Eenmalig heroïne gebruik?

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Wijze van gebruik
Heroïne wordt meestal ingenomen door middel van inhaleren van de damp (chinezen). De heroïne wordt als poeder op een stukje aluminiumfolie verhit waardoor de heroïne smelt en daarna in dampvorm overgaat. Die damp wordt vervolgens door een rietje ingeademd.

Vroeger werd het ook vaak via een injectie ingenomen, maar mede door de angst voor aids is die groep gebruikers kleiner geworden: de spuitende gemeenschap bestaat voornamelijk uit oudere (langgebruikende) gebruikers en gebruikers uit landen waar nog wel veel intraveneus gebruikt wordt. Voor injectie wordt het vaak opgelost in een licht zure vloeistof (bijvoorbeeld citroensap) in een lepel die boven een vlammetje wordt verwarmd, waarna de oplossing door een filtreerpapiertje of watje heen, dat als filter voor vaste deeltjes dient, in een injectiespuit wordt opgezogen.

Om de risico's van aids of hiv-besmetting door gebruik van gecontamineerde naalden te verkleinen, zijn er in onder meer Nederland spuitenruilprogramma's beschikbaar.

Een andere methode is snuiven: het rechtstreeks opsnuiven van de heroïnepoeder door de neus. Het wordt niet als lekker ervaren, maar geeft een gevoel dat vergelijkbaar is met spuiten (en dus sterker dan bij het chinezen). Het wordt het meest gebruikt als roken niet of slechts heel lastig mogelijk is, bijvoorbeeld bij gebrek aan folie of vuur.

Oraal gebruik (opeten of de oplossing drinken) is goed mogelijk maar geeft een minder intensieve roes en is daarom onder verslaafden niet populair. Ook is het mogelijk om de heroïne in een sigaret te doen. Dit levert geen echte flash op en is ook duurder dan spuiten.

Bron

Duderino

Experimenterende gebruiker
Wijze van gebruik
Heroïne wordt meestal ingenomen door middel van inhaleren van de damp (chinezen). De heroïne wordt als poeder op een stukje aluminiumfolie verhit waardoor de heroïne smelt en daarna in dampvorm overgaat. Die damp wordt vervolgens door een rietje ingeademd.

Vroeger werd het ook vaak via een injectie ingenomen, maar mede door de angst voor aids is die groep gebruikers kleiner geworden: de spuitende gemeenschap bestaat voornamelijk uit oudere (langgebruikende) gebruikers en gebruikers uit landen waar nog wel veel intraveneus gebruikt wordt. Voor injectie wordt het vaak opgelost in een licht zure vloeistof (bijvoorbeeld citroensap) in een lepel die boven een vlammetje wordt verwarmd, waarna de oplossing door een filtreerpapiertje of watje heen, dat als filter voor vaste deeltjes dient, in een injectiespuit wordt opgezogen.

Om de risico's van aids of hiv-besmetting door gebruik van gecontamineerde naalden te verkleinen, zijn er in onder meer Nederland spuitenruilprogramma's beschikbaar.

Een andere methode is snuiven: het rechtstreeks opsnuiven van de heroïnepoeder door de neus. Het wordt niet als lekker ervaren, maar geeft een gevoel dat vergelijkbaar is met spuiten (en dus sterker dan bij het chinezen). Het wordt het meest gebruikt als roken niet of slechts heel lastig mogelijk is, bijvoorbeeld bij gebrek aan folie of vuur.

Oraal gebruik (opeten of de oplossing drinken) is goed mogelijk maar geeft een minder intensieve roes en is daarom onder verslaafden niet populair. Ook is het mogelijk om de heroïne in een sigaret te doen. Dit levert geen echte flash op en is ook duurder dan spuiten.

Bron
Gaat dat dan zowel voor hero IV als de V? En hoekont het dat de hero V zo moeilijk te verkrijgen is ?

De Zandman

DF-koning
Zoals vele anderen hier al zeggen, zeg ik óók
Blijf eraf. Niet doen.
Met hero heb ik goddank geen ervaring maar wel met oxcycodon .
Als dat erop lijkt qua effecten dan heb ik wel enig idee.
En last but not least, in de afkickkliniek heb ik gezien wat dat goedje wat heroïne heet, met mensen doet.
Rampspoed. En nogal veel!
In die kliniek maakte ik een afspraak met één van de cliënten daar.
Doe het nooit zei hij.
Laten we dit afspreken .
En dat zei hij niet zonder reden!
Ik houd me eraan.

Klein Pierke

Experimenterende gebruiker
Niet doen. Niet aan beginnen. 1*=2*=elk weekend=elke dag=elke 4h=het einde.

Het verhaal van iedereen die ooit heroïne probeerde. Het kostte me in 2j +10k.

In kan het betalen maar wat indien niet? Dan lag ik nu in de goot.

De Zandman

DF-koning
Ik heb het al eens eerder gezegd, ik doe dit nog een keer in dit kader.
Medelid Tijdloos heeft een zeer treffend verhaal geschreven hier op df, het heet: hoe een heroineverslaving tot stand komt.
Een wel zo goed topic, ik vind het één van de beste beschrijvingen die ik hier gelezen heb!
Met oxcycodon ging het bij mij haast hetzelfde...
De vraag is nu, is er nu niemand, die het bij af en toe kan houden?

Ik doe het niet. Ik ga het niet proberen. Géén heroïne. Nee.
En nooit.
En voor hen, die daar anders over denken zou ik zeggen:
Ga eens op bezoek in een kliniek. Praat eens met ex gebruikers.
Zeer waarschijnlijk zal je ervan af zien.
Dat lijkt mij een zeer goede zaak...

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Vwb smack weet iedereen toch wel, dat je " eens een keertje proberen " heel slecht kan gaan uitpakken. Of niet soms.
Ik vraag me dan ook af, waarom nog altijd mensen aan die drug beginnen.

Na te lang oxcycodon te hebben gebruikt op doktersrecept, daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Maar willens en wetens je vingers gaan branden aan die troep?
Alleen omdat je wil weten, "hoe het voelt"?
Met alle risico's van dien?

Ik heb nogal wat mensen gesproken die allemaal uit nieuwsgierigheid " het eens een keertje geprobeerd " hebben.
En nee, junk worden, dit zou hen dus niet gebeuren.
Nou, dat loopt vaak slecht af, die ene keer.
Dus, dit allemaal wetende, waarom toch die "ene keer proberen"?

Ik w i l het niet eens weten.
Nee.

Dirkdirk

DF-koning
Ik zou het je niet willen aanraden, maar ik spreek niet uit ervaring. Je moet je afvragen wat de meerwaarde is om het te proberen. Als je namelijk last hebt van slapeloosheid, pijn, angsten of depressie dan zal een dokter je daarvoor kunnen behandelen. Bovendien zou hij of zij, mocht het nodig zijn een veel effectiever en veel veiliger middel kunnen voorschrijven. Heroine is een verdovend middel. Het zal je verdoven van negative gevoelens honger en pijn, maar als je je op dit moment gewoon normaal voelt... waarom zou je het in godsnaam willen proberen? Er zit weinig ontplooing van de geest in het gebruik van heroine. Het stompt alleen maar af. En daarbij rijst de vraag waarom is het altijd heroine die als grote koning van de verslavende drugs wordt gezien? Alcohol is wat mij betreft ook ontzettend verslavend, roken ook.

In het geval van roken zijn er volgens mij drie groepen. De ene groep begint ooit rond hun 15e met de eerste sigaret, gaat er mee door, en komt er (vaak voor het eerst) achter dat drugs zoals in dit geval nicotine ontzettend verslavend zijn en dat ze er niet meer mee zomaar mee kunnen stoppen. Deze groep raakt verslaafd. De tweede groep gaat roken maar probeert nooit de tweede sigaret. Deze groep raakt niet verslaafd. De derde groep begint er überhaupt nooit aan. Het overgrote deel van de mensen behoort tot de eerste groep. Helaas.

Elke verslaafde denkt voordat hij gebruikt exact hetzelfde wat jij denkt, namelijk dat hij of zij het wel in de hand kan houden. Omdat het niet 100 procent zeker is dat je verslaafd raakt ben je bereid de gok te wagen. Het is net als met gokken. Waarom mensen nog steeds aan de loto mee doen is me een raadsel. Maar met heroine is het eigenlijk een soort omgekeerde lotto. Je gebruikt met de hoop dat het lot "niet valt". Je zet toch ook niet bij roulette al je fiches meteen op het groene vakje?

Paranoize.

Badass junkie
Wat een onzin, stront is ook legendarisch ranzig. Is dat ook een indicatie voor goede psycoactieve werking

Ik zie je trouwens echt steeds onzin verkopen, zoals kratom faciliteert sterk gelijkende effecten.

Echt serieus? Dan heb je of nog nooit dope gebruikt, of nog nooit kratom.
De vergelijking slaat helemaal nergens op. Een vieze smaak is echt geen indicatie van de werking. Totaal onzin. Is een neutrale geur dan ook indicatie van een goede psychoactieve werking?

En de vergelijking tussen kratom en heroine is ook compleet onzinnig en gevaarlijk. Het feit dat iets een opiaatagonist is wil niet zeggen dat het direct vergelijkbare werking heeft.
Heb dit even terug gelezen en ik moet zeggen dat ik het wel eens ben met deze man
Kratom met heroine vergelijken en zeggen dat het hetzelfde werkt is zelfs gevaarlijk🤔
Klopt dat kratom op dezelfde receptoren werkt als morfine en heroine en een soortgelijk roes geeft maar toch is die heel anders en veeel milder
Kratom heeft amper een effect op je ademhaling en is onmogelijk om te overdoseren het kan zelfs zo subtiel als koffie aanvoelen.
Heroine kan je volledig Plat leggen en een milde dosis vertraagd al je ademhaling, een x3 dosis kan al een dodelijke overdosering zijn met ademhalingsdepressie, beroerte, coma tot gevolg hebben en heeft al vele mensen hun levens gekost.
Kratom met heroine vergelijken is ongeveer gelijk aan een 2% radler biertje vergelijken met een glas absinth 98% alcohol dus kijk hier voor uit!

Paranoize.

Badass junkie
Oh wacht even, ik snap wat je bedoelt. Maar volgens mij zijn dat geen laboratorium termen. Ik denk als een laborant. HCL weet ik wat het is, maar ik denk dat dit meer dealer en distributie taal is.
Weet niet precies hoe dat zit weet alleen dat die #3 niet goed afgewerkt is en is daarom nog niet volledig het eindproduct omdat het natuurlijk illegaal gemaakt word, kon alleen dit vinden
In Europa is bijna alleen maar, voor 99%, #3 Heroïne aanwezig - deze ziet bruin en is eigenlijk nog niet het geraffineerde eindproduct van Heroine, het is de voorlaatste stap, maar omdat de stap naar H4 moeilijk en gevaarlijk is, laat men het vaak hierbij.

H4 is echter veel zuiverder, ziet wit, roze, grijs,... en geeft een veel intensere euforie. H4 kan je ook snuiven, H3 (als je niet wil shotten) moet je chinezen (van aluminium folie basen).

Bovenaan