drugs + autorijden

jasper

Wijs gebruiker
wat vinden jullie van drugs en autorijden?
met welke drugs wel en welke niet?
mijn standaard chauffeur voor tijdens de weekends zit altijd aan de speed
vind het vet en irritant tegelijk (irritant vooral als ik een jointje op heb of nog aan het roken ben)(gaat dan 140 - 160 km per uur op weggetjes waar je maar 70 - 100 mag (in de bebouwde kom waar je maar 50 mag gaatie wel iets trager)

Ceko

Belezen gebruiker
barry zei:
Geen enkele. Zelfs normale sigaretten zaten me in de weg (peuk op je stoel laten vallen tijdens het rijden is geen pretje... :flushed: )

cadou

Belezen gebruiker
Inderdaad, mee eens. Be nuchter als je rijdt. Ikzelf stap liever nooit bij iemand in de auto als de bestuurder onder invloed is. Waarvan dan ook.

disaster

Bewuste gebruiker
Ceko zei:
barry zei:
Geen enkele. Zelfs normale sigaretten zaten me in de weg (peuk op je stoel laten vallen tijdens het rijden is geen pretje... :flushed: )

Lijkt me indd geen pretje als je je peuk laat vallen :) .

Maar er zijn toch ook drugs die je concentratie verhogen??

El Retro

Wijs gebruiker
Kheb het zelf al gedaan, vrienden van mij doen het ook soms, en dit lukt bij mij echt goed, ik zie meer dan en zij ook. Maar we rijden dan alleen als we niet retestrak staan, maar gewoon ja actiever zijn. Je snapt het wel :). Maar ja het is natuurlijk niet aan te raden, het is maar een vaststelling

Jeller

Badass junkie
rijden onder speed of coke kan wel als je je maar aan de snelheidslimiet houdt..

op weed kan ook wel als je niet te scheef bent

Imke

Badass junkie
Nou ik heb eens gehoord dat iemand :P op weg was, en plots helemaal niet meer goed kon zien en dat ie zelfs de lijnen vanop de weg niet meer kon uit elkaar houden, dat was onder invloed van speed.

Play_bunny

Wijs gebruiker
Rijden onder invloed is een van de domste dingen die je kan doen. Je overschat jezelf en daardoor maak je toch echt sneller fouten. Daarnaast breng je anderen in gevaar.
Daarnaast... lekker slim, mocht er iets gebeuren kun je alles zelf gaan dokken wat flink in de papieren kan lopen (je bent namelijk niet verzekerd). Ach, als je geld zat hebt en je weet zeker dat je nooit last zult krijgen van je geweten als er iets gebeurt, moet je het zelf weten. Ik hoop dat ik je nooit tegen kom dan.

Lana

Wijs gebruiker
barry zei:
wat vinden jullie van drugs en autorijden?
mijn standaard chauffeur voor tijdens de weekends zit altijd aan de speed
vind het vet en irritant tegelijk (irritant vooral als ik een jointje op heb of nog aan het roken ben)(gaat dan 140 - 160 km per uur op weggetjes waar je maar 70 - 100 mag (in de bebouwde kom waar je maar 50 mag gaatie wel iets trager)

Daar zou ik echt niet bij in stappen, bij zo´n chauffeur. Dan rijdt ie echt speedy.
Ik vertrouw bijna niemand die rijdt onder invloed. Alleen hele goeie vrienden waarvan ik weet dat ze hun gemak houden en geen buitensporige dingen doen.

Wij gaan ook bijna nooit ver weg stappen, want er is geen mens die de bob wil zijn, ik zelf ook niet. En als we gaan, gaan we met de trein ofzo.
Als ik eenmaal ga drinken of wat anders, heb ik geen rem. Ook als ik de auto bij heb, douw ik m´n eigen helemaal vol. Dus geen optie.

Vrienden van een paar jaar geleden, reden altijd terwijl ze pillen slikten. En die sloegen in tijdens het rijden. Het ging vaak goed, tot die ene gast zijn mooie Celica tegen een boom plat reed. Gelukkig hij zelf niks, maar goed. Totaal gek, die mannen.

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
probeer natuurlijk altijd nuchter te rijden, maar af en toe gebeurt het eens dat ik stoned moet rijden, wat overigens goed lukt als ik mij goed concentreer
van de wiet word ik namelijk nogal wat vergeetachtig, reed ooit eens s'nachts rond en was men lichten vergeten aan te steken :flushed: ...
een enkele keer eens onder invloed van 5-meo-mipt moeten rijden, was uit pure noodzaak en mag uiteraard nooit meer gebeuren, was een gestoorde rit :openmouth: ...

cadou

Belezen gebruiker
Psychedelic_Fairytale zei:
probeer natuurlijk altijd nuchter te rijden, maar af en toe gebeurt het eens dat ik stoned moet rijden, wat overigens goed lukt als ik mij goed concentreer
van de wiet word ik namelijk nogal wat vergeetachtig, reed ooit eens s'nachts rond en was men lichten vergeten aan te steken :flushed: ...
een enkele keer eens onder invloed van 5-meo-mipt moeten rijden, was uit pure noodzaak en mag uiteraard nooit meer gebeuren, was een gestoorde rit :openmouth: ...

Hoezo stoned MOETEN rijden?
Dat is nog altijd een keus die je maakt hoor.

Mindless1985

Badass junkie
Stel, je bent stoned, en je hoort opeens dat een vriend van je van de trap geflikkerd is, z'n been heeft gebroken en zich nauwelijks kan bewegen, dan wil je die toch wel even ophalen met de auto? Ik noem maar iets. Het kan gebeuren.

Imke

Badass junkie
Dzy zei:
Stel, je bent stoned, en je hoort opeens dat een vriend van je van de trap geflikkerd is, z'n been heeft gebroken en zich nauwelijks kan bewegen, dan wil je die toch wel even ophalen met de auto? Ik noem maar iets. Het kan gebeuren.

Dan bel je toch een ziekenwagen?

ik heb een auto gehad waarin ik meer kilometers stoned heb gereden als nuchter, dit is op zich niet iets om trots op te zijn maar met wat relaxte muziek hield ik me tenminste aan de snelheid, eindelijk geen vette prenten omdat ik scherper was en zo nodig overal snoeihard moest rijden.

heb ook weleens onder invloed van speed gereden, was toen wel handig omdat ik vet verrot was van een dagje vissen op zee en 1 keer onder invloed van coke (feestje tot diep in de ochtend gehad en ik mocht niet zuipen :angry:
maar op zich houdt het op bij blowen.....

oeps, ook nog een keer onder invloed van paddo's en bier..... mmmmm, ik ben toch niet zo netjes als ik gehoopt had..........

Dat was trouwens een ervaring van: ÉÉN KEER NOOIT MEER !!!

matthijs

Badass junkie
Ik vind het echt heel erg om onder invloed van welke drugs dan ook te rijden. Speed is nog enigzins te verantwoorden, maar iedereen die zegt dat ze stoned beter rijden weet ook wel dat die zich voor de gek houdt. Je blowt toch niet omdat je er zo scherp van wordt, maar toch omdat je er loom en erg relaxed van wordt...Niet echt een goede basis om auto te rijden lijkt me.
Dit is ook de reden dat ik mijn rijbewijs nog niet wil halen. Ik vertrouw mezelf gewoon niet met zo'n ding en wil het risico gewoon niet lopen.

MetaalKonijn

Badass junkie
matthijs zei:
Dit is ook de reden dat ik mijn rijbewijs nog niet wil halen. Ik vertrouw mezelf gewoon niet met zo'n ding en wil het risico gewoon niet lopen.

Waarom zou je jezelf er niet mee vertrouwen? Je moet toch wel de discipline op kunnen brengen om nuchter in de auto te stappen lijkt me. Hoe eerder hoe beter een rijbewijs.

matthijs

Badass junkie
Als ik heb geblowd en gedronken kan ik soms heel erg onverstandig worden en kan ik zomaar ineens gaan autorijden als ik daar toevallig zin in heb. Als ik geen rijbewijs heb zal ik dit nooit doen.

MetaalKonijn

Badass junkie
matthijs zei:
Als ik heb geblowd en gedronken kan ik soms heel erg onverstandig worden en kan ik zomaar ineens gaan autorijden als ik daar toevallig zin in heb.

Dan kun je je hele leven wel met 't openbare vervoer :wink: :mrgreen:

matthijs

Badass junkie
MetaalKonijn zei:
matthijs zei:
Als ik heb geblowd en gedronken kan ik soms heel erg onverstandig worden en kan ik zomaar ineens gaan autorijden als ik daar toevallig zin in heb.

Dan kun je je hele leven wel met 't openbare vervoer :wink: :mrgreen:

Nouja...ik ben nu 18 en ik neem toch aan dat ik deze levensstijl niet tot mijn 40ste ga volhouden :tongueout:

dat heb ik vaker gehoord.....
maar goed, ikzelf ben wat dat betreft misschien teveel een stuiterbal, nuchter....... niet nuchter...... (en dan heb ik t niet over ochtend en avond)

maar als ik ga motorrijden dan ben ik wel volledig nuchter! teveel gekken op de weg die gebruiken en autorijden dus moet ik dan extra voorzichtig zijn!

Proost :beer:

SneeuwWitje

Wijs gebruiker
Hm drugs en autorijden moet ieder voor zichzelf weten. Al vind ik wel dat je niet andere daar in gevaar moet voor brengen.

Ik heb paar keer bij iemand die zwaar onder coke zat en pillen had geslikt in auto meegezeten.. Die gast was letterlijk de weg kwijt.. en reed gewoon op verkeerde weg helft enzo.. en botste bijna ook tegen andere auto's op.. omfg dat was gewoon eng.. Naja paar weken nadat, heeft ie zen auto in de prak gereden.. Gelukkig dat ik daar niet in zat. Margoed. En hij was er zover ik weet gelukkig ook goed vanaf gekomen.. :openmouth:

Psykaholik

Wijs gebruiker
voor mij persoonlijk kan ik beter rijden onder speed dan nuchter.
tuurlijk als ik gewoon goed geslapen heb en ben nie moe kan ik nuchter ook perfect rijden.
maar na een avondje stappen en het is s'morgens en je gaat naar huis rijden ben ik zonder dat ik iets gepakt heb stikkapot en is er een kans dat ik achter mijn stuur in slaap zou vallen.
heb ik speed gepakt ben ik wakker, alert, enz....
rijden onder invloed van alcohol, xtc, en alle producten waar je wazig van word vind ik ook niet kunnen eig.

Bovenaan