Drugs films,

fun

Bewuste gebruiker
Smokin' Aces!

Vette film over de mafia, drugs en corruptie.
Goed einde, geen standaart actiefilm.

nb_killer

Newbie
Films die drugs als main theme hebben:

De beste uiteraard:
Blow, trainspotting, Fear and loathing, requiem for a dream, human traffic

Drugstore Cowboy
is ook vrij goed, Groove en the basketball diaries zijn ook okay.

Christiane F. vond ik maar zozo, daar het boek echt veel beter is. Nuja, de film is desondanks nog steeds een kijkje waard hoor

Naked Lunch en Layer Cake wil ik zeker nog eens zien. Ik denk dat ik wel goede films kan verwachten.

Verder zag ik ook: spun, rave en the acid house en ik vond ze allemaal niet echt schitterend.

(Lord of war) gaat niet over de drugs, maar raad ik ook sterk aan; hij handelt over wapenhandel, en er komt ook cocaïnehandel en -gebruik in voor. Met Nicholas Cage en die kerel van Requiem for a dream.

psilocybine

Bewuste gebruiker
ik heb bij kunstgeschiedins een enge bad trippy film gezien .. "un chien andalou" .. over een nachtmerrie van een kunstenaar .. (zeer verwarrende film) .; verder vind ik thirteen een goede film .. of christiane f ..

snitsneus

Experimenterende gebruiker
Requiem for a dream: ik heb bekeken in de tijd dat ik drugs nog ''cool'' vond en hard wouw gaan flashen enzo.. ik vond hem heel dramatisch en ben toen wel verschoten en beginnen nadenken over drugs..

Spun: vond ik een zeer goede film en leuk om te zien goed verhaal enz..

Blow: zeer goed en aangrijpend vooral het einde is heel aangrijpend en vaag..

grtz

bRUUT

Newbie
"Harold and Kumar Go to White Castle" is een geniale film. Echt lache als je stoned bent. Er komt ook een vervolg op genaamd: Harold and Kumar go to Amsterdam! (Waarschijnlijk aankomende zomer).

Thirteen vind ik ook goede film.

***Star_System***

Bewuste gebruiker
drugsfilm

Ik heb DE drugs film

hij heet Partymonster (Marilyn Manson heeft er n bijrol in legt hij n zegel op zn tong en nog meer van zulke dingen) maar iig niet iedereen zal van die film houden maar het is echt mn favoriete film!!! En het is allemaal gebaseerd op een waar gebeurd verhaal!!!

Ow en momenteel draait Candy in de bioscoop en dat gaat ook over drugs ik heb daar vanalles over gelezen schijnt een goede film te zijn!!!

***Star_System***

Bewuste gebruiker
Dzy zei:
Partymonster is toch met die jongen van Home Alone die ketajunk is? Dat is inderdaad wel een goede film.

JAAAAAA die is vet he,
hahaha en Seth Green speelt ook een hoofdrol die is ook een keta junk geloof ik!!! Ik wil aan posters enz van die film komen maar bijna niemand kent die film dus dat gaat me niet lukken helaas :(

***Star_System***

Bewuste gebruiker
psilocybine zei:
ik heb bij kunstgeschiedins een enge bad trippy film gezien .. "un chien andalou" .. over een nachtmerrie van een kunstenaar .. (zeer verwarrende film) .; verder vind ik thirteen een goede film .. of christiane f ..

Als je hier bent in de vakantie kunnen we Partymonster gaan kijken

Bewild

Bewuste gebruiker
nb_killer zei:
Films die drugs als main theme hebben:

De beste uiteraard:
Blow, trainspotting, Fear and loathing, requiem for a dream, human traffic

Drugstore Cowboy
is ook vrij goed, Groove en the basketball diaries zijn ook okay.

Christiane F. vond ik maar zozo, daar het boek echt veel beter is. Nuja, de film is desondanks nog steeds een kijkje waard hoor

Naked Lunch en Layer Cake wil ik zeker nog eens zien. Ik denk dat ik wel goede films kan verwachten.

Verder zag ik ook: spun, rave en the acid house en ik vond ze allemaal niet echt schitterend.

(Lord of war) gaat niet over de drugs, maar raad ik ook sterk aan; hij handelt over wapenhandel, en er komt ook cocaïnehandel en -gebruik in voor. Met Nicholas Cage en die kerel van Requiem for a dream.

Naked lunch is zekers een goeie film, ik vind het raar dat er hier zo weinig over staat in dit onderwerp, dit komt misschien wel omdat het zo'n vreselijk vage film is :P. Je moet echt je hoofd erbij houden als je deze film aan het kijken bent.
Het best kan je de film meer als 1 keer kijken :P

023User

Belezen gebruiker
Euh, licht het aan mij of is die 'The trip' geen film?
Want ik heb via die link die er staat de torrent gedownload, en hijs klaar, maar krijg alleen audio. :(

raging_bull

Bewuste gebruiker
Aaah, 6 pagina's en nog nergens hoor ik The Wash!??

Echt vette film van Snoop Dogg en Dr Dre. :grin:

http://imdb.com/title/tt0290332/

billy

er zijn heel wat films die over drugs gaan of tenminste met drugs te maken hebben... maar ik moet zeggen DE ultieme druggy tripfilm is toch echt FEAR AND LOATHING IN LAS VEGAS, ik ben echt gek op die film, het is als het ware alsof je aan het trippen bent, ook als je het nuchter bekijkt...

verder zijn het superacteerprestaties van depp en del toro, er zit veel goeie muziek in de film, kortom: hou je van drugs en de jaren 60 begin jaren 70, dan geniet je volop!

verder vind ik Alice in Wonderland ook een goeie, als kinderfilm leuk, maar als de sherpe druggy ziet er genoeg verwijzingen naar drugs in....

als alice die konijnenhol invalt, dan wordt ze echt gewoon gelanceerd, de trip begint..

billy

verder vind ik Alice in Wonderland ook een goeie, als kinderfilm leuk, maar als de sherpe druggy ziet er genoeg verwijzingen naar drugs in....

de scherpe drugsgebruiker ziet genoeg verwijzingen naar drugs in de film bedoel ik hiermee... sorry ben stoned...

denito

Belezen gebruiker
billy zei:

de scherpe drugsgebruiker ziet genoeg verwijzingen naar drugs in de film bedoel ik hiermee... sorry ben stoned...

hehe jha als get zo bezie is alice in wonderland het beste tripreport ooit :tongueout:

-spaceman-

Badass junkie
Bedankt voor alle titels jongens :)
Hier kan ik zeker weer een maand mee door qua films kijken!

azureus draait overtoeren :P

Fishhead07

Wijs gebruiker
films over drugs

scarface natuurlijk:grin: blow :wink: fear and loathing in las vegas, christiane F, trainspotting:grin: traffic, city of god. en nog vele anderen maar je hebt veel films waar drugs in voor komt maar echt weinig die alleen over drugs gaan. met uitzondering dan inderdaad scarface, blow, trainspotting, christiane F een echte aanrader trouwens zowel het boek als de film:wink:

ik heb ze allemaal gezien:grin:

en de meeste bekende boeken over drugs ook gelezen zoals het verrotte leven van Floortje Bloem, moeder van David S, christiane F en nog vele anderen.

goed topic :grin:

Fishhead07

Wijs gebruiker
Deranged zei:
Niemand heeft Traffic gezien? :confused:

Ik heb hem wel gezien. Goede film.

Al vind ik de bekende drugs films beter zoals: Blow, Scarface, Go, Spun, Fear and loathing to Las Vegas, Trainspotting etc :)

Heb ze allemaal gezien en allemaal thuis op dvd :sunglasses:

Fishhead07

Wijs gebruiker
Frisko zei:
iemand layer cake gezien???
film over mdma pillen...

Gezien :grin: met james bond erin :P haha goede film.

In de stijl van: Snatch, Lock stock and two smoking barrels ook geweldige films wel niet over drugs maar wel in zelfde stijl :wink:

Mindless1985

Badass junkie
Lock stock gaat wel o.a. over drugs :wink: Die britse fags kweken enorme hoeveelheden wiet.

Echt een goede film trouwens.

Layer Cake ook.

Snatch ook.

Fishhead07

Wijs gebruiker
Dzy zei:
Lock stock gaat wel o.a. over drugs :wink: Die britse fags kweken enorme hoeveelheden wiet.

Layer Cake ook.

Snatch ook.

Ja ik ben het met je eens :sunglasses: ja zeker hele goede films :wink:

Ja maar kijk ik bedoel er zijn wel 1000 films waar iets van drugs in komt. Maar bij Blow en Go en trainspotting en scarface enzo is het de hoofdzaak van de film. En bij spun trouwens ook die heb ik gister gezien :) geniale film :grin:

Welke drug gebruiken ze eigenlijk in spun ??? ik hoorde iets over crystal ofzo??

Fishhead07

Wijs gebruiker
Midway zei:
Ik heb juist Blow gekocht voor 4 euro :)

hopelijk heb ik een goede keuze gemaakt

Een hele goede keuze :wink: Ik heb hem ook maar heb er meer voor betaald is die waard ook hoor :wink:

Ben benieuwd wat je der van vind :wink:

Leuk plaatje trouwens van fear and loathing to las vegas geniale film :grin:

Mindless1985

Badass junkie
Fishhead07 zei:
Dzy zei:

Layer Cake ook.

Snatch ook.

Ja maar kijk ik bedoel er zijn wel 1000 films waar iets van drugs in komt. Maar bij Blow en Go en trainspotting en scarface enzo is het de hoofdzaak van de film. En bij spun trouwens ook die heb ik gister gezien :) geniale film :grin:

Welke drug gebruiken ze eigenlijk in spun ??? ik hoorde iets over crystal ofzo??

Mja, het heeft er wel iets mee te maken, Met dat geld van die kwekerij moeten ze Harry terug betalen.

Spun is inderdaad erg goed. Gaat over crystal meth (Methamfetamine). Zwaardere variant van speed dus.

Fishhead07

Wijs gebruiker
Dzy zei:
Fishhead07 zei:
Dzy zei:

Layer Cake ook.

Snatch ook.

Mja, het heeft er wel iets mee te maken, Met dat geld van die kwekerij moeten ze Harry terug betalen.

Spun is inderdaad erg goed. Gaat over crystal meth (Methamfetamine). Zwaardere variant van speed dus.

Moet ik ook maar is proberen die crystal meth :tongueout:

Fishhead07

Wijs gebruiker
Psycho_Chrono zei:
Fishhead07 zei:
Psycho_Chrono zei:
^klopt, op zich leuke film maar vond hem nogal langdradig...

spun of lock stock and two smoking barrels ??

Ik had het over Spun :) heb hem nooit afgekeken omdat ik hem te langdradig vond op een gegeven moment.

Ik raad je aan hem zeker af te kijken :grin: geniale film :wink:

Marklar zei:
Ik bleef toch kijken door zinnetjes als: That looks like a perfectly healthy green dog

Haha precies geniaal toch :) en dat dei ze vriendin aan dat bed vastmaakt en ziet hij die later met ze lesbische buurvrouw whahah humor :tongueout:

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
haha mja ik had gekeken tot op het punt dat ie over een snelweg rijd, en zijn dealer al opgepakt was ofzoiets...vage film :P

Fishhead07

Wijs gebruiker
Psycho_Chrono zei:
haha mja ik had gekeken tot op het punt dat ie over een snelweg rijd, en zijn dealer al opgepakt was ofzoiets...vage film :P

Ach ja meningen verschilen :) Ik vind hem geniaal ben dol op dit soort films :sunglasses:

Bovenaan