• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer blowen

Young!

Experimenterende gebruiker
Hallo!

Ik ben nieuw op dit forum, dus ik zal mezelf eerst voorstellen.
Ik ben Young! , 13 jaar oud( Jajaja ik weet dat dat erg jong is ), woon in Zuid Holland, Doe havo/vwo, zeker geen standaard brugsmurf, ik kan ook beter opschieten met oudere mensen En heb een account aangemaakt omdat ik mijn eerste ervaring met blowen met jullie wilde delen :smoke:

Het was op een donderdag avond, en ik , en een van me beste vrienden ( 16 jarig, we noemen hem M ) hadden al een tijdje terug afgesproken, dat we een keertje zouden blowen. Ik had hier absoluut nog geen ervaring mee, en ik was erg nieuwsgierig.
Hij draaide thuis een joint met white widow, ik wist dat dit sterk was, dus besloot ik om rustig aan te doen.
Eenmaal gearriveerd op onze vaste hangplek, was het ongeveer 22:30. ik moest 23:30 thuis zijn, We staken de joint op, gezellig zitten praten, het viel me op dat de rook behoorlijk zwaar viel, en dat het voelde alsof niet alle rook uit me longen was ( niet storend )
ongeveer 5 hijsen verder, voelde ik dat er iets gebeurde, mijn zicht leek ietsje te veranderen, en ik voelde me echt extreem relaxed, ik voelde geklop in me hoofd, maar had hier geen last van.
Toen de joint eenmaal op was, moesten we naar huis, helaas was ik te stom om te bedenken, dat ik nog naar huis moest fietsen :rock: , gelukkig dat M erbij was, anders had ik het niet overleeft :tearsofjoy: , het was nog lekker buiten, niet warm , en ook niet koud, heerlijk koel en er stond een briesje, tijdens het fietsen raakte ik continue een soort van out, zegmaar eventjes bewusteloos, dat je helemaal in jezelf raakt, ik draaide me om om tegen M te praten en reed de bosjes in :rolleyes: toen kon ik niet meer fietsen door het lachen en ben ik naar huis gelopen, ik zei M gedag en ging naar binnen, omdat ik echt niet meer normaal functioneerde.
ik vroeg aan mijn ouders ( die half slapend waren ) of ik eventjes mocht computeren, dit mocht, ik had al van te voren bedacht dat ik muziek ging luisteren, toen ik mijn computer opstartte begon het, ik wet niet hoe ik het goed moet beschrijven, maar die joint sloeg er eventjes maximaal in, ik voelde me hart kloppen, ik voelde en hoorde gegons in me hoofd, en alles draaide, ik kon me niet focussen en moest om alles lachen, had een verschrikkelijk droge bek, en ik voelde me zoo chill, alle stress was eventjes verdwenen, en er was alleen plaats voor vrolijkheid :grin: . ik keek naar mijn monitor, deze leek diepte te hebben, en de muziek was echt , echt zo mooi :grin: , time of my life :hearteyes: , maar door die droge bek kreeg ik het gevoel dat ik stikte, ik had een lege colafles gevuld met water, hier nam ik steeds slokjes van, of ik spoelde ff mijn mond, en opeens patsboem alles was weer normaal :confused: , lichtelijk geïrriteerd in bed gaan liggen, en langzaam kwam alles weer terug :rock: , heerlijk geslapen.

De volgende dag, een licht zweverig gevoel in me hoofd, goed humeur, absoluut niet lui, extreem grote schoonmaak gehouden, eigenlijk niks negatiefs ontdekt.

Mvg, Young!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Welkom op dit forum:)

knolselderij zei:
ben benieuwd wie de eerste is die gaat zeggen dat 13 wel erg jong is (ookal was ik zelf ook 13)

Tja, als ik het nu zou zeggen vind ik 13 ook extreem jong, maar was het zelf ook toen ik voor de 1e keer blowde.

Wat me echter wel ''zorgen'' baart, is dat je op die leeftijd al een vaste hangplek hebt, en dat je daar mag hangen tot half 12 s'avonds door de weeks.

Maar ik merk aan je typstijl dat je inderdaad NieT zOalS jE lEEftYd gEnooTjeS bEnT!
Het is wel mooi om te lezen dat je 1e ervaring positief was, hoewel het allemaal wel wat slimmer had gekund.

De tijd, je had een uur om die joint te roken voordat je weer thuis moest zijn. Zoals je zegt was de joint net op, en moest je al weer naar huis. De weg en de confrontatie met je ouders kunnen dan vervelender uitpakken.

Dat je s'ochtends wakker word zonder verdere negatieve effecten te merken is normaal.
Deze eigenschap van wiet maakt het gebruik ervan zo verraderlijk. Als je zaterdagavond 20 bier hebt staan drinken, heb je zondag ochtend denk ik niet zo'n zin in een tapje. Bij wiet/hasj heb je dit niet, pas hier ivm. verslaving mee op.

KoxBox

Badass junkie
Was mijn eerste joint maar een WW... :grin:

Ik kan je maar één raad geven: niet te vaak doen. Hou het voor in het weekend ofzo, ik weet het het klinkt weer zo ouder tegen zoon toestanden maar toch.

Als je het alleen in het weekend doet dan heb je er meer aan dan elke dag te blowen, in het begin zal je hier niets van merken.
Maar na een tijd zal je het wel ondervinden dat het meer negatieve dan positieve dingen met zich meebrengt.

Je vindt dat chille gevoel, die euforie enzo toch leuk? Als je het niet te vaak doet dan voel je dat ook duidelijk veel beter dan dat je het dagelijks doet.

Maar goed, ik weet tegen dat je aan deze zin gekomen bent dat al het bovenstaande al lang vervlogen is.

Meh, je kan me alleszins niet verwijten dat ik het niet geprobeerd heb. :grin:

Young!

PepTalk zei:
Welkom op dit forum:)

knolselderij zei:
ben benieuwd wie de eerste is die gaat zeggen dat 13 wel erg jong is (ookal was ik zelf ook 13)

Tja, als ik het nu zou zeggen vind ik 13 ook extreem jong, maar was het zelf ook toen ik voor de 1e keer blowde.

Wat me echter wel ''zorgen'' baart, is dat je op die leeftijd al een vaste hangplek hebt, en dat je daar mag hangen tot half 12 s'avonds door de weeks.

Maar ik merk aan je typstijl dat je inderdaad NieT zOalS jE lEEftYd gEnooTjeS bEnT!
Het is wel mooi om te lezen dat je 1e ervaring positief was, hoewel het allemaal wel wat slimmer had gekund.

De tijd, je had een uur om die joint te roken voordat je weer thuis moest zijn. Zoals je zegt was de joint net op, en moest je al weer naar huis. De weg en de confrontatie met je ouders kunnen dan vervelender uitpakken.

Dat je s'ochtends wakker word zonder verdere negatieve effecten te merken is normaal.
Deze eigenschap van wiet maakt het gebruik ervan zo verraderlijk. Als je zaterdagavond 20 bier hebt staan drinken, heb je zondag ochtend denk ik niet zo'n zin in een tapje. Bij wiet/hasj heb je dit niet, pas hier ivm. verslaving mee op.

Bedankt dat je/u gewoon rustig reageert, Maar voor de duidelijkheid, ik had geen school meer, mijn vakantie was al begonnen ( anders ben ik 21:30 thuis ) Haha, Maar bedankt voor de reactie! :)

Young!

KoxBox zei:
Was mijn eerste joint maar een WW... :grin:

Ik kan je maar één raad geven: niet te vaak doen. Hou het voor in het weekend ofzo, ik weet het het klinkt weer zo ouder tegen zoon toestanden maar toch.

Als je het alleen in het weekend doet dan heb je er meer aan dan elke dag te blowen, in het begin zal je hier niets van merken.
Maar na een tijd zal je het wel ondervinden dat het meer negatieve dan positieve dingen met zich meebrengt.

Je vindt dat chille gevoel, die euforie enzo toch leuk? Als je het niet te vaak doet dan voel je dat ook duidelijk veel beter dan dat je het dagelijks doet.

Maar goed, ik weet tegen dat je aan deze zin gekomen bent dat al het bovenstaande al lang vervlogen is.

Meh, je kan me alleszins niet verwijten dat ik het niet geprobeerd heb. :grin:

Het bovenstaande is nog lang niet vervlogen, ik was zelf ook niet van plan om het te vaak te doen, ik heb ooit gelezen dat jongeren die vaak blowen een persoonlijkheidsstoornis kunnen oplopen, dat is 1 rede dat ik nooit veel zou blowen, en rede 2 is wat U ook al zegt, als je het niet te vaak doet is het effect gewoon chiller :rock: , Maar bedankt voor de reactie!

KoxBox

Badass junkie
Ik vind het wel opmerkelijk hoe je tegen drugs aankijkt op jouw leeftijd.
Waren alle experimenterende 13 jarigen maar zo, er zou al veel minder gezeik over drugs zijn.

Young!

KoxBox zei:
Ik vind het wel opmerkelijk hoe je tegen drugs aankijkt op jouw leeftijd.
Waren alle experimenterende 13 jarigen maar zo, er zou al veel minder gezeik over drugs zijn.

Dankje!

Drientje

DF-koning
Netjes dat je het zo aangepakt!

Let inderdaad goed op dat je het niet te vaak gaat doen. Je lichaam zit op dit moment midden in veranderingen die je erg onzeker kunnen maken over jezelf en anderen. Ook in je hoofd gebeuren er een boel dingen er veel blowen zou dit kunnen verstoren. Daar merk je dan nu niet meteen wat van maar later zou je problemen kunnen krijgen met leren (concentratiestoornis).

Besef dat drugs leuk zijn maar dat een gezond werkend lichaam veel fijner is!

Succes!

Young!

Drientje zei:
Netjes dat je het zo aangepakt!

Let inderdaad goed op dat je het niet te vaak gaat doen. Je lichaam zit op dit moment midden in veranderingen die je erg onzeker kunnen maken over jezelf en anderen. Ook in je hoofd gebeuren er een boel dingen er veel blowen zou dit kunnen verstoren. Daar merk je dan nu niet meteen wat van maar later zou je problemen kunnen krijgen met leren (concentratiestoornis).

Besef dat drugs leuk zijn maar dat een gezond werkend lichaam veel fijner is!

Succes!

Bedankt!

weyoun22

Bewuste gebruiker
Die goede tijd dat het nog speciaal was om een joint te roken :wink:
Ik blow 7 jaar maar de avond van de allereerste joint staat me nog het best bij. De lachkick, de vreetkick. Ik weet zelfs nog over welke onderwerpen we helemaal in het deuk lagen.

In het begin heb je zoiets van "ik heb een joint en ik ga er eens goed voor zitten" nu is het net alsof je een peuk rookt :P

Drientje

DF-koning
weyoun22 zei:
Ik blow 7 jaar maar de avond van de allereerste joint staat me nog het best bij. De lachkick, de vreetkick. Ik weet zelfs nog over welke onderwerpen we helemaal in het deuk lagen.

In het begin heb je zoiets van "ik heb een joint en ik ga er eens goed voor zitten" nu is het net alsof je een peuk rookt :P
Tijd om er weer iets speciaals van te maken dan?

Stop eens een poosje, kijk wat het met je doet.

KoxBox

Badass junkie
weyoun22 zei:

Dat heb ik allemaal nog hoor en ik rook toch ook al 6 jaar. Paar jaar zoals jij zegt: "alsof je een peuk rookt", maar nu alleen in het weekend en ik ervaar nog al het bovenstaande dat je schreef.
:beer: :stoned:

cheiron

Bewuste gebruiker
Young! zei:
Het bovenstaande is nog lang niet vervlogen, ik was zelf ook niet van plan om het te vaak te doen, ik heb ooit gelezen dat jongeren die vaak blowen een persoonlijkheidsstoornis kunnen oplopen, dat is 1 rede dat ik nooit veel zou blowen, en rede 2 is wat U ook al zegt, als je het niet te vaak doet is het effect gewoon chiller :rock: , Maar bedankt voor de reactie!

Goed te lezen dat je wat research hebt gedaan. De drang om te experimenteren kan erg groot zijn, weet ik uit ervaring in die leeftijd :)

De koppeling die je maakt met stress (even geen stress) en vrolijkheid is iets om mee om te passen, in ieder geval was dat voor mij zo. In een bepaalde periode (toen ik 16 - 17 was) was blowen voor mij een manier om met emoties om te gaan. Ik voelde me gewoon beter als ik geblowd had dan zonder. Het was vrolijker, ontspannener,creatiever. Achteraf had ik beter iemand gehad waar ik mijn hart had kunnen luchten :) Langzaam verschoof het blowen dan ook van 1x naar 2/3 x tot soms bijna dagelijks.

Achteraf heb ik ontdekt dat het een stuk emotionele ontwikkeling heeft gestagneerd en dat ik die emotionele ontwikkeling als het ware op latere leeftijd heb moeten inhalen.

Wat dat betreft sta je natuurlijk voor een intensieve verandering (14-21 jaar zeg maar) waarbij je kan verwachten dat je een heleboel intense en lastige emoties zal moeten verwerken. Maar, zoals gezegd, je houding wekt wel vertrouwen :)

LADd

ben ik de enige die de smaak van WW zo goor vind? k heb dat spul 1x gedaan, en daarna nooit meer, de hele groep waarmee ik was vond het goor... maarja miss was t gewoon te oud ofzo

Young!

LADd zei:
ben ik de enige die de smaak van WW zo goor vind? k heb dat spul 1x gedaan, en daarna nooit meer, de hele groep waarmee ik was vond het goor... maarja miss was t gewoon te oud ofzo

Haha, ik denk inderdaad dat je de enige bent, ik vond de smaak niet goor , stiekem zelfs wel lekker :grin: , maar ik was wel een beetje verkouden, dus daar zal het misschien aan liggen :smoke:

KoxBox

Badass junkie
LADd zei:
Laat maar eens naar je smaakpapillen kijken.

Young!

KoxBox zei:
LADd zei:

Hahah, dat wilde ik eigenlijk ook zeggen, maar k vond het zo grof :tearsofjoy:

LADd

KoxBox zei:
LADd zei:
doe rustig man
t is toch míjn smaak?

OnderDeEik

Wijs gebruiker
Als de hele groep het goor vond zal het wel gewoon kutwiet geweest zijn, of slecht gedraaid. WW is over het algemeen niet zo'n slechte.

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Hey vet report man! Op die leeftijd zo´n ervaring is niet speciaal, maar je beschrijft het duidelijk. Ben jij de enige van jouw vriendengroep die zo met blowen omgaat?

weyoun22

Bewuste gebruiker
LADd zei:

ik hoop dat jullie niet een zakje voorgedraaide WW's hadden gehaald. Die kunnen inderdaad afgrijselijk zijn.

Young!

soldiermoney zei:
Hey vet report man! Op die leeftijd zo´n ervaring is niet speciaal, maar je beschrijft het duidelijk. Ben jij de enige van jouw vriendengroep die zo met blowen omgaat?

Bedankt voor de reactie!

Ja ik ben misschien samen met M de enige, maar dat komt omdat de rest niet blowt :P

Mvg Young!

Young!

Mulholland Drive zei:
Leuk reportje :)

Ik heb ook een vraagje aan Young, rook je ook sigaretten?

Nouja, ik kan niet zeggen dat ik het niet doe.. Ik rook wel eens tussendoor, als het me word aangeboden, of als er iets bijzonders is, maar anders doe ik het niet echt.

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
Daar zou ik als ik jou was mee oppassen.

Gewoon niet doen, tabac. Ook niet met blowen. Rook puur, eet cake :wink:

Nicotine is een van de meest verslavende drugs, zo niet de meest verslavende...

profound

Binne 10 jaar zal je jezelf dankbaar zijn als je nu gewoon die sigaretten die je aangeboden krijgt afslaat. Op jouw leeftijd is het cool en hip om te roken, én om er bij te horen. En dit is waarschijnlijk zo cliché als iets, maar eens je begint, zal je daar later véél spijt van krijgen. Ik merk dat je verantwoord kan omgaan met cannabis, ga nu ook eens verantwoord om met tabak!

Leuk reportje btw! Ik kan me mijn eerste keer wel helemaal niet meer herinneren, daar is mijn brein veel te suf voor geworden :tearsofjoy:

Young!

profound zei:
Binne 10 jaar zal je jezelf dankbaar zijn als je nu gewoon die sigaretten die je aangeboden krijgt afslaat. Op jouw leeftijd is het cool en hip om te roken, én om er bij te horen. En dit is waarschijnlijk zo cliché als iets, maar eens je begint, zal je daar later véél spijt van krijgen. Ik merk dat je verantwoord kan omgaan met cannabis, ga nu ook eens verantwoord om met tabak!

Leuk reportje btw! Ik kan me mijn eerste keer wel helemaal niet meer herinneren, daar is mijn brein veel te suf voor geworden :tearsofjoy:

Hahahaha, ik zal ze voortaan afslaan... :P

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
Sla alle sigaretten af.

Zodra je verslaafd raakt aan nicotine en je vermengd tabac in je joint bestaat de kans dat je aan cannabis verslaafd raakt, terwijl nicotine de oorzaak is.

Goed om te voorkomen

Bovenaan