Drugs.

Telefoon

Wijs gebruiker
Ik heb eindelijk een conclusie getrokken.

Waarom.

Schuilmiddel.

of juist om je te voelen hoe je je normaal niet kan voelen. zoals het wel bekende MDMA gevoel of de Pep rush ?
de zekerheid van coke of juist de wousheid van GHB ?

ik denk dat het juist voor de meeste gebruikers Juist een ontsnappings middel is voor de dagelijkse sleur

en de meeste zeggen dat ze gebruiken om te "ontspannen" maar eigenlijk weet iedereen dat ze gebruiken omdat ze eigenlijk nix beters weten te doen dan drugs gebruiken

ja sommige zeggen Ik leer er van

maar eigenlijk geven de drugs je alleen antwoorden die je eigenlijk al weet.

" All is one and one is All "
" Waarom doe je een beweging met een bedoeling? "

alle ingevingen die drugs je geven weet je eigenlijk al
of lijken dan heel Logisch maar achteraf zijn ze echt achterlijk.

soms denk ik wel dat iedere stap die gezet word in de riching van een drugs iedere keer als je gebruikt dat je verder afzwakt en je nix beters weet

kijk naar mensen die iedere week een LSD tripje nodig heeft
ja en dan zeggen LSD is niet verslavend?

kijk naar coke
hoeveel verslaavden hebben we daar al niet op het forum gehad?

ook GHB XTC en Speed

en natuurlijk Heroine alhoewel dat wel een sterkere drang heeft en nix beters weten dan dat te gebruiken naar mijn mening. alhoewel ik dat nooit geprobeerd heb.

ook blowen.
mensen worden er verslaafd aan als ze nix beters weten te doen.

roken Idemdito

geef jezelf iets anders te doen. en je zal zien je gebruik gaat minderen.

Groeten Telefoon. :wave:

Beseme

Experimenterende gebruiker
Ik gok dat jouw goede voornemen voor het nieuwe jaar is:

Clean blijven!!!

Ik doe het meer omdat ik het gewoon leuk vind.. Net zoals ik een bioscoopje pakken ook leuk vind ^_^ en tja je confronteerd jezelf soms wat harder met slechte eigenschappen als je lsd op hebt... waardoor je er eerder wat aan gaat doen :)

En ja.. stiekem heb je ook wel veel gelijk met de dingen die je genoemt hebt :flushed:

Funky Monkey

Badass junkie
hehe dat wist ik al... tenmisnte van mezelf dan.. meestal gebruik ik inderdaad uit verveling, maar als met mensen ben die ook geruiken kan het ook heel chill zijn. En het geeft ook een reden om te gebruiken. :mrgreen: Daar in tegen... als ik met mensen ben die niet gebruiken, vind ik het helemaal niet nodig en zelfs helemaal niet prettig om te gebruiken, wat namelijk meestal uitdraait op gezeik en vooroordelen enzo :beer:

azgaza

Badass junkie
Het is bij mij zeker niet omdat ik niet iets beters te doen heb, ik doe namelijk erg veel. Onder andere 2 uur per dag klassiek zingen, muziek schrijven, tekenen, schilderen, lezen, schrijven, dingen met vrienden en dan ook nuchter, regelmatig eens iets totaal anders van wat ik normaal gesproken doe.
Ik doe drugs ook niet persé als een ontsnapping, ik vind de normale wereld ook prachtig hoe hij is. De voornaamste rede voor mij om tripmiddelen te gebruiken is omdat ik het minstens even leuk vind als de andere dingen die ik doe zo niet net iets leuker, het is voor mij vooral eem extra.

Ik gebruik denk ik deels omdat ik heel snel verveeld ben. Heb altijd alles door (of denk dat iig) en ben constant op zoek naar dingen om de voorspelbaarheid van het bestaan te doorbreken.. uitdagingen, kicks, dingen die anders dan normaal zijn..

In mn hoofd een soort van Rupsje Nooitgenoeg.

Geen kiem voor verslaving, wel de vloek van dingen altijd op mijn manier willen doen. Altijd anders, altijd creatief, altijd eigenzinnig. Nooit eens normaal kunnen en willen doen.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Leuk geschreven Tellie, ik geloof je zo aangezien je deze tekst volgens mij vooral voor jezelf schrijft, voor mijn 'gebruik' is het juist niet van toepassing. Toch blijf ik echt enorm benieuwd naar je tripreport van de trip die redelijk wat omver heeft gegooid, komt die er nog aan of is het te persoonlijk?

Adreno :wave:

Telefoon

Wijs gebruiker
Adrenochroom zei:
Leuk geschreven Tellie, ik geloof je zo aangezien je deze tekst volgens mij vooral voor jezelf schrijft, voor mijn 'gebruik' is het juist niet van toepassing. Toch blijf ik echt enorm benieuwd naar je tripreport van de trip die redelijk wat omver heeft gegooid, komt die er nog aan of is het te persoonlijk?

Adreno :wave:

weet niet .. mss wel mss niet

zit er nog over na te denken

Solidius

Badass junkie
Telefoon zei:

Waarom.

Schuilmiddel.
Ooit van het woord 'genotsmiddel' gehoord?

Telefoon zei:
of juist om je te voelen hoe je je normaal niet kan voelen. zoals het wel bekende MDMA gevoel of de Pep rush ?

ik denk dat het juist voor de meeste gebruikers Juist een ontsnappings middel is voor de dagelijkse sleur

en de meeste zeggen dat ze gebruiken om te "ontspannen" maar eigenlijk weet iedereen dat ze gebruiken omdat ze eigenlijk nix beters weten te doen dan drugs gebruiken
Misplaatste generalisatie. Men hoeft bij voorbaat geen drugs te gebruiken om te ontsnappen. Het kan je leven ook verrijken. Caffeine is een 'drug' dat biljoenen mensen wereldwijd dagelijks (al dan niet op hun werk) drinken. Nou, wat een ontsnapping der realiteit :rolleyes:

Telefoon zei:

Dit stuk literaire stierenpoep heeft me doen besluiten om te reageren. Drugs geven antwoorden die je eigenlijk al weet? Okay, wist jij bijvoorbeeld in detail hoe geweldig je eerste xtc pilletje zou voelen voordat je het besloot om er een te nemen? Chapeau! Waarom denk je dat schilders en artiesten drugs gebruiken terwijl ze <volgens jou> de antwoorden al weten? Drugs opent deuren die in nuchtere toestand gesloten blijven. Dat is het enigste 'wat ik al weet'. Bovendien gaat het niet om wat je al weet, het gaat om de ervaring.

Telefoon zei:
soms denk ik wel dat iedere stap die gezet word in de riching van een drugs iedere keer als je gebruikt dat je verder afzwakt en je nix beters weet

kijk naar coke

ook GHB XTC en Speed

en natuurlijk Heroine alhoewel dat wel een sterkere drang heeft en nix beters weten dan dat te gebruiken naar mijn mening. alhoewel ik dat nooit geprobeerd heb.

ook blowen.

roken Idemdito

De rest is verslavingspropaganda en heeft verder niets met het eerste gedeelte je post te maken. Wie het werkelijk een een goede post vind moet zichzelf even goed achter zijn / haar oren krabben, want ik zie hier niets anders dan een mislukte poging om drugsgebruik te demoraliseren.

dfssdfde

Badass junkie
Solidius, no offense, maar als telefoon dat vindt is het zo...
Ik vind dat je (men) telefoon, ook al vind je z'n tekst niks waard, zou moeten steunen. Hij stopt met (hard)drugs, dat kan je alleen maar aanmoedigen.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Zoals ik ook al zei, voor hem zal dit wel kloppen en dat is prima, maar Solidius heeft wel gelijk dat Telefoon wat slecht onderbouwde statements en generalisaties maakt.

Adreno

Solidius

Badass junkie
Ivoos zei:
Solidius, no offense, maar als telefoon dat vindt is het zo...
Dan is dat zijn mening.

Ivoos zei:
Ik vind dat je (men) telefoon, ook al vind je z'n tekst niks waard, zou moeten steunen. Hij stopt met (hard)drugs, dat kan je alleen maar aanmoedigen.
Dat hij met drugs stopt moet hij toch zelf weten?
Waarom dan gelijk het hele forum op sleeptouw (proberen te) nemen met loze beweringen?!

azgaza

Badass junkie
Ik ben het met solidius eens hier, het kan telefoon zijn reden zijn geweest om te gebruiken, en zijn rede om te stoppen, maar voor veel anderen zit het toch een stuk anders in elkaar, en dit is gewoon veel te generaliserend.

Wacky

Badass junkie
Zoals je zelf al zei solidius, "Wie het werkelijk een een goede post vind moet zichzelf even goed achter zijn / haar oren krabben"

Daarmee raakt hij toch direct de goede doelgroep en dat maakt het toch een prima post ?

jcutter

Badass junkie
Ik ga zelf stoppen met drugs en op zoek naar een leuke vriedin. Iets wat me eerst totaal niet boeiede, maar je bent en blijft toch een mens..
Ik ga me maar eerst een verdiepen in vrouwen en wat ze nou verwachten van je wanneer je met hun praat. Iemand hier ideeén?

Pikachu

Wijs gebruiker
Ik ben het wel eens met solidus eigenlijk. Fijn voor telefoon dat ie kapt met drugsgebruik maar andere mensen beleven er wel veel lol aan. Bovendien raakt niet iedereen verslaafd aan de drugs die ze gebruiken.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
^Dit lijkt me niet echt de plek om dat te vragen... kun je beter een apart topic over openen in general, of onzin. Dan heb ik nog wel wat ideeen voor je vanuit mijn vrouwelijk perspectief :openmouth:

neti

Badass junkie

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
dus Telefoon je steekt nog een peukje op ?

LSD is niet verslavend nee ......dit weekend niet eens aan gedacht.

Dus je raaskaalt voor 90% waarschijnlijk omdat je goed cold turkey raakt van je nicotinespiegeltje die zo ver beneden peil is dat je bijna niet meer functioneert.
Eerst wou je dood gaan op de drugs en nu hang je de prediker uit ....
Mij hou je niet voor de gek ......
Zolang jij de peuk nog aansteekt kun je maar beter lsd gebruiken.
Succes met stoppen en hoe meer druk je erop zet hoe minder kans van slagen en nu kijkt het hele forum al mee.

Ik zet 5 euro in dat Telefoon altijd een junk zal blijven.

Stonie

Northawke

Wijs gebruiker
Tja, ik ben het eens met Solidius. Misschien zijn Telefoon z'n redenen prachtig opgesomt in die post, maar ik herken mezelf er totaal niet in weer. Ik heb altijd een druk mentaal en sociaal leven naast de drugs gehad en de types drugs die ik genomen heb, hebben me vaak alleen maar meer met mezelf geconfronteerd dan dingen verstopt en weggedrukt. Maar goed, iedereen beleeft dat anders en iedereen heeft andere redenen om dingen te gebruiken.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Solidius zei:
De rest is verslavingspropaganda en heeft verder niets met het eerste gedeelte je post te maken. Wie het werkelijk een een goede post vind moet zichzelf even goed achter zijn / haar oren krabben, want ik zie hier niets anders dan een mislukte poging om drugsgebruik te demoraliseren.

@ Solidius,

Nou mooier kon ik het niet verwoorden ik had nog niet naar boven gescrolled ...

Dit is precies zo het is !! Steun zoeken bij een club harde junks werkt niet echt.

Stonie

pieter-b

Wijs gebruiker
jcutter123 zei:
Ik ga zelf stoppen met drugs en op zoek naar een leuke vriedin. Iets wat me eerst totaal niet boeiede, maar je bent en blijft toch een mens..
Ik ga me maar eerst een verdiepen in vrouwen en wat ze nou verwachten van je wanneer je met hun praat. Iemand hier ideeén?
yup..ga elk weekend de kroeg in! :wink:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
jcutter123 zei:

Als jij denkt dat je de vrouw kan begrijpen JCutter dan eindig je verslaafd aan de drugs.
Trouwens vrouwen zijn ook verslavend en kosten ook veel geld.

1 tip:

Probeer de vrouw niet te begrijpen maar neem haar hard.

Stonie

Carlitos

Badass junkie
Dus je denkt nooit meer een lijntje cocaine te pakken.
Een dopie ghb,of een lekker lijntje speed ?
Je bent van plan in een keer te stoppen ?

Gaat je niet lukken denk ik,het blijft toch wel wat roepen en je denkt van óh zo ff een keer kan niet kwaad,maar dan ben je er toch mee bezig.
Nu denk je er mischien zo mooi over maar wacht maar een paar weken :wink: .

Ikzelf denk nu ook te stoppen voor een wat langere tijd,half jaar maar ik denk dat het toch niet lukt.Maar zolang ik gedachtes houd van ik moet stoppen,gebruik ik toch minder.

En wie weet lukt het wel zomaar ooit is hoe klein is die kans

Fractal

Belezen gebruiker
om je te voelen hoe je je normaal niet kan voelen

Deze was/is wel een beetje voor mij van toepassing. Je kan op reis gaan, je kan hardlopen, je kan drie nachten wakker blijven. Weinig komt echter in de buurt van de nieuwe ervaringen die psychedelica kunnen bieden.

Al denk ik dat er hier soms wat verwarring is over welke drugs er bedoeld wordt. Heroïne, cocaïne, speed versus LSD, paddo's, dmt...
Het noemt allemaal "drugs" maar de gebruikersmotieven en effecten zijn COMPLEET verschillend.

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wat 'telefoon' schrijft is zeker de waarheid, althans de 'waarheid volgens telefoon', zijn persoonlijke ervaringen en voornemens.
Vanuit menselijk oogpunt gezien, vind ik dat men niets anders kan doen dan telefoon steunen in zijn voornemens.

Als hij zijn drugervaringen ervaart als verslaving, of als escapistisch instrument, is het inderdaad beter ermee te stoppen.

Maar er schuilt ook een generalisatie in zijn bericht. Niet iedereen gebruikt drugs zoals hij, laat staan dat het dezelfde drugs betreft.

Ik denk dat zijn ideeën inderdaad opgaan voor de familie van opiaten (ook al blijft daar de persoonlijke toets van de gebruiker), maar niet voor de psychedelica.

Het moet gezegd worden: een eervol en nuttig leven leiden primeert op àlle vlak. Goed functioneren binnen een gezin, familie, werkomgeving en vriendenkring mag nooit ondergeschikt geraken aan het nemen van eender welke substantie.
M.a.w. drugs mogen geen Ersatz voor het echte leven worden. Hooguit iets om het aan te vullen, sporadisch te verrijken.

Het kan best zijn dat iemand 'geslaagd' is vanuit drugsgebruikend standpunt (de zgn. to-do-lijstjes), maar aan de andere kant gefaald is als mens.

Uiteraard zijn dit stuk voor stuk subjectieve en persoonlijke definities, maar de onderliggende dynamiek is voor ieder dezelfde: het leven primeert. Punt.
Alleen al vanuit dit standpunt hoort men elke verslaving te vermijden.

Overcome

Belezen gebruiker
Telefoon zei:

Waarom.

Schuilmiddel.

kijk naar coke

ook GHB XTC en Speed

ook blowen.

roken Idemdito

absoluut, maar je vergeet een hele belangrijke, want er zijn ook veel mensen die gebruiken om problemen te vermijden, omdat ze de realiteit niet onder ogen durven komen.

Telefoon

Wijs gebruiker
lysergine25 zei:
dus Telefoon je steekt nog een peukje op ?

LSD is niet verslavend nee ......dit weekend niet eens aan gedacht.

Dus je raaskaalt voor 90% waarschijnlijk omdat je goed cold turkey raakt van je nicotinespiegeltje die zo ver beneden peil is dat je bijna niet meer functioneert.
Eerst wou je dood gaan op de drugs en nu hang je de prediker uit ....
Mij hou je niet voor de gek ......
Zolang jij de peuk nog aansteekt kun je maar beter lsd gebruiken.
Succes met stoppen en hoe meer druk je erop zet hoe minder kans van slagen en nu kijkt het hele forum al mee.

Ik zet 5 euro in dat Telefoon altijd een junk zal blijven.

Stonie

hehe ik ben Nooit een Nicotine junk geweest
op drugs moet ik sowieso niet roken vind het dan maar een vieze bezigheid wat meestal resulteerd in kokhalzen.

Bovenaan