eens beleven

Midlife

Experimenterende gebruiker
Hoi Ik ben Fred oud 52 ,en een midlife crissis
voorgeschiedenis truffels /paddo's en 4fmp
weinig negatieve ervaring hiermee
echter nu nieuwsgierig naar xtc, veel al gelezen maar nog ontwetend
dus heb ik een aantal vragen en graag adviezen
situatie wordt thuis gebruik bij lekkere muziek

ga de pil nog laten testen, wat krijg ik te horen bij de uitslag?
wat is daarvan belangrijk?
is mij verteld dat de pil 200mg is
Wil een kwart gebruiken, bij weinig effect, na een uur neem je hoeveel als extra?
voorbereiding normaal eten ,zag vette vis, vitaminen zoals b6 en Q10 voor gebruik en wanneer na gebruik?

mag alcohol (bier) of beter van die isotone dranken (sportdrank)tijdens gebruik (niet teveel) en ook wat eten zoals chips of .... eten? tijdens de trip
tot slot wanneer moet je de dip verwachten en hoe deze te beperken
bijv. zaterdagavond gebruik de dip slaat toe op...?
verders alle tips adviezen welkom

Thanks in advance

Peptalking

Bewuste gebruiker
mag alcohol (bier) of beter van die isotone dranken (sportdrank)tijdens gebruik (niet teveel) en ook wat eten zoals chips of .... eten? tijdens de trip

Fred beste kerel ,
Ik moet meteen aan een auto trip denken met al dat drinken en chips eten onder de trip.
Ik maak maar een gebbetje Fred ik hoop dat iemand je vraag kan beantwoorden en jij je culinaire trip kan voltooien!
Ik wens je heel veel plezier en een mooie avond !
Grt Peptalking

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Oh leuk! De eerste keer XTC kan zo magisch zijn! Ik doe XTC ook meestal gewoon lekker thuis. Heerlijk genieten van de muziek inderdaad. :hearteyes:

Ik ga je meteen aanraden deze link te lezen:

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Hier staat eigenlijk alles voor een perfecte eerste keer, inclusief alle antwoorden op je vragen.
Goed dat je laat testen, dat is de enige betrouwbare manier om te weten hoeveel MDMA er in jouw pil zit. Dealers zeggen helaas wel vaker wat en voor je het weet heb jij een minder leuke eerste keer omdat je te veel of te weinig neemt.

Niet iedereen heeft een kater na gebruik van XTC, maar die kans verklein je ook door adviezen goed op te volgen wat betreffende dosering.

Ik wens je alvast veel plezier! Laat je weten hoe je het vond? :grimacing::hearteyes:

Peptalking

Bewuste gebruiker
Krijg gewoon honger man!
Paddo's truffels, mp4?,vette vis,alcohol bier,isotone drankjes,eten zoals chips en eten! Das een heel 6 gangen menu man!

Peptalking

Bewuste gebruiker
Kijk mooi he u vraagt en voila hoe veel mooier kan het worden?!
Ben trouwens zelf ook wel benieuwd geworden naar xtc!

Bas

Wijs gebruiker
Volg de tips op van SanneBanne! Hier kom je zeker een heel eind mee. :)

Mijn advies verder is dat je niet moet gaan denken over een dip, want dan gaat ie geheid komen weet ik uit ervaring. Doe gewoon wat je doen moet thuis tijdens de trip en denk niet aan de dip de volgende dag. Zorg wel uiteraard voor de vitamine's en voedingsstoffen de volgende dag, zodat je lichaam weer wat aansterkt. Als je verder in je gedachten houdt dat je weer helemaal de oude bent, de volgende dag, dan zal je je ook zo voelen. Zo zeg ik tegen me zelf dat ik 24 uur nodig heb om te herstellen na een festival (samen met een dosis pep), achteraf is dit is ook daadwerkelijk het geval. Ik zorg dat ik na die 24 uur direct m'n oude leven oppak en alles valt verder vanzelf op z'n plaats. :innocent:

Pollewop

Bewuste gebruiker
Die allereerste keer is zo bijzonder! Maak je absoluut nergens druk over maar geniet van het moment dat ie invalt, de rush, het gevoel, de energie, alles!

De kater? Ik vind die gelijkwaardig aan een bak bier de avond ervoor. Lam, wat moe maat ach, wat kan jou dat schelen je had vast een topavond! Het duurt zoals Bas zegt echt niet langer als 24 uur...

Tip: eet veel fruit tussendoor, drink bijvoorbeeld AA-drink, eet een ijsje en de dag erna terug in het dagelijks ritme, beetje bankhangen of maak een wandeling!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Hallo Midlife/Fred! Welkom op df! Leuk om nog een (bijna) leeftijdsgenoot hier te treffen die ook aan het expirimenteren is met nieuwe drugs.
De eerste mdma/xtc ervaring kan echt magisch zijn ja. Bij mij was de tweede keer het leukste en viel de eerste x iets tegen.
Het is ook belangrijk dat de setting en je humeur goed is. Hoe beter jij je voelt hoe leuker de ervaring.
Laat als je wil eens weten hoe het was na je ervaring. Ik ben benieuwd!

Midlife

Hoi Allemaal, zojuist gebeld voor de test uitslag.
Het is 183 mg en zuiver .
vraag is : wat is nu een goede dosering voor een newbie?
oeps Ik weeg 125 kg zie niet aan me af hoor :grin::grin:
dus dacht zelf aan halve pil (deze weegt 0,40 gr)
of hoe bereken je het correct?
1,5 X per kg lichaamsgewicht , kom ik uit op een hele pil euh newbie?
1 X per kg dus halve
Wat is dus wijsheid?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Wat is dus wijsheid?
Het ding is dat de eerste keer nieuwe substantie, in dit geval MDMA, meestal een pak harder inslaat dan normaal.

Aangezien je pil getest is en je al ervaring hebt met 4-FA/4-FMP (wat vrij gelijkend is aan MDMA, ook qua potentie in gewicht) en rekening houdend met je fysiek zou ik met een halve pil (91,5mg) beginnen. Na zo'n 60min (hoogstens anderhalf uur) zul je de effecten als het goed is wel duidelijk moeten merken en kunnen inschatten, op dit moment kun je eventueel besluiten om een kwartje of halfje bij te nemen.

Maar als je nerveus wordt van de gedachte met een halve pil te beginnen zou ik dit niet doen.

Iedereen reageert anders en er zijn altijd uitzonderingen, ik kan je zogezegd natuurlijk niets garanderen, maar dit zou normaal gesproken wel recht moeten lopen. Misschien heb je iets aan dit stukje concretisering, veel plezier alvast.

Pollewop

Bewuste gebruiker
Yep, ik zou ook altijd eerst met een halfje starten en kijken hoe die invalt en hoe je daar op reageert. Als je te hard gaat niet doen, ga je lekker dan zou ik nadat je voelt dat het wat afzwakt, meestal na een uurtje of 3-4, een kwartje of halfje bijpakken. Afhankelijk hoe lang je avond is. Hou ook rekening met de pieken en dalen. Vaak denk je dat je eruit bent, maar dat is dan net niet zo. Als bij mij het vele zuchten minder wordt, na het roken van een sigaretje komt ie niet meer sterk terug en ik kan weer helder zien en met volle verstand een conversatie aan, dan pak ik bij.
Meestal verleng je dan je speedtrip, het “love-gevoel” ebt dan weg..

Laat je weten in een rapportje hoe je eerste keer was??

Midlife

Het ding is dat de eerste keer nieuwe substantie, in dit geval MDMA, meestal een pak harder inslaat dan normaal.

Aangezien je pil getest is en je al ervaring hebt met 4-FA/4-FMP (wat vrij gelijkend is aan MDMA, ook qua potentie in gewicht) en rekening houdend met je fysiek zou ik met een halve pil (91,5mg) beginnen. Na zo'n 60min (hoogstens anderhalf uur) zul je de effecten als het goed is wel duidelijk moeten merken en kunnen inschatten, op dit moment kun je eventueel besluiten om een kwartje of halfje bij te nemen.

Maar als je nerveus wordt van de gedachte met een halve pil te beginnen zou ik dit niet doen.

Iedereen reageert anders en er zijn altijd uitzonderingen, ik kan je zogezegd natuurlijk niets garanderen, maar dit zou normaal gesproken wel recht moeten lopen. Misschien heb je iets aan dit stukje concretisering, veel plezier alvast.

Hallo Jmths, niet dat ik nerveus ben,'maar als je lange tijd niks gebruikt hebt,het zij 4 fmp of paddo's ,weet ik dat als je iets weer gaat gebruiken het weer net iets steviger is,maar top bedankt voor je info

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Hallo Jmths, niet dat ik nerveus ben,'maar als je lange tijd niks gebruikt hebt,het zij 4 fmp of paddo's ,weet ik dat als je iets weer gaat gebruiken het weer net iets steviger is,maar top bedankt voor je info
Yup, maar dan alsnog klapt een eerste er meestal wel wat harder in, 4-FA heeft een gelijkende structuur en werkt via dezelfde mechanismen. MDMA piekt echter een stuk harder waar de 4-FA opkomst meer geleidelijk is. Maar een lange pauze zal ook zeker verschil maken ja.

Misschien is nerveus niet helemaal het goede woord, waar je je comfortabel bij voelt in ieder geval.
Als je te hard gaat niet doen, ga je lekker dan zou ik nadat je voelt dat het wat afzwakt, meestal na een uurtje of 3-4, een kwartje of halfje bijpakken.
Ik ben meestal ook niet zo'n fan van snel herdoseren maar met MDMA kom je er denk ik niet onderuit wil je een beetje optimale ervaring hebben. MDMA piekt vrij hard en heeft een relatief korte duratie, grote schommelingen in de intensiteit van effecten komt de ervaring meestal niet zo ten goede. Als je na 3 uur herdoseert duurt het weer even voordat de effecten weer op gang komen en meestal resulteert dit in een wat meer opgejaagd gevoel, niet kunnen slapen en zonder dat de 'warme' aspecten nog merkbaar terug komen. Het doseren van MDMA komt vrij nauwkeurig.

Dit heb ik ook wel tijdens tripjes gezegd. Maar met oog op veiligheid is dat een beetje lastig te verkopen. Mensen die volop de effecten van MDMA ervaren zitten niet met hun gedachten bij herdoseren, wat niet onbegrijpelijk is. Wat dat betreft is 4-FA een veel gebruiksvriendelijker stofje. MDMA is gewoon niet zo geschikt om te herdoseren, als je er te lang mee wacht krijg je het mosterd na de maaltijd verhaal.

Laatst bewerkt:

Midlife

Tripreport, te beginnen met hier kan het aanliggen: in aanloop naar gebruik begonnen met vitamines b-6 /12 en Q10 (wel of niet voor gebruik doen),nu nog in gebruik, voor herstel. Op de dag zelf, na het middag uur, nog niks gegeten ,halfje genomen ,gevolgd door twee broodjes zalm, daarna huiskamer verduisterd ,sfeerverlichting aan, lekkere muziek gewoon relaxen wachten wat komen gaat.
na half uurtje ,wordt wat licht in me hoofd, begin iets van het love gevoel te merken, echter dit zet niet door,blijf dus een beetje hangen aan het begin van een trip, ook het gevoel van volop energie duurt maar even(topsporter die twee weken volledige rust moet houden en niks mocht doen en nu een wedstrijd) dus na anderhalf uur nog een kwartje erbij genomen.
ook daarmee komt de trip niet echt op gang, begin iets van misselijkheid te voelen, neem een isodrankje en ijsje loste dat op. toch wel twee uurtjes zeker, in meer en mindere mate iets gevoeld beleefd.

sfeerverlichting led kleurlampen, had ik een storend gevoel bij, is mij ook bij gebruik van paddo's opgevallen
Conclusie, wat ik verwachte viel tegen, zeker gezien mijn ervaring met 4 Fmp
lichaamsgewicht stofwisseling medicijn gebruik
dus ook geen dip of wat daar voor door moet gaan gehad
Volgende keer: eerst eten, uurtje of twee wachten, daarna begin ik met driekwart pil, ander sfeerverlichting
tips, vragen en commentaar van harte welkom

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik was er al een beetje bang voor dat je weinig zou merken, maar dat blijft een ding bij een eerste keer gebruik wil je het een beetje beleidvol doen. Vandaar ook een beetje dat ik begon over tijdig herdoseren. Zou de volgende keer wellicht met een hele pil beginnen wil je de effecten een beetje fatsoenlijk ervaren.

Vitamine B6 lijkt me een beetje overbodig, vitamine B 12 kun je een beetje zien als raketbrandstof voor de aanmaak van aminozuren zoals serotonine, maar je lichaam kan ook besluiten om er niets mee te doen. B12 heeft dus waarschijnlijk alleen 'merkbaar' effect na gebruik.

Q10 wordt geadverteerd als 'super antioxidant', Q10 zou dus een soortgelijke toegevoegde waarde voor de weerstand hebben aan dat van fruit.

Midlife

Hier een aanvulling op eerder, vandaag een vrij luie dag, dus lunch geskipped, besloot om het kwartje restant na boodschappen gedaan te hebben maar op te maken, lekker liggend op de bank niks verwachtend, wow , dat warme love gevoel kwam opzetten, dat is genieten, lekker in flow geraakt, vooral als ik in beweging kwam ook dat heerlijk gevoel van kippenvel over je hele lijf , had niks verwacht vanwege de lage dosering, dus misschien de vorige keer teveel op gebrand om iets te merken , nu gewoon laten gebeuren meer plezier gehad ook de setting was gewoon als alledag ,al met al een goede tweede ervaring

Bovenaan