Drugs-sms van politie

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
ALKMAAR - De politie gaat mogelijke drugsgebruikers sms-berichten sturen met waarschuwingen. Wanneer een dealer wordt aangehouden krijgen alle contactpersonen uit zijn telefoon een sms.

In de sms-jes waarschuwt de politie dat drugsgebruikers sneller in het criminele milieu belanden en dat drugsgebruik schadelijk is voor de gezondheid. In Noord-Holland is reeds tweemaal geëxperimenteerd. De politie spreekt van een succes.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Haha, denken ze echt dat dit helpt. Ik ben wel benieuwd waaruit ze concluderen dat ze van succes kunnen spreken.

Elohtibbar

Badass junkie
Als ik zo'n smsje zou krijgen zou ik alleen maar nog veel meer drugs gaan gebruiken! :grin: Al is het alleen om rebels te zijn en tegen Oom Agent aan te schoppen!

Wackie

Belezen gebruiker
Petrovic zei:
Haha, denken ze echt dat dit helpt. Ik ben wel benieuwd waaruit ze concluderen dat ze van succes kunnen spreken.

Waarschijnlijk zon melding van "Uw bericht is succesvol verzonden"

Elohtibbar

Badass junkie
Oh, nou, ik wist niet dat je er sneller door in het criminele circuit kon komen, en dat het schadelijk was voor je gezondheid. :( Nou ja, dan stop ik er maar mee...

KoxBox

Badass junkie
Petrovic zei:
ALKMAAR - De politie gaat mogelijke drugsgebruikers sms-berichten sturen met waarschuwingen. Wanneer een dealer wordt aangehouden krijgen alle contactpersonen uit zijn telefoon een sms.

In de sms-jes waarschuwt de politie dat drugsgebruikers sneller in het criminele milieu belanden en dat drugsgebruik schadelijk is voor de gezondheid. In Noord-Holland is reeds tweemaal geëxperimenteerd. De politie spreekt van een succes.
En dan zeggen dat de Belgische politie een bende idioten zijn! :openmouth:

Wat ook zo is natuurlijk

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Rabbithole zei:
Oh, nou, ik wist niet dat je er sneller door in het criminele circuit kon komen, en dat het schadelijk was voor je gezondheid. :( Nou ja, dan stop ik er maar mee...

Oh wat jammer nu :(

W.F.L.

Badass junkie
Sublimo zei:
W.F.L. zei:
Wackie zei:
Waarschijnlijk zon melding van "Uw bericht is succesvol verzonden"

:tearsofjoy:

OT: Wat een meesterplan! :grin: Weet je gelijk wanneer je dealer genaaid is.

Ja, en de ouders van de dealer ook :P

Ja man, want dealers zetten echt het nummer van hun ouders in hun telefoon.. :confused:

Je denkt toch niet dat jouw dealer maar 1 telefoon heeft he? Was het maar zo'n feest, dan namen die onbetrouwbare hoeren hun telefoon tenminste altijd op :angry:

deadlock

Badass junkie
Hoe denken die debielen daar ooit het label succes of onsuccesvol aan te kunnen hangen? Dat kan je niet meten namelijk.

kaasbaas

Badass junkie

Nou dan weet ik wel dat als ik mijn telefoon nummer aan een dealer geef, ik een nieuwe koop waar ik pre-paid op gebruik, en dat betaal ik dan met contant geld.

Net als je denkt dat de politie niet zieliger kan worden... :rolleyes:

W.F.L.

Badass junkie
Waarom zou je dat doen? Drugsgebruik is niet verboden. Er staat ook nergens dat klanten van de dealer vervolgd zouden worden ofzo, het zou wat zijn ook. Het gaat de politie om dealers, niet om kleine gebruikers. Beetje para ofzo? :tearsofjoy:

Mike

Bewuste gebruiker
Maar vertel! Er moet toch wel iemand zijn van DF die zo'n sms'je heeft gehad? :)

Ben wel benieuwd wat er precies in stond...

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Junk Deluxe zei:
moest ik zo'n bericht aankrijgen , kzou gelijk me simkaart in 2 breken en een nieuwe halen :tongueout:

Nee joh, ik zou terugsturen.

Hallo meneer de agent,

Wanneer komt mijn geliefde dealer terug vrij ? Zou graag weten hoelang ik het zonder mijn geliefde drugs moet doen. Als het te lang duurt ben ik namelijk gedwongen om iemand anders te zoeken.

Bij voorbaat dank,

Sublimo

:tearsofjoy:

Purple haze

Bewuste gebruiker
Als ze dat smsje krijgen weten ze dat ze naar een andere dealer moeten gaan. Dit lost niks op, je verplaatst het probleem alleen maar.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Purple haze zei:
Als ze dat smsje krijgen weten ze dat ze naar een andere dealer moeten gaan. Dit lost niks op, je verplaatst het probleem alleen maar.
Zo waar, mensen blijven drugs gebruiken, dit stop je nooit en is nauwelijks te remmen. Kost teveel geld, ze kunnen beter voorlichting geven dan dingen oprollen.

Angramar Temenos

Badass junkie
Vind het ook wel een beetje lullig voor de dealer, vooral als het iemand is die niet structureel handelt enzo.. Komt al je familie, vrienden, mentor etc erachter dat je dealt. Fijn is dat.

pascal828

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Vind het ook wel een beetje lullig voor de dealer, vooral als het iemand is die niet structureel handelt enzo.. Komt al je familie, vrienden, mentor etc erachter dat je dealt. Fijn is dat.
De dealer zit fout door te dealen, is gewoon een risico dat je neemt.

Als je gepakt wordt, eigen schuld dikke bult.

Chris Pontius

Badass junkie
Angramar Temenos zei:

:tearsofjoy: :tearsofjoy:
Ja, echt zielig voor hem dat hij een dealer is, mensen de waarheid weten & hij te dom is om meerdere telefoons te gebruiken.
Arme dealers :(

Mike

Bewuste gebruiker
Angramar Temenos zei:

Je bent ook wel een hele grote oetlul als je je klantenlijst in dezelfde telefoon programmeert als die waar je je moeders nummer ook in hebt opgeslagen...

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker

Hallo meneer de agent,

Wanneer komt mijn geliefde dealer terug vrij ? Zou graag weten hoelang ik het zonder mijn geliefde drugs moet doen. Als het te lang duurt ben ik namelijk gedwongen om iemand anders te zoeken.

Bij voorbaat dank,

Sublimo

dat kan niet,met deze sms-jes kan je geen bericht terug sturen.En de politie is zeker geinteresseerd in -de kleine gebruiker-,..Als de politie een dealer wil pakken,pakken ze ook de klanten,want die moeten verklaren drugs van diegene te hebben gekocht,..anders kan de politie de dealer niet laten veroordelen,..dus hoe meer klanten een verklaring afleggen,hoe meer bewijs voor de rechter om diegene te kunnen veroordelen voor dealen.Vaak volstaat 4 verklaringen genoeg om iemand veroordeeld te krijgen,..als je gepakt word als dealer,word zelfs gekeken naar de kwaliteit die je hebt.Als je troep verkoopt kun je nog een aanklacht erbij krijgen,..wegens het opzettelijk in gevaar brengen van mensenlevens.Dat doet drugs al,maar dat is standaard al meegenomen.De politie mag alleen een off verklaring krijgen en hebben van iemand die 18-jaar e.o is.En ze maken je bang,..je ouders inlichten,je baas,enz enz,..Tip;-werk gewoon mee,wees niet bang voor represailles van de dealer,..want je bent niet de enige die een verklaring aflegd,..en zeg altijd,..dat je al hulp aan het zoeken bent voor je probleem,..je ondertekend,..en weg ben je,en je hoord nooit meer iets.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
ik doe mijn best zei:

Hallo meneer de agent,

Bij voorbaat dank,

Sublimo

dat kan niet,met deze sms-jes kan je geen bericht terug sturen.En de politie is zeker geinteresseerd in -de kleine gebruiker-,..Als de politie een dealer wil pakken,pakken ze ook de klanten,want die moeten verklaren drugs van diegene te hebben gekocht,..anders kan de politie de dealer niet laten veroordelen,..dus hoe meer klanten een verklaring afleggen,hoe meer bewijs voor de rechter om diegene te kunnen veroordelen voor dealen.Vaak volstaat 4 verklaringen genoeg om iemand veroordeeld te krijgen,..als je gepakt word als dealer,word zelfs gekeken naar de kwaliteit die je hebt.Als je troep verkoopt kun je nog een aanklacht erbij krijgen,..wegens het opzettelijk in gevaar brengen van mensenlevens.Dat doet drugs al,maar dat is standaard al meegenomen.De politie mag alleen een off verklaring krijgen en hebben van iemand die 18-jaar e.o is.En ze maken je bang,..je ouders inlichten,je baas,enz enz,..Tip;-werk gewoon mee,wees niet bang voor represailles van de dealer,..want je bent niet de enige die een verklaring aflegd,..en zeg altijd,..dat je al hulp aan het zoeken bent voor je probleem,..je ondertekend,..en weg ben je,en je hoord nooit meer iets.

Ik zou dat natuurlijk niet echt doen he... Dat was om even flauw te doen :)

Dacht je nu werkelijk dat ik dat serieus bedoelde ? :P

endor

Badass junkie
En wat wil de politie dan net bereiken met dat smsje?
Het lijkt me een daad zonder een doel.

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
Sublimo zei:
ik doe mijn best zei:

Hallo meneer de agent,

Bij voorbaat dank,

Sublimo

Ik zou dat natuurlijk niet echt doen he... Dat was om even flauw te doen :)

Dacht je nu werkelijk dat ik dat serieus bedoelde ? :P
nee hoor!!,maar ik wilde graag uitleggen hoe zoiets een beetje werkt :wave:

Bovenaan