Drugsvoorlichting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freak

Bewuste gebruiker
DF Founder
Er is in Nederland natuurlijk een hoop voorlichting over drugs, en overal wordt er geroepen "niet doen", "drugs is slecht".

en nou is het dus zo dat eigelijk meer dan de hleft van me school blowt, kan je dus niet echt zeggen dat de drugsvoorlichting goed werkt, hoe denken jullie dat je het beste kan voorlichten over drugs. Want geef toe drugs is en bljift slecht voor je :)

Pietman

Experimenterende gebruiker
yow dude, zoek de betekenis van voorlichten eens op..... :rolleyes:
betekent niet hetzelfde als indoctrineren, overtuigen, of iemand een mening opdringen...... :)

maar goed, verder ben ik niet een expert in reclame maken ofzo, ben trouwens wel van mening dat de voorlichting die gegeven wordt veel te oppervlakkig is. Tenminste ik heb niet het idee dat ik genoeg zou weten over drugs, als wat ik uit die voorlichtings info kan halen. Maar dat heeft wellicht ook veel met mij te maken. :grin:

Freak

Bewuste gebruiker
DF Founder
Pietman zei:
yow dude, zoek de betekenis van voorlichten eens op..... :rolleyes:
betekent niet hetzelfde als indoctrineren, overtuigen, of iemand een mening opdringen...... :)
ja je kan voorlichting ook zo opvangen natuurlijk :openmouth:, maar het blijft voorlichting

voorlichting houdt btw in het informatie geven waar je nog niks vanaf weet, bijv drugs, en waar dus in dit geval wel verslavende en gevaarlijke effecten aan zitten.

maar oke back to topic :), iedereen snapt wat er bedoelt wordt

Freak

Bewuste gebruiker
DF Founder
maarja je bedoelt dus, dat het niet echt voorlichting is dat ze geven, maar dat ze alleen maar weergeven dat het slecht is en dus niet vertellen of het bijvoorbeeld nou eigelijk *echt* verslavenweten hoe het echt in elkaar zit of je er eerder dood aan gaat?

Pietman

idd het blijft voorlichting, ben ook niet tegen dat mensen de gevaren van drugs kennen ofzo das zelfs hartstikke nodig!

euhmn.....tja kweenie ik vind die info gewoon tekort schieten, te simpel. Als je bijvoorbeeld gaat zoeken op internet bij allerlei andere sites, of wat boeken bekijkt, staat er veel zinnigere informatie.
Maar goed, dat kan ook zijn dat ik dat vind, omdat ik gewoon veel weel weten. En sowieso, zeker bij drugs, is het heeel verstandig om meerdere bronnen te gebruiken, dat is toch wel het eerste wat ze moeten zeggen vinnik eigenlijk, maar goed, dan snappen mensen het vast weeer niet ofzo.
Dat blijft een probleem natuurlijk, bedoel als ik de voorlichting goed zou vinden, zou een ander het weer poep vinden.
Dus ik denk dat je de voorlichting uiteindelijk gewoon simpel moet houden, degene die zich extra interreseren gaan toch wel zelf info zoeken, hoop ik

Freak

Bewuste gebruiker
DF Founder
tineke9 zei:
Ja inderdaad, je moet zelf bepalen of je aan de drugs gaat of niet.
natuurlijk!! moet je het zelf weten, maar het is en blijft niet goed voor je, en dan moet er dus iets mis zijn met de manier van voorlichting toch?, ik ben er in elk geval van overtuigd dat zoals nu voorlichting wordt gegeven niet of nauwelijk effect heeft (dus dmv van overtuigen dat het slecht is zonder dat mensen echt snappen hoe het in elkaar it)

Pietman

okay dude, nog een keer dan maar
Als ik je bericht goed begrijp, vind je dat als de voorlichting goed zou zijn, dat mensen dan minder drugs zouden gebruiken.

okay, dat zou er van uit gaan dat mensen altijd het beste voorzichzelf zouden kiezen, maar dat is dus niet zo.
Het doel van voorlichting is mensen informeren over drugs, en dus ook (vooral) de gevaren daarvan.
Zonder die informatie kunnen mensen namelijk niet goed zeggen of ze het het waard vinden om de drug te gebruiken.
Maar dat wil niet zeggen dat wanneer ze die informatie hebben, en dus weten dat het ze schaadt, ze ook zullen stoppen met het gebruiken van de drug.

Het doel van de voorlichting is dus mensen inlichten over de gevaren van drugs, zodat mensen niet als een blinde idioot zich in allerlei ellende storten, maar dat ze iig weten waar ze aan beginnen.
Ze moeten zelf bepalen wat ze doen met de informatie die ze gegeven wordt!

f

Newbie
Ik heb zelfs wel eens gehoord van mensen die na gebruik van drugs dachten dat ze een totaal ander mens waren geworden.
Ik ken een verhaal van een jongetje dat nadat hij drugs had gebruikt dacht dat hij arts was.
Echt weird. :wink:

bloempje

Newbie
Volgens mij heeft drugsvoorlichting weinig zin. Je wilt natuurlijk zelf eens ervaren wat het met je doet. En dat het dan schadelijk KAN zijn dat maakt dan ook winig meer uit. Maar misschien is het goed om voorlichting te houden over de mate waarin je het gebruikt.

pammetje

Newbie
Drugsvoorlichting heeft inderdaad weinig zin, maar het is wel beter dat het toch nog gedaan wordt! Nu weten startende gebruikers nog een beetje waar ze aan beginnen. Wanneer er helemaal geen voorlichting zou zijn, zouden de gebruikers alleen maar voor meer verassingen komen te zijn, met als gevolg dat er misschien alleen maar meer verslaafden zouden komen.

Het is goed dat t op de middelbare school gegeven wordt, zodat jongeren de gevolgen ervan weten, maar ze proberen t meestal toch wel uit.

mellowWw

Belezen gebruiker
Bij ons gaven ze eerder altijd drugsvoorlichtingen en zeiden de politieluitjes je mag best blowen maar doe het dan wel in het weekend
want door de weeks ken je dan niet meer zo goed opletten..tijdens school.
(EEN POLITIE HE!!DIE MOET JUIST DE GEVAREN ER VAN VERTELLEN MAARNEE HOOR :openmouth: )
rare mensen hier...die politiemannetjes. :P

Greetzzz... :smoke:

Drazzic

Bewuste gebruiker
Goede voorlichting moet je zelf maar zoeken :) dat laten ze aan jouw over als je wilt gebruiken moet je zelf maar naar informatie zoeken zo werkt dat nou eenmaal :grin:

Drazzic zei:
Goede voorlichting moet je zelf maar zoeken :) dat laten ze aan jouw over als je wilt gebruiken moet je zelf maar naar informatie zoeken zo werkt dat nou eenmaal :grin:
Zo werkt het in de praktijk dus niet. Een heleboel mensen gebruiken maar wat aan en hebben geen idee wat die drug in je hersenen doet.

Ik vind dat ze op school wel wat meer aan drugsvoorlichting mogen doen want het kennisniveau van de gemiddelde Nederlander over drugs is bijzonder triest.

Freek zei:
Want geef toe drugs is en bljift slecht voor je :)
Hoezo is drugs slecht leg me dat eens uit. Als je drugs met mate gebruikt is het een enorme verrijking van je leven en je lichaam hoeft daar niet onder te lijden.
En wat is slecht? Bij de McDonalds eten is ook niet goed voor je.

Valentino

Newbie
Drugs hoeft helemaal niet slecht voor je te zijn ! Dat is echt onzin. Als jij om de 6 weken bijvoorbeeld maar XTC gebruikt, geeft dit geen schade aan je hersenen.

De webmaster kijkt neer op de leden, en heeft ook nieteens kennis !! :(

Freak

Bewuste gebruiker
DF Founder
Valentino zei:
Drugs hoeft helemaal niet slecht voor je te zijn ! Dat is echt onzin. Als jij om de 6 weken bijvoorbeeld maar XTC gebruikt, geeft dit geen schade aan je hersenen.

De webmaster kijkt neer op de leden, en heeft ook nieteens kennis !! :(
wij hebben het hier nergens over XTC gehad, maar oke.

looyke

nee maar wel over drugs in t algemeen...dus Valentino geeft alleen even een voorbeeldje!
maar omdat je weer op een fout word gewezen probeer je je er met een slap excuus onder uit te lullen...

sorry dat ik jou/'t forum wat aanval, maar dat is gewoon mijn mening

Neman

Admin
Forumleiding
Beheerder
DF Founder
Waarom beperk je je opeens alleen tot de hersenen? XTC heeft tal van negatieve effecten, te weten een verhoogde lichaamstemperatuur, risico op vergiftiging van de lever en zelfs een (zeer kleine) kans op dodelijke afloop. Uiteraard vallen de risico's erg mee bij verstandig gebruik, maar het kan niet anders dan als "slecht" worden bestempeld, in lichamelijke zin dan. Uiteraard moet je ook - zoals Mind_Movie terecht aangeeft - rekening houden met de (psychische) voordelen en die afwegen tegen de nadelen.

De webmaster kijkt neer op de leden, en heeft ook nieteens kennis !!
Dit is gewoon een keiharde flame en voegt totaal niets toe aan dit topic. Je zou je wat minder kortzichtig en aardiger kunnen gedragen.

nee maar wel over drugs in t algemeen...dus Valentino geeft alleen even een voorbeeldje!
maar omdat je weer op een fout word gewezen probeer je je er met een slap excuus onder uit te lullen...
Er is (wederom) geen sprake van een fout en al helemaal niet van een slap excuus.

sorry dat ik jou/'t forum wat aanval, maar dat is gewoon mijn mening
Een mening hebben mag (uiteraard), maar houd het netjes. Een dergelijke regel onder je post zetten is natuurlijk geen vrijbrief om flamend taalgebruik te hanteren.

Ik wil tot slot nog even melden dat ik het idee krijg dat "llooyke" en "Valentino" een complot vormen tegen dit forum. Kom nou niet aan met "we zijn het nou eenmaal met elkaar eens, jullie hebben een slecht forum", want daar gaat het nu niet om. Jullie benutten elke kans om dit forum eens stevig af te zeiken, dat moet nu maar eens afgelopen zijn. Interpreteer dit nu niet als "we mogen niet meer voor onze mening uitkomen" (want die reactie voel ik al aankomen), dat is wederom niet waar het om draait. Zeggen wat je vindt mag, maar doe dit op een nette en goed onderbouwde manier. Ga ook geen uitspraken ombuigen naar je eigen gelijk, zoals Valentino o.a. deed in: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?p=1097#1097 (zie mijn post eronder voor uitleg).

Freak

Bewuste gebruiker
DF Founder
het antwoord is simpel, vind je het niet leuk hier!, dan kom je gewoon niet meer terug.

wij overleven het wel, jullie ook?

looyke

Naar mijn mening blijf ik netjes en beleefd in alles wat ik zeg...maar goed, zal wel aan mij liggen...
Waarom denk je dat Valentino en ik samenzweren? We zijn het idd gewoon met elkaar eens (maar ok, hier hoefde ik niet mee aan te komen)

Ik zeik het forum niet af...ik zeg wat ik er van vind en de laatste tijd vallen me gewoon een hoop negatieve dingen op...Kan ik dat helpen..
Ik zeg dingen niet om jullie aan te vallen, maar gewoon zodat jullie het weten en er iets aan kunnen doen. Maar blijkbaar is dat volgens jullie niet nodig.

Neman

Admin
Forumleiding
Beheerder
DF Founder
looyke zei:
Naar mijn mening blijf ik netjes en beleefd in alles wat ik zeg...maar goed, zal wel aan mij liggen...
Waarom denk je dat Valentino en ik samenzweren? We zijn het idd gewoon met elkaar eens (maar ok, hier hoefde ik niet mee aan te komen)

Ik zeik het forum niet af...ik zeg wat ik er van vind en de laatste tijd vallen me gewoon een hoop negatieve dingen op...Kan ik dat helpen..
Ik zeg dingen niet om jullie aan te vallen, maar gewoon zodat jullie het weten en er iets aan kunnen doen. Maar blijkbaar is dat volgens jullie niet nodig.

Een complot/samenzwering zal wat ver gezocht zijn, maar zo komt het wel een beetje over. Dit idee kreeg ik doordat jullie allebei elke kleine kans benutten om dit forum negatief te belichten.

Deze post is in ieder geval al stukken beter/aardiger dan de vorige posts. Het is prima dat je op- en/of aanmerkingen hebt, maar doe dit dus op een nette en onderbouwde manier. Ik snap niet waarom je denkt dat we er niets aan willen doen, er is juist in andere topics al aangegeven dat we zelf ook bezig zijn om dit forum te verbeteren. Echter, ik krijg het idee dat jij en "Valentino" dit forum juist helemaal niet willen verbeteren en het liever vandaag dan morgen zouden zien sluiten...

Valentino

Newbie
Het spijt me admin's, ik kan jullie paranoïde ideeën niet onderschrijven. Ik ben hier niet met andere mensen gekomen, uitsluitend in mijn eentje. Dat looyke en ik het vaak eens zijn, is geen wonder. Vele leden hier vinden het hier maar niets en 'lopen over'. Wij zijn de enige die hier wat openlijk over durven te stellen.
wij hebben het hier nergens over XTC gehad, maar oke.
Het was inderdaad alleen maar een voorbeeld om te laten zien dat drugs helemaal niet slecht voor je hoeft te zijn. Ik begon meteen met XTC, maar ik had natuurlijk ook lang kunnen uitweiden over wiet en hasj. Deze soorten van drugs zijn geenszins slecht voor je (althans, minder slecht dan andere toegestane producten), en daarom vond ik de uitspraak van Freek ongegrond.

Neman

Admin
Forumleiding
Beheerder
DF Founder
Deze soorten van drugs zijn geenszins slecht voor je (althans, minder slecht dan andere toegestane producten), en daarom vond ik de uitspraak van Freek ongegrond.
We komen natuurlijk in een hele andere discussie terecht als we gaan vergelijken met andere toegestane producten, zoals cigaretten. Feit blijft dat het gebruiken van drugs lichamelijk slecht voor je is, daar ging het om.

We zijn al veel te ver afgedwaald van het oorspronkelijke onderwerp, dus wat mij betreft gaat dit topic nu op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan