Een domme vraag (?) over een grammenweegschaal

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ladies and people.
Een rare vraag misschien maar ik zit toch te denken een goede grammenweegschaal te kopen. Wat voor weegschaaltje moet ik dan hebben? Ik wil bv 2cb gaan afwegen dus het moet wel vrij precies. Nou heeft een kennis er eentje te koop maar die is maar tot een minimum van 0.1 gram. Dat lijkt mij te weinig. Beter is tot 0,01 gram denk ik. Ik heb ook nog nooit drugs afgewogen dus noem me misschien een beetje dom maar een rekenwonder ben ik absoluut niet..
Hoe weet je of een weegschaaltje goed en nauwkeurig is? Zeker met 2cb komt dat vrij nauw. En wat is een beetje normale prijs voor een goede? Ze variëren van €14,95 tot wel €200 of meer. Ik wil niet teveel uitgeven maar wil wel een goede. Digitaal ook. En het liefste niet zo een groot ding. Ik betaal nu steeds extra aan mijn "mannetje" om capsules te maken voor mij maar wil het zelf gaan doen. Wie kan mij hiermee helpen? Alvast bedankt.

Ik hoop dat het in het goede forum staat, zo niet sorry.. :sunglasses:

Narayani

Bewuste gebruiker
Ik heb zo'n goedkope, in de meeste gevallen voldoet het. Ik gebruik de mijne vooral voor het maken van bommetjes met MDMA, of om truffels af te wegen (en voor homemade burrito kruidenmix :grin: )

Ik weeg om zeker te zijn soms mijn portie nog een keer extra af, en je kunt het beste met een extra gewichtje erbij wegen zonder te tareren zoals je wellicht al eens op dit forum hebt gelezen, de ervaring leert voor mij dat je dan nauwkeuriger kunt wegen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
In wat voor fysieke winkel kun je een weegschaal kopen die ook 0,01 gr af kan wegen? Mediamarkt, blokker, postwinkel verkoopt maar vanaf 0,05 gr.

HoMaar!

Experimenterende gebruiker
Blijf je mannetje aub extra betalen voor het maken van capsules.
Of koop juist 2cb pillen.
Want je hebt juist een 0,001g weegschaal nodig. En deze blijven een crime om milligrammen 2cb etc. af te wegen.
Niet goed zijn in rekenen helpt hier zeker niet bij en kan potentieel gevaarlijk zijn.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
HoMaar! zei:
Blijf je mannetje aub extra betalen voor het maken van capsules.
Of koop juist 2cb pillen.
Want je hebt juist een 0,001g weegschaal nodig. En deze blijven een crime om milligrammen 2cb etc. af te wegen.
Niet goed zijn in rekenen helpt hier zeker niet bij en kan potentieel gevaarlijk zijn.
Ik sluit me hier wel bij aan. Je hebt er een nodig op de milligram nauwkeurig. 1000mg is een gram, dus heb je er een nodig van 1/1000 = 0,001g.

Maar dan geldt nog steeds dat je voor iets als 2C-B heel nauwkeurig moet werken en weten dat alles onder de 20mg niet heel nauwkeurig is op zo'n weegschaaltje. Uiteraard kun je dat allemaal oplossen door er al iets van gewicht op te leggen of het op te lossen in water bijvoorbeeld. Maar heel goed en precies kunnen rekenen is wel een vereiste dan.

Klinkt misschien lullig, maar als je zelf niet kan bedenken of uitzoeken dat je er een van 0,001g nodig hebt dan moet je er eigenlijk niet aan beginnen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Klinkt helemaal niet lullig hoor. Ik vraag het hier omdat ik er niets van weet en velen van jullie wel.
Daarom is er DF, om info in te winnen. Dan laat ik t liever over aan 'mijn mannetje' idd, veel veiliger dan. Ik ben idd een taalwonder en geen rekenwonder. Bedankt voor t advies! :wink:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Het jammere is alleen dat je altijd een minimum van iets moet kopen bij hem. Ik word al gematst af en toe daarmee maar bv 1 capsule splitsen voor mij is onmogelijk omdat hij ver weg woont en hij der niet op zit te wachten dat ik voor 1 capsule splitsen oid langs kom. Ik wil namelijk 1 capsule 2cb toch opsplitsen in 2 capsules. Ik heb bedacht dat ik toch voor een lagere dosis wil gaan de 1e keer. Maar omdat 2cb zo nauw komt lijkt mij op t oog splitsen niet echt handig. Natuurlijk heb ik dan wel een lagere dosis maar ik wil ook weten hoeveel mg ik neem. Zodat ik andere keren daar op aan kan passen eventueel. Maar als het idd zo lastig is zelf te wegen (en zeker voor mij als anti rekenwonder) dan moet ik wat anders bedenken.

Helenas

Bewuste gebruiker
Je kan beter 2cb pillen kopen dan! Hoef je ook niet te wegen :) wel even testen voor de dosering

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Puur nu voor het splitsen van de capsule zou je eventueel de capsule in bijvoorbeeld 10ml vodka kunnen oplossen en dan de helft met een spuitje afmeten.

Ik noem hier vodka aangezien je tweede dosis langer goed blijft dan in water.

Dit is vrij simpel en veilig aangezien je niet met verhoudingen hoeft te gaan rekenen wat je wel moet doen als je grotere hoeveelheden gaat oplossen.

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Je kan ook de capsule openbreken en het proberen zo snel mogelijk weg te slikken. Met water ofcourse

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
oortjes zei:
Je kan ook de capsule openbreken en het proberen zo snel mogelijk weg te slikken. Met water ofcourse
Maar dan neem je toch gewoon de hele inhoud van de capsule in en kun je dus net zo goed de capsule innemen :confused:

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Psychedelibee zei:
oortjes zei:
Maar dan neem je toch gewoon de hele inhoud van de capsule in en kun je dus net zo goed de capsule innemen :confused:

Nvm je snapt niet wat ik bedoel.

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Als je de capsule openbreekt dan heb je ongeveer 2 halfjes. dan neem je gewoon 1 vd 2 capsules en die ander zet je rechtop ergens tegenaan ofzo.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
oortjes zei:
Als je de capsule openbreekt dan heb je ongeveer 2 halfjes. dan neem je gewoon 1 vd 2 capsules en die ander zet je rechtop ergens tegenaan ofzo.
Klinkt totaal niet precies in ieder geval, dan kun je nog beter op het oog twee hoopjes maken denk ik.

Overigens heb je bij kleine hoeveelheden zoals 20mg ook een grote kans dat alles aan 1 kant van de capsule zit.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Helenas zei:
Je kan beter 2cb pillen kopen dan! Hoef je ook niet te wegen :) wel even testen voor de dosering

Misschien een andere x maar ik heb nu al die capsules. En ik weet nog niet hoe 2cb bevalt dus koop ik nog niet bij maar bedankt voor de tip!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Psychedelibee zei:
Puur nu voor het splitsen van de capsule zou je eventueel de capsule in bijvoorbeeld 10ml vodka kunnen oplossen en dan de helft met een spuitje afmeten.

Dit is vrij simpel en veilig aangezien je niet met verhoudingen hoeft te gaan rekenen wat je wel moet doen als je grotere hoeveelheden gaat oplossen.

Dat klinkt idd wel handig en vrij veilig ja. En dat moet mij nog wel lukken, :wink: . Bedankt!
Maar blijft de alcohol er dan niet in? En lost het heel makkelijk er in op? Ik dacht dat alcohol met 2cb niet slim is. Maar nou zal dat met 10 ml niet zo vaart lopen. En hoe kan ik dan die 2e helft bewaren? In het spuitje in de koelkast?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
oortjes zei:

Hiermee werk je weer volledig op het oog, dat lijkt mij ook niet zo precies.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dunnetjess33 zei:
Psychedelibee zei:

Dat klinkt idd wel handig en vrij veilig ja. En dat moet mij nog wel lukken, :wink: . Bedankt!
Maar blijft de alcohol er dan niet in? En lost het heel makkelijk er in op? Ik dacht dat alcohol met 2cb niet slim is. Maar nou zal dat met 10 ml niet zo vaart lopen. En hoe kan ik dan die 2e helft bewaren? In het spuitje in de koelkast?
Uiteraard blijft de alcohol er dan in, dat is ook de bedoeling voor de houdbaarheid. Je kan eventueel ook minder ml gebruiken alleen dan wordt het wel steeds preciezer en vergroot je kans op fouten.

Wat je bewaard zou ik bijvoorkeur in een glazen flesje verpakken met iets van een sticker erop dat er 2C-B in zit en wat voor dosering, misschien handig om ook de datum daarbij te zetten. Dat kun je dan gewoon in de koelkast bewaren.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Psychedelibee zei:
Wat je bewaard zou ik bijvoorkeur in een glazen flesje verpakken met iets van een sticker erop dat er 2C-B in zit en wat voor dosering, misschien handig om ook de datum daarbij te zetten. Dat kun je dan gewoon in de koelkast bewaren.

Bedankt voor de tips. Heeft de alcohol geen invloed op de werking van de 2cb? En hoelang kan ik het in de koelkast bewaren?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
De inkopen alvast gedaan. :grin:

Als deze foto niet mag dan sorry.. :rolleyes:
Bedankt voor de tip Psychedelibee.

Bijlagen

• IMG_3393.JPG
    IMG_3393.JPG
    137,5 KB · Weergaven: 2.042
Bovenaan