. (buiten anti-depressivas en benzo's)
Ik vond het een vrij 15-jarige vraag (ik wil je zeker niet beledigen, maar zo lijkt het mij) aangezien je aan andere mensen vraagt welke drugs je zou moeten gebruiken

gast333

Dat is een belediging ja :P
Ik begrijp het dat ik zo overkom, is niet erg hoor.
Ik schaam me nu wel :flushed:
Maar wil altijd op de hoogte zijn van wat mensen me aanraden, omdat de meesten hier veel ervaring hebben en tips kan ik altijd gebruiken.
Voor de geïnteresseerden: ik heb het bij wiet gehouden.
Was wel anders dan dat ik verwacht had, weet niet hoe het bij jullie was?
Het voelde aan alsof ik stomdronken was en had het gevoel dat ik ieder moment kon overgeven.
Het doet me een aantal zaken vergeten, dus het helpt me wel :)
Alleen thuis kan ik het niet doen.
Is best vervelend als je aan niets meer wil denken, wetende dat je het in handbereik hebt, maar er toch moet afblijven.
Heb er ook geen problemen mee om het een paar dagen niet te doen.
Werkt niet verslavend bij mij. :)

:wave:

Flugeltje

Wijs gebruiker
Ga sporten

Zoek een sport dat je graag doet.
Koop een coursefiets en ga enkele keren per week enkele uren fietsen...
Of een uurtje lopen in het bos
.....
mogelijkheden zat

Mindgamer

Badass junkie
Omdat jouw vraag apart is.

Je komt werkelijk over, als iemand die ziek is van het leven en daar hou ik wel van :)

Bovenaan