• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer cocaine !

Vannacht kon ik niet slapen en besloot naar vrienden te gaan waarvan ik wist dat ze in de shop zaten.
Even gebeld, en een uur later zaten we in het huis van een vriend (ik wordt woensdag pas 16 dus mag de shop nog niet in :()
Eerst 2 jointjes gerookt, en toen vroeg een vriend of ik wel eens cocaine gebruikt had.
Ik had het nog nooit gebruikt maar wilde het wel heel graag eens proberen!
Hij was ervaren dus maakte ik me geen zorgen en was alleen maar nieuwschierig hoe het zou voelen :) Eerst had ik 1 lijntje gesnoven ( niet zo heel veel), en ik voelde het meteen!
Het voelde alsof alle zorgen weg waren en ik was heerlijk relaxed :sunglasses:
Na ong. 20 minuten was het gevoel alweer weg, toen nog een jointje gerookt.
Daarna nog een lijntje, en na 10 minuten begon ik helemaal te shaken en had ik hartkloppingen.
Toen meteen naar de wc gerent om over te geven, dat was wat minder :]
Maar zodra ik overgegeven had voelde ik me meteen weer goed :)

Een andere vriend zette een film op, en daar zaten we dan, lekker te genieten met nog een jointje :stoned:
De film kon ik helemaal niet volgen, iedereen was veel te druk met praten over de meest onzinnige dingen, maar op dat moment was alles best :)

Ik wil het zeker nog eens proberen!
Gr. Naomi

Angramar Temenos

Badass junkie
Doe je alsjeblieft voorzichtig? Cocaine is een van de meest verslavende drugs. Als je al harddrugs wil gaan doen (af te raden op jouw leeftijd, maar toen ik 16 was had ik ook al wel het een en ander geprobeerd maar oke), probeer eens paddo's of LSD, of een XTC-pilletje (wel getest he), ketamine, salvia of iets dergelijks.

Maar ik raad je aan om van de coke, heroine, pcp en meth enzo af te blijven.

dark_ikkeuh

Experimenterende gebruiker
ja ik zou er ook maar van blijven, zo geniepig snel het in je kop sluipt
enigste voorlopig waarvan ik spijt heb dat ik het getest heb

Jaa ik kijk zeker uit.. Het probleem is dat ik nogal impulsief ben en niet eerst goed nadenk wat ik doe :wink:
Het probleem is dat ik niet echt mensen ken die andere soorten drugs hebben behalve cocaine en gwn wiet/hasj

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Angramar Temenos zei:
Doe je alsjeblieft voorzichtig? Cocaine is een van de meest verslavende drugs. Als je al harddrugs wil gaan doen (af te raden op jouw leeftijd, maar toen ik 16 was had ik ook al wel het een en ander geprobeerd maar oke), probeer eens paddo's of LSD, of een XTC-pilletje (wel getest he), ketamine, salvia of iets dergelijks.

Maar ik raad je aan om van de coke, heroine, pcp en meth enzo af te blijven.

My thoughts exactly.... :(

Blijf er gewoon af, op 16 jaar is wiet al lastig genoeg om af te blijven denk ik.

Angramar Temenos

Badass junkie
Nee, coke is zware shit... Ik heb m'n eigen verdeling van Softdrugs, "gewone"drugs, en harddrugs op basis van schadelijkheid/verslaving (niet op basis van sterkte van effecten!) en coke is een van de zwaardere hardrugs...

Softdrugs:
Wiet
Hasj
LSD
Paddo's
Cactussen
Lachgas
DMT

Drugs:
XTC
Ketamine
GHB
Benzodiazepines
Alcohol
Speed
DXM

Harddrugs:
Cocaine
Heroine
Crystal meth
PCP
Morfine
Datura
Lijm
Mephedrone
Crack

(eigen indeling puur op basis van de slechte gevolgen die het kan hebben; Niet de potentie. Bijv. DMT is een veel intensere ervaring dan Coke, maar zo goed als niet verslavend en onschadelijk.)

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
zou als jou was dit forum nog paar jaartjes blockeren of je ouders dan .heb niks tegen je maar vind niet kunne om zo vroeg al te beginnen aan een drugs als coke hou het liever nog een paar jaartjes bij de wiet coke is te verwaarlozen .

Ik heb geen ouders meer sinds dit jaar..
Maar ik kijk zeker wel uit, misschien moet ik ff jullie advies volgens en het houden bij wiet :wink:

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Missnaomi6 zei:
Ik heb geen ouders meer sinds dit jaar..
Wow...Gecondoleerd... :(
Ik zal er niet verder op in gaan, maar juist in deze situatie moet je ver weg blijven van drugs. Je zegt zelf al dat
Het voelde alsof alle zorgen weg waren en ik was heerlijk relaxed
.
In jouw situatie zullen zorgen wel door je hoofd spoken en op zo'n piepjonge leeftijd dat verwerken dmv drugs is geen goed plan! Ik heb deverslavingskracht van wiet ook onderschat, zonder dat je het door hebt grijpt het je... Coke doet dit ook, maar als je daar eenmaal aan vast zit ben je véél verder van huis!

Maar ik kijk zeker wel uit, misschien moet ik ff jullie advies volgens en het houden bij wiet :wink:
Ja kan twee dingen doen...

misschien ons advies opvolgen en over 3 jaar terug kijken op je leven en concluderen dat je een puinhoop hebt veroorzaakt en jezelf voor je kop slaat dat niet naar die paar gekke forumleden hebt geluisterd.

zeker ons advies opvolgen en over 3 jaar terug kijken op je leven en concluderen dat je tering trots op jezelf moet zijn omdat je sterk genoeg bent geweest in een tijd waar je je ouders kwijt raakt niet aan de coke bent gegaan. Dan ben 19 en kan je experimenteren wat je wilt en de wondere wereld gaan verkennen.

Papa D :wave:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ik denk net als de rest van de mensen hier dat het belangrijk is dat je niet met coke gaat beginnen, het is zeker in jou situatie een van de meest verslavende middelen
Hopelijk neem je al deze goeie raad van iedereen aan :) Sterkte ermee

Wietje

Belezen gebruiker
Angramar Temenos zei:
Nee, coke is zware shit... Ik heb m'n eigen verdeling van Softdrugs, "gewone"drugs, en harddrugs op basis van schadelijkheid/verslaving (niet op basis van sterkte van effecten!) en coke is een van de zwaardere hardrugs...

Softdrugs:
Wiet
Hasj
LSD
Paddo's
Cactussen
Lachgas
DMT

Drugs:
XTC
Ketamine
GHB
Benzodiazepines
Alcohol
Speed
DXM

Harddrugs:
Cocaine
Heroine
Crystal meth
PCP
Morfine
Datura
Lijm
Mephedrone
Crack

(eigen indeling puur op basis van de slechte gevolgen die het kan hebben; Niet de potentie. Bijv. DMT is een veel intensere ervaring dan Coke, maar zo goed als niet verslavend en onschadelijk.)

I couldn't agree more! Echt waar!
en die wijsheid, is iets die je beter ten harte zou nemen :)
Die harddrugs zijn rotzooi die je leven kapot maken..
De gewone drugs spreken me totaal niet aan,
enkel die softdrugs!

OT: Jep, gewoon chillie wegblijven van de vetzakerij, wordt je alleen maar beter van!

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik zal zelfs zover gaan, mocht je "schijt hebben" aan de welbedoelde adviezen, en je perse "aan de drugs" wil gaan, er veel minder nare drugs zijn die zich daar ook prima voor lenen :/.

Wietje

Belezen gebruiker
wobble zei:
ayahuasca is ook heel vet
ja maar das basicly DMT he ^^
5-MeO-DMT of N,N-DMT. weet niet meer exact :tongueout:

Angramar Temenos zei:
Ik kan wat MDMA (XTC), een benzo (medicinaal) of een lijntje keta (met mate) anders best warderen.

Ja omdat je hier waarschijnlijk beter mee kan omgaan dan de meeste mensen..
De meeste mensen onderzoeken zelf te weinig naar info over drugs, en daarom gaat het ook vaak fout .. =/

trojan.exe

Belezen gebruiker
Tripreporter
Angramar Temenos zei:

mijn verdeling kwa drugs bestaat uit;

* middelen die geestelijk iets positiefs (kunnen) toevoegen aan het leven na de rush:

-Paddo's
-DMT
-LSD
en aanverwanten....

* slechte drugs die geestelijke en lichamelijk een negatieve uitwerking hebben na de rush

-cocaine
-speed
-xtc
en meer van dat soort bende...:)

Tripper

Wijs gebruiker
Angramar Temenos zei:

Softdrugs:
Wiet
Hasj
LSD
Paddo's
Cactussen
Lachgas
DMT

Drugs:
XTC
Ketamine
GHB
Benzodiazepines
Alcohol
Speed
DXM

Harddrugs:
Cocaine
Heroine
Crystal meth
PCP
Morfine
Datura
Lijm
Mephedrone
Crack

Alcohol is oh zo schadelijk en zeer verslavend. En waar is Nicotine??

BLOEDLINK

Alcohol verslavend? Dan moet je wel erg veel en onverstandig zuipen zonder grenzen, nicotine ben ik wel met je eens.

In principe kán alles verslavend zijn. De een is schadelijker dan de ander maar goed. Ook vind ik de indeling hierboven van softdrugs/drugs/harddrugs persoonlijk. De een raakt gemakkelijker verslaafd aan psychedelica dan aan coke (hoeft niet, maar KAN). En hoe je zelf zo'n indeling maakt, kun je af laten hangen van geestelijke en/of lichamelijke verslaving, schadelijkheid voor het lichaam, etc. Wat ik dus probeer te zeggen, is dat verslaving puur persoonsgerelateerd is.

de GT

Bewuste gebruiker
in het rijtje van AT mogen benzo's wat mij betreft wel een categroie zwaarder geplaatst worden..

Angramar Temenos

Badass junkie
Benzo's zijn lichamelijk sterk verslavend, echter zijn ze ook niet schadelijk en goed medicinaal bruikbaar.. Pas bij misbruik worden ze riskant. Je kan 30 jaar benzoverslaafd zijn en prima functioneren (zoals zo'n 400 duizend mensen in NL doen), doe dat eens met crystal meth of heroine en kijk wat er gebeurd..

sjelepopi

Belezen gebruiker
trojan.exe zei:
* slechte drugs die geestelijke en lichamelijk een negatieve uitwerking hebben na de rush

-speed
-xtc

Verklaar dit aub??

Hoezo hebben speed en xtc een negatieve werking erna?? Op geest en lichaam?
Oke je voelt je misschien een beetje duf de dag erna, maar dit komt veelal door slaap gebrek.

Dus verklaar u nader.

trojan.exe

Belezen gebruiker
Tripreporter
sjelepopi zei:
trojan.exe zei:

-speed
-xtc

Verklaar dit aub??

Hoezo hebben speed en xtc een negatieve werking erna?? Op geest en lichaam?
Oke je voelt je misschien een beetje duf de dag erna, maar dit komt veelal door slaap gebrek.

Dus verklaar u nader.

zoals jezelf aangeeft op geest en lichaam idd, vooral de dagen vlak na gebruik. zaken die bij veel mensen die wat langer gebruiken toch niet vaak heel onbekend zijn.

kwa lichaam uit het zich bij mij vooral in het roestige, brakke gevoel de dagen en soms zelfs de gehele week na een avondje gebruiken ( vooral bij speed ) last van transpiratieaanvallen vooral de 1e dagen na gebruik van xtc en speed

kwa geest merk ik altijd een gemis aan een helder gevoel, concentratieproblemen ( vooral te merken als ik weer aan de studie en/of werk moest) het minder happy gevoel de 1e dagen tot een week na gebruik. een passievere instelling hebben dan voor het gebruik

en zo zijn er vast nog wel wat dingetjes die ik vergeten ben te noemen :wink:

mask

Newbie
Coke is wel 1 van de slechtste dingen om te proberen.
Het is een k*t drug, duur, en je went er in no time aan, dus heb je meer nodig.
Ik heb het ooit (25 jaar geleden) een paar keer geprobeerd, ik heb er geen speciale herinneringen aan. Maar da's alleen mijn mening.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik zou gewoon van de coke afblijven als ik jou was. Heb het nu 2 keer geprobeerd en ben er nu toch echt wel over uit dat ik die zooi nooit meer wil. Het is duur, verradelijk en vooral ook niet heel bijzonder. Er zijn zoveel leukere middelen, die nog eens minder schadelijk zijn ook.

space jace

Belezen gebruiker
hmm ik heb het zelf nooit geprobeerd en ga t denk ik ook nooit doen, hou het maar gewoon lekker bij blowen en truffels (~! :hearteyes: ), zegt je leeftijdsgenoot :wave:

yxes

Bewuste gebruiker
1 keer zat geprobeerd - niet echt iets gevoeld behalfde nuchter worden (wat ontzettend kut!)
1 keer nuchter geprobeerd om te kijken of het leuk was aangezien ik er zat geen zak aan vond - voelde mn vingers beetje tintelen beetje energie dat was het. Niks noemenswaardig waarom het leuk zou moeten zijn. Denk dat het een beetje is als sigaretten, eigenlijk is er geen zak aan maar je bent er in no-time verslaafd aan.

(ikzelf aan de sigaretten dan, maar probeer mezelf beetje rustig erin te houden.)

veel succes, doe wat je niet laten kan, maar er zijn zoveel fijnere en minder verslavende/schadelijke drugs dat ik niet snap wat je met coke moet.

~yxes

drain bamage

Badass junkie
16 jaar en dan al aan de coke... gut oh gut, lijmsnuiven was geloof ik alleen voor 12-jarige negerkindjes weggelegd maar nu dus ook 16-jarige cokejunkies. Ik kan niet wachten tot ik 18 ben, dan mag ik eindelijk de shop in en me kapot blowen. :)

Ikzelf ben 15 en heb nu enkel hasj en wiet gedaan. En de 10e heb ik X gebruikt. Wil ik best vaker gebruiken. Speed en Paddo's ook wel maar ik denk wel nog na over de gevolgen zoals X misschien 2x per jaar? nog 1x in de zomer? Paddo's kan ook wel een keer in de zomer bij een maat en speed misschien bij een vet feest. Die harddrugs van dat lijste ben ik niet in geïnteresseerd. En is LSD niet zo schadelijk? ik dacht juist van wel! Mag ook wel bij me To Do lijstje dan. Maar als ik al shit doe, doe ik dit met mate. En wiet vindt ik niet verslavend ik rookte het eerst in de zomer ong elke dag toen een pauze gehad van een paar maanden en nu rook ik wel weer paar keer in de week. :stoned:

XtcPilKoen

Sittard-046 zei:
Ikzelf ben 15 en heb nu enkel hasj en wiet gedaan. En de 10e heb ik X gebruikt. Wil ik best vaker gebruiken. Speed en Paddo's ook wel maar ik denk wel nog na over de gevolgen zoals X misschien 2x per jaar? nog 1x in de zomer? Paddo's kan ook wel een keer in de zomer bij een maat en speed misschien bij een vet feest. Die harddrugs van dat lijste ben ik niet in geïnteresseerd. En is LSD niet zo schadelijk? ik dacht juist van wel! Mag ook wel bij me To Do lijstje dan. Maar als ik al shit doe, doe ik dit met mate. En wiet vindt ik niet verslavend ik rookte het eerst in de zomer ong elke dag toen een pauze gehad van een paar maanden en nu rook ik wel weer paar keer in de week. :stoned:

15jaar en al een 'to do' lijstje
schitterend bezig knul. :sunglasses:

pascal828

Badass junkie
XtcPilKoen zei:
XtcPilKoen zei:
als ik deze zaterdag die shiva's kan pakken.
Dan ben ik nog van plan om er zelfs een half grammetje mdma bij te pakken.
zoveel jaar oud en nu nog onverantwoordelijker dan een 15-jarige. Goed bezig knurft.

trippelh

Bewuste gebruiker
Sittard-046 zei:

Damn pas gewoon op met wat je gebruikt je bent nog heel jong en neem van een wat oudere dit aan.Neem je tijd en begin niet gelijk zo zwaar .
Ik heb altijd 3 regels om iets uit te proberen.
1.Wil ik het?
2.Wat zijn de concequenties?
3.Kennis van de drugs

Die 3 regels zorgen er altijd voor dat ik eerst nadenk voor ik iets gebruik , en geloof me heb best wel gebruikt maar voor mij blijft XTC de nummer 1 die ik nog wel neem maar ook met mate

Succes :sunglasses:

XtcPilKoen

pascal828 zei:
XtcPilKoen zei:
XtcPilKoen zei:
als ik deze zaterdag die shiva's kan pakken.
Dan ben ik nog van plan om er zelfs een half grammetje mdma bij te pakken.
zoveel jaar oud en nu nog onverantwoordelijker dan een 15-jarige. Goed bezig knurft.

21jaar tegenover 15jaar
Wie is er dan goed bezig??
Ik ga dan misschien onverantwoord met mezelf om maar 15j.
right! :rock:

pascal828

Badass junkie
XtcPilKoen zei:
21jaar tegenover 15jaar
Wie is er dan goed bezig??
Ik ga dan misschien onverantwoord met mezelf om maar 15j.
right! :rock:
Soms gaat het niet om leeftijd, maar ga zo maar door en neem vooral die LSD. Ik hoop niet voor je dat je een psychose krijgt, maar wel dat jij erg op je donder gaat krijgen. Onderschat LSD niet.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Naar onze "knettergekke koen" moet je ook echt luisteren, die kerel weet zelf niet waar hij mee bezig is... Luister beter naar de rest en wacht nog een paar jaar voordat je met drugs begint... Voor alles is een tijd in het leven, en nee op 15 jaar een tot do lijstje hebben hoort daar niet bij...

Bovenaan