ongeveer twee maanden geleden zijn mijn vriend en ik ´s nachts aangehouden door de politie omdat de kentekenverlichting van zijn auto het niet deed. Toen zij het raam open deden roken ze een wietlucht omdat wij net een joint hadden gerookt. Ze wilden daarom de auto controleren. Daar vonden ze 18 gram wiet en een waterpijp en een stel gripzakjes. wij werden apart van elkaar verhoord en de wiet werd in beslag genomen. Nu dacht ik dat een gebruikers hoeveelheid van 5 gram mocht en daarom zeiden we dat de helft van mij was end e helft van hem. Nu kwamen zij met het verhaal dat in onze gemeente alles wat voor wiet gebruikt wordt, zelfs een tipje, illegaal was en daarvoor zouden we een boete krijgen. in eerste instantie moesten we mee naar het bureau maar uiteindelijk hoefde dat toch niet. Wij hebben vertelt dat het allemaal voor eigen gebruik was en na het verhoor en een boete voor kentekenverlichting werden we naar huis gestuurd waar we konden wachten op een verdere afhandeling. Uiteindelijk hebben we beide nog een boete van 130 euro moeten betalen. Als we in eeen gemeente verder hadden gereden had het enkel in beslag genomen geworden en (behalve voor alles boven de vijf gram) zouden we geen boete krijgen. Wji dachten dat het afgehandeld was, maar helaas kreeg mijn vriend een week terug een brief van het CBR waarin staat dat hij een spychologische test af moet leggen over 2 weken waarbij zijn rijgeschiktheid onderzocht word en waarbij hij eventueel bloed of urine af moet staan. Nu hebben wij vandaag voor het laatst gebruikt, alleen drugs blijft een redelijke tijd in je bloed. Nu vroeg ik me af of iemand weleens zo´n test heeft moeten doen en zou ik graag weten wat hem precies te wachten staat. Voor de duidelijkheid+ wij drinken regelmatig een biertje, niet overdreven en blowen iedere dag. Dit is vanaf vorige week wel gestopt omdat wij niet willen dat hij zijn rijbewijs kwijt raakt. Ook snuiven we graag een lijntje. Ook dit hebben we tot vandaag om de dag gedaan, en zijn we al gaan afbouwen. Vandaag is echt de laatste keer en vanaf morgen gebruiken we niets meer tot hij de test heeft gedaan. Hebben jullie enig idee of er bij eventuele urineafname over twee weken nog veel te vinden is en weet iemand hoe deze test in zijn werk gaat`
Nou een heel verhaal, maar ik hoop echt op een antwoord.
Liefs.
Nou een heel verhaal, maar ik hoop echt op een antwoord.
Liefs.